Mainos

Asia, joka ei avaudu minulle

• 1 302 418
  • 7 608

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vapaan puolella on ketju jollekkin ruotsalaiselle 16-vuotiaalle puunhalaajalle. Ja se on kerännyt kirjoituksia.
Eniten sinne taitavat kirjoittaa ihmiset, joiden mielestä kyseisestä henkilöstä puhutaan liikaa. Eli ihan sinun toverisi.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sunrise Avenuen suosio. Koskaan en ole ymmärtänyt. Onko se poppia vai onko se rokkia? Poprokkia kenties? Noh, liian kevyttä ja mitäänsanomatonta joka tapauksessa.
Joo, sen niminen bändi ilmeisesti lopetti, pari päivää sitten oli joka lööpissä. Yhtään biisiä niiltä en ehtinyt kuulla, ja nyt jo pillit pussiin. Tai siis ehkä oon radiosta kuullut jossain julkisessa tilassa, mutta en ole tiennyt että se on se.

Vasta viime vuonna mulle taisi muuten selvitä että Sam Huber ja Samu Haber on kaksi eri ihmistä. Luulin pitkään että on vaan usein toistuva kirjoitusvirhe.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tuosta Sunrise Avenuesta tulee mieleen Olli Hermanin bändi (joskus kuorosodassa ekan kerran kuulin koko ollista) eli Reckless Love. Ei kummankaan musiikissa ole oikeastaan mitään vikaa mutta niistä puuttuu jokin (oikeastaan kaikki).

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En voisi olla enempää samaa mieltä. ...ttu mitä paskaa. Nää on just tätä skeidaa jota Pirre 46v. ja Ellu, nuorekas 51v. , menee kattomaan tyttöporukalla perjantaina töitten jälkeen. Sitten ollaan niiin saatanan sivistynyttä ja maailmankansalaista seuraavat 6kk. Yhtä paskaa ne on teatterimuodossa myös.

Kyllä Blues Brothers oli ihan hauska. Joku muukin katsottava musikaali oli muistaakseni... Nimi ei tuu nyt just mieleen.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi minun pitää päätellä se niin, että se ei olekaan tuosta artikkelista otettu viittaus vaan ihan jostain muusta artikkelista?
Ihan siitä että jos lainattu teksti sisältää linkin niin se linkki ei ole todennäköisesti siihen lainattuun tekstiin. Se on ihan perus World Wide Web toiminnallisuutta ja minulle ei avaudu miten kukaan netin käyttäjä ei tuota ymmärtäisi... Siirsin tämän jankaauksesi tänne kierrätyskeskukseen kun se ei liity mitenkään hallitukseen tai edes sinne päin.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ihan siitä että jos lainattu teksti sisältää linkin niin se linkki ei ole todennäköisesti siihen lainattuun tekstiin. Se on ihan perus World Wide Web toiminnallisuutta ja minulle ei avaudu miten kukaan netin käyttäjä ei tuota ymmärtäisi... Siirsin tämän jankaauksesi tänne kierrätyskeskukseen kun se ei liity mitenkään hallitukseen tai edes sinne päin.

Niin, eli laitat lähteeen ja kerrot sen löytyvän wikipediasta ja siinä on linkki toisen wikipedian artikkelin tekstiin. Minä nimenomaan pyydän, että saisin linkin siihen viralliseen wikipedia artikkeliin mistä se on otettu, jotta voisin tutustua paremmin aiheeseen ja keskustella.

@Telaketju
-Väite
-teksti, jossa wikipedian artikkeli

@Ck

-Pyytää linkkiä siihen wikipedian artikkeliin, josta viittaus on otettu, koska väitteen esittäjällä ja viittauksen esittäjällä on todistustaakka.

Nythän tässä olisi voinut käydä niin, että kirjoittaja tekee viittauksen, jota ei edes ole olemassa. Se olisi voinut olla jopa hänen itsensä kirjoittama saadakseen agendansa mukaisen väitteen todistetuksi. Nyt sellainen wikipedian artikkeli on olemassa ja siellä kyseinen viittaus, mutta se on väitteen esittäjän todistustaakka. Tätä nimenomaan pyysin.

Ihan perus käytäntö.

Minä väitän: Jalkapallomaajoukkueen korkein sijoitus FIFA rankingissa on 33.

Väitteeni tueksi:

Maajoukkueen korkein sijoitus FIFA-rankingissa on vuodelta 2007, kun Suomi oli maaliskuun rankingissa sijalla 33.

Lähde, mistä olen tiedon viitteen ottanut varsinkin jos sitä minulta pyydetään:

Se ei ole missään tapauksessa sen toisen henkilön asia googletella netissä aiheesta ja lukea wikipedian artikkeleita vaan väitteen esittäjän ja esittäjän joka viittaa johonkin artikkeliin todistustaakka.

Liitteet

• 20191222_145410.jpg
    20191222_145410.jpg
    309 KB · kertaa luettu: 248

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Joo mä jouduin ala-asteella kattomaan Sound of Musicin ties kuinka monta kertaa. Olin musiikkiluokalla, ja opettajan mielestä se nyt oli sitten niin saatanan hienoa. Vihasin joka sekuntia, eikä ole tullut musikaaleja sen jälkeen katseltua yhtäkään. Kauheet traumat saatana.
Minäpä näin tuon lapsena ensi kertaa hienossa elokuvatetterissa, "laajakankaalta", hyvällä äänen- ja kuvanlaadulla. Jäi hyvät muistot. Jostain videotykiltä tai telkkarin pikkuruudusta tuskin mikään erikoinen.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minäpä näin tuon lapsena ensi kertaa hienossa elokuvatetterissa, "laajakankaalta", hyvällä äänen- ja kuvanlaadulla. Jäi hyvät muistot. Jostain videotykiltä tai telkkarin pikkuruudusta tuskin mikään erikoinen.
Paska on paskaa vaikka suurennuslasilla silmäilis.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Joo ei ollu tykkejä siihen aikaan. Katottiin VHS-nauhurilta ja 24 tuuman Salorasta. Ei ollu hirveen hyvät äänentoistot muistaakseni.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En ymmärrä miksi ihminen tuhlaa satoja erkkejä ja ostaa raketteja, ja ampuu ne taivahalle. Varsinkaan täällä taajamassa, kun kaupunki kuitenkin järjestää isot tulitukset. Ilmeisesti ihmisillä on ylimääräistä rahaa sitten. Mulle jos just nyt joku antaisi viissataa käteen, niin en varmasti ampuisi niitä yläilmoihin. Ostaisin jääkaapin täyteen ruokaa, maksaisin tyttärelle vanhojen päivien puvun ja ehkä sähkölaskunkin. Mutta hyvähän se on ekonomistisesti ajatella, että lamasta ei ole tietoakaan kun tuollaiseen paskaan on varaa satsata.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei avaudu, että minkälainen selostaja kelpaisi Jatkoajan vaativille kirjoittajille. Ei kelpaa tunteelliset, ei rauhalliset, ei nippelitieoa jakavat besserwisserit, eivät (tietenkään) lajia huonosti tuntevat muuten mukavat, eivät nimiä väärin lausuvat, eivät nimien lausumiseen kunnolla perehtyneet jne.
Kaipa jokaisella vaan on oma suosikkityyppi ja eri tyyppisiä vieroksutaan.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta puolestani ensimmäinen viinayö kului samalla tavalla kuin sitä edeltäneet kaljakännitkin: pelkkää harmitonta hoipertelua ja pienistäkin asioista innostumista. Lienen ihan oikeasti hippi taikka pehmo, kun en ajattele toisten hakkaamista edes jallun voimalla. Ystäville ei avautunut viime iltana haluni olla osallistumatta juomapeliin mahdollisen humaltumisen vuoksi. Johtuu siitä, että onnistuin sisäistämään jotain tärkeää, kun ei tee enää mieli elää sunnuntaipäiviä täydessä kaamosolossa.
Kyllä. Olet hieno ihminen. Mutta miten viina voi muuttaa ihanan ihmisen? Siis miten viina tekee siitä aivan vainoharhaisen. Ei avaudu.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmaankin repii vahvana aineena aivosolut varsinaiseen kaaokseen: tappeja irti sieltä täältä ja osa syöpyy höyryksi kirkkaan veden voimalla. Ei mikään ihmekään, jos tuossa älynystyröiden joukkotuhossa muuttuu luonteeltaan väkivaltaiseksi. Tämä on oma keittiöpsykologin teoriani. Uskon olevani edes aavistuksen verran oikeilla jäljillä.
En nyt puhu väkivaltaisesta, mutta vainoharhaisesta. Oon tänäkin iltana nussinut koko pohjosen läpi, vaikka kävin vaan spaddulla aina. Hullua. Nopee pitää olla.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Miksi hitossa sitä pitää aina ylianalysoida jokaikinen elämän kannalta merkittävä päätös etukäteen ja pyöritellä päässä sellaset 99 erilaista mahdollista skenaariota. Olisi kätevää, jos mielelle olisi olemassa joku mute-nappi jota voisi tarpeen tullen painaa tällaisessa tilanteessa kun järjen äänikin koittaa sanoa että lakkaa hyvä mies miettimästä ja TEE MITÄ SUN ON TEHTÄVÄ!

On toi oma pääkoppa vaan paskaa seuraa aika ajoin. Toisaalta ei ihminen omasta perusluonteestaan oikein eroonkaan pääse. Mun pahin perisynti nyt vaan on analysoida ja kelata asioita päässäni liikaa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten kananmunien paistaminen on niin vaikeaa. Kun ei osaa niin... Tein meille pyttipannua ja paistoin siihen pari kananmunaa. Ensinnäkin pannu oli liian kylmä ja muna alkoikin levitä eikä koaguloitunut heti. Kun sitä yritti hallita niin kananmunasta tuli ihme möykky. Kääntäessä toinen kananmuna hajosi ja toinen meni kaksinkerroin. No tällä kertaa en paistanut niitä kuitenkaan käännön jälkeen liikaa.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi hitossa sitä pitää aina ylianalysoida jokaikinen elämän kannalta merkittävä päätös etukäteen ja pyöritellä päässä sellaset 99 erilaista mahdollista skenaariota. Olisi kätevää, jos mielelle olisi olemassa joku mute-nappi jota voisi tarpeen tullen painaa tällaisessa tilanteessa kun järjen äänikin koittaa sanoa että lakkaa hyvä mies miettimästä ja TEE MITÄ SUN ON TEHTÄVÄ!

On toi oma pääkoppa vaan paskaa seuraa aika ajoin. Toisaalta ei ihminen omasta perusluonteestaan oikein eroonkaan pääse. Mun pahin perisynti nyt vaan on analysoida ja kelata asioita päässäni liikaa.

Joko sen sun ihastuksen kohteena olevan työkaverin haarat on avautunut vai vieläkö odotat täydellistä tilannetta tai hetkeä kysellä kahville? Kysymättä ne ei ainakaan avaudu.

Ei oikein avaudu kuinka röökiaski on hävinnyt taskusta, oisko se sitten tippunu tonne jonnekin synkkään ja pimeään tammikuun keliin. Täytyy varmaan ostaa uusi.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miten kananmunien paistaminen on niin vaikeaa. Kun ei osaa niin... Tein meille pyttipannua ja paistoin siihen pari kananmunaa. Ensinnäkin pannu oli liian kylmä ja muna alkoikin levitä eikä koaguloitunut heti. Kun sitä yritti hallita niin kananmunasta tuli ihme möykky. Kääntäessä toinen kananmuna hajosi ja toinen meni kaksinkerroin. No tällä kertaa en paistanut niitä kuitenkaan käännön jälkeen liikaa.
Onhan se ehkä tietynlainen taitolaji, vaikka teflonpannut ovatkin hyvä apu. Ilmankos kalliiden hotellien aamiaistiloissa on usein ammattikokki munia valmistamassa, keitettynä, paistettuna, kokkelina tai miten nyt asiakas ne tahtoo.
Kun eräs tuttavani ensi kertaa äidin hoivista omaan asuntoon muuton jälkeen yritti paistaa kananmunia, onnistui hän saamaan kaksi ensimmäistä hellan ja tiskipöydän väliin. Meni sitten rohkeasti pyytämään naapurista apua...

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara

No ensinnäkin kananmunaa ei kuulu kääntää paistaessa, älä käytä liian kuumaa pannua ja laske kananmuna rikkomisen jälkeen varovasti siten että keltuainen pysyy nätisti kasassa. Sitten paistat hetken aikaa, kuitenkin niin että keltuainen on edelleen juokseva ja otat pois. Ei ole sen monimutkaisempaa.

Glove

Jäsen
Pitääkin laittaa pyttipannu ruokalistalle. Ei ole tullut tehtyä pitkään aikaan. Itse lisään munan suoraan perunoiden, makkaroiden ja sipulin sekaan. Sotkeutuu sinne sekaan mukavasti ja paistuu tarpeeksi hyvin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy