Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 902 323
  • 34 594

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Toisille näitä "sattumuksia" vaan sattuu kummallisen paljon.
1. Myyrmannin pommi
- Asuin Kaivokselassa silloisen kihlattuni kanssa ja olimme Kaivokselan ostarilla terassilla syömässä ja juomassa kun yllämainittu tapahtui. Ei ollut somea niin menin sisälle kysymään onko tietoa mitä on tapahtunut niin tv:ssä olikin jo live-kuvaa Myyrmannin pihalta.

2. Sellon ampumiset
- Asuin Leppävaarassa ja parvekkeelta näkyi Selloon. Netistä luin mitä on tapahtunut ja eikun ulos ihmettelemään. Siinä vaiheessa oli jo taisteluvarustuksessa olevia poliiseja risteyksissä. Meinasin laittaa hupun päähän ja sännätä yhtäkkiä juoksuun ja kokeilla mitä tapahtuu.

3. Helkan autopommi
- Asuin Kampissa Domus Academican opiskelija-asunnoissa, melkein Helkan vieressä.

4. Albertinkadun ampumaratasurmat. Asuin ensimmäistä vuotta tuolla Dommalla kun tämä tapahtui. Muistan kuinka poliisi oli käskenyt ihmisiä pysymään sisällä. Käytiin kuitenkin ylimmän kerroksen parvekkeella tupakalla ja kyllä jännitti.

Onneksi olen päässyt jo kauan sitten pk-seudulta turvaan Nurmijärven rauhaan.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskomatonta. Mä löysin mun ajokortin. Alkukesästä luulin kadonneen. Villasukkia etsin tosta eteisessä olevasta laatikosta ja siellä se yllättäen möllötti.

Joo tuli vähän viileä olo kun viis tuntia seisoin Prisman kulmalla.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas se nähtiin että kannattaa ryypätä. Kännissä kun kadotin ajokortin, vaikka en lopulta kadottanutkaan kun nyt löytyi, mutta kun kännäsin kesän niin en saanut aikaiseksi ilmoittaa että se katosi. Muutamakin on sanonut että siitä pitäisi tehdä joku ilmoitus. Ja toinen juttu on kännykkä. Olin niin kännissä etten saanut aikaiseksi ostaa suojakuoria, onneksi siis kun kännissä tiputin puhelimen ja se hajosi. Mitä mä nyt niillä suojakuorilla sit tekisin. Tää on kuin rahaa pankkiin pistäis.

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Avautui että Ilkka Kanerva on sekaisin kuin seinäkello.

"Norja, Iso-Britannia ja Yhdysvallat muodostavat Suomen puolustuspolitiikan keskeisimmät resurssit."

Jumalauta, puolustusvaliokunnan puheenjohtaja horisee tällaisia. Viekää nyt hyvät turkulaiset mies kunnalliskotiin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Rauman Prismassa ei ole Alkoa. Meillä kun Lahessa on Alko jokaisen Prisman yhteydessä ja Sokoksella ja ABC:lläkin vielä yhdet... Ehkä se Alko oli viereisessä City-marketissa, ei siellä käyty.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Rauman Prismassa ei ole Alkoa. Meillä kun Lahessa on Alko jokaisen Prisman yhteydessä ja Sokoksella ja ABC:lläkin vielä yhdet... Ehkä se Alko oli viereisessä City-marketissa, ei siellä käyty.
Tämä on muuten hyvä tieto kun Raumalla pääsen ensimmäistä kertaa marraskuussa käymään. No eihän matsin jälkeen alko olisi muutenkaan auki, mutta jos aamulla tekee mieli korjaussarjaa niin ei pidä ainakaan Prismaan eksyä.

Oli pakko sen verran katsoa karttaa (kun ei mitään hajua Raumasta eikä jäähallin sijainnista, kuulemma hotellimme jossain sen vieressä) että Porin matkan varrelle nuo molemmat voisivat sattua. No kaipa sitä Poristakin alko löytyy (kun paikallinen opas).

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Rauman Prismassa ei ole Alkoa.
Tämä on muuten hyvä tieto kun Raumalla pääsen ensimmäistä kertaa marraskuussa käymään.

No kaipa sitä Poristakin alko löytyy.
Kyllähän jokaisesta kaupungista Alko löytyy ja useista useampi. Älä huoli... Minulla on vielä muistissa se aika kun se kaupungin lähin Alko oli löydettävä että saa annoksensa viinaa (olin alkoholisti). Mutta siitä ajasta on jäänyt jäljelle se että olen kiinnostunut siitä missä on Alkoja ja bongaan heidän logoaan kauppakeskuksissa ihan uteliaisuuttani.

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Tässä pienessä hönössä avautu se, että elämän kilometrit tuo onnellisuutta. Tai oikeestaan se menee niin, että sitä osaa olla eri asioista onnellinen kun nuorena kloppina. Arvostaa ihmisiä ja asioita ihan eri tavalla. Sekä työtä ja omaa puolisoa(kin). Sillon, niinä hetkinä kun kaikki on hyvin, kaikki on helvetin hyvin ja saa olla vaan matkustajana omassa elämässä. Ei tarvi väkisin rakentaa ja säätää koko ajan jotain vaan osaa pysähtymättä pysähtyä ja olla vaan oikeesti onnellinen. Nuorena ei vaan osaa, vaikka luulee olevansa onnellinen.

Välittäkää itsestänne.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän jokaisesta kaupungista Alko löytyy ja useista useampi.
Pakko oli tarkistaa, otin pistokohteen kohteeksi Kaskisen, tuon väkiluvultaan Suomen pienimmän kaupungin. Ja ei, ainakaan tuossa kaupungissa ei ole Alkoa. Myth busted.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on muuten hyvä tieto kun Raumalla pääsen ensimmäistä kertaa marraskuussa käymään. No eihän matsin jälkeen alko olisi muutenkaan auki, mutta jos aamulla tekee mieli korjaussarjaa niin ei pidä ainakaan Prismaan eksyä.

Oli pakko sen verran katsoa karttaa (kun ei mitään hajua Raumasta eikä jäähallin sijainnista, kuulemma hotellimme jossain sen vieressä) että Porin matkan varrelle nuo molemmat voisivat sattua. No kaipa sitä Poristakin alko löytyy (kun paikallinen opas).
Porissa Itäkeskuksen Prisman sekä keskustan Sokoksen yhteydessä on Alko. Länsi-Porissa Alko on Eteläväylällä Lidlin yhteydessä. Myös kauppakeskus Puuvillassa on Alko.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Kyllä, Raumalla ainakin Citymarketissa on Alko. Tuskin on muita.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hiukan rohkea aihe kirjoittaa varsinkin minulta mutta päätin silti asiasta muutaman sanan näpytellä.

Tämän kuukauden aikana olen valitettavasti sortunut pelihimoissani kokeilemaan myös pikalainojen ottamista. Tiedän että ei todellakaan kannattaisi mutta onnekseni noiden lainojen saaminen ei ole kai enää yhtä helppoakaan kuin silloin 6-7 vuotta sitten?

Vaikka minulta poistuikin ne luottohäiriömerkinnät ja luottotietoni on nyt kunnossa niin hyvin usein nuo lainahakemukseni ovat tulleet luojan kiitos torpattuina takaisin. Kerran satuin saamaan 100 euron lainan mutta siinä se sitten olikin. Muita pikalainoja en ole saanut otettua.

Tämähän on todellakin vain hyvä asia jos oikeastikin on näin että pikalainojen saaminen on todella vaikeampaa nykyään. Ja näiden lainojen saamiseksi pitää tehdä kyllä nykyään paljon kovempi työ noiden lomakkeiden täytössäkin kuin ennen. Ennen riitti monissa paikoissa ihan vain kun rekisteröityi lyhyesti palveluun ja ilmoitti tilinumeronsa. Nyt on paljon enemmän täytettävää noissa lomakkeissa.

Eikä siinä mitään, loppuen lopuksi tervehdin tätä pikalainojen ottamisen mahdollista vaikeuttamista lähinnä vain suurella ilolla. Vaikka se silloin kun pelihimo vaivaa pahiten niin saattaa vähän kirpaistakin.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Hiukan rohkea aihe kirjoittaa varsinkin minulta mutta päätin silti asiasta muutaman sanan näpytellä.

Tämän kuukauden aikana olen valitettavasti sortunut pelihimoissani kokeilemaan myös pikalainojen ottamista. Tiedän että ei todellakaan kannattaisi mutta onnekseni noiden lainojen saaminen ei ole kai enää yhtä helppoakaan kuin silloin 6-7 vuotta sitten?

Vaikka minulta poistuikin ne luottohäiriömerkinnät ja luottotietoni on nyt kunnossa niin hyvin usein nuo lainahakemukseni ovat tulleet luojan kiitos torpattuina takaisin. Kerran satuin saamaan 100 euron lainan mutta siinä se sitten olikin. Muita pikalainoja en ole saanut otettua.

Tämähän on todellakin vain hyvä asia jos oikeastikin on näin että pikalainojen saaminen on todella vaikeampaa nykyään. Ja näiden lainojen saamiseksi pitää tehdä kyllä nykyään paljon kovempi työ noiden lomakkeiden täytössäkin kuin ennen. Ennen riitti monissa paikoissa ihan vain kun rekisteröityi lyhyesti palveluun ja ilmoitti tilinumeronsa. Nyt on paljon enemmän täytettävää noissa lomakkeissa.

Eikä siinä mitään, loppuen lopuksi tervehdin tätä pikalainojen ottamisen mahdollista vaikeuttamista lähinnä vain suurella ilolla. Vaikka se silloin kun pelihimo vaivaa pahiten niin saattaa vähän kirpaistakin.
Älä nyt hyvä mies aloita samaa kierrettä uudestaan, kun olet juuri saanut vanhat rästit kuitattua. Tuolla tiellä kulkeminen johtaa satavarmasti jälleen luottotietojen menettämiseen. Onko sinulla joku taho mistä saat apua ongelmaan? Ole yhteydessä sinne, jos et ole jo ollut, ja kerro tilanteesi rehellisesti. Terve ihminen ei tarvitse noita pikalainoja mihinkään.

K

Kiekkokatsoja

Niksipirkan taso on kyllä.. no omanlaisensa. Joskus ennenmuinoin oli ok juttujakin. Sattumalta luin niitä yhdestä lehdestä, suuren tauon jälkeen.
Oli tällainen juttu. -Osta huono mopo. Joudut työntämään sitä, ja kunto paranee.
Mulle kävi tänään (taas?) näin, mun oma niksi: -Jätä lompakko kotiin, niin kauppareissusta tulee edullinen.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Älä nyt hyvä mies aloita samaa kierrettä uudestaan, kun olet juuri saanut vanhat rästit kuitattua. Tuolla tiellä kulkeminen johtaa satavarmasti jälleen luottotietojen menettämiseen. Onko sinulla joku taho mistä saat apua ongelmaan? Ole yhteydessä sinne, jos et ole jo ollut, ja kerro tilanteesi rehellisesti. Terve ihminen ei tarvitse noita pikalainoja mihinkään.

Olen nyt töissä joten vastaan lyhyehkösti. Yritin aamulla muotoilla viestini siten että siitä välittyisi se ykköspointti hyvin eli onneksi noita pikalainoja ei nykyään todellakaan saa edes helposti. Tunnustan yrittäneeni hakea jotain lainaa tämän syyskuun aikana. Kun himot ja riippuvaisuus vie liikaa niin se sitten vie, välillä sille on vaikea pistää hanttiin. Vaikka hyvin tietäisi että ei kannata niin silti.

Sen satasen lainan sorruin ottamaan mutta siihen se sitten taisi jäädä. Tuosta satkun lainasta kyllä taidan vielä selvitä ehjin nahoin. Pidän hyvänä asiana sitä että noita lainoja ei todellakaan saa enää niin yksinkertaisesti kuin ennen.

Ja apua olen hakemassa. Minulla on sovittuna jo huomiselle puhelinpalaveri jossa minulle todennäköisesti ainakin etsitään joku vertaistukihenkilö. Siitä se avun hakeminen ja sen saaminen alkaa varmasti!

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
@vilperi En ole tilanteeseesi tarkemmin perehtynyt enkä tarkalleen tiedä, millaisen logiikan pohjalta esimerkiksi pikavippi-firmat luottopäätöksen tekevät, mutta oletko harkinnut oma-aloitteista luottokieltoa?

Kyseessä maksullinen lisäpalvelu joka on tosin siinä mielessä varsin järeä toimenpide, että tarvitset sitten erillisen todistuksen esimerkiksi puhelinliittymiä yms. hankkiessa että saat tilaukset eteenpäin. Googlettamalla löytyy lisätietoja.

Jos joku tietää, että kosahtaako pikavippien yms. hakeminen heti tuohon luottokieltoon niin se voisi olla yksi, joskin suht järeä, vaihtoehto.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy