Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 676 653
  • 33 829

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tulee itse laitettuu coleslawia aika useinkin.
Laitan majon tilalle aina kreikkalaista luonnonjugurttia.
Vinkin sain joskus Kyproksella, kun ihmettelin miksei majo jää kitalakeen.
Pikkubaarin pitäjä kertoi, että siellä se tehdään noin. Hyvää tulee kun itse tekee.
Itsehhän olen täysi hurahtanut coleslawiin tässä viimeaikoina. Majoneesia piti just äsken vielä tekaista, jotta saa väännettyä kylkiäistä myöhempään grillailuun. Kastikkeeseen laitan suhteessa 3 majoa ja 2 kreikkajugurttia.
Varmaan kymmenen vuoden kaali vajeet täytettynä, kun rupes ite tekemään.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Avautui, että HardCore Hooligan on kirjoitellut Liigan puolellekin aikoinaan ja jopa Vapaan nuuska-ja punk-ketjuihin ja aivan asiallista ja järkiperäistä sisältöä. Tämä vanhan punkin, vinyylien ja good ole´time hockeyn nimeen lätkätappeluineen muineen vannova mies taisi olla omimmillaan Pohjois-Amerikan junnuliigoissa, josta tuli vuosikaudet todella ainutlaatuista raporttia tänne Suomeen. Kerran kun oli hieman tylsää, enkä saanut heti unta, piti tutkia hänen tuotantoaan paremmin ja jossain vaiheessa raportteihin alkoi eksyä silkkaa tajunnanvirtaa, tai muuta korkeampaa sanataidetta, kunnes sisältö olikin sitten pelkkää dadaa. Olisi mielenkiintoista tietää, että tapahtuiko elämässä silloin jotain, vaikka eihän se toki minulle kuin ei meille muillekaan kuulu. Kyllä tuo HCH:n "ateljee", eli nuo parit-kolmet ketjut minusta ihan hyvin tänne sopii, mutta jos tätä on tarkoitus käyttää alustana omille hengentuotteilleen, niin paljoa pöytälaatikkoa suurempaa vastakaikua ne tuskin täällä saavat, mitä nyt meistä kukin vuorollaan käy asiaa välillä ihmettelemässä. Aikamoinen nettimysteeri.

Jos mies on niin sanotusti "ytimessä", niin mielelläänhän sitä lukisi välillä vaikka kiekkokontenttia runojen vastapainoksi.
 
Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Aikamoinen nettimysteeri.

Jos mies on niin sanotusti "ytimessä", niin mielelläänhän sitä lukisi välillä vaikka kiekkokontenttia runojen vastapainoksi.

Mulla on Facebook-kavereissa vanha luokkatoveri, jonka päivitykset ovat kehittyneet – tosin selkeämmällä suomella – vähän samaan suuntaan kuin HCH:lla... hän on ikävä kyllä ollut lataamon asukki jo useamman vuoden.

Rehellisyyden nimissä olen elänyt luulossa, että kyse on jostain JA:n ylläpidon/moderaattoreiden inside-jutusta tms. perinteestä – toisin sanoen siis että HCH:n kirjoitusten taustalla ei olisi oikea ihmisyksilö.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jussi Halla-ahon fanikerho kutsuu häntä Mestariksi, Heinrich Himmler käytti samaa hellittelynimeä Adolf Eichmannin kohdalla.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jussi Halla-ahon fanikerho kutsuu häntä Mestariksi, Heinrich Himmler käytti samaa hellittelynimeä Adolf Eichmannin kohdalla.

Tuomion saaneesta duunarin ja puheenjohtajan SS:n Rudolf Walther Rickard Hessistä on aika hankala rankentaa sana- tai nimikikkailua, mutta ehkä näinkin onnistuu:

Jussi halla-aho
Oh, a-Allah!

On Juhannusaaton hukkumisilta
Emme siis säästy hukkumisilta
Allani huojuu tämä hukkumissilta
Osakseni myös saan juhannussaaton

Autonrenkaideni alla vinkuu katu musta
Ajan pridekulkueen yli vailla katumusta
Ja näin pian puuttuu Teiltä Itsekultakin – Itse Kultakin?

Mikähän tämäkin epäilyttävän hajuinen aivopieru on ruotsin- tai englannin kielellä Googlettarilla. Olen aina ihastellut Suomen kieleltä sen uskomattomasta moninaisuudesta, käsittämättömästä sanamäärästä ja näin sen sallimasta väärinkäytöstä.
Kiitän ja pyll... kröhm, pahoittelen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tuomion saaneesta duunarin ja puheenjohtajan SS:n Rudolf Walther Rickard Hessistä on aika hankala rankentaa sana- tai nimikikkailua, mutta ehkä näinkin onnistuu:

Jussi halla-aho
Oh, a-Allah!

On Juhannusaaton hukkumisilta
Emme siis säästy hukkumisilta
Allani huojuu tämä hukkumissilta
Osakseni myös saan juhannussaaton

Autonrenkaideni alla vinkuu katu musta
Ajan pridekulkueen yli vailla katumusta
Ja näin pian puuttuu Teiltä Itsekultakin – Itse Kultakin?

Mikähän tämäkin epäilyttävän hajuinen aivopieru on ruotsin- tai englannin kielellä Googlettarilla. Olen aina ihastellut Suomen kieleltä sen uskomattomasta moninaisuudesta, käsittämättömästä sanamäärästä ja näin sen sallimasta väärinkäytöstä.
Kiitän ja pyll... kröhm, pahoittelen.
Siinäpä oli sanataidetta päivän ratoksi, Bob Dylan luovuttakoon kirjallisuuden Nobelinsa sinulle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö se sitten ollutkaan Pohjanmaata? Mainitsit että painia harrastettiin siellä.
Ei muuta kuin takaisin koulunpenkille opettelemaan lukemista, varsinkin luetun ymmärtämisessä vaikuttaa olevan haastetta. Voin antaa maksusta yksityistunteja. Olen ammattilainen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on ollut yöt niin viileitä eikä päivät niin lämpimiä... Veden lämpötila on laskenut. Kovimmilla helteillä mitattiin vedessä jopa 27 asteen lämpötiloja. Tänään vesi oli "ainoastaan" 24 asteista. Just ja just pystyi uimaan... ;-)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun iltapäivälehtien otsikossa futislegenda on "sanonut suorat sanat" tms. kyseessä on vähintään 9 kertaa kymmenestä Gary Lineker.

Mutta en edelleenkään osaa kuvitella, miltä se naama näyttää vääntyneenä seksuaalisesta ekstaasista.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että vihaan e-kirjoja. Saan yleensä tarvittavat materiaalit kaivettua jostain fyysisessä muodossa, mutta nyt pitäisi saada viikonlopun aikana otettua haltuun tuollainen 400 sivun aika teknisluonteinen sisältö e-kirjasta. Vituttaa.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että vihaan e-kirjoja. Saan yleensä tarvittavat materiaalit kaivettua jostain fyysisessä muodossa, mutta nyt pitäisi saada viikonlopun aikana otettua haltuun tuollainen 400 sivun aika teknisluonteinen sisältö e-kirjasta. Vituttaa.

Yritin itse lähteä tähän e-kirja touhuun mukaan, mutta lukijan oston jälkeen ei paljoa käyttöä sille ole ollut. Perinteinen kirja on parempi, paljon mukavampaa lukea.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avautui, että vihaan e-kirjoja. Saan yleensä tarvittavat materiaalit kaivettua jostain fyysisessä muodossa, mutta nyt pitäisi saada viikonlopun aikana otettua haltuun tuollainen 400 sivun aika teknisluonteinen sisältö e-kirjasta. Vituttaa.
No jos tietokoneella luet niin ei muuta kuin Ctrl+F laulamaan ja etsimään sopivat kohdat tekstistä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No jos tietokoneella luet niin ei muuta kuin Ctrl+F laulamaan ja etsimään sopivat kohdat tekstistä.

Sähköiset aineistot on jännä homma. Lukiossa oli yhteensä varmaan 50-100 kirjaa. Yliopisto-opintojen aikana ostin yhden kirjan, sain yhden ja lainasin kaksi. Siis mekaanisia, sellupohjaisia kirjoja.
 
K

Kiekkokatsoja

Jotkut kai näyttävät saavan tyydytystä siitä, että pystyvät kaivamaan nyky-yhteiskunnan murheista, tai ihmisten kirjoituksista vastakkainasettelua. Niitä sitten "suu vaahdossa" kirjoittelevat.
Mitenhän he rentoutuvat?

Avautui, että järvessä oli pintavesi mielyttävän lämpöisää, ja samalla viilentävää. Kannattais kokeilla, myös yllämainitun ryhmän.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Black Horse -tuotemerkki on syntynyt Parolassa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Avautui iltapäivälehtiä lukiessa, että muuan Benjamin P. on tullut kaapista. Olin kuvitellut, että ei olisi tarvinnut erikseen kertoa.
 

Adonis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma perhe
Avautui iltapäivälehtiä lukiessa, että muuan Benjamin P. on tullut kaapista. Olin kuvitellut, että ei olisi tarvinnut erikseen kertoa.
Joo on ollut viime viikko taas sitä alkaa kun ollaan tultu kaapista ja sometilit täyttyneet ymmärtämisestä ja tukemisesta, jopa samaistumisesta. Eikä sinä mitään pahaa, älkää ymmärtäkö väärin. Lokakuussa on sitten hiljaisempaa, kun on asunnottomien yö.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Lappeenranta on lähempänä Kouvolaa kuin Imatra.

Aikuisiällä en ole kummassakaan käynyt, mutta lapsena useinkin. Nyt näin katselemaan karttaa ihmeissäni. Luulin tietäväni, että noi on toisinpäin ja olisin varmasti uskaltanut väittää niin aika suurestakin rahasummasta.

Nyt on aika wtf-fiilis
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lappeenranta on lähempänä Kouvolaa kuin Imatra.

Aikuisiällä en ole kummassakaan käynyt, mutta lapsena useinkin. Nyt näin katselemaan karttaa ihmeissäni. Luulin tietäväni, että noi on toisinpäin ja olisin varmasti uskaltanut väittää niin aika suurestakin rahasummasta.

Nyt on aika wtf-fiilis
Olet ensimmäinen olettavasti ihminen, joka minulle tullut vastaan (hah, sattuipa sopivasti nimerkkiin) tuossa käsityksessä. Minulta kyselty monesti missä mökki on ja kertonut aina, että Lappeenrannasta Imatralle päin ja vähän pidemmälle ja kaikki ovat tienneet.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Avautui, että kesäloma alkaa tismalleen samana päivänä kuin Tokion olympialaiset. Mikä ei ole välttämättä pelkästään hyvä juttu, koska yövalvomista ja päivällä nukkumista on tiedossa enemmän kuin normaali arki mahdollistaisi.

Joskin finaalithan sieltä taitaa pääsääntöisesti tulla iltapäivällä Suomen aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös