Ihan siitä että jos lainattu teksti sisältää linkin niin se linkki ei ole todennäköisesti siihen lainattuun tekstiin. Se on ihan perus World Wide Web toiminnallisuutta ja minulle ei avaudu miten kukaan netin käyttäjä ei tuota ymmärtäisi... Siirsin tämän jankaauksesi tänne kierrätyskeskukseen kun se ei liity mitenkään hallitukseen tai edes sinne päin.
Niin, eli laitat lähteeen ja kerrot sen löytyvän wikipediasta ja siinä on linkki toisen wikipedian artikkelin tekstiin. Minä nimenomaan pyydän, että saisin linkin siihen viralliseen wikipedia artikkeliin mistä se on otettu, jotta voisin tutustua paremmin aiheeseen ja keskustella.
@Telaketju
-Väite
-teksti, jossa wikipedian artikkeli
@Ck
-Pyytää linkkiä siihen wikipedian artikkeliin, josta viittaus on otettu, koska väitteen esittäjällä ja viittauksen esittäjällä on todistustaakka.
Nythän tässä olisi voinut käydä niin, että kirjoittaja tekee viittauksen, jota ei edes ole olemassa. Se olisi voinut olla jopa hänen itsensä kirjoittama saadakseen agendansa mukaisen väitteen todistetuksi. Nyt sellainen wikipedian artikkeli on olemassa ja siellä kyseinen viittaus, mutta se on väitteen esittäjän todistustaakka. Tätä nimenomaan pyysin.
Ihan perus käytäntö.
Minä väitän: Jalkapallomaajoukkueen korkein sijoitus FIFA rankingissa on 33.
Väitteeni tueksi:
Maajoukkueen korkein sijoitus
FIFA-rankingissa on vuodelta 2007, kun Suomi oli maaliskuun rankingissa sijalla 33.
Lähde, mistä olen tiedon viitteen ottanut varsinkin jos sitä minulta pyydetään:
fi.m.wikipedia.org
Se ei ole missään tapauksessa sen toisen henkilön asia googletella netissä aiheesta ja lukea wikipedian artikkeleita vaan väitteen esittäjän ja esittäjän joka viittaa johonkin artikkeliin todistustaakka.