Asia, joka ei avaudu minulle

• 1 330 399
  • 7 781

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jännä asia tuo alkoholismi. Minä olen juonut viinaa aika raskaasti noin 30 vuotta nyt. Aina kun on sopiva tilaisuus, vedän kyllä perseet olalle ja jos on vapaapäiviä, niin tasoittelen heti aamusta ja usein se kääntyy uuteen nousuun. Jotenkin siinä sivussa on kuitenkin käyty lukiot ja yliopistot, perusteltu perheitä, hoideltu lapset, käyty töissä... Ikinä ei dokaaminen ole pilannut mitään näistä. Vedän ihan holtittomia kännejä silloin kun voin, mutta kun pitää selvitä niin selviän. En havahdu kuukauden päästä laivalta pelkissä shortseissa tai mitään sellaista. Onko tuo alkoholismia? Faijavainaa dokasi ihan eri tavalla, mutsin piti usein soitella töihin maanantaisin että Erkki on nyt niin pahassa mahataudissa että oksentaa vaan tuolla ja ripuloi, ei pääse töihin... Mie en ole koskaan missannut mitään elämässä juomisen takia, vaikka siinä kokonaisviinamäärässä uittaisi valtamerilaivojakin. Aina vaan on se kontrolli pitänyt, että jos nyt on perjantai ja maanantaina pitää olla töissä, niin juon nyt ja koko lauantain ja sunnuntaina aamupäivällä voi ottaa kolme pitkää. Sitten pizza naamaan ja loppupäivä unta ja maanantaina on ihan freesi taas.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Evil Josain määrin on. Mutta se mikä sen ainakin minusta erottaa, on se etten pystynyt olemaan juomatta kun sille tielle lähdin. En ole duunista saanut kenkää juomisen takia (lähellä oli), krapulassa toki olen mennyt. Ja huomautuksia ja yksi hoitoonohjaus. Seuraavat (kyllä useampi) ihan omasta tahdosta. Viimeisin oli kuukauden Minnesota-hoito, siihen käytin omaa rahaa kuutisen tonnia. Espoon kaupunki ei ollut sitä mieltä että mut on syytä kuntouttaa, joten sieltä ei tukea tullut. Mulla oli duunipaikka joka tuki ja sanoi että mene hoitoon, mulla on duuni kun tulen kuukauden päästä takaisin. En halua mitenkään nostaa omaa tapuasta esille, mutta eikö mun kaltaiset olisi juuri niitä joita pitäisi ainakin tukea? Edelleen kiitän ex-työnantajaa tuosta. Duuni vaihtui sitten ihan muista syistä.

En ole herännyt jostain päin maailmaa tietämättä miksi ja miten olen sinne päätytnyt, näitäkin on nähty.

Useasti on jäänyt sovittuja vapaa-ajan tapaamisia väliin sen takia kun olen ollut krapulassa tai/ja on vaan pitänyt saada lisää viinaa. Ja elämää suunnitellut niin että voi vetää viinaa vaikka tänäänkin ja yilhuomenna on taas ihmisen näköinen. Sitten kädet täristen sukujuhliin. Himaa en ole menettänyt, luottotiedot oli jo lähellä.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ethän tuota paljon meikäläistä kummempi sitten ole. Paitsi että ei ole hoitoihin ohjailtu. Nyt olen samassa duunipaikassa ollut viitisen vuotta. Työkaverit saattaa maanantaina kysyä, että mites viikonloppu. Mie että no ei kummempia, lauantaina otettiin parit saunakaljat, lepäiltiin ja ulkoiltiin. Totuus on että perjantaina pullo tiukkaa ja kassi bisseä, lauantaina samat ja sunnuntaiaamuna parit lonkerot vielä. Sauna unohtui lämmittää ja ulkoilu oli sikarinpolttoa takapihalla. Vaan ei kukaan huomaa mitään kun selvänä ja suihkunraikkaana menee töihin.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tuo alkoholismia?
On tietysti. Melkeinpä surullisempaa että alkoholi hallitsee vapaa-aikaasi kuin että se häiritsisi työntekoasi.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miksi se muuten on Minnesota-hoito? Siis tiedän kyllä mitä se on, mutta mistä se nimi tulee? Onko Minnesotasta ikinä siinnyt mitään muuta kuin keskinkertainen NHL-organisaatio ja Bob Dylan? Sellaista Amerikan Kainuuta vaikuttaisi olevan, havumetsää ja lisää havumetsää.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
On tietysti. Melkeinpä surullisempaa että alkoholi hallitsee vapaa-aikaasi kuin että se häiritsisi työntekoasi.
Ei se hallitse. Olen usein selvä vapaa-aikanakin. Jos haluan. Aina en halua. Joskus aina päätän, että vaikkapa tässä kuussa en juo. Ja silloin en juo. Seuraavassa ehkä taas juon. Muotoilin ehkä väärin äsken, en tosiaan vietä kaikkea vapaa-aikaani päissäni. Osan toki.

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi se muuten on Minnesota-hoito? Siis tiedän kyllä mitä se on, mutta mistä se nimi tulee? Onko Minnesotasta ikinä siinnyt mitään muuta kuin keskinkertainen NHL-organisaatio ja Bob Dylan? Sellaista Amerikan Kainuuta vaikuttaisi olevan, havumetsää ja lisää havumetsää.

Artisti joka tunnettiin aiemmin nimellä Prince (rauha hänen muistolleen) toki myös Minneapoliksesta lähtöisin.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se hallitse. Olen usein selvä vapaa-aikanakin. Jos haluan. Aina en halua. Joskus aina päätän, että vaikkapa tässä kuussa en juo. Ja silloin en juo. Seuraavassa ehkä taas juon. Muotoilin ehkä väärin äsken, en tosiaan vietä kaikkea vapaa-aikaani päissäni. Osan toki.
Ok, "aina kun mahdollista" jne antoi tosiaan eri kuvan. Pitäisi tietysti kysyä esim läheisiltä miten asian kokevat.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artisti joka tunnettiin aiemmin nimellä Prince (rauha hänen muistolleen) toki myös Minneapoliksesta lähtöisin.
Ai niin toki. Arvostan miestä suuresti, mutta kun nyt harhauduin tuota havumetsää miettimään niin pinkit silkkipikkarit livahti ihan ajatuksista poijes...

Olen kovasti sitä mieltä, että Purple Rain, Around The World In A Day ja Sign O’ The Times ovatten 80-luvun parhaita levyjä. Ja minkä tahansa luvun. Vitun kova jäbä, ja vaikka tekikin myös aika paljon keskinkertaista niin ei mikään ihme siinä tuotteliaisuudessa. Parhaat onkin sitten parasta.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ok, "aina kun mahdollista" jne antoi tosiaan eri kuvan. Pitäisi tietysti kysyä esim läheisiltä miten asian kokevat.
”Aina kun mahdollista” sisältää myös sen, että silloin kun se on mahdollista myös läheisten näkökulmasta.

Ja onhan tuo vaimo katsellut minua nyt 20 vuotta jo. Jos olisin ihan toivoton juoppo, niin kai se olisi häipynyt.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
”Aina kun mahdollista” sisältää myös sen, että silloin kun se on mahdollista myös läheisten näkökulmasta.
Ok, hyvä jos päätös isin ryyppäämisestä on perheen yhteinen.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ok, hyvä jos päätös isin ryyppäämisestä on perheen yhteinen.
Lapsilla karkkipäivä, isillä viinapäivä.

Jos näet jossain ongelmia, tee lastensuojeluilmoitus. Jos et, vittuilu menee hukkaan. Paitsi jos se on joku keino nostaa omaa häntää, kuten takavuosilta muistelen. Silloin saapi vittuilla, en suutu. Annan aina koulukiusattujen nörttien vittuilla mulle, pari kertaa olen antanut jopa lyödä. Kerran kumarruin että ylsi lyömään. Ei miun ego siitä kärsi, anna palaa vaan.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei miun ego siitä kärsi, anna palaa vaan.
Näin myös takavuosilta muistelen.
Ja itsehän sä kysyit. En tiennyt että halusit vain oikeita vastauksia.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näin myös takavuosilta muistelen.
Ja itsehän sä kysyit. En tiennyt että halusit vain oikeita vastauksia.
Niinpä kysyin. Enkä halunnut tietynlaisia vastauksia. Sie vastasit kuten vastasit, kiitos siitä. Sillä voi olla jotain merkitystä tässä kosmisessa komediassamme, tai sitten ei ole. Rauhaa, veli.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musta tulis varmaan hyvä alkoholisti. Meinaan että tykkään yleensä olla omissa oloissani, ja ulkomaailmassa tulee käytyä todella harvoin. Voisin siis vain istua himassa ja kiskoa viinaa. Olen kyllä sitä kokeillut - siis istunut kotona ja vain juonut, mutta ei se päälle jäänyt. Duunissa en sentään ole humalassa ollut, mutta krapulassa kylläkin.

Ehkä se on sitten geeneistä kiinni että joillekin se vaan on vaikeampi päästä siitä viinasta irti. Meidän suvussa ei hirveästi alkoholisteja ole ollut. Vaimon puolelta sitten onkin enemmän juoppoja, ja kyllä se alkoholi vaimollekin maistuu. On vielä itse myöntanyt, että jos ei aina juodessa vähän tarkkaile menoa, lipsahtaisi varmasti alkoholismin puolelle.

Mulle nyt ei ole tähän mennessä kunnolla avautunut mistä alkoholismi ylipäätään on peräisin. Kuten yllä sanoin, mun veikkaus on geenit. Onhan siinä tottakai nyt muitakin muuttujia, mutta tuon mä ehkä nostaisin tärkeämmäksi. Mitäs teorioita muilta löytyy?

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Linnan juhlat. Tai kyllä linnan juhlat avautuvat, mutta se ei, että miksi noita kättelyitä näytetään televisiossa ja miksi niitä katsotaan. Siis ihmiset kävelee ja kättelee presidentin. Ja sitä katotaan suu vaahdossa. No, en mä oo mikään tuomitsemaan kenenkään katselumieltymyksiä. Ei vaan avaudu.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Musikaalit. Ainakaan elokuvamuodossa.
En voisi olla enempää samaa mieltä. ...ttu mitä paskaa. Nää on just tätä skeidaa jota Pirre 46v. ja Ellu, nuorekas 51v. , menee kattomaan tyttöporukalla perjantaina töitten jälkeen. Sitten ollaan niiin saatanan sivistynyttä ja maailmankansalaista seuraavat 6kk. Yhtä paskaa ne on teatterimuodossa myös.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Sunrise Avenuen suosio. Koskaan en ole ymmärtänyt. Onko se poppia vai onko se rokkia? Poprokkia kenties? Noh, liian kevyttä ja mitäänsanomatonta joka tapauksessa.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voisi olla enempää samaa mieltä. ...ttu mitä paskaa. Nää on just tätä skeidaa jota Pirre 46v. ja Ellu, nuorekas 51v. , menee kattomaan tyttöporukalla perjantaina töitten jälkeen. Sitten ollaan niiin saatanan sivistynyttä ja maailmankansalaista seuraavat 6kk. Yhtä paskaa ne on teatterimuodossa myös.

Joo mä jouduin ala-asteella kattomaan Sound of Musicin ties kuinka monta kertaa. Olin musiikkiluokalla, ja opettajan mielestä se nyt oli sitten niin saatanan hienoa. Vihasin joka sekuntia, eikä ole tullut musikaaleja sen jälkeen katseltua yhtäkään. Kauheet traumat saatana.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joo mä jouduin ala-asteella kattomaan Sound of Musicin ties kuinka monta kertaa. Olin musiikkiluokalla, ja opettajan mielestä se nyt oli sitten niin saatanan hienoa. Vihasin joka sekuntia, eikä ole tullut musikaaleja sen jälkeen katseltua yhtäkään. Kauheet traumat saatana.
Ha, tuo kyseinen paskale jouduttiin itekkin katteleen. Enkä ollut ees musiikkiluokalla.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siis tämän musikaalin katsominen juurikin tiesi koko oppitunnin ajan nukkumista. Tuohan oli juhlahetki.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siis tämän musikaalin katsominen juurikin tiesi koko oppitunnin ajan nukkumista. Tuohan oli juhlahetki.
Oi niitä yläasteaikoja kun oli kurssi "historialliset elokuvat". Kurssilla ehkä 20 oppilasta ja opettaja halusi välttämättä näyttää elokuvat auditoriossa. Tänäkään päivänä kukaan kurssin osallistujista ei tiedä yhtäkään elokuvaa mitä siellä näytettiin kun oli niin saatanasti tilaa valita hyvä nukkumapaikka.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy