Tuli mieleen noista "missä olit kun... " -ketjuista, että mikähän siinä on, kun jotkut muistaa niin elävästi, mutta jotain ei sitten yhtään. Muistan kyllä esimerkiksi, missä olin WTC-iskujen aikaan ja Tsunamista kuullessani, mutta en kyllä muista missä olen ollut, kun kuulin Myyrmannin pommi-iskusta tai Jokelan ja Kauhajoen ampumisista, vaikka pysäyttäviä juttuja nuo on ollut ja niitä on paljon kyllä ajatellut niihin aikoihin. Toisaalta muistan taas hyvin missä olin kuullessani siitä Sellon ampumisesta. Muistan myös missä olin kuullessani Dianan kuolemasta, mutta ei hajuakaan missä olin kuullessani vaikka Michael Jacksonin kuolemasta.
Minä muistan, alle kilometrin päässä terassilla. Kyllä ihmeteltiin kun alkoi kuulua taukoamaton hälytysajoneuvojen ääni joka puolelta ja ambulansseja, paloautoja ja poliisiautoja meni ohi aivan tolkuton määrä.en kyllä muista missä olen ollut, kun kuulin Myyrmannin pommi-iskusta
Minä muistan, alle kilometrin päässä terassilla. Kyllä ihmeteltiin kun alkoi kuulua taukoamaton hälytysajoneuvojen ääni joka puolelta ja ambulansseja, paloautoja ja poliisiautoja meni ohi aivan tolkuton määrä.
Olin n. 500 metrin päässä Sellon ampumavälikohtauksen aikaan.
Olin myös n. 500 metrin päässä kun Hotelli Helkan edessä räjähti autopommi ja alle kilometrin päässä kun stadissa oli ne ampumaratasurmat.
Ja olikohan niitä jotain muitakin vastaavia joissa tuli oltua hämmästyttävän lähellä, mutta en nyt ehdi pohtimaan.
1. Myyrmannin pommiToisille näitä "sattumuksia" vaan sattuu kummallisen paljon.
Tämä on muuten hyvä tieto kun Raumalla pääsen ensimmäistä kertaa marraskuussa käymään. No eihän matsin jälkeen alko olisi muutenkaan auki, mutta jos aamulla tekee mieli korjaussarjaa niin ei pidä ainakaan Prismaan eksyä.Rauman Prismassa ei ole Alkoa. Meillä kun Lahessa on Alko jokaisen Prisman yhteydessä ja Sokoksella ja ABC:lläkin vielä yhdet... Ehkä se Alko oli viereisessä City-marketissa, ei siellä käyty.
Rauman Prismassa ei ole Alkoa.
Tämä on muuten hyvä tieto kun Raumalla pääsen ensimmäistä kertaa marraskuussa käymään.
Kyllähän jokaisesta kaupungista Alko löytyy ja useista useampi. Älä huoli... Minulla on vielä muistissa se aika kun se kaupungin lähin Alko oli löydettävä että saa annoksensa viinaa (olin alkoholisti). Mutta siitä ajasta on jäänyt jäljelle se että olen kiinnostunut siitä missä on Alkoja ja bongaan heidän logoaan kauppakeskuksissa ihan uteliaisuuttani.No kaipa sitä Poristakin alko löytyy.
Pakko oli tarkistaa, otin pistokohteen kohteeksi Kaskisen, tuon väkiluvultaan Suomen pienimmän kaupungin. Ja ei, ainakaan tuossa kaupungissa ei ole Alkoa. Myth busted.Kyllähän jokaisesta kaupungista Alko löytyy ja useista useampi.
Porissa Itäkeskuksen Prisman sekä keskustan Sokoksen yhteydessä on Alko. Länsi-Porissa Alko on Eteläväylällä Lidlin yhteydessä. Myös kauppakeskus Puuvillassa on Alko.Tämä on muuten hyvä tieto kun Raumalla pääsen ensimmäistä kertaa marraskuussa käymään. No eihän matsin jälkeen alko olisi muutenkaan auki, mutta jos aamulla tekee mieli korjaussarjaa niin ei pidä ainakaan Prismaan eksyä.
Oli pakko sen verran katsoa karttaa (kun ei mitään hajua Raumasta eikä jäähallin sijainnista, kuulemma hotellimme jossain sen vieressä) että Porin matkan varrelle nuo molemmat voisivat sattua. No kaipa sitä Poristakin alko löytyy (kun paikallinen opas).
Rauman Prismassa ei ole Alkoa. Meillä kun Lahessa on Alko jokaisen Prisman yhteydessä ja Sokoksella ja ABC:lläkin vielä yhdet... Ehkä se Alko oli viereisessä City-marketissa, ei siellä käyty.