Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 669 567
  • 33 798

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
On myynnissä kertakäyttöisiä kissanhiekkalaatikoita. Se ei kuitenkaan avaudu, että kuka sellaisen ostaa ja mihin tarkoitukseen.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kaijja Koolla on hyvin samanikäinen poika kun itse olen, joten avautui ehkäpä syy miksi hän lopetti nimmarinsa jakelun juuri minun ja kaverini kohdalla aikanaan.
Tätä ollaan monesti mietitty, mutta ehkä oltiin vaan liian kiimaisia siihen aikaan. Mitäs oli sellanen milffi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaija Koon elämäkertakirja-arviosta tuli yllätyksenä, että Kaija on ilmeisesti suuri anaalihuumorin ystävä. Siellä on bändin poikien anukseenkin tungettu vaikka mitä esineitä. Eräs aiheesta ketjunkin palstalle avannut henkilö varmaan arvostaisi.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tuli mieleen noista "missä olit kun... " -ketjuista, että mikähän siinä on, kun jotkut muistaa niin elävästi, mutta jotain ei sitten yhtään. Muistan kyllä esimerkiksi, missä olin WTC-iskujen aikaan ja Tsunamista kuullessani, mutta en kyllä muista missä olen ollut, kun kuulin Myyrmannin pommi-iskusta tai Jokelan ja Kauhajoen ampumisista, vaikka pysäyttäviä juttuja nuo on ollut ja niitä on paljon kyllä ajatellut niihin aikoihin. Toisaalta muistan taas hyvin missä olin kuullessani siitä Sellon ampumisesta. Muistan myös missä olin kuullessani Dianan kuolemasta, mutta ei hajuakaan missä olin kuullessani vaikka Michael Jacksonin kuolemasta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuli mieleen noista "missä olit kun... " -ketjuista, että mikähän siinä on, kun jotkut muistaa niin elävästi, mutta jotain ei sitten yhtään. Muistan kyllä esimerkiksi, missä olin WTC-iskujen aikaan ja Tsunamista kuullessani, mutta en kyllä muista missä olen ollut, kun kuulin Myyrmannin pommi-iskusta tai Jokelan ja Kauhajoen ampumisista, vaikka pysäyttäviä juttuja nuo on ollut ja niitä on paljon kyllä ajatellut niihin aikoihin. Toisaalta muistan taas hyvin missä olin kuullessani siitä Sellon ampumisesta. Muistan myös missä olin kuullessani Dianan kuolemasta, mutta ei hajuakaan missä olin kuullessani vaikka Michael Jacksonin kuolemasta.
Ainakin Estonia ja tsunamit (Thaimaa & Japani) ovat jääneet hyvin mieleen, kun niiden kaikkien takia joutui töihin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähtee leviämään toi musta alue kännykän näytöllä. Ja näistä halkeamista tulee jotain pienen pieniä lasinsiruja sormiin ja tähän sänkyynkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli mieleen noista "missä olit kun... " -ketjuista, että mikähän siinä on, kun jotkut muistaa niin elävästi, mutta jotain ei sitten yhtään. Muistan kyllä esimerkiksi, missä olin WTC-iskujen aikaan ja Tsunamista kuullessani, mutta en kyllä muista missä olen ollut, kun kuulin Myyrmannin pommi-iskusta tai Jokelan ja Kauhajoen ampumisista, vaikka pysäyttäviä juttuja nuo on ollut ja niitä on paljon kyllä ajatellut niihin aikoihin. Toisaalta muistan taas hyvin missä olin kuullessani siitä Sellon ampumisesta. Muistan myös missä olin kuullessani Dianan kuolemasta, mutta ei hajuakaan missä olin kuullessani vaikka Michael Jacksonin kuolemasta.

Näin tämä menee minullakin. Kai sitä sitten vain jotkut asiat ovat piirtyneet paremmin muistikalvolle. Ja ehkä sekin vaikuttaa ainakin minulla asiaan kuinka tärkeinä asioina olen suhtautunut tapahtumiin tai kuinka voimakkaasti olen asioihin suhtautunut.

Toisaalta, Kauhajoen koulutragediaan tulen suhtautumaan varmasti aina sen verran itsekkäästi että pidän Luojan lykkynä sitä että olin itse jo tuolloin niin opintojeni loppusuoralla että vaikka kävin just tuota koulua niin olin itse onnekseni kotona tekemässä opinnäytetyötäni. En onneksi itse ollut tuolloin koulussa.

Mutta eihän se muuttanut tietenkään sitä tapahtuman vakavuutta. Ja aika raivoissani olin kotona kun sain tästä kuulla. Sekä muistan kun omaankin kännykkääni alkoi tulemaan viestejä ja puheluita että missä minä olen? Onko minulla kaikki kunnossa?

Ja täällä palstallakin joku nimimerkki alkoi kyselemään perääni ennen kuin itse ehdin edes kirjoittamaan mitään sinä päivänä tänne.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
en kyllä muista missä olen ollut, kun kuulin Myyrmannin pommi-iskusta
Minä muistan, alle kilometrin päässä terassilla. Kyllä ihmeteltiin kun alkoi kuulua taukoamaton hälytysajoneuvojen ääni joka puolelta ja ambulansseja, paloautoja ja poliisiautoja meni ohi aivan tolkuton määrä.

Olin n. 500 metrin päässä Sellon ampumavälikohtauksen aikaan.

Olin myös n. 500 metrin päässä kun Hotelli Helkan edessä räjähti autopommi ja alle kilometrin päässä kun stadissa oli ne ampumaratasurmat.

Ja olikohan niitä jotain muitakin vastaavia joissa tuli oltua hämmästyttävän lähellä, mutta en nyt ehdi pohtimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä muistan, alle kilometrin päässä terassilla. Kyllä ihmeteltiin kun alkoi kuulua taukoamaton hälytysajoneuvojen ääni joka puolelta ja ambulansseja, paloautoja ja poliisiautoja meni ohi aivan tolkuton määrä.

Olin n. 500 metrin päässä Sellon ampumavälikohtauksen aikaan.

Olin myös n. 500 metrin päässä kun Hotelli Helkan edessä räjähti autopommi ja alle kilometrin päässä kun stadissa oli ne ampumaratasurmat.

Ja olikohan niitä jotain muitakin vastaavia joissa tuli oltua hämmästyttävän lähellä, mutta en nyt ehdi pohtimaan.

Ihan sattumalta olit varmaan myös justiinsa käymässä Tukholmassa, kun Olof Palme ammuttiin? Ja entäs se syksyinen kalastelureissu soutuveneellä, kun Estonia sattui uppoamaan justiinsa siinä puolen merimailin päässä? Kyllikki Saaren murhan aikoihin et ehkä vielä ollut syntynyt, mutta muuten tekisi mieli veikata, että samalla tanssilavalla olit silloinkin pyörähtelemässä.

Toisille näitä "sattumuksia" vaan sattuu kummallisen paljon.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Toisille näitä "sattumuksia" vaan sattuu kummallisen paljon.
1. Myyrmannin pommi
- Asuin Kaivokselassa silloisen kihlattuni kanssa ja olimme Kaivokselan ostarilla terassilla syömässä ja juomassa kun yllämainittu tapahtui. Ei ollut somea niin menin sisälle kysymään onko tietoa mitä on tapahtunut niin tv:ssä olikin jo live-kuvaa Myyrmannin pihalta.

2. Sellon ampumiset
- Asuin Leppävaarassa ja parvekkeelta näkyi Selloon. Netistä luin mitä on tapahtunut ja eikun ulos ihmettelemään. Siinä vaiheessa oli jo taisteluvarustuksessa olevia poliiseja risteyksissä. Meinasin laittaa hupun päähän ja sännätä yhtäkkiä juoksuun ja kokeilla mitä tapahtuu.

3. Helkan autopommi
- Asuin Kampissa Domus Academican opiskelija-asunnoissa, melkein Helkan vieressä.

4. Albertinkadun ampumaratasurmat. Asuin ensimmäistä vuotta tuolla Dommalla kun tämä tapahtui. Muistan kuinka poliisi oli käskenyt ihmisiä pysymään sisällä. Käytiin kuitenkin ylimmän kerroksen parvekkeella tupakalla ja kyllä jännitti.

Onneksi olen päässyt jo kauan sitten pk-seudulta turvaan Nurmijärven rauhaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskomatonta. Mä löysin mun ajokortin. Alkukesästä luulin kadonneen. Villasukkia etsin tosta eteisessä olevasta laatikosta ja siellä se yllättäen möllötti.

Joo tuli vähän viileä olo kun viis tuntia seisoin Prisman kulmalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas se nähtiin että kannattaa ryypätä. Kännissä kun kadotin ajokortin, vaikka en lopulta kadottanutkaan kun nyt löytyi, mutta kun kännäsin kesän niin en saanut aikaiseksi ilmoittaa että se katosi. Muutamakin on sanonut että siitä pitäisi tehdä joku ilmoitus. Ja toinen juttu on kännykkä. Olin niin kännissä etten saanut aikaiseksi ostaa suojakuoria, onneksi siis kun kännissä tiputin puhelimen ja se hajosi. Mitä mä nyt niillä suojakuorilla sit tekisin. Tää on kuin rahaa pankkiin pistäis.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Avautui että Ilkka Kanerva on sekaisin kuin seinäkello.

"Norja, Iso-Britannia ja Yhdysvallat muodostavat Suomen puolustuspolitiikan keskeisimmät resurssit."

Jumalauta, puolustusvaliokunnan puheenjohtaja horisee tällaisia. Viekää nyt hyvät turkulaiset mies kunnalliskotiin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Rauman Prismassa ei ole Alkoa. Meillä kun Lahessa on Alko jokaisen Prisman yhteydessä ja Sokoksella ja ABC:lläkin vielä yhdet... Ehkä se Alko oli viereisessä City-marketissa, ei siellä käyty.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Rauman Prismassa ei ole Alkoa. Meillä kun Lahessa on Alko jokaisen Prisman yhteydessä ja Sokoksella ja ABC:lläkin vielä yhdet... Ehkä se Alko oli viereisessä City-marketissa, ei siellä käyty.
Tämä on muuten hyvä tieto kun Raumalla pääsen ensimmäistä kertaa marraskuussa käymään. No eihän matsin jälkeen alko olisi muutenkaan auki, mutta jos aamulla tekee mieli korjaussarjaa niin ei pidä ainakaan Prismaan eksyä.

Oli pakko sen verran katsoa karttaa (kun ei mitään hajua Raumasta eikä jäähallin sijainnista, kuulemma hotellimme jossain sen vieressä) että Porin matkan varrelle nuo molemmat voisivat sattua. No kaipa sitä Poristakin alko löytyy (kun paikallinen opas).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös