Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 737 528
  • 33 995

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Luulisi että olisi tässä uutisointitulvassa avautunut jo aiemminkin, mutta vvm Lintilä on saanut retoriikkaoppinsa intistä. Kun alkoi paaluttaa noita yritystukihommia niin aatokseni liitivät johonkin itsenäisyyspäivänmarssin tai sotilasvalatapahtuman yhteydessä pidettyyn isomman skapparin puheeseen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Naurakaa ja haukkukaa tyhmäksi jos siltä tuntuu, nimittäin minä, lähes 27-vuotias äijä tajusin juuri tänä aamuna että kompakysymys saattapi muuten olla lyhenne ja tulla sanasta KOMPASTUSKYSYMYS...



En tunne videolla esiintyvää veljeä, mutta voin hyvin uskoa että tuon kaverin aivot eivät totta tosiaan ajattele ainakaan kovin syvällisesti. Ei vaikuta näin pikasilmäyksellä varsinaisesti ns. pomminpurkajalta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Lähialueen matka (AB) hinta on joskus 93,10€. Toki halvempi kun uusi puhelin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Keskustelupalstan pääsivulla näkyy (kun on loggautuneena) montako viestiä olen lähettänyt mihinkin ketjuun. Se semmoinen puhekuplan näköinen elementti.
Aika jännä, että tuon mukaan olisin laittanut sannamarininhallitusketjuun kolme viestiä?!!!
Näitä löytyy. On useampi ketju mihin muka olen kirjoittanut.
Joo, minulla on maagiset kolme viestiä kalsarikänni-ketjuun vaikka en ole koskaan sinne kirjoittaessa kännissä ollutkaan. Eikä ole edes välttämättä ollut kalsareitakaan jalassa. No yhdessä viestissä kadehdin kun joku joi jekkua... Muistan sen. Muista viesteistä ei mitään käryä... jotain turhaa kommentointia varmaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Cincinnati on saanut nimensä vähän epäsuorasti Lucius Quinctius Cincinnatukselta. Lucius Cincinnatus oli muinainen roomalainen ja hänet nimettiin kahteen kertaan diktaattoriksi kun jonkun piti laittaa hommat kuntoon. Molemmilla kerroilla hän hoiti homman kotiin, luopui diktaattorin virastaan ja meni takaisin viljelemään maata.


Kaikkea jännää sitä oppii historiaa opiskelemalla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Naurakaa ja haukkukaa tyhmäksi jos siltä tuntuu, nimittäin minä, lähes 27-vuotias äijä tajusin juuri tänä aamuna että kompakysymys saattapi muuten olla lyhenne ja tulla sanasta KOMPASTUSKYSYMYS...

Saattaisihan se ollakin, mutta taitaa silti olla olematta. Kielitoimiston sanakirja nimittäin tuntee sanan kompa, joka tarkoittaa:

kärkevä sutkaus t. sukkeluus, kokkapuhe, pila, huuli.

Veistää kompa.
Lasketella kompia.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Keskustelupalstan pääsivulla näkyy (kun on loggautuneena) montako viestiä olen lähettänyt mihinkin ketjuun. Se semmoinen puhekuplan näköinen elementti.

Aika jännä, että tuon mukaan olisin laittanut sannamarininhallitusketjuun kolme viestiä?!!!
Näitä löytyy. On useampi ketju mihin muka olen kirjoittanut.

Joo, minulla on maagiset kolme viestiä kalsarikänni-ketjuun vaikka en ole koskaan sinne kirjoittaessa kännissä ollutkaan.

Omat ketjuun kirjoitetut viestithän saa listauksena esiin, kun
1. painaa siinä pääsivulla ketjun kohdalla olevan "Vastauksia" -kohdan vieressä olevaa lukua
2. avautuvasta listasta etsii itsensä ja klikkaa nimimerkin vieressä olevaa viestien lukumäärää

Mitäs sieltä avautuu, jos kokeilette?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tai voinhan mä itse kokeilla. Tässä @redpecka kirjoitukset Sanna Marin ketjuun. Onko nää sun kirjoittamia vai linkkaileeko palsta viestejä väärille nimimerkeille?

Erittäin myönteisesti suhtaudun tähän hallitukseen.

- Ulosanti vakuuttavaa
- Vaikuttavat asiansaosaavilta
- Nättejä tyttöjäkin.

No vakavasti puhuen: onko kukaan ikinä ollut tyytyväinen yhtään mihinkään ikinä milloinkaan? Yeah, joku on aina.

Mutta mikä pitäisi muuttaa seuraavaksi kun ikinä ei oo mikään hyvin... Poliitikot vaiko kansalaiset? Itte ehkä vaihtaisin kansalaiset sellaisiksi jotka äänestäisi vain hyvää niin loppuisi itkemiset kerralla. Tai jos en saisi kansalaisena haluamaani tahtoa läpi niin muuttaisin ulkomaille jossa asiat on aina paremmin.

Se yksi terrorisairaanhoitajakin joka piikitteli somaleihin paksuja neujoja uhosi siinä youtube-klipissä muuttavansa heti ulkomaille kun vain saa asiansa järkättyä. Siellä ulkomailla asiat on niin perkuleen hyvin että sinne voi lähtee turvapaikanhakijaksi pakoon Suomen hyysäyshyvinvointiverovaltiota. Tervemenoa. Ei tuu ikävä.

Suomi on hyvä maa.
En edes tiedä mitä puolueita nämä ministerit edustavat, mielestäni sellaisilla asioilla ei pitäisi olla edes merkitystä. Sanomiset ja tekemiset ratkaisevat kuten Jatkoajassa nimimerkkien suosikkiseuralla ei ole mitään merkitystä jos on vain fiksua sanottavaa. Paljon on ihmisiä jotka luovat maailmankuvaansa sen perusteella mitä "oman" puolueensa edustajat kertovat ja linjaavat. Aidan toiselta puolelta huudeltut mielipiteet ei voi olla lähtökohtaisestikaan hyviä.

Nojooh, tiedän ettei politiikkamaailmaa voida ideologisesti lähestyä vaan siinä pitää mennä niillä lainalaisuuksilla mitkä siellä pätevät. Niinpä. Jatkakaa.
Haluaisin pysyä edelleen sinä naiivina kansalaisena, joka hyväksyy tietyt kiemurat - ei kaikkea kansalle tarvitse kertoa ja on paljon asioita mikä sille ei kuulu, on salaista turvallisuuteen liittyviä koukeroita ja semmosta.

Mutta tuntuu, että näillä menee suhteellisuudentaju heti kun puhutaan yli miljoonan summista. Minulla menee myös, mutten olekaan missän virassa. Vähän aikaa sitten ostettiin jotain ihme heijastinpaketteja 11 000 euroo kappale vaikka joku olisi voinut toimittaa markalla per pussi. Mutta aina pitää fyrkat tunkea jollekin hämärälle liikemiehelle.

Älkää nyt perkele pilatko mun utopistista kuvaa, että Suomessa on hyvä meininki ja vähäinen korruptio, hyvä poliisi ja sosiaalihuolto terveyspalveluineen ja vanhainkoteineen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saattaisihan se ollakin, mutta taitaa silti olla olematta. Kielitoimiston sanakirja nimittäin tuntee sanan kompa, joka tarkoittaa:

kärkevä sutkaus t. sukkeluus, kokkapuhe, pila, huuli.

Veistää kompa.
Lasketella kompia.
Meillä oli joskus Neuvostoliiton vallan aikaan kompi-Saappi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jollakin automerkillä oli myös combi-coupe.

Neuvostoliiton aikana meillä oli ainakin Lada 1200, Opel Ascona, Opel Kadett ja Mini. Oman ajokortin sain vasta Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen.
Konpi-saapista sanottiin myös ainakin meilläpäin kompikoupe.
 

Liitteet

  • kompikupee.jpg
    kompikupee.jpg
    39,8 KB · kertaa luettu: 106

redpecka

Jäsen
Tai voinhan mä itse kokeilla. Tässä @redpecka kirjoitukset Sanna Marin ketjuun. Onko nää sun kirjoittamia vai linkkaileeko palsta viestejä väärille nimimerkeille?
Kyllä nuo vaikuttaa ihan normaalilta redpeckan kehostairtautumis havainnoilta. Kun ei pysty ymmärtämään asiaa, sitä vetää sellaisen dissosiaatioefektin ja tsiigaa turvallisesti asiaa katonrajasta.

Ps. Haluaisitko ryhtyä sihteerikseni?

PPS. Eivät hö sitten ollutkaan nuo viestit presidenttitasoo. Hö.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saabista mullakin on kiva muisto. Tulin kaverin Saabin kyydissä Jyväskylästä Helsinkiin yksi talvi. Paska homma oli että ei siinä toiminut lämmitin. Siellä sitten istuttiin toppatakit päällä ja pipo päässä Saabissa keskellä Suomen pimeää talvea matkalla pääkaupunkiin. Ei paljoo pysähdelty kun ei voinut ees juoda kaljaa matkalla kun oli niin saatanan kylmä.

Oli se muuten kyllä ihan kiva auto.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Saabista mullakin on kiva muisto. Tulin kaverin Saabin kyydissä Jyväskylästä Helsinkiin yksi talvi. Paska homma oli että ei siinä toiminut lämmitin. Siellä sitten istuttiin toppatakit päällä ja pipo päässä Saabissa keskellä Suomen pimeää talvea matkalla pääkaupunkiin. Ei paljoo pysähdelty kun ei voinut ees juoda kaljaa matkalla kun oli niin saatanan kylmä.

Oli se muuten kyllä ihan kiva auto.
Ei mitään niin pahaa ettei jotain hyvääkin - pysyi kaljat kylmänä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei mitään niin pahaa ettei jotain hyvääkin - pysyi kaljat kylmänä.
Tuo ei ole kaikissa tilanteissa hyvä asia. Joskus nuorisoräggärinä kun tuli kaljoiteltua ulkotiloissa niin viileämmillä keleillä saattoi ilta päättyä siihen että vaikka oluet olivat pullossa vielä nestemäisessä muodossa, niin korkin avauksen yhteydessä sisältö jäätyi välittömästi. Eli tässäkin asiassa kohtuus olisi hyvä olla.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tuo ei ole kaikissa tilanteissa hyvä asia. Joskus nuorisoräggärinä kun tuli kaljoiteltua ulkotiloissa niin viileämmillä keleillä saattoi ilta päättyä siihen että vaikka oluet olivat pullossa vielä nestemäisessä muodossa, niin korkin avauksen yhteydessä sisältö jäätyi välittömästi. Eli tässäkin asiassa kohtuus olisi hyvä olla.
Pitäisi laittaa housuihin lämpiämään, siihen snorkkelin viereen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä on aika hurja juttu minusta.

Sekä Matti että Niklas Hagman - isä ja poika - ovat tehneet maalin Suomen A-maajoukkuetta vastaan. Ensin Matti Hagman vuonna 1977 Izvestija-turnauksessa, kun Quebec Nordiques oli turnauksessa Kanadan sijaisena. Hakki iski kahdesti 6-6 -tasapelissä 19. joulukuuta 1977.

Niklas Hagman taas teki Kärpille 1-2 -kavennusmaalin, kun silloinen I-divisioonajoukkue Kärpät voitti Leijonat, joka oli valmistautumassa Moskovan-turnaukseen. Sekin on jotakuinkin absurdia.

Lähde on STT: Kärpät- Suomi 15.12.1999.

1. erä: Vesa Viitakoski (Pasi Saarela) 0-1.
2. erä: 27.14 Jukka Hentunen (Erik Kakko-Niko Kapanen) 0-2 yv, 29.40 Niklas Hagman (Teemu Virkkunen) 1-2.
3. erä: 46.08 Vjatsheslav Fandul (Virkkunen-Hagman) 2-2, 51.04 Kimmo Salminen (Juha Joenväärä-Sakari Palsola) 3-2.
Jäähyt: Kärpät 4x2, maajoukkue 3x2 min.
Maalivahdit: Markus Korhonen K 10+15+9=34, Jussi Markkanen M 6+1+0=7 (vaihto 29.49) ja Pasi Nurminen M 0+7+13=20 (poissa 59.36-60.00).
Erotuomarit: Jaakko Mustonen (Kimmo Siipo ja Pekka Turunen).
Yleisöä: 7 006.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös