Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 239 530
  • 7 320

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onks toi joku sellainen mitä natsit on tuonut suomalaisille sotilaille toisen maailmansodan aikana?
Eikun norjalainen hasselpähkinälevite. Kaikki tuon jälkeen tulleet ovat halpoja kopioita. Se oli oikeasti hyvää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksei asioista puhuta niiden oikeilla nimillä. Kuten esimerkiksi Nøtte.
Vai onko eri tuote?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aloitetaanko taas translitterointisota?
Onko tuotemerkit tapana translitteroida? Oliko Suomessa etiketissä Ö? Kysyn tosissani. Tuote ei ollut minulle tuttu ja ihmettelin kun googlekaan ei heti tuntenut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko tuotemerkit tapana translitteroida? Oliko Suomessa etiketissä Ö? Kysyn tosissani. Tuote ei ollut minulle tuttu ja ihmettelin kun googlekaan ei heti tuntenut.
Kuule, ei vois vähempää kiinnostaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ei ny tartte suuttua.
No en mä oikeesti. Asia vaikutti minusta vain melko vähäpätöiseltä. Tuolloin 70-luvulla, kun tuota sai Suomesta, olin melko nuori enkä muista kirjoitusasua. Meille se oli Nötte silloin ja on siis yhä edelleen. Jos nyt arvata pitää, niin kyllä se oli ihan tavallisella ööllä. Jos se olisi ollut alkuperäisellä kirjoitusasulla, se olisi ollut meille Notte. Ihan kuin se limu oli Zup.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Leon Jep, alkoi vaan tuote kiinnostaa ja kun tuo etiketti näyttää ihan seitkytluvulta vieläkin niin ajattelin varmistella onko sama tuote. Nøtte - Dagligvare - Orkla Foods
Ja vähän (alle 90%) halusin myös päteä.

Zup on zup edelleen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
@Leon Jep, alkoi vaan tuote kiinnostaa ja kun tuo etiketti näyttää ihan seitkytluvulta vieläkin niin ajattelin varmistella onko sama tuote. Nøtte - Dagligvare - Orkla Foods
Ja vähän (alle 90%) halusin myös päteä.
Voi ehkä olla sama valmiste, mutta silloin aikonaan 70-80 -luvulla etiketti oli piirros ja siinä oli orava tai useampia. Sama etiketti siitä oli Norjassa vielä -85, kun ostin sitä tønsbergiläisestä ruokakaupasta. Kyllä siinä luki mun muistikuvani mukaan Suomessa ihan Nötte ja pähkinälevite. Harmi, ettei täältä enää saa (jos tuo on siis sama tuote). Jos ikinä vielä eksyn Norjaan niin marssin oikopäätään johonkin ICA:an ja ostan purkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmisten kiinnostus kuninkaallisiin.
Joo, ei avaudu minullekaan... ja minä olen se joka on kiinnostunut kuninkaallisista. En tiedä miksi. Enkä tarkoita pelkästään näitä nykyisiä "komeljanttareita" vaan historiasta löytyy ne mielenkiintoisimmat hallitsijat ja tarinat. Elisabeth II on kyllä kova tyyppi mutta ei minua niin kiinnosta mitä hänen poikansa miniät on milloinkin tehneet... Pohjolan kuninkaallisista kruununprinsessa Mette-Maarit on suosikkini.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo, ei avaudu minullekaan... ja minä olen se joka on kiinnostunut kuninkaallisista. En tiedä miksi. Enkä tarkoita pelkästään näitä nykyisiä "komeljanttareita" vaan historiasta löytyy ne mielenkiintoisimmat hallitsijat ja tarinat. Elisabeth II on kyllä kova tyyppi mutta ei minua niin kiinnosta mitä hänen poikansa miniät on milloinkin tehneet... Pohjolan kuninkaallisista kruununprinsessa Mette-Maarit on suosikkini.

Kyllä itseänikin historian kuninkaalliset sinällään kiinnostavaa, kun ovat olleet merkittäviä ja päättäviä henkilöitä, joiden takia moni ihminen on heittänyt henkensä. Kenties joku säilyttänytkin. Mutta esimerkiksi nämä naapuriemme tai muutenkin Euroopan nykyiset kuninkaalliset nyt ovat aikalailla sitä BB-kamaa julkkiksissa, mitä nyt sillä erolla että itse eivät ole osallistumistaan päättäneet.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisten kiinnostus kuninkaallisiin.
Onkohan muuten Litmanen ainoa kuningas, josta riittää ihan vaan pelkkä "Kuningas", ja kaikki tietää ketä tarkoitetaan. Ei ole tarvetta määrittää, että kuningas se ja se. Jopa koko jääkiekon keksineen Tammisen kohdalla tulee yksilöidä se "aurinko" siihen eteen, jotta tiedetään kenen yli-ihmisen titteli tuli juuri 10 käskyn vastaisesti turhaan lausuttua.
 

Glove

Jäsen
Onkohan muuten Litmanen ainoa kuningas, josta riittää ihan vaan pelkkä "Kuningas", ja kaikki tietää ketä tarkoitetaan. Ei ole tarvetta määrittää, että kuningas se ja se. Jopa koko jääkiekon keksineen Tammisen kohdalla tulee yksilöidä se "aurinko" siihen eteen, jotta tiedetään kenen yli-ihmisen titteli tuli juuri 10 käskyn vastaisesti turhaan lausuttua.
Aurinkokuningas on Ludwig XIV, Tamminen on vain halpa kopio. Tammisen asuntokin on käsittääkseni paljon pienempi kuin Versailles.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aurinkokuningas on Ludwig XIV, Tamminen on vain halpa kopio. Tammisen asuntokin on käsittääkseni paljon pienempi kuin Versailles.
Tami oli valmentanut Ranskan maajoukkuetta jo ennen kuin Versaillesin ensimmäinen kivi muurattiin. Niin että Ludwig voi vapaasti käydä ensin sovittamassa Lion #79:n klubitakkia, jos meinaa omia Tammisen tittelin. Voi käydä niin, että ko. takki roikkuu pahasti hartioiden kohdalta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Aloitetaanko taas translitterointisota?
Olkaahan tyytyväisiä ettei Nötte/Nøtte ole venäläistä tuotetta, siinä tapauksessa Jatkoajan toimitus tunkisi lusikkansa pähkinälevitteeseen ja ilmoittaisi norsunluutornista oikean kirjoitusasun.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sovitaanko että se on Nutte. Me kaikki tykätään nutteista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös