Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 725 138
  • 33 947

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Salatuissa elämissä Annika Sievisen roolia aikoinaan esittänyt Emmi Parviainen on Sanna-Kaisa Palon tytär. Ja kun Sanna-Kaisa Palon äitihän oli juuri edesmennyt Ritva Valkama. Eli "Annika Sievisen" mummo oli Ritva Valkama. Näin ainakin Wikipedian mukaan.

Nostin RIP-ketjussa esiin sarjan Napaseutu. Siinä sarjassahan pääosassa oli äiti ja tytär ja näitä esitti siis oikeassakin elämässä äiti ja tytär Ritva Valkama ja Sanna-Kaisa Palo. Tästä on ollut jo aikoinaankin puhetta mutta muistui taas vain mieleeni.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lintufriikit on jotenkin kummaa sakkia. Tietävät mikä on joku hiton västäräkki jne.
Kuu kierosta kaupasta, puoli kuuta petoksesta. Väkisinmakuusta vähäsen, päällekarkauksesta ei päivääkään.

- Rane, 37, liivijengin kokelas
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olisit iloinen. Mulle tulee melkein joka päivä laskuja, saatana.
Meillä päin tuo Esa-jakelut kantaa lehden lisäksi myös kirjeitä. Nykyään laskut lymyää ihan sellaisen viattoman lehden kylkiäisenä ja postille jää vaan murusia jaettavaksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneks pusikoissa on jo jonkin verran lehtiä niin joka kusella ei ole niin paljoa silminnäkijöitä. Ei muuten, mutta lapset ja nynnyt saattaa säikähtää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lintufriikit on jotenkin kummaa sakkia. Tietävät mikä on joku hiton västäräkki jne.
Välillä voi olla tärkeä taito on tunnistaa mm. munahaukka.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Simo Salminen esitti Uuno Turhapuro elokuvissa Sörsselssöniä. Avautui, että Sörsselsönin etunimi on Huugo.
Noissa elokuvissa taisi sivuhenkilöiden nimet elää jonkun verran, ainakin vuoristoneuvos Tuura oli myös jossain alkupään leffoissa Huugo, mutta taisi olla myös ainakin Gideon ja joku muu raamatullinen nimi (ei ihan Absalom, mutta jotain sen kuuloista). Hartikaisen etunimenä en muista käytetyn muuta kuin Härskiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Noissa elokuvissa taisi sivuhenkilöiden nimet elää jonkun verran, ainakin vuoristoneuvos Tuura oli myös jossain alkupään leffoissa Huugo, mutta taisi olla myös ainakin Gideon ja joku muu raamatullinen nimi (ei ihan Absalom, mutta jotain sen kuuloista). Hartikaisen etunimenä en muista käytetyn muuta kuin Härskiä.
Tuura oli jossain vaiheessa Taneli.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eikös Olavi Ahosen esittämä Uuno Turhapuron isäkin ollut jossain vaiheessa nimeltään Hugo?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kiitos tämän palstan, tiedän nyt että Mikke Granlundin vaimo on olevinaan joku muusikko. Miten olenkaan voinut elää ilman tätä tietoa?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Avautui mulle jotain muutakin kuin yllä oleva. Nyt kun Punis on vähintäänkin pitkällä kirjoitustauolla (oikeutetusti toki), niin vaikka mä loihdin tossa pelikieltoni aikana siitä vapautuneella ylimääräsellä ajalla yhteensä jopa seitsemän uutta runoa (kuusi kahden vuorokauden sisään btw) ja vielä sen pitkään mielen sopukoissa hautuneen biisinkin, niin nyt avautui, että koska Punis ei ole niitä tällä hetkellä lukemassa, niin olisiko parin tuotoksen julkaiseminen runoketjuun täyttä ajanhukkaa..? Tai siis välillä ihan oikeasti mietin kiinnostaako ne oikeastaan ketään, etenkään sen jälkeen jos Punamusta jätetään laskuista pois...
 

Glove

Jäsen
Avautui mulle jotain muutakin kuin yllä oleva. Nyt kun Punis on vähintäänkin pitkällä kirjoitustauolla (oikeutetusti toki), niin vaikka mä loihdin tossa pelikieltoni aikana siitä vapautuneella ylimääräsellä ajalla yhteensä jopa seitsemän uutta runoa (kuusi kahden vuorokauden sisään btw) ja vielä sen pitkään mielen sopukoissa hautuneen biisinkin, niin nyt avautui, että koska Punis ei ole niitä tällä hetkellä lukemassa, niin olisiko parin tuotoksen julkaiseminen runoketjuun täyttä ajanhukkaa..? Tai siis välillä ihan oikeasti mietin kiinnostaako ne oikeastaan ketään, etenkään sen jälkeen jos Punamusta jätetään laskuista pois...
Olen minä niitä runoja sieltä oma runo ketjusta joskus lukenut. En tosin ole koskaan niihin kommentoinut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Taisi olla omat runot -ketju ensimmäinen joka lähti piiloon kun pystyi yhdessä salattujen elämien ja sanapelien kanssa...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
@Breeze Harbour runoja kirjoitan itse omaksi ilokseni. Ei niitä jaksa jakaa minnekään, mutta välillä voi lukea muiden juttuja.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tomas Forsberg tilasi aikanaan Pekka Siitoimelta kirjan Musta magia osa 1. Sieltä hän löysi nimen Quorthon ja tällä nimellä hänet tunnettiin paremmin myöhempinä aikoina. Quorthonhan oli siis Bathoryn takana ja pitkälti ainoa jäsen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tomas Forsberg tilasi aikanaan Pekka Siitoimelta kirjan Musta magia osa 1. Sieltä hän löysi nimen Quorthon ja tällä nimellä hänet tunnettiin paremmin myöhempinä aikoina. Quorthonhan oli siis Bathoryn takana ja pitkälti ainoa jäsen.
Pekkahan itse tunnetaan myös mm. nimillä Hesiodos Foinix ja Peter von Weltheim. Antiikin aatelisia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä asia on auennut minulle jo aiemmin mutta nyt vasta kirjoitan siitä tänne.

Suihkussa kun olen käynyt tässä nykyisessä ja edellisessä asunnossani niin on ollut jostain syystä aina kylmä hetken aikaa kun palaa suihkusta asunnon puolelle. Jos suihku/vessan ovi on ollut kiinni. Tämän vuoksi aiemmin inhosinkin käydä suihkussa.

Mutta tähän auttaakin näemmä pieni kikka. Kun pitää suihkutilan oven auki (sillä edellytyksellä että on yksin kotona niin kuin minä usein) niin suihkusta palatessa ei ole yhtään kylmä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Avautui juuri että elinikäinen kahviabsolutismikin on juttu.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tämä asia on auennut minulle jo aiemmin mutta nyt vasta kirjoitan siitä tänne.

Suihkussa kun olen käynyt tässä nykyisessä ja edellisessä asunnossani niin on ollut jostain syystä aina kylmä hetken aikaa kun palaa suihkusta asunnon puolelle. Jos suihku/vessan ovi on ollut kiinni. Tämän vuoksi aiemmin inhosinkin käydä suihkussa.

Mutta tähän auttaakin näemmä pieni kikka. Kun pitää suihkutilan oven auki (sillä edellytyksellä että on yksin kotona niin kuin minä usein) niin suihkusta palatessa ei ole yhtään kylmä.
Se lämmin kosteus mikä sieltä suihkusta leviää asuntoon, ei välttämättä pidemmän päälle tee hyvää sille asunnolle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Voi paska kun ihmisellä on tylsä elämä. Tänäänkin olen kirjoittanut jostain korvasienistä ja supikoiran paskoista. Ehkä olisi parempi olla kirjoittamatta niistäkin. Hei, kukat peitin parilla harsolla kasvihuoneella kun tulee kylmä yö...
Huah ja hohhoijaa... Ja nukkumaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös