Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 237 447
  • 7 315

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se hallitse. Olen usein selvä vapaa-aikanakin. Jos haluan. Aina en halua. Joskus aina päätän, että vaikkapa tässä kuussa en juo. Ja silloin en juo. Seuraavassa ehkä taas juon. Muotoilin ehkä väärin äsken, en tosiaan vietä kaikkea vapaa-aikaani päissäni. Osan toki.
Ok, "aina kun mahdollista" jne antoi tosiaan eri kuvan. Pitäisi tietysti kysyä esim läheisiltä miten asian kokevat.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Artisti joka tunnettiin aiemmin nimellä Prince (rauha hänen muistolleen) toki myös Minneapoliksesta lähtöisin.
Ai niin toki. Arvostan miestä suuresti, mutta kun nyt harhauduin tuota havumetsää miettimään niin pinkit silkkipikkarit livahti ihan ajatuksista poijes...

Olen kovasti sitä mieltä, että Purple Rain, Around The World In A Day ja Sign O’ The Times ovatten 80-luvun parhaita levyjä. Ja minkä tahansa luvun. Vitun kova jäbä, ja vaikka tekikin myös aika paljon keskinkertaista niin ei mikään ihme siinä tuotteliaisuudessa. Parhaat onkin sitten parasta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ok, "aina kun mahdollista" jne antoi tosiaan eri kuvan. Pitäisi tietysti kysyä esim läheisiltä miten asian kokevat.
”Aina kun mahdollista” sisältää myös sen, että silloin kun se on mahdollista myös läheisten näkökulmasta.

Ja onhan tuo vaimo katsellut minua nyt 20 vuotta jo. Jos olisin ihan toivoton juoppo, niin kai se olisi häipynyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
”Aina kun mahdollista” sisältää myös sen, että silloin kun se on mahdollista myös läheisten näkökulmasta.
Ok, hyvä jos päätös isin ryyppäämisestä on perheen yhteinen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ok, hyvä jos päätös isin ryyppäämisestä on perheen yhteinen.
Lapsilla karkkipäivä, isillä viinapäivä.

Jos näet jossain ongelmia, tee lastensuojeluilmoitus. Jos et, vittuilu menee hukkaan. Paitsi jos se on joku keino nostaa omaa häntää, kuten takavuosilta muistelen. Silloin saapi vittuilla, en suutu. Annan aina koulukiusattujen nörttien vittuilla mulle, pari kertaa olen antanut jopa lyödä. Kerran kumarruin että ylsi lyömään. Ei miun ego siitä kärsi, anna palaa vaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei miun ego siitä kärsi, anna palaa vaan.
Näin myös takavuosilta muistelen.
Ja itsehän sä kysyit. En tiennyt että halusit vain oikeita vastauksia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Näin myös takavuosilta muistelen.
Ja itsehän sä kysyit. En tiennyt että halusit vain oikeita vastauksia.
Niinpä kysyin. Enkä halunnut tietynlaisia vastauksia. Sie vastasit kuten vastasit, kiitos siitä. Sillä voi olla jotain merkitystä tässä kosmisessa komediassamme, tai sitten ei ole. Rauhaa, veli.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musta tulis varmaan hyvä alkoholisti. Meinaan että tykkään yleensä olla omissa oloissani, ja ulkomaailmassa tulee käytyä todella harvoin. Voisin siis vain istua himassa ja kiskoa viinaa. Olen kyllä sitä kokeillut - siis istunut kotona ja vain juonut, mutta ei se päälle jäänyt. Duunissa en sentään ole humalassa ollut, mutta krapulassa kylläkin.

Ehkä se on sitten geeneistä kiinni että joillekin se vaan on vaikeampi päästä siitä viinasta irti. Meidän suvussa ei hirveästi alkoholisteja ole ollut. Vaimon puolelta sitten onkin enemmän juoppoja, ja kyllä se alkoholi vaimollekin maistuu. On vielä itse myöntanyt, että jos ei aina juodessa vähän tarkkaile menoa, lipsahtaisi varmasti alkoholismin puolelle.

Mulle nyt ei ole tähän mennessä kunnolla avautunut mistä alkoholismi ylipäätään on peräisin. Kuten yllä sanoin, mun veikkaus on geenit. Onhan siinä tottakai nyt muitakin muuttujia, mutta tuon mä ehkä nostaisin tärkeämmäksi. Mitäs teorioita muilta löytyy?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Linnan juhlat. Tai kyllä linnan juhlat avautuvat, mutta se ei, että miksi noita kättelyitä näytetään televisiossa ja miksi niitä katsotaan. Siis ihmiset kävelee ja kättelee presidentin. Ja sitä katotaan suu vaahdossa. No, en mä oo mikään tuomitsemaan kenenkään katselumieltymyksiä. Ei vaan avaudu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Musikaalit. Ainakaan elokuvamuodossa.
En voisi olla enempää samaa mieltä. ...ttu mitä paskaa. Nää on just tätä skeidaa jota Pirre 46v. ja Ellu, nuorekas 51v. , menee kattomaan tyttöporukalla perjantaina töitten jälkeen. Sitten ollaan niiin saatanan sivistynyttä ja maailmankansalaista seuraavat 6kk. Yhtä paskaa ne on teatterimuodossa myös.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Sunrise Avenuen suosio. Koskaan en ole ymmärtänyt. Onko se poppia vai onko se rokkia? Poprokkia kenties? Noh, liian kevyttä ja mitäänsanomatonta joka tapauksessa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voisi olla enempää samaa mieltä. ...ttu mitä paskaa. Nää on just tätä skeidaa jota Pirre 46v. ja Ellu, nuorekas 51v. , menee kattomaan tyttöporukalla perjantaina töitten jälkeen. Sitten ollaan niiin saatanan sivistynyttä ja maailmankansalaista seuraavat 6kk. Yhtä paskaa ne on teatterimuodossa myös.

Joo mä jouduin ala-asteella kattomaan Sound of Musicin ties kuinka monta kertaa. Olin musiikkiluokalla, ja opettajan mielestä se nyt oli sitten niin saatanan hienoa. Vihasin joka sekuntia, eikä ole tullut musikaaleja sen jälkeen katseltua yhtäkään. Kauheet traumat saatana.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joo mä jouduin ala-asteella kattomaan Sound of Musicin ties kuinka monta kertaa. Olin musiikkiluokalla, ja opettajan mielestä se nyt oli sitten niin saatanan hienoa. Vihasin joka sekuntia, eikä ole tullut musikaaleja sen jälkeen katseltua yhtäkään. Kauheet traumat saatana.
Ha, tuo kyseinen paskale jouduttiin itekkin katteleen. Enkä ollut ees musiikkiluokalla.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo mä jouduin ala-asteella kattomaan Sound of Musicin ties kuinka monta kertaa. Olin musiikkiluokalla, ja opettajan mielestä se nyt oli sitten niin saatanan hienoa. Vihasin joka sekuntia, eikä ole tullut musikaaleja sen jälkeen katseltua yhtäkään. Kauheet traumat saatana.
Siis tämän musikaalin katsominen juurikin tiesi koko oppitunnin ajan nukkumista. Tuohan oli juhlahetki.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siis tämän musikaalin katsominen juurikin tiesi koko oppitunnin ajan nukkumista. Tuohan oli juhlahetki.
Oi niitä yläasteaikoja kun oli kurssi "historialliset elokuvat". Kurssilla ehkä 20 oppilasta ja opettaja halusi välttämättä näyttää elokuvat auditoriossa. Tänäkään päivänä kukaan kurssin osallistujista ei tiedä yhtäkään elokuvaa mitä siellä näytettiin kun oli niin saatanasti tilaa valita hyvä nukkumapaikka.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vapaan puolella on ketju jollekkin ruotsalaiselle 16-vuotiaalle puunhalaajalle. Ja se on kerännyt kirjoituksia.
Eniten sinne taitavat kirjoittaa ihmiset, joiden mielestä kyseisestä henkilöstä puhutaan liikaa. Eli ihan sinun toverisi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sunrise Avenuen suosio. Koskaan en ole ymmärtänyt. Onko se poppia vai onko se rokkia? Poprokkia kenties? Noh, liian kevyttä ja mitäänsanomatonta joka tapauksessa.
Joo, sen niminen bändi ilmeisesti lopetti, pari päivää sitten oli joka lööpissä. Yhtään biisiä niiltä en ehtinyt kuulla, ja nyt jo pillit pussiin. Tai siis ehkä oon radiosta kuullut jossain julkisessa tilassa, mutta en ole tiennyt että se on se.

Vasta viime vuonna mulle taisi muuten selvitä että Sam Huber ja Samu Haber on kaksi eri ihmistä. Luulin pitkään että on vaan usein toistuva kirjoitusvirhe.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tuosta Sunrise Avenuesta tulee mieleen Olli Hermanin bändi (joskus kuorosodassa ekan kerran kuulin koko ollista) eli Reckless Love. Ei kummankaan musiikissa ole oikeastaan mitään vikaa mutta niistä puuttuu jokin (oikeastaan kaikki).
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En voisi olla enempää samaa mieltä. ...ttu mitä paskaa. Nää on just tätä skeidaa jota Pirre 46v. ja Ellu, nuorekas 51v. , menee kattomaan tyttöporukalla perjantaina töitten jälkeen. Sitten ollaan niiin saatanan sivistynyttä ja maailmankansalaista seuraavat 6kk. Yhtä paskaa ne on teatterimuodossa myös.

Kyllä Blues Brothers oli ihan hauska. Joku muukin katsottava musikaali oli muistaakseni... Nimi ei tuu nyt just mieleen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi minun pitää päätellä se niin, että se ei olekaan tuosta artikkelista otettu viittaus vaan ihan jostain muusta artikkelista?
Ihan siitä että jos lainattu teksti sisältää linkin niin se linkki ei ole todennäköisesti siihen lainattuun tekstiin. Se on ihan perus World Wide Web toiminnallisuutta ja minulle ei avaudu miten kukaan netin käyttäjä ei tuota ymmärtäisi... Siirsin tämän jankaauksesi tänne kierrätyskeskukseen kun se ei liity mitenkään hallitukseen tai edes sinne päin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ihan siitä että jos lainattu teksti sisältää linkin niin se linkki ei ole todennäköisesti siihen lainattuun tekstiin. Se on ihan perus World Wide Web toiminnallisuutta ja minulle ei avaudu miten kukaan netin käyttäjä ei tuota ymmärtäisi... Siirsin tämän jankaauksesi tänne kierrätyskeskukseen kun se ei liity mitenkään hallitukseen tai edes sinne päin.

Niin, eli laitat lähteeen ja kerrot sen löytyvän wikipediasta ja siinä on linkki toisen wikipedian artikkelin tekstiin. Minä nimenomaan pyydän, että saisin linkin siihen viralliseen wikipedia artikkeliin mistä se on otettu, jotta voisin tutustua paremmin aiheeseen ja keskustella.

@Telaketju
-Väite
-teksti, jossa wikipedian artikkeli

@Ck

-Pyytää linkkiä siihen wikipedian artikkeliin, josta viittaus on otettu, koska väitteen esittäjällä ja viittauksen esittäjällä on todistustaakka.

Nythän tässä olisi voinut käydä niin, että kirjoittaja tekee viittauksen, jota ei edes ole olemassa. Se olisi voinut olla jopa hänen itsensä kirjoittama saadakseen agendansa mukaisen väitteen todistetuksi. Nyt sellainen wikipedian artikkeli on olemassa ja siellä kyseinen viittaus, mutta se on väitteen esittäjän todistustaakka. Tätä nimenomaan pyysin.

Ihan perus käytäntö.

Minä väitän: Jalkapallomaajoukkueen korkein sijoitus FIFA rankingissa on 33.

Väitteeni tueksi:

Maajoukkueen korkein sijoitus FIFA-rankingissa on vuodelta 2007, kun Suomi oli maaliskuun rankingissa sijalla 33.

Lähde, mistä olen tiedon viitteen ottanut varsinkin jos sitä minulta pyydetään:


Se ei ole missään tapauksessa sen toisen henkilön asia googletella netissä aiheesta ja lukea wikipedian artikkeleita vaan väitteen esittäjän ja esittäjän joka viittaa johonkin artikkeliin todistustaakka.
 

Liitteet

  • 20191222_145410.jpg
    20191222_145410.jpg
    309 KB · kertaa luettu: 230
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös