Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 237 434
  • 7 315

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En haluaisi linkata tällaiseen, mutta teen nyt kerran poikkeuksen (en ollut kuullut minäkään aiemmin): Tässä ovat Creator Awards -vaikuttajagaalan voittajat!
Muutaman nimen tunnistin, mutta hyvin harvoja videoita ynnä muita tallenteita olen noilta nähnyt. Huskon persettä olen kyllä ihaillut, mutta niin on moni muukin.

Vaadin, että myös meitä keski-ikäisiä ihmisiä muistettaisiin jollain omalla vaikuttajagaalalla eikä pelkästään noita nuoria. Meitä on sentään paljon enemmän kuin teini-ikäisiä ja nuoria aikuisia. Olemme unohdettu kansanosa. Kyynel.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui, että Helsingin yliopistolla eläinoikeutta opettava/tutkiva Tero Kivinen on vienyt tatuointi-innostuksensa hieman "pidemmälle" parin viime vuoden aikana.
Lainasin toisesta ketjusta tällaisen tatuointeihin liittyvän viestin.

Saa vitsailla.
Minun nuoruudessani tatuoinnit olivat merkki kokemuksista - joko merillä tai vankilassa tai molemmissa.
1990-luvulla tatuoinnit olivat merkki "anarkismista", halusta olla erilainen.
Nykyään tatuointi ei ole merkki kummastakaan. Miksi sinä tai tuttusi on ottanut leiman/leimoja?

Kysyn, koska tatskat ja niiden yleisyys ei aukene minulle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi sinä tai tuttusi on ottanut leiman/leimoja?

Kysyn, koska tatskat ja niiden yleisyys ei aukene minulle.
En ole ottanut tatuointia (vielä), mutta olen tehnyt itselleni lupauksen, että heti, kun Calgary Flames voittaa toisen Stanley Cupin, aion ottaa tatuoinnin. Tuon lupauksen tein joukkueen hävittyä Tampa Baylle Stanley Cup-finaaleissa vuonna 2004. Näillä näkymin saattaa vierähtää useampi vuosi ennen kuin iholleni tulee tatuointimustetta.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ei avaudu, miksi joku suomalainen pahoittaa mielensä, jos joku jenkkipelaaja menee ensi kaudella pelaamaan Venäjälle.
 

Glove

Jäsen
Ei avaudu, miksi joku suomalainen pahoittaa mielensä, jos joku jenkkipelaaja menee ensi kaudella pelaamaan Venäjälle.
Se on tämä mielensäpahoittaminen muotia nykyään vähän joka asiassa. Kai sitä saisi itsekin olla pahalla mielellä koko ajan jos alkaisi joka asiasta mielensäpahoittamaan. Mutta ei vaan jaksa, yritän välttää turhaa negaillua.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Et miksi aikuiset (ja nuoret) ajelevat mopoilla ja motskareilla sortseissa ja t-paidassa?
Tai joku pikkulapsi on aikuisen takana kyytiläisenä sortseissa ja t-paidassa.
Onkohan kukaan heistä koskaan nähnyt, mitä tapahtuu iholle, ku ottaa lipat vaikka nyt vaan 20 km/h:n nopeudessa ja pamahtaa asfalttiin? Jos ei oo nähnyt, niin googlaamalla löytyy.
Vaikka ite ois kuinka helvetin hyvä kuski, niin aina joku muuttuja voi tulla eteen tms.
 

Glove

Jäsen
Et miksi aikuiset (ja nuoret) ajelevat mopoilla ja motskareilla sortseissa ja t-paidassa?
Tai joku pikkulapsi on aikuisen takana kyytiläisenä sortseissa ja t-paidassa.
Onkohan kukaan heistä koskaan nähnyt, mitä tapahtuu iholle, ku ottaa lipat vaikka nyt vaan 20 km/h:n nopeudessa ja pamahtaa asfalttiin? Jos ei oo nähnyt, niin googlaamalla löytyy.
Vaikka ite ois kuinka helvetin hyvä kuski, niin aina joku muuttuja voi tulla eteen tms.
Tyhmyydestä kärsii koko ruumis.
 
K

Kiekkokatsoja

Tyhmyydestä kärsii koko ruumis.
Tyhmästä päästä kärsii koko vartalo. Sen sanonnan muistan.
Joo mutta olen kyllä itsekin +30 helteellä ajanut moottoripyörällä t-paita + shortsit päällä, vaikka olisi kyllä käypä varustuskin.
Riskit on, ja se otettuna vastaan elämää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Et miksi aikuiset (ja nuoret) ajelevat mopoilla ja motskareilla sortseissa ja t-paidassa?
Tai joku pikkulapsi on aikuisen takana kyytiläisenä sortseissa ja t-paidassa.
Onkohan kukaan heistä koskaan nähnyt, mitä tapahtuu iholle, ku ottaa lipat vaikka nyt vaan 20 km/h:n nopeudessa ja pamahtaa asfalttiin? Jos ei oo nähnyt, niin googlaamalla löytyy.
Vaikka ite ois kuinka helvetin hyvä kuski, niin aina joku muuttuja voi tulla eteen tms.
Enpä muista juurikaan ajaneeni moottoripyörällä t-paidassa ja shortseissa - mopoa mulla ei koskaan ollutkaan. Joskus nuorempana tuli kyllä tehtyä lyhyitä koeajoja tai kauppareissuja vain t-paita yläruumiin verhona, mutta silloinkin pusakka-mallinen nahkatakki oli yleensä helppo kaveri lyhilläkin lenkeillä.
Vanhemmalla iällä ajotakki on kuulunut vakiovarusteisiin käytännössä aina, vaikka vain kauppareissullakin. Olletikin, kun hankin nk. enduro-tyylisen takin, jossa oli sen seitsemän "luukkua ja läppää" ilmankierron tehostamiseksi. Joskus helteellä olen kyllä ajanut farkut jalassa reissussakin, kun en vain jaksanut sietää epämilyttävää ajohousujen liimautumista ihoon.
Joten - joskus on riskejä tullut otettua pukeutumisen suhteen kaksipyöräisten selässä...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Joskus helteellä olen kyllä ajanut farkut jalassa reissussakin, kun en vain jaksanut sietää epämilyttävää ajohousujen liimautumista ihoon.
Onpa itsekin tullut joskus pukeuduttua ajaessa vähemmän turvallisesti. Onneksi ainakaan toistaiseksi ei ole sattunut mitään.

Yllä mainittuun liimautumisongelmaan keksin ratkaisuksi verkkokalsarit. Ostin siis verkkokankaasta tehdyt pitkät kalsarit ja ovat olleet aika hyvä ratkaisu tuohon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Yllä mainittuun liimautumisongelmaan keksin ratkaisuksi verkkokalsarit. Ostin siis verkkokankaasta tehdyt pitkät kalsarit ja ovat olleet aika hyvä ratkaisu tuohon.
Joo, sellaiset olisivat varmaan auttaneet kovasti, mutta enpähän tajunnut hankkia.
Ylipäätään helteillä MP: llä reissaaminen oli semmoista tasapainoilua pukeutumisen kanssa ja taukopaikoissa varjoiset pysäköintiruudut olivat arvossaan.
Yksi taukopaikkojen helmistä oli Viitasaaren ABC, jossa saattoi pulahtaa uimaankin pysähdyksen aikana. Ruoka... no, oli mitä oli, mutta sen sai noutopöydästä nopeasti ja oli riittävästi kuten tilaakin.
Poliisipartiotkin käyttivät ao. paikan antimia ilmeisen taajaan ja useammin kuin kerran istuin ruuan jälkeen kahville herrojen pöytään keskustelemaan päivänpolttavista kysymyksistä, kuten mihinkä päin herrat olivat tutkansa kanssa suuntaamassa. Aina ei oikein saanut selvää....
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Miten jengi jaksaa spämmiä James Bondin ketjua noin 25 sivun edestä vuorokauden sisään. Eihän tuota keskustelua lähe lukemaan läpi erkkikään.
 

Glove

Jäsen
Miksi ihmeessä maailmassa käytetään vieläkin niin järjetöntä systeemiä kuin brittiläinen yksikköjärjestelmä? Varsinkin kun on olemassa tämä meidän helppo systeemi, jossa kilometri on 1000 metriä ja metri on 1000 mm jne.

Minun mielestä on paljon vaikeampi muistaa, että maili on 8 furlongia = 80 chainia = 1 760 jaardia = 5 280 jalkaa = 63 360 tuumaa = 633600 linjaa. Saati sitten laskea muunnoksia näistä.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Miksi ihmeessä maailmassa käytetään vieläkin niin järjetöntä systeemiä kuin brittiläinen yksikköjärjestelmä? Varsinkin kun on olemassa tämä meidän helppo systeemi, jossa kilometri on 1000 metriä ja metri on 1000 mm jne.

Minun mielestä on paljon vaikeampi muistaa, että maili on 8 furlongia = 80 chainia = 1 760 jaardia = 5 280 jalkaa = 63 360 tuumaa = 633600 linjaa. Saati sitten laskea muunnoksia näistä.
Tämä tulee vielä olemaan ikuisuuskysymys.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi ihmeessä maailmassa käytetään vieläkin niin järjetöntä systeemiä kuin brittiläinen yksikköjärjestelmä? Varsinkin kun on olemassa tämä meidän helppo systeemi, jossa kilometri on 1000 metriä ja metri on 1000 mm jne.

Minun mielestä on paljon vaikeampi muistaa, että maili on 8 furlongia = 80 chainia = 1 760 jaardia = 5 280 jalkaa = 63 360 tuumaa = 633600 linjaa. Saati sitten laskea muunnoksia näistä.

Koska britit ja jenkit on jääräpäitä. Kiitos heidän meillä sitten esimerkiksi televisioiden kuva-alueen koko ilmoitetaan tuumissa, mutta television ulkomitat senteissä. Putkiliikkeessä asiointi on aina iloista, kun sulla on putken sisämitta mitattuna sentteinä, mut kaupan hyllyssä tavara on tuumina.

Olis liian helppoa muuten.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämä tulee vielä olemaan ikuisuuskysymys.
Miten niin tulee? Se on sitä ollut jo pitkään. Säädettiinhän Fordin aikana laki, jossa suositeltiin metrijärjestelmää kaupankäyntiin, mutta hommahan vesittyi kun se ei ollut pakollinen.

Ei ne jäärät ikinä vaihda. Olisihan se toki aika hinnakastakin, mutta niin on ne mokatkin mitä muuntamisesta tulee.

Tosin on siellä yksi sadan kilsan pätkä tietä, missä käytetään kilometrejä.
 

Liitteet

  • 9B2E5A00-EEA5-4A18-9EF7-F6FBC24A9B12.jpeg
    9B2E5A00-EEA5-4A18-9EF7-F6FBC24A9B12.jpeg
    34,7 KB · kertaa luettu: 200
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös