Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 242 003
  • 7 330

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Toi on ikuisuusjuttu.

Kuten @Surukuku tein aikoinaan venäläisten kanssa kymmenisen vuotta duunia. Tuo nimeämiskulttuuri ei koskaan auennut.

Toki ei avaudu tuo venäläinen kirjallisuuskaan. Mulle ne tähän mennessä lähes kaikki ovat olleet kuolettavan tylsiä luettavia.

Venäläisten ja Suomalaisten kirous tai hienous on lempinimittely. Etenkin ensin mainituille. Jo ennen sotaa työkaverini Ukrainalainen esittäytyi etunimellä Ostap ja tästähän heti velivenäläiset innostuivat parin juoman jälkeen "Stapja, Ostja". Hän vastasi kohteliaasti että etu- ja kutsumanimi on Ostap, ei ole "hellittelynimeä". Ei mennyt aikaakaan kun toveri huusi "Stapja! Otetaan uusi kierros!" Ostap katsoi minua ja kysyi suomeksi "Mikä vittu noita ryssiä vaivaa?"

Puolustelen tässä naapureita, sillä itselleni Karjalaisena on tosi vaikea kutsua henkilöä oikealla nimellä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Monet hiukan vanhemmat sukulaiset ja tuttavat valittavat tämän tästä, että polveen tai niskaan "vetää".
Olen toki ymmärtänyt heidän tarkoittavan jotain oven tai ikkunan raosta tulevaa ilmavirtausta.
Minä en tällaista huomaa, ellei tupaan tuule ihan kunnolla.
Tunnetteko te "vetoa"?
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Monet hiukan vanhemmat sukulaiset ja tuttavat valittavat tämän tästä, että polveen tai niskaan "vetää".
Olen toki ymmärtänyt heidän tarkoittavan jotain oven tai ikkunan raosta tulevaa ilmavirtausta.
Minä en tällaista huomaa, ellei tupaan tuule ihan kunnolla.
Tunnetteko te "vetoa"?

Hmmm nyt kun mainitsit, niin mummo vainaa tuppasi sanoa "vetää polviin". Ei selvinnyt myöskään mikä, ehkä ikä?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Monet hiukan vanhemmat sukulaiset ja tuttavat valittavat tämän tästä, että polveen tai niskaan "vetää".
Olen toki ymmärtänyt heidän tarkoittavan jotain oven tai ikkunan raosta tulevaa ilmavirtausta.
Minä en tällaista huomaa, ellei tupaan tuule ihan kunnolla.
Tunnetteko te "vetoa"?
Ilmavirtaa kai se veto on. Olen tuntenut nuoresta asti, mutta vanhemmiten olen tullut vielä herkemmäksi. Ei tarvitse olla kuin joku ovi tai ikkuna raollaan niin tunnen heti mm. jaloissani tuon ”vedon”, vaikka en edes tietäisi, että jossain joku luukku on auki eli kyse ei ole mistään psykologisesta ilmiöstä. Ole tyytyväinen, jos kestät ”vetoa”.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Monet hiukan vanhemmat sukulaiset ja tuttavat valittavat tämän tästä, että polveen tai niskaan "vetää".
Olen toki ymmärtänyt heidän tarkoittavan jotain oven tai ikkunan raosta tulevaa ilmavirtausta.
Minä en tällaista huomaa, ellei tupaan tuule ihan kunnolla.
Tunnetteko te "vetoa"?

Mää oon aina sanonu noin. Enkä aina ole ollut vanha.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Iltalehden lööppi menee näin " Arman Duplantis järkyttyi Suome säästä "tuntuu talvelta"

Onneksi klikkasin, koska takaa löytyi oikeastaan aika hieno ja positiivis-sävytteinen haastattelu höystettynä mukavalla nippelitiedolla suomalaisesta isoäidistä, mitä en tiennyt entuudestaan

Miksi niin negatiivinen ja luotaan työntävä otsikko yhdestä maailman parhaiden urhailijoiden haastatteluista?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Masked Singer -ohjelman suosio. En tajua, mikä tuosta ohjelmasta tekee niin suositun. Hahmot ovat suunnilleen samaa "laatua" kuin Putouksessa ja ainoa ero niiden välillä on hahmojen sisällä oleva henkilö, joka joissain tapauksissa osaa laulaa. Ja kun tuomaristossa on sekä Janne Kataja että Maria Veitola, niin verenpaine kohoaa jo vaaralliselle tasolle. Ainoastaan mainoksista olen nähnyt otteita ohjelmasta eivätkä ne missään vaiheessa ole kolahtaneet minuun.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tua sekalaisten kysymysten ketjussa on juttua robotti-imureista. Mää en oo ikinään tajunnu noitten ideaa. Siis tommosen kun pistää itekseen pörrään kämppään niin eihän se ny saa imuroitua kun murto-osan lattiapinta-alasta jos ei nyt satu putkassa asuun? Emmää tiä, ei mun vähällä järjellä aateltuna tommonen värkki voi millään toimia kunnolla. Ja en mää ny koe kovin haastavana puuhana ottaa se sähönorsu kaapista ja imurtaa ite sillain että saa samalla vedeltyä erilaisten mööpeleitten ja sun muitten alta ja takaa, mitä muija on tänne vuasien saatossa virittäny. Kummalliseks on maailma menny, sano Setä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mää en oo ikinään tajunnu noitten ideaa. Siis tommosen kun pistää itekseen pörrään kämppään niin eihän se ny saa imuroitua kun murto-osan lattiapinta-alasta jos ei nyt satu putkassa asuun?
Mun tarttee nostella keittiössä tuolit pöydälle, yks jalkalamppu olohuoneessa ja pari säilytyslaatikkoo sängyn alta pois. Ja sitten voi imuri keskenään ajella kaikki vajaat 90 neliötä. Kyllä siinä robotti aikaa säästää ihan kivasti, bonuksena osaa imuroida paremmin kuin minä. Miinuksena helvetillinen meteli...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mun tarttee nostella keittiössä tuolit pöydälle, yks jalkalamppu olohuoneessa ja pari säilytyslaatikkoo sängyn alta pois. Ja sitten voi imuri keskenään ajella kaikki vajaat 90 neliötä. Kyllä siinä robotti aikaa säästää ihan kivasti, bonuksena osaa imuroida paremmin kuin minä. Miinuksena helvetillinen meteli...
Suurinpiirtein samoin täällä. Säilytyslaatikkoja ei tosin ole sängyn alla, mutta työhuoneen nurkassa on. Ja siitä metelistä pääsee eroon kun lähtee siksi aikaa vaikka salille. Ei ole ongelma.

Tosin joskus joutuu tuon jälkiä viimeistelemään, on alkanut vanhemmiten vähän huolimattomaksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suurinpiirtein samoin täällä. Säilytyslaatikkoja ei tosin ole sängyn alla, mutta työhuoneen nurkassa on. Ja siitä metelistä pääsee eroon kun lähtee siksi aikaa vaikka salille. Ei ole ongelma.

Tosin joskus joutuu tuon jälkiä viimeistelemään, on alkanut vanhemmiten vähän huolimattomaksi.
Siis puhutaanko nyt sähkösestä kodinkoneesta vai vaimosta...?
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miksi esim. jalkapallossa supertähdet menevät aina megajoukkueisiin (Man city, PSG jne.) pelaamaan? Rahaa on jo satoja miljoonia, joten sen ei luulisi olevan suurin motivaattori. Kaipaan sellaista urheiluromantiikkaa mitä Maradona teki aikoinaan, meni surkeaan Napoliin ja nosta jengin ylös. Sellainen jos mikä on komeaa ja nostaa pelaajan legendaksi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Miksi esim. jalkapallossa supertähdet menevät aina megajoukkueisiin (Man city, PSG jne.) pelaamaan? Rahaa on jo satoja miljoonia, joten sen ei luulisi olevan suurin motivaattori. Kaipaan sellaista urheiluromantiikkaa mitä Maradona teki aikoinaan, meni surkeaan Napoliin ja nosta jengin ylös. Sellainen jos mikä on komeaa ja nostaa pelaajan legendaksi.
Napoli maksoi Maradonasta ennätyssumman ja sai myös maailman parasta palkkaa aikanaan, plus päälle ennätyssuuret sponsorisopimukset.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Napoli maksoi Maradonasta ennätyssumman ja sai myös maailman parasta palkkaa aikanaan, plus päälle ennätyssuuret sponsorisopimukset.
Silti, olisi hienoa jos joku parhaita vuosiaan pelaava supertähti menisi joskus vähemmän menestyneeseen seuraan. En muista onko näin koskaan tapahtunut?
 

Glove

Jäsen
Mites toi LinkedIn oikein toimii? Ei oikein avaudu. Sain minä nimeni sitten laitettua. Työkkärin täti laittoi tämmöiseen hommaan.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mites toi LinkedIn oikein toimii? Ei oikein avaudu. Sain minä nimeni sitten laitettua. Työkkärin täti laittoi tämmöiseen hommaan.
Tuleeko karenssia jos ei luo profiilia? Ei avaudu LinkedIn suosio minulle, hyväosaiset taputtaa toisiaan selkään että hyvin menee. Kaikki työkaverit tykkäävät toistensa postauksista. Yritettiin työpaikalla pakottaa jakamaan jotain propagandaa mutta olin nuori kapinallinen. Ei avaudu myöskään mitä liikkuu aikuisten ihmisten päässä jotka eivät pese käsiään paskalla käymisen jälkeen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun tarttee nostella keittiössä tuolit pöydälle, yks jalkalamppu olohuoneessa ja pari säilytyslaatikkoo sängyn alta pois. Ja sitten voi imuri keskenään ajella kaikki vajaat 90 neliötä. Kyllä siinä robotti aikaa säästää ihan kivasti, bonuksena osaa imuroida paremmin kuin minä. Miinuksena helvetillinen meteli...

Meillä robotti osaa aika nätisti imuroida myös tuolien alta ym.

Läppärin laturipiuha on ainoa mihin se on joskus jäänyt jumiin.

Robotti on todellakin näppärä kun laittaa sen pyörimään esim kauppareissun ajaksi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei avaudu myöskään mitä liikkuu aikuisten ihmisten päässä jotka eivät pese käsiään paskalla käymisen jälkeen.

Näitä on muuten yllättävän paljon.

Olin viime viikon sairaalassa ja jopa siellä oli aikuisia ihmisiä jotka eivät pesseet käsiään vessakäynnin jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös