Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 888 455
  • 34 590
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jollakin automerkillä oli myös combi-coupe.

Neuvostoliiton aikana meillä oli ainakin Lada 1200, Opel Ascona, Opel Kadett ja Mini. Oman ajokortin sain vasta Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen.
Konpi-saapista sanottiin myös ainakin meilläpäin kompikoupe.

Liitteet

• kompikupee.jpg
    kompikupee.jpg
    39,8 KB · kertaa luettu: 120

npc

Jäsen
Tai voinhan mä itse kokeilla. Tässä @redpecka kirjoitukset Sanna Marin ketjuun. Onko nää sun kirjoittamia vai linkkaileeko palsta viestejä väärille nimimerkeille?
Kyllä nuo vaikuttaa ihan normaalilta redpeckan kehostairtautumis havainnoilta. Kun ei pysty ymmärtämään asiaa, sitä vetää sellaisen dissosiaatioefektin ja tsiigaa turvallisesti asiaa katonrajasta.

Ps. Haluaisitko ryhtyä sihteerikseni?

PPS. Eivät hö sitten ollutkaan nuo viestit presidenttitasoo. Hö.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saabista mullakin on kiva muisto. Tulin kaverin Saabin kyydissä Jyväskylästä Helsinkiin yksi talvi. Paska homma oli että ei siinä toiminut lämmitin. Siellä sitten istuttiin toppatakit päällä ja pipo päässä Saabissa keskellä Suomen pimeää talvea matkalla pääkaupunkiin. Ei paljoo pysähdelty kun ei voinut ees juoda kaljaa matkalla kun oli niin saatanan kylmä.

Oli se muuten kyllä ihan kiva auto.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Saabista mullakin on kiva muisto. Tulin kaverin Saabin kyydissä Jyväskylästä Helsinkiin yksi talvi. Paska homma oli että ei siinä toiminut lämmitin. Siellä sitten istuttiin toppatakit päällä ja pipo päässä Saabissa keskellä Suomen pimeää talvea matkalla pääkaupunkiin. Ei paljoo pysähdelty kun ei voinut ees juoda kaljaa matkalla kun oli niin saatanan kylmä.

Oli se muuten kyllä ihan kiva auto.
Ei mitään niin pahaa ettei jotain hyvääkin - pysyi kaljat kylmänä.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei mitään niin pahaa ettei jotain hyvääkin - pysyi kaljat kylmänä.
Tuo ei ole kaikissa tilanteissa hyvä asia. Joskus nuorisoräggärinä kun tuli kaljoiteltua ulkotiloissa niin viileämmillä keleillä saattoi ilta päättyä siihen että vaikka oluet olivat pullossa vielä nestemäisessä muodossa, niin korkin avauksen yhteydessä sisältö jäätyi välittömästi. Eli tässäkin asiassa kohtuus olisi hyvä olla.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tuo ei ole kaikissa tilanteissa hyvä asia. Joskus nuorisoräggärinä kun tuli kaljoiteltua ulkotiloissa niin viileämmillä keleillä saattoi ilta päättyä siihen että vaikka oluet olivat pullossa vielä nestemäisessä muodossa, niin korkin avauksen yhteydessä sisältö jäätyi välittömästi. Eli tässäkin asiassa kohtuus olisi hyvä olla.
Pitäisi laittaa housuihin lämpiämään, siihen snorkkelin viereen.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä on aika hurja juttu minusta.

Sekä Matti että Niklas Hagman - isä ja poika - ovat tehneet maalin Suomen A-maajoukkuetta vastaan. Ensin Matti Hagman vuonna 1977 Izvestija-turnauksessa, kun Quebec Nordiques oli turnauksessa Kanadan sijaisena. Hakki iski kahdesti 6-6 -tasapelissä 19. joulukuuta 1977.

Niklas Hagman taas teki Kärpille 1-2 -kavennusmaalin, kun silloinen I-divisioonajoukkue Kärpät voitti Leijonat, joka oli valmistautumassa Moskovan-turnaukseen. Sekin on jotakuinkin absurdia.

Lähde on STT: Kärpät- Suomi 15.12.1999.

1. erä: Vesa Viitakoski (Pasi Saarela) 0-1.
2. erä: 27.14 Jukka Hentunen (Erik Kakko-Niko Kapanen) 0-2 yv, 29.40 Niklas Hagman (Teemu Virkkunen) 1-2.
3. erä: 46.08 Vjatsheslav Fandul (Virkkunen-Hagman) 2-2, 51.04 Kimmo Salminen (Juha Joenväärä-Sakari Palsola) 3-2.
Jäähyt: Kärpät 4x2, maajoukkue 3x2 min.
Maalivahdit: Markus Korhonen K 10+15+9=34, Jussi Markkanen M 6+1+0=7 (vaihto 29.49) ja Pasi Nurminen M 0+7+13=20 (poissa 59.36-60.00).
Erotuomarit: Jaakko Mustonen (Kimmo Siipo ja Pekka Turunen).
Yleisöä: 7 006.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Yleisöä: 7 006.

Mitä helvettiä, eikö Raksila ollut täynnä tuolloin? Sitä en kerta kaikkiaan enää muista, miksi itse en tuolla matsissa itse ollut paikalla. Jotenkin sellainen muistikuva oli, etten saanut lippua, mutta jos kerran 600 vajaa oli täydestä kapasiteetista niin eipä se sekään se syy ollut.

npc

Jäsen
Joo, minulla on maagiset kolme viestiä kalsarikänni-ketjuun vaikka en ole koskaan sinne kirjoittaessa kännissä ollutkaan. Eikä ole edes välttämättä ollut kalsareitakaan jalassa.
Tutkin vähän lisää tätä asiaa omalta kohdaltani. Sellaisen havainnon tein, että se viestien määrä siinä sinisessä puhekuplassa pitää vain osittain paikkaansa, sillä ilmeisesti laskuri on nollaantunut jossain kohtaa tai jotain. Huvikseni siis tarkistin jonkun random-ketjun johon olisin laittanut yhden viestin niin niitä olikin kolme kappaletta niitä viestejä siinä. Oliko ollut kalsarit jalassa, sitäkään ei tuosta datasta saanut selville.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers

Heh, tuli muisto mieleen teinivuosilta, kun järkyttävän kovassa pakkasessa kiskottiin lähes jäätynyttä kaljaa. Tai sellaista jäähilettä se oli. Pullosta tietenkin, en muista että tuohon aikaan ois tölkkejä ollut. Täristiin, kun paleli niin perkeleesti, mutta olutta oli juotava.

Voi luoja kun tuli nostalginen fiilis. Mun aikana jengiä kokoontui aina viikonloppuisin isosti tiettyihin paikkoihin. Juopoteltiin, poltettiin tupakkaa ja jauhettiin paskaa. Mitään älyttömiä sekoiluja ei yleensä ollut, ainahan toki muutama idiootti porukkaan mahtuu. Mutta oli ne hienoja aikoja.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Heh, tuli muisto mieleen teinivuosilta, kun järkyttävän kovassa pakkasessa kiskottiin lähes jäätynyttä kaljaa. Tai sellaista jäähilettä se oli. Pullosta tietenkin, en muista että tuohon aikaan ois tölkkejä ollut. Täristiin, kun paleli niin perkeleesti, mutta olutta oli juotava.

Voi luoja kun tuli nostalginen fiilis. Mun aikana jengiä kokoontui aina viikonloppuisin isosti tiettyihin paikkoihin. Juopoteltiin, poltettiin tupakkaa ja jauhettiin paskaa. Mitään älyttömiä sekoiluja ei yleensä ollut, ainahan toki muutama idiootti porukkaan mahtuu. Mutta oli ne hienoja aikoja.
Tästäpä avautui itselle muisto lapsuuteen. Löysinpä hankeen jemmatut Lahden Siniset ja muistaakseen niitä oli neljä pulloa. Joltain siis jäi juomatta ja minulta ei. Siirsin ne paikkaan seuraavaan ja otin aamulla mukaan uimahalli reissulle, jonka aikana olivat juuri sen verta sulaneet jäätyäkseen uudelleen avatuksi jouduttuaan. Tulihan ne sohjot vedettyä. Nykyään kylläkin törmään noihin sohjo kaljoihin vieläkin, kun liian pitkään pääsevät pakkasessa olemaan. Johtuneeko siis tuosta lapsuuden löydöstäni, että olen erittäin kylmän oluen ystävä?

(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Omat ketjuun kirjoitetut viestithän saa listauksena esiin, kun
Itse käytän hakutoimintoa... Kun täppää sinne etsi tästä ketjusta niin voi katsella omia viestejä eikä tarvitse olla edes kirjautuneena. Ja kyllähän minä kävin vilkaisee ne kalsarikänniketjun viestini (jotka olin siis selvinpäin kirjaillut). Toinen liittyi Valtsuun&Dorikseen ja toinen oli joku krapulaan liittyvä postaus, siinä oli ihan tutkittua tietoa pohjalla (linkkasin siis artikkelin).

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Avautui taas ties kuinka monetta kertaa, että kun tekee jotain mitä vaimo pyytää, niin se ei ole oletusarvoisesti hyvin tehty, vaan johtaa usein keskusteluun siitä, että miksi en ollut tehnyt sitä jo pyytämättä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Avautui taas ties kuinka monetta kertaa, että kun tekee jotain mitä vaimo pyytää, niin se ei ole oletusarvoisesti hyvin tehty, vaan johtaa usein keskusteluun siitä, että miksi en ollut tehnyt sitä jo pyytämättä.
Oma kokemus on, että on tilanteita missä ei vain voi toimia oikein. Jos palautekeskustelu on päätetty pitää, löytyy syy siihen oli toimintani millaista tahansa.

npc

Jäsen
@mailanmittaaja @Aces High Onkohan maailma sitten muuttunut tässä tällä vuosituhannella vai ootteko nössöjä?

Minä auktoriteettikammoisena koulutin avotyttöystäväni aikoinaan mallipuolisoksi (ei siis että mallina olisi toiminut tai mitään, enhän pelaa lätkää). Juju meni niin, että kun minä olen syvällä sohvatuolissa kattelemassa tekstiteeveestä kun Tero Hämäläinen tekee neljä maalia ja Ari santanen tehot 2+5 silloin divariaikana ja tyttöni siinä imuroi kämppää niin se sillei melodisella äänellä tokaisee ohimennen että: Siiitten kun sä ehdit niin sä voisit tiskata...

Puoli tuntia niin tiskit oli tiskattu meikäläisen toimesta. Eli tunne puolisosi, kuten tämä nainen tunsi minut ja ovelalla psykologisilla taivuttelulla sai minut osallistumaan kotitöihin.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katsottiin eilen pitkästä pitkästä aikaa elokuva Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Avautui kaksi asiaa:

1) Elokuva oli kyllä edelleen vähintäänkin ok, mutta ei missään nimessä niin päräyttävä kuin mitä se silloin joskus ilmestyessään oli. Aika olematon juoni ja ohkaiset henkilöhahmot, mutta kamalasti hahmoja ja kova rytmi. Silloin se oli käänteentekevää, mutta nyt tämä on jo oma yleinen lajityyppinsä.

2) Kaikki sanat nimessä taitavatkin viitata niihin haulikoihin... Olenkin miettinyt, että mitkä ihmeen lukko ja tukki tuohon leffaan nyt liittyvät, mutta hyvä kun asia nyt taisi viimein avautua.

Kit Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Vuoden 90 jalkapallon mm-finaali tulee töllöstä ja mulle avautui, että futis ei oo mennyt juurikaan eteenpäin noista ajoista. Lätkä sen sijaan on ihan eri peli.
Kumpi sitten parempi asia, on jokaisen itse päätettävä
Itse olen lätkäjätkiä enemmän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy