Siis kusiksää housuus yöllä vai mitä ihmettä?Aamukaste. Mistä se tulee ja minne se menee. Ihmeellinen luonto/ilmasto. Nytkin oli lämmin yö, mutta märkä aamu vaikka ei ole satanut.
Edit: Eiku ei mitään, väärä hälytys.
Siis kusiksää housuus yöllä vai mitä ihmettä?Aamukaste. Mistä se tulee ja minne se menee. Ihmeellinen luonto/ilmasto. Nytkin oli lämmin yö, mutta märkä aamu vaikka ei ole satanut.
Tänä yönä en kussut. Niitäkin öitä on ollut jolloin olen kussut, mutta se on eri juttu se.Siis kusiksää housuus yöllä vai mitä ihmettä?
Edit: Eiku ei mitään, väärä hälytys.
No se on todellakin eri juttu se. Mutta enhän mä niistä mitään tiedä. Enkä hirveesti mistään muustakaan.Tänä yönä en kussut. Niitäkin öitä on ollut jolloin olen kussut, mutta se on eri juttu se.
Mulle ei avaudu vieläkään, mikä tekee tupakasta laillista, mutta kannabiksesta laitonta. Kieltämättä tekisi mieli kuulla, mitkä onkaan ne tupakanpolton todelliset hyödyt vs. lukuisat terveyshaitat, jotka ovat kaikkien tiedossa. Täyttä paskaa nuo syöpäkääryleet ovat ja moni ihminen voisi niin paljon terveemmin ilman röökiä.
Itse miettinyt puolestaan veneilyn suhteen vähän vastaavaa, eli 15-vuotias voi ajaa ilman sen kummempaa pätevyyttä yli 20-metristä venettä. Lisäksi ihan yleisesti vesillä saa ajella korkeintaan promillen humalassa ja se on ihan ok.
Toki eipä poliiseilla riitä resursseja valvomaan liikennettä maantielläkään niin saatika sitten vesillä.
En nyt tiedä kuinka paljon noiden välillä on liikennettä, mutta eipä Siilinjärvi mitenkään erityisen merkittävältä liikennekohteelta vaikuta. Piti ihan katsoa kuinka paljon siellä asuu asukkaita. Mutta joo jos tietää busseja menevän kerran tunnissa ja on kiire niin varmaan kannattaa varautua siihen, ettei jää liian tiukalle.Tämän päivän Savon Sanomissa oli juttua Kuopion bussiliikenteestä ja esille nousi myös Kuopio-Siilinjärvi -yhteys. Siinä kerrotaan että Siilinjärveltä pääsee Kuopioon bussilla kerran tunnissa. Juttuun haastateltiin jotain naista ja tämä toivoi että linjoja olisi enemmän, koska "Bussiin pitää usein kiirehtiä koska seuraavaa joutuu odottamaan tunnin".
Siis ööh...? Eikö se idea ole mennä sinne bussiin ajoissa, lähti niitä sitten kerran tunnissa tai viisi kertaa tunnissa? Miksi pitää kiirehtiä, varaa aikaa sinne pysäkille lyllertämiseen sen verran että ei tarvitse kiirehtiä.
Eilen tuli telkkarista dokumentti anoreksiasta. En katsellut. Sitten tuli dokumentti ruumiinkuvahäiriöstä jossa ihminen pitää itseään äärimmäisen rumana vaikka on ihan normaalin näköinen. Sitä yritin katsoa mutta ei pohjimmiltaan kuitenkaan kiinnostanut. Rankkoja sairauksia jotka avautuvat varmasti tosi huonosti niille jotka eivät sairasta. Miksi joku ei vaan kykene syömään vaikka on niin aliravittu että on kuolla... ? Tai miksi kaunista ihmistä katsoo peilistä takaisin ruma noita?
Olen katsonut muutaman ohjelman jotka käsittelevät anoreksiaa ja lukenut jonkun verran kirjallisuutta aiheesta aikoinani. Nyt en vain jaksanut katsoa taas uutta juttua itseään näännyttävistä. Vaikka pohjimmiltaan luulen tajuavani mistä on kyse niin on se jotenkin vaikeaa tajuta kun ei itse sairasta. Kuten varmaan on monille muille vaikea tajuta minun mielensairauksia. Ystäväni sisko on anorektikko. Kyllä se oli järkytys nähdä ystävän häissä jo ennestään hoikka sisko lähestulkoon luurankoja. Kyllä ystävä on siitä jotain jutellut vaikka se oli vaikea aihe...Olisit katsonut, niin ehkä osaisit vastata omaan kysymykseen? Vääristyneestä minäkuvasta noista on kysymys. Se mikä siihen johtaa on taas yksilöistä kiinni.
"Vuosina 2014–2019 Posti on maksanut valtiolle osinkoa 146,4 miljoonaa euroa "
Kyseinen lause pomppasi silmiini jossan kolumnissa. Pitänee paikkansa... Se mikä ei mulle avaudu on se että miksi valtion firman jonka tarkoitus on tuottaa palveluita asukkailleen pitää tehdä voittoa ja maksaa osinkoja... Eikö tarkoitus ole vain tehdä se duuni ja thäts it...
Ajatus tässä on varmasti ollut sinällään kannatettava. Markkinatalouden tehokkuus karsii ylimääräisiä kuluja, tekee työstä tuottavampaa ja lakkauttaa tuottamattomia yksiköitä.
On sitten ihan eria asia, että kuinka hyvin posti on tässä onnistunut....
Mitä sellaisia yksityistettyjä valtion yrityksiä ylipäätään on, joita voisi käyttää positiivisina esimerkkeinä?
Postin lisäksi negatiivisesti tulee äkkiseltään mieleen ainakin VR, Sonera, Fingrid ja Fortum. Outokumpu taisi tehdä kipeitä, mutta sinällään pakollisia toimenpiteitä. Olisiko Patria sitten laskettavissa onnistujiksi? Entäpä Finnair?
Joo, Nötte on ainoa oikea. Ei vain taida enää saada mistään.Nutella ja muut pähkinälevitteet. Hyi saatana.
MIkä ihmeen Nötte? Nötkötin tiedän...Joo, Nötte on ainoa oikea. Ei vain taida enää saada mistään.
Jonnet ei muista...MIkä ihmeen Nötte? Nötkötin tiedän...
Onks toi joku sellainen mitä natsit on tuonut suomalaisille sotilaille toisen maailmansodan aikana?Jonnet ei muista...
En kyllä itse laske itseäni Jonneksi. MIkä lie ikäraja?Jonnet ei muista...
Eikun norjalainen hasselpähkinälevite. Kaikki tuon jälkeen tulleet ovat halpoja kopioita. Se oli oikeasti hyvää.Onks toi joku sellainen mitä natsit on tuonut suomalaisille sotilaille toisen maailmansodan aikana?