Mittariston psykedeelinen muotoilu viittaisi johonkin ranskalaiseen. Veikkaan Clioksi.
Jutussa sanotaan, että se on maasturi.
Ensimmäisenä tuli Lada Niva mieleen tuosta hernekeittoväristä. "Mittarikotelon" muotoilu ei kuitenkaan googlettelun perustella täsmää. Tuosta mittaripömpelistä tai oikean oven sisäkahvasta sen voisi joku ehkä tunnistaa. Sivupeilin näkeminenkin auttaisi jo paljon.Jutussa sanotaan, että se on maasturi. Eli siis joku Metsäliittohemmo ajoi metsätietä Lieksassa, kun hirvi päätti kävellä ko. maasturin yli. Millä muulla merkillä kuin Jeepillä (2000-luvun Cherokee) on ollut noita murrettuja vihreitä sävyjä. Freelander?
Ei tuosta nyt ranskalaista sulavalinjaista muotoilua saa tekemälläkään. Vaikea sanoa, tuskin aivan uudesta autosta kuitenkaan kyse.Mittariston psykedeelinen muotoilu viittaisi johonkin ranskalaiseen.
Kuinka paljon niissä on muuten eroa katsastuspaikkakohtaisesti? Eikös se vapaa kilpailu tarkoita nykyään sitä, että saa katsastuttaa missä vain? No Hernesaari on silti kätevin, koska nettivarausjärjestelmä on loistava ja ei siellä muutenkaan juuri jonoja olisi. Nostalgiaketjuun kuuluisi varmaan se vanha meininki, jossa Hakuninmaalla oli ainoa mesta ja siellä sai sitten pihalla jonottaa ihan simona ja odottaa numeron vaihtumista, että sai ajaa sisään. Nyt meet sisään, jätät avaimet respaan samalla kuin maksat, lueskelet lehteä ja juot kahvia ja mr. katsastusmies tulee sitten sanomaan, kun auto on valmis.
Tähän on aivan pakko todeta hieman ironisesti, etten ole eläissäni katsastanut autoa. Enkä aiokaan. 80k huollon alla auto kylmästi vaihtoon.
Mikähän on yleisin syy siihen, että auto ei nosta moottorilämpöjä normaalille tasolle?!? Äsken kävin kaupungilla ja auto oli kuitenkin n.40 minuuttia yhtäjaksoisesti käynnissä, mutta lämmöt jäivät jonkunverran normaalin alapuolelle.. Eikä pakkastakaan ole kuin kymmenkunta astetta..
Ja toinen kysymys; onko mitään haittaa jos jäähdytin-nestettä ei lantraa vedellä?!? Yleensähän noissa on se pakkaskestävyys ilmoitettu "lantrattuna".
Mikä auto ja vuosimalli? Oletko ajanut sillä aiempia talvia, eli onko vertailukohtaa tuohon termiin normaali taso? Käykö auto normaalisti?
Rikkoutunut termostaatti tai lämpötila-anturi saattaisi olla vian syynä.Mikähän on yleisin syy siihen, että auto ei nosta moottorilämpöjä normaalille tasolle?!? Äsken kävin kaupungilla ja auto oli kuitenkin n.40 minuuttia yhtäjaksoisesti käynnissä, mutta lämmöt jäivät jonkunverran normaalin alapuolelle.. Eikä pakkastakaan ole kuin kymmenkunta astetta..
Mikähän on yleisin syy siihen, että auto ei nosta moottorilämpöjä normaalille tasolle?!? Äsken kävin kaupungilla ja auto oli kuitenkin n.40 minuuttia yhtäjaksoisesti käynnissä, mutta lämmöt jäivät jonkunverran normaalin alapuolelle.. Eikä pakkastakaan ole kuin kymmenkunta astetta..
Ja toinen kysymys; onko mitään haittaa jos jäähdytin-nestettä ei lantraa vedellä?!? Yleensähän noissa on se pakkaskestävyys ilmoitettu "lantrattuna".
Hyviä vastauksia tuossa toiset jo antoivatkin, mutta lisäsin yhden mahdollisen syyn. Nimittäin liian vähän nestettä järjestelmässä tekee sitä, että se ilmakulpa jää juurikin sen anturin kohdalle, ja näinollen mittaus ei näytä oikein. Tämä on lähinnä autokohtainen ongelma.Mikähän on yleisin syy siihen, että auto ei nosta moottorilämpöjä normaalille tasolle?!? Äsken kävin kaupungilla ja auto oli kuitenkin n.40 minuuttia yhtäjaksoisesti käynnissä, mutta lämmöt jäivät jonkunverran normaalin alapuolelle.. Eikä pakkastakaan ole kuin kymmenkunta astetta..
Sen lisäksi, että se on kallista, niin myös nesteen pintajännitys tippuu alas, ja näinollen se karkaa taivaantuulin pienemmästä reiästä, mitä vedellä laimennettu olisi tehnyt. 50/50 jos on nesteen suhde, niin se toimii ympäri maapallon, mutta 40/60 suhteinenkaan ei vielä mene jäähän kylmälläkään ilmalla.Ja toinen kysymys; onko mitään haittaa jos jäähdytin-nestettä ei lantraa vedellä?!? Yleensähän noissa on se pakkaskestävyys ilmoitettu "lantrattuna".
Sorry, meni ohi tuo kohta että puskee kuumaa ilmaa.
Tuleeko normaalisti kuumaa ilmaa jos starttaat kylmän auton ja siirryt suoraan maantie/moottoritieajoon? Minulla se oli erona eli kaupungissa tuli kuumaa ilmaa mutta maantiellä ei.
Nyt kaivattaisiin kipeästi apua.
Parkkipaikalle jäi eilen seisomaan meikäläisen kärry, ei suostunut romu starttaamaan. Akussa vika ei ollut, tämä tsekattiin illalla, mutta kaverin kanssa epäiltiin, että voisiko vika olla virtalukon pohjassa? Onko mahdollista, että näinkin pieni pakkanen, kuin nyt pääkaupunkiseudulla on, pistäisi virtalukosta (tai miksei muualtakin) jotain jumiin, vai onkohan nyt kiesissä jotain isompaa hajalla? Avainta kun kääntää niin virrat tulee ihan normaalisti päälle (valot, tuuletus, stereot yms. toimii normaaliin tapaan), mutta mitään muuta ei tapahdu, ei edes minkäänlaista naksahdusta kuulu moottorin puolelta.
Nyt kaivattaisiin kipeästi apua.
Virtalukon pohja, tai sitten solenoidi startista on rikki aika todennäköisesti. Automaattilaatikollinen lienee autosi, joten se vaihdekeppi sulla nyt varmastikin on oikeassa asennossa.Nyt kaivattaisiin kipeästi apua.