Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 238 960
  • 7 318

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo jonkun täytyy mennä kauppaan myymään sulle ne oluet, mutta aina löytyy joku, joka uskoo siihen touhuun. Tai teinit haluaa taskurahaa. Ja aina löytyy joku, jolla on jotain erityistarpeita hikaroida niin verottaa sellaisia. Kaikki voittaa.

Ei hitto pitäiskö pyrkiä eduskuntaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Harva varmaan rahan takia käy duunissa vaan siksi, kun niin on tapana, vaikka ei tiedetä miks. Jo lapsena sitä ihmetteli. Sit kun saa rahaa niin on vaikea keksiä mitä sillä tekisi. Harva tuntuu hyväntekeväisyyteenkään lahjoittavan. Kaikkein hölmöintä on ostaa jotain turhaa, vaikka auto, ja siltikin tuhlata aikaa duuniin, tai vielä hölmömpää on jättää käyttämättä se raha ja siltikin vaan jatkaa duunissa. Elämä kun kuitenkin on duunin ulkopuolella. Se mikä lasketaan ja millä on jotain väliä.

Tuli vaan mieleen tosta jostain postilakosta.
No ryhdytään kaikki lakkoon. Tai hankitaan lopputili. Mitäpä työllä tekisi. Kyllä sitä halutessaan elossa pysyy muutenkin.
Käytetään päihteitä päivittäin. Pelastetaan maailma päihteiden avulla ja jättämällä punainen liha pois. Autoakaan ei enää tarvitse, kun siihen ei ole varaa, ja päihteet voi saada ilman autoakin.
Tai sitten käydään siellä työpaikalla.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
On se nyt saatana kun viikon saa bannia siitä kun porilaiselle toteaa vaan poriksi, että anteeksi, olette kyllä väärässä ja olen eri mieltä. Sehän on vittu niiden vaakunassakin.
 

Liitteet

  • F8555C45-8266-443B-B8EB-EF1830E78270.jpeg
    F8555C45-8266-443B-B8EB-EF1830E78270.jpeg
    42,6 KB · kertaa luettu: 295

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei välttämättä ollut ensimmäinen selvä viikonloppu tänä vuonna, mutta en muista milloin viimeksi. Ei tunnu yhtään maanantailta. Olo on kuin torstaina. Tai ne kymmenkunta kaljaa nyt illassa meni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Martin markkinat jäi väliin kun toisaalla meni päivä. Ei muuten, mutta Viro on lähellä sydäntä. Tai kikkeliä tarkemmin sanottuna buahhahhaa!

Ja hitto viime viikonloppuna jäi GoExpo-liput käyttämättä. Tytöt varmaan sanois että "joku pisti jotain mun juomaan"...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Harva varmaan rahan takia käy duunissa vaan siksi, kun niin on tapana, vaikka ei tiedetä miks. Jo lapsena sitä ihmetteli. Sit kun saa rahaa niin on vaikea keksiä mitä sillä tekisi. Harva tuntuu hyväntekeväisyyteenkään lahjoittavan. Kaikkein hölmöintä on ostaa jotain turhaa, vaikka auto, ja siltikin tuhlata aikaa duuniin, tai vielä hölmömpää on jättää käyttämättä se raha ja siltikin vaan jatkaa duunissa. Elämä kun kuitenkin on duunin ulkopuolella. Se mikä lasketaan ja millä on jotain väliä.

Tuli vaan mieleen tosta jostain postilakosta.
"Raha ei tuo onnea." Ehkä hirveintä paskapuhetta ikinä. Toki jos lotossa voittaisin, niin en pierasisikaan töihin päin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Harva varmaan rahan takia käy duunissa vaan siksi, kun niin on tapana, vaikka ei tiedetä miks. Jo lapsena sitä ihmetteli. Sit kun saa rahaa niin on vaikea keksiä mitä sillä tekisi.

Mitä se rikas penska valittaa turhia?

"Miks ihmiset käy töissä, kun voi perinnöllänsä dokata, öhöhö, tyhjät noopelit, öhöhö. Eiks kaikilla ollut rikasta faijaa? Ööhöhö."
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten hitossa jengi pystyy tekemään Ig-storyn missä soi Spotifyn musiiikkia. Ei avaudu.

Oon kyllä saanut biisin jaettua muttei avaudu miten sen musan saa siihen soimaan itsekseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi ihmeessä joidenkin on niin hiton vaikea uskoa että joku ei halua juoda juhlissa alkoholia? Yksi tyyppi kantoi minulle lauantaina milloin siideriä, valkoviiniä, lonkeroa, likooriä, punkkua, konjakkia ja boolia... Eikä ollut uskoa että mikään ei kelpaa. Viimeisenä vetona kailotettiin pitkin taloa että Iisoppi on raskaana. Ei en ollut vaan olin kuskina. Siinä on vissi ero...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep meillä myös kaveriporukassa tuppasi olemaan tuota väkisin juottamista. Eihän siitä kukaan nyt oikeasti kieltäytynyt, mutta jotkut oli välillä kuulemma kuskina tai piti herätä aamulla. Mutta kun leka lyötiin eteen, muuttui ääni kellossa.

Mutta joo, kyllähän tuo voi vähän hermon päälle käydä jos jotain väkisin yritetään juottaa. Pari kertaa on itsekin ihan aikuisten oikeesti tullut oltua kuskina, ja aika rasittavaahan nuita känniläisiä on katella jos itse tietää että ei todellakaan nyt parane ottaa mitään.

Kumma kyllä, en ole edes näitä väkisinjuottamisia ikinä mitenkään kostanut. Yleensä on riittänyt kun kantaa viskipullon pöytään, siemailee pari sormen leveyttä ja hymyilee. Siinä sortuu vahvempikin kuski.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tuo "väkisinjuottaminen" kertoo yhä aika paljon monien suomalaisten suhtautumisesta alkoholiin. Sitä, että ei juo, pidetään omituisempana kuin juomista. Ja se juomattomuus pitää perustella tai sille pitää olla hyväksyttävä syy, muuten ei saa olla juomatta. Perusteeksi ei riitä, että en juo tai en halua nyt juoda.

Kokeilepa samaa tupakan kanssa. Isommissa porukoissa on lähes aina ihmisiä jotka polttavat ja jotka eivät polta. Miksi ne tupakoitsijat eivät puoliväkisin tuputa sitä tupakkaa niille tupakoimattomille?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kokeilepa samaa tupakan kanssa. Isommissa porukoissa on lähes aina ihmisiä jotka polttavat ja jotka eivät polta. Miksi ne tupakoitsijat eivät puoliväkisin tuputa sitä tupakkaa niille tupakoimattomille?
Alkoholin kanssa juhliessa pätee sellainen yleinen nyrkkisääntö että yleensä on hauskempaa jos kaikki ovat humalassa. Selväpäiset eivät samalla tavalla jaksa hullutella ja pahimmassa tapauksessa muistuttelevat typerimmistä sekoiluista seuraavana päivänä. Juomattomuus siis ainakin joissain tilanteissa marginaalisesti vaikuttaa muidenkin viihtyvyyteen ja siksi siitä varmaan paasataan. Tupakointi ei vaikuta yhtään samalla tavalla ja sen ainoa miinus on että porukka välillä hajoaa kahtia kun tupruttelijat käyvät ulkona.

En silti ole sitä mieltä että kenelläkään muulla pitäsi olla sanottavaa juhlimiseen ilman alkoholia. Koska sitä ei kuitenkaan pääse karkuun, on hyvä kikka baarissa tilata alkoholittomia drinkkejä. Näyttävät aidoilta, eivät vaikuta ajokuntoon ja pitävät kyselijät loitolla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
....pahimmassa tapauksessa muistuttelevat typerimmistä sekoiluista seuraavana päivänä.
Ai jumalauta, että tuo on rasittavaa touhua. Jos juodaan, niin juodaan ja jos joku itseään vähän kännissä nolaa, niin onko ne pakko juoruta koko maailmalle. Varsinkin nykyään puhelinten kanssa, kun otetaan hyvässä lykyssä kuvia ja parhaissa tapauksissa videota ja niitä sitten esitellään. Vanhassa duunipaikassa oli tällainen parivaljakko, joista toinen joi ja toinen ei, mutta usein käytiin viihteellä. Koko seuraava työviikko kului siihen, kun selväpäinen esitteli kuvia ja videoita tästä toisesta koko työporukalle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksi ihmeessä joidenkin on niin hiton vaikea uskoa että joku ei halua juoda juhlissa alkoholia? Yksi tyyppi kantoi minulle lauantaina milloin siideriä, valkoviiniä, lonkeroa, likooriä, punkkua, konjakkia ja boolia... Eikä ollut uskoa että mikään ei kelpaa. Viimeisenä vetona kailotettiin pitkin taloa että Iisoppi on raskaana. Ei en ollut vaan olin kuskina. Siinä on vissi ero...
Mä en myös ymmärrä. Joidenkin on vaikea tajuta, etten mä juo. Miksi sitä pitää selittää yhtään kenellekkään? Jos vetäisin reissulla aimo kännit ja oksetelisin koko seuraavan päivän, niin lähinnä säälien naureskellaan. Mutta kun en ota mitään, niin se on sitten se elämää suurempi ongelma.
Lähipiiri (ja te täällä) tiedätte että olen alkoholisti ja en voi ottaa edes sitä yhtä. Mutta ei mua kiinnosta selitellä kännisille puolitutuille jollain mökkireissulla etten vaan voi. Raskautta ei mun kohdalla ole syyksi saatu... paitsi huumorilla, toki.

Toisaalta, tonhan vois ottaa syyksi käyttöön. "Mä en voi, oon raskaana". @Punamusta

Ja ei @Milles Mortenson ja @Varis - en mä todellakaan höpötä muiden mokailusta yhtään mitään. Siinähän säheltävät, kunhan säheltävät niin ettei mun tarvitse siivota jälkiä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kailottaja/Kailottajat tietäneet varmasti sen todennäköisyyden olevan sinun kohdallasi nollan prosentin luokkaa. En itse lähtisi puhumaan tuollaisia, jos tuntisin sinunlaisesi naisen.
Ihminen, joka minulle alkoholia tarjosi ja lopulta päätteli että olen raskaana, ei oikeastaan tuntenut minua eikä tiedä taustojani. Ja kyllähän se koko minun raskaana olemisen huutelu piti ottaa kännissä ja läpällä sanottuna kun sitä se varmaan oli.

Jäin tässä miettimään että millaisena naisena minua pidät kun siihen viittasit (ks. lihavoitu kohta).

Selväpäiset eivät samalla tavalla jaksa hullutella ja pahimmassa tapauksessa muistuttelevat typerimmistä sekoiluista seuraavana päivänä. Juomattomuus siis ainakin joissain tilanteissa marginaalisesti vaikuttaa muidenkin viihtyvyyteen ja siksi siitä varmaan paasataan.
Oikeastaan tuo on kamala ajatus että minä pilaan muiden juhlat kun olen selvinpäin. En vain halua hautautua kotiin märehtimään menneitä vaan osallistua juhliin joihin minut on kutsuttu. Yleensä ihmiset tietää taustani ja ymmärtävät miksi en juo... Koska olen alkoholisti enkä kykene hallitsemaan juomistani. Yhden illan aikana juominen voi karata täysin käsistä ja myös minä voin karata... jonnekin mistä kukaan ei saa minua kiinni. Kuka tietää?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onkohan nämä viinaa väkisin tyrkyttävät niitä samoja, jotka esimerkiksi lääppivät naisia (tai miehiä), "Koska ne kuitenkin tykkää siitä vaikka sanovat ei".
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oikeastaan tuo on kamala ajatus että minä pilaan muiden juhlat kun olen selvinpäin. En vain halua hautautua kotiin märehtimään menneitä vaan osallistua juhliin joihin minut on kutsuttu. Yleensä ihmiset tietää taustani ja ymmärtävät miksi en juo... Koska olen alkoholisti enkä kykene hallitsemaan juomistani. Yhden illan aikana juominen voi karata täysin käsistä ja myös minä voin karata... jonnekin mistä kukaan ei saa minua kiinni. Kuka tietää?

Lihavoitu on se pointti. En mä lähde pilaamaan muiden juhlia - en tee samoja hölmöjä hauskuuksia kuin muut - mutta en mä himaan halua hautautua. Mulla on silti hauskaa. Ja en mä niiden muiden juhlia pilaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jännä asia tuo alkoholismi. Minä olen juonut viinaa aika raskaasti noin 30 vuotta nyt. Aina kun on sopiva tilaisuus, vedän kyllä perseet olalle ja jos on vapaapäiviä, niin tasoittelen heti aamusta ja usein se kääntyy uuteen nousuun. Jotenkin siinä sivussa on kuitenkin käyty lukiot ja yliopistot, perusteltu perheitä, hoideltu lapset, käyty töissä... Ikinä ei dokaaminen ole pilannut mitään näistä. Vedän ihan holtittomia kännejä silloin kun voin, mutta kun pitää selvitä niin selviän. En havahdu kuukauden päästä laivalta pelkissä shortseissa tai mitään sellaista. Onko tuo alkoholismia? Faijavainaa dokasi ihan eri tavalla, mutsin piti usein soitella töihin maanantaisin että Erkki on nyt niin pahassa mahataudissa että oksentaa vaan tuolla ja ripuloi, ei pääse töihin... Mie en ole koskaan missannut mitään elämässä juomisen takia, vaikka siinä kokonaisviinamäärässä uittaisi valtamerilaivojakin. Aina vaan on se kontrolli pitänyt, että jos nyt on perjantai ja maanantaina pitää olla töissä, niin juon nyt ja koko lauantain ja sunnuntaina aamupäivällä voi ottaa kolme pitkää. Sitten pizza naamaan ja loppupäivä unta ja maanantaina on ihan freesi taas.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Evil Josain määrin on. Mutta se mikä sen ainakin minusta erottaa, on se etten pystynyt olemaan juomatta kun sille tielle lähdin. En ole duunista saanut kenkää juomisen takia (lähellä oli), krapulassa toki olen mennyt. Ja huomautuksia ja yksi hoitoonohjaus. Seuraavat (kyllä useampi) ihan omasta tahdosta. Viimeisin oli kuukauden Minnesota-hoito, siihen käytin omaa rahaa kuutisen tonnia. Espoon kaupunki ei ollut sitä mieltä että mut on syytä kuntouttaa, joten sieltä ei tukea tullut. Mulla oli duunipaikka joka tuki ja sanoi että mene hoitoon, mulla on duuni kun tulen kuukauden päästä takaisin. En halua mitenkään nostaa omaa tapuasta esille, mutta eikö mun kaltaiset olisi juuri niitä joita pitäisi ainakin tukea? Edelleen kiitän ex-työnantajaa tuosta. Duuni vaihtui sitten ihan muista syistä.

En ole herännyt jostain päin maailmaa tietämättä miksi ja miten olen sinne päätytnyt, näitäkin on nähty.

Useasti on jäänyt sovittuja vapaa-ajan tapaamisia väliin sen takia kun olen ollut krapulassa tai/ja on vaan pitänyt saada lisää viinaa. Ja elämää suunnitellut niin että voi vetää viinaa vaikka tänäänkin ja yilhuomenna on taas ihmisen näköinen. Sitten kädet täristen sukujuhliin. Himaa en ole menettänyt, luottotiedot oli jo lähellä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ethän tuota paljon meikäläistä kummempi sitten ole. Paitsi että ei ole hoitoihin ohjailtu. Nyt olen samassa duunipaikassa ollut viitisen vuotta. Työkaverit saattaa maanantaina kysyä, että mites viikonloppu. Mie että no ei kummempia, lauantaina otettiin parit saunakaljat, lepäiltiin ja ulkoiltiin. Totuus on että perjantaina pullo tiukkaa ja kassi bisseä, lauantaina samat ja sunnuntaiaamuna parit lonkerot vielä. Sauna unohtui lämmittää ja ulkoilu oli sikarinpolttoa takapihalla. Vaan ei kukaan huomaa mitään kun selvänä ja suihkunraikkaana menee töihin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tuo alkoholismia?
On tietysti. Melkeinpä surullisempaa että alkoholi hallitsee vapaa-aikaasi kuin että se häiritsisi työntekoasi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi se muuten on Minnesota-hoito? Siis tiedän kyllä mitä se on, mutta mistä se nimi tulee? Onko Minnesotasta ikinä siinnyt mitään muuta kuin keskinkertainen NHL-organisaatio ja Bob Dylan? Sellaista Amerikan Kainuuta vaikuttaisi olevan, havumetsää ja lisää havumetsää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
On tietysti. Melkeinpä surullisempaa että alkoholi hallitsee vapaa-aikaasi kuin että se häiritsisi työntekoasi.
Ei se hallitse. Olen usein selvä vapaa-aikanakin. Jos haluan. Aina en halua. Joskus aina päätän, että vaikkapa tässä kuussa en juo. Ja silloin en juo. Seuraavassa ehkä taas juon. Muotoilin ehkä väärin äsken, en tosiaan vietä kaikkea vapaa-aikaani päissäni. Osan toki.
 

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo-Veikot
Miksi se muuten on Minnesota-hoito? Siis tiedän kyllä mitä se on, mutta mistä se nimi tulee? Onko Minnesotasta ikinä siinnyt mitään muuta kuin keskinkertainen NHL-organisaatio ja Bob Dylan? Sellaista Amerikan Kainuuta vaikuttaisi olevan, havumetsää ja lisää havumetsää.

Artisti joka tunnettiin aiemmin nimellä Prince (rauha hänen muistolleen) toki myös Minneapoliksesta lähtöisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös