Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 243 595
  • 7 330

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aamukaste. Mistä se tulee ja minne se menee. Ihmeellinen luonto/ilmasto. Nytkin oli lämmin yö, mutta märkä aamu vaikka ei ole satanut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mulle ei avaudu vieläkään, mikä tekee tupakasta laillista, mutta kannabiksesta laitonta. Kieltämättä tekisi mieli kuulla, mitkä onkaan ne tupakanpolton todelliset hyödyt vs. lukuisat terveyshaitat, jotka ovat kaikkien tiedossa. Täyttä paskaa nuo syöpäkääryleet ovat ja moni ihminen voisi niin paljon terveemmin ilman röökiä.

Onhan alkoholikin laillista. Ja epäterveellinen ruokavalio, joka taitaa lopulta tappaa eniten Suomessa. Ei sillä, että puolustelisin tupakkaa, mutta aika psykoosissa senkin suhteen välillä tunnutaan menevän ja koko taloyhtiö kuolee jos Reiska imaisee spaddun parvekkeella.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tupakanpoltto on kansantaloudelle hyödyllistä. Tupakoitsijat maksavat ensin raskaasti lisäveroja ja sitten vielä kuolevat nuorempina eikä tarvi liian pitkään eläkkeitä kustantaa eikä vaippoja vaihtaa vanhainkodissa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Itse miettinyt puolestaan veneilyn suhteen vähän vastaavaa, eli 15-vuotias voi ajaa ilman sen kummempaa pätevyyttä yli 20-metristä venettä. Lisäksi ihan yleisesti vesillä saa ajella korkeintaan promillen humalassa ja se on ihan ok.

Toki eipä poliiseilla riitä resursseja valvomaan liikennettä maantielläkään niin saatika sitten vesillä.

Jos 15 vuotias puhaltaisi 20 metrisen veneen ruorista 0,9 niin rikoshan se ei olisi mutta lastensuojeluilmoituksen poliisi tekisi. Että ei se ihan ok olisi.
 

Nick Neim

Jäsen
Vielä vuonna 2019 joudun odottelemaan pari viikkoa rahojani takaisin tililleni nostoautomaatin teknisen häiriön vuoksi. Kuulostaa jotenkin aivan käsittämättömältä. Summa nyt ei ole mikään järisyttävä (400 euroa) eikä varsinaisesti tuolle parin viikon aikana taida tarvettakaan olla, mutta onhan se nyt perkele, jos viime viikon keskiviikkona suoritettu nostotapahtuma Italiassa edelleen roikkuu katevarauksissa, eikä sitä voida "helposti purkaa, vaan se on oma prosessinsa" jonka vuoksi odottelemme sen kaksi viikkoa, jolloin se siis purkaantuu automaattisesti. Hieman tiukemmalla elävälle tuo olisi pitkä aika makuuttaa rahoja noinkin pitkään käyttämisen ulottumattomissa.

Tätä ei Osuuspankin ensimmäinen asiakaspalvelija keskiviikkona sanonut, joten joko sain aivan paskaa asiakaspalvelua, tai sitten systeemi on aivan paska.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tämän päivän Savon Sanomissa oli juttua Kuopion bussiliikenteestä ja esille nousi myös Kuopio-Siilinjärvi -yhteys. Siinä kerrotaan että Siilinjärveltä pääsee Kuopioon bussilla kerran tunnissa. Juttuun haastateltiin jotain naista ja tämä toivoi että linjoja olisi enemmän, koska "Bussiin pitää usein kiirehtiä koska seuraavaa joutuu odottamaan tunnin".

Siis ööh...? Eikö se idea ole mennä sinne bussiin ajoissa, lähti niitä sitten kerran tunnissa tai viisi kertaa tunnissa? Miksi pitää kiirehtiä, varaa aikaa sinne pysäkille lyllertämiseen sen verran että ei tarvitse kiirehtiä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämän päivän Savon Sanomissa oli juttua Kuopion bussiliikenteestä ja esille nousi myös Kuopio-Siilinjärvi -yhteys. Siinä kerrotaan että Siilinjärveltä pääsee Kuopioon bussilla kerran tunnissa. Juttuun haastateltiin jotain naista ja tämä toivoi että linjoja olisi enemmän, koska "Bussiin pitää usein kiirehtiä koska seuraavaa joutuu odottamaan tunnin".

Siis ööh...? Eikö se idea ole mennä sinne bussiin ajoissa, lähti niitä sitten kerran tunnissa tai viisi kertaa tunnissa? Miksi pitää kiirehtiä, varaa aikaa sinne pysäkille lyllertämiseen sen verran että ei tarvitse kiirehtiä.
En nyt tiedä kuinka paljon noiden välillä on liikennettä, mutta eipä Siilinjärvi mitenkään erityisen merkittävältä liikennekohteelta vaikuta. Piti ihan katsoa kuinka paljon siellä asuu asukkaita. Mutta joo jos tietää busseja menevän kerran tunnissa ja on kiire niin varmaan kannattaa varautua siihen, ettei jää liian tiukalle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksi piti ottaa toverin , olihan vuosipäivä, kanssa vielä aamulla slivovitsia kaksin kappalein.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen tuli telkkarista dokumentti anoreksiasta. En katsellut. Sitten tuli dokumentti ruumiinkuvahäiriöstä jossa ihminen pitää itseään äärimmäisen rumana vaikka on ihan normaalin näköinen. Sitä yritin katsoa mutta ei pohjimmiltaan kuitenkaan kiinnostanut. Rankkoja sairauksia jotka avautuvat varmasti tosi huonosti niille jotka eivät sairasta. Miksi joku ei vaan kykene syömään vaikka on niin aliravittu että on kuolla... ? Tai miksi kaunista ihmistä katsoo peilistä takaisin ruma noita?
 

A Siente

Jäsen
Eilen tuli telkkarista dokumentti anoreksiasta. En katsellut. Sitten tuli dokumentti ruumiinkuvahäiriöstä jossa ihminen pitää itseään äärimmäisen rumana vaikka on ihan normaalin näköinen. Sitä yritin katsoa mutta ei pohjimmiltaan kuitenkaan kiinnostanut. Rankkoja sairauksia jotka avautuvat varmasti tosi huonosti niille jotka eivät sairasta. Miksi joku ei vaan kykene syömään vaikka on niin aliravittu että on kuolla... ? Tai miksi kaunista ihmistä katsoo peilistä takaisin ruma noita?

Olisit katsonut, niin ehkä osaisit vastata omaan kysymykseen? Vääristyneestä minäkuvasta noista on kysymys. Se mikä siihen johtaa on taas yksilöistä kiinni.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olisit katsonut, niin ehkä osaisit vastata omaan kysymykseen? Vääristyneestä minäkuvasta noista on kysymys. Se mikä siihen johtaa on taas yksilöistä kiinni.
Olen katsonut muutaman ohjelman jotka käsittelevät anoreksiaa ja lukenut jonkun verran kirjallisuutta aiheesta aikoinani. Nyt en vain jaksanut katsoa taas uutta juttua itseään näännyttävistä. Vaikka pohjimmiltaan luulen tajuavani mistä on kyse niin on se jotenkin vaikeaa tajuta kun ei itse sairasta. Kuten varmaan on monille muille vaikea tajuta minun mielensairauksia. Ystäväni sisko on anorektikko. Kyllä se oli järkytys nähdä ystävän häissä jo ennestään hoikka sisko lähestulkoon luurankoja. Kyllä ystävä on siitä jotain jutellut vaikka se oli vaikea aihe...

Tuo itsensä rumana näkeminen oli minulle ihan uusi juttu. Ehkä olen siitä joskus aiemmin nähnyt dokkareita mutta en muista. Ylellä tullut dokkari oli mielestäni jotenkin raskaasti toteutettu ja menetin mielenkiinnon. Siksi minulla ei juuri nyt ole enempää sanottavaa aiheesta vaikka se on jollain tasolla kiinnostava.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Vuosina 2014–2019 Posti on maksanut valtiolle osinkoa 146,4 miljoonaa euroa "

Kyseinen lause pomppasi silmiini jossan kolumnissa. Pitänee paikkansa... Se mikä ei mulle avaudu on se että miksi valtion firman jonka tarkoitus on tuottaa palveluita asukkailleen pitää tehdä voittoa ja maksaa osinkoja... Eikö tarkoitus ole vain tehdä se duuni ja thäts it...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Vuosina 2014–2019 Posti on maksanut valtiolle osinkoa 146,4 miljoonaa euroa "

Kyseinen lause pomppasi silmiini jossan kolumnissa. Pitänee paikkansa... Se mikä ei mulle avaudu on se että miksi valtion firman jonka tarkoitus on tuottaa palveluita asukkailleen pitää tehdä voittoa ja maksaa osinkoja... Eikö tarkoitus ole vain tehdä se duuni ja thäts it...

Ajatus tässä on varmasti ollut sinällään kannatettava. Markkinatalouden tehokkuus karsii ylimääräisiä kuluja, tekee työstä tuottavampaa ja lakkauttaa tuottamattomia yksiköitä.
On sitten ihan eria asia, että kuinka hyvin posti on tässä onnistunut....
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ajatus tässä on varmasti ollut sinällään kannatettava. Markkinatalouden tehokkuus karsii ylimääräisiä kuluja, tekee työstä tuottavampaa ja lakkauttaa tuottamattomia yksiköitä.
On sitten ihan eria asia, että kuinka hyvin posti on tässä onnistunut....

Mitä sellaisia yksityistettyjä valtion yrityksiä ylipäätään on, joita voisi käyttää positiivisina esimerkkeinä?

Postin lisäksi negatiivisesti tulee äkkiseltään mieleen ainakin VR, Sonera, Fingrid ja Fortum. Outokumpu taisi tehdä kipeitä, mutta sinällään pakollisia toimenpiteitä. Olisiko Patria sitten laskettavissa onnistujiksi? Entäpä Finnair?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä sellaisia yksityistettyjä valtion yrityksiä ylipäätään on, joita voisi käyttää positiivisina esimerkkeinä?

Postin lisäksi negatiivisesti tulee äkkiseltään mieleen ainakin VR, Sonera, Fingrid ja Fortum. Outokumpu taisi tehdä kipeitä, mutta sinällään pakollisia toimenpiteitä. Olisiko Patria sitten laskettavissa onnistujiksi? Entäpä Finnair?

Tähän en osaa vastata mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös