Välillä voi olla tärkeä taito on tunnistaa mm. munahaukka.Lintufriikit on jotenkin kummaa sakkia. Tietävät mikä on joku hiton västäräkki jne.
Välillä voi olla tärkeä taito on tunnistaa mm. munahaukka.Lintufriikit on jotenkin kummaa sakkia. Tietävät mikä on joku hiton västäräkki jne.
Lienee pilluhaukan sukulaisia tämä. Myös viskisieppo, kiljuhanhi ja ping-viini on hyvä tuntea.Välillä voi olla tärkeä taito on tunnistaa mm. munahaukka.
Nämähän kuuluvat pubiruusujen heimoon (lat. Taberna Rosa) . Nykyisten rajoitusten ollessa voimassa, bongaaminen on käynyt haastavaksiLienee pilluhaukan sukulaisia tämä. Myös viskisieppo, kiljuhanhi ja ping-viini on hyvä tuntea.
Noissa elokuvissa taisi sivuhenkilöiden nimet elää jonkun verran, ainakin vuoristoneuvos Tuura oli myös jossain alkupään leffoissa Huugo, mutta taisi olla myös ainakin Gideon ja joku muu raamatullinen nimi (ei ihan Absalom, mutta jotain sen kuuloista). Hartikaisen etunimenä en muista käytetyn muuta kuin Härskiä.Simo Salminen esitti Uuno Turhapuro elokuvissa Sörsselssöniä. Avautui, että Sörsselsönin etunimi on Huugo.
Tuura oli jossain vaiheessa Taneli.Noissa elokuvissa taisi sivuhenkilöiden nimet elää jonkun verran, ainakin vuoristoneuvos Tuura oli myös jossain alkupään leffoissa Huugo, mutta taisi olla myös ainakin Gideon ja joku muu raamatullinen nimi (ei ihan Absalom, mutta jotain sen kuuloista). Hartikaisen etunimenä en muista käytetyn muuta kuin Härskiä.
Väkevä malja mestarin muistolle ja viitsisikö sitä IFK:n maalilaulun alkukiekaisun soittaa, eikös Riku tuossa mamaa ulvo?
Tämä avautui.Kyllä, Rikuhan se on.
Olen minä niitä runoja sieltä oma runo ketjusta joskus lukenut. En tosin ole koskaan niihin kommentoinut.Avautui mulle jotain muutakin kuin yllä oleva. Nyt kun Punis on vähintäänkin pitkällä kirjoitustauolla (oikeutetusti toki), niin vaikka mä loihdin tossa pelikieltoni aikana siitä vapautuneella ylimääräsellä ajalla yhteensä jopa seitsemän uutta runoa (kuusi kahden vuorokauden sisään btw) ja vielä sen pitkään mielen sopukoissa hautuneen biisinkin, niin nyt avautui, että koska Punis ei ole niitä tällä hetkellä lukemassa, niin olisiko parin tuotoksen julkaiseminen runoketjuun täyttä ajanhukkaa..? Tai siis välillä ihan oikeasti mietin kiinnostaako ne oikeastaan ketään, etenkään sen jälkeen jos Punamusta jätetään laskuista pois...
Pekkahan itse tunnetaan myös mm. nimillä Hesiodos Foinix ja Peter von Weltheim. Antiikin aatelisia.Tomas Forsberg tilasi aikanaan Pekka Siitoimelta kirjan Musta magia osa 1. Sieltä hän löysi nimen Quorthon ja tällä nimellä hänet tunnettiin paremmin myöhempinä aikoina. Quorthonhan oli siis Bathoryn takana ja pitkälti ainoa jäsen.
Se lämmin kosteus mikä sieltä suihkusta leviää asuntoon, ei välttämättä pidemmän päälle tee hyvää sille asunnolle.Tämä asia on auennut minulle jo aiemmin mutta nyt vasta kirjoitan siitä tänne.
Suihkussa kun olen käynyt tässä nykyisessä ja edellisessä asunnossani niin on ollut jostain syystä aina kylmä hetken aikaa kun palaa suihkusta asunnon puolelle. Jos suihku/vessan ovi on ollut kiinni. Tämän vuoksi aiemmin inhosinkin käydä suihkussa.
Mutta tähän auttaakin näemmä pieni kikka. Kun pitää suihkutilan oven auki (sillä edellytyksellä että on yksin kotona niin kuin minä usein) niin suihkusta palatessa ei ole yhtään kylmä.
Mun mielestä ei se oo tylsää elämää, jos ei täällä kommentoida. Se on paremminkinkin sitä, että täällä ei aina jutut kohtaa. Ja moni hyvä kommentti ei kohtaa.Voi paska kun ihmisellä on tylsä elämä. Tänäänkin olen kirjoittanut jostain korvasienistä ja supikoiran paskoista. Ehkä olisi parempi olla kirjoittamatta niistäkin. Hei, kukat peitin parilla harsolla kasvihuoneella kun tulee kylmä yö...
Huah ja hohhoijaa... Ja nukkumaan!
Yleensä kun juttu tai asia on itsessään tarpeeksi ajankohtainen, mielenkiintoinen tai kiinnostava, niin siitä riittää helposti juttua, yleensä vieläpä ihan itsestään. Sitä ei tarvitse edes sen kummemmin nostella esille.Kysymys. Miten saat ajankohtaisen, tai fiksun ja valitun jutun esille täällä..?
Se lämmin kosteus mikä sieltä suihkusta leviää asuntoon, ei välttämättä pidemmän päälle tee hyvää sille asunnolle.
Jatka vaan. Vaikka en yleensä kommentoi, niitä on mukava lukea.Voi paska kun ihmisellä on tylsä elämä. Tänäänkin olen kirjoittanut jostain korvasienistä ja supikoiran paskoista. Ehkä olisi parempi olla kirjoittamatta niistäkin. Hei, kukat peitin parilla harsolla kasvihuoneella kun tulee kylmä yö...
Huah ja hohhoijaa... Ja nukkumaan!
Kuivaa itsesi siellä kylpyhuoneessa ennen kun aukaiset niitä kylppärin ovia. Kuivana muualla ei ole niin kylmä.Tätä en osannut ottaakaan huomioon. Täytyy varmaan sitten vain suihkutella ovi kiinni ja kärsiä se hetkellinen kylmyys mikä seuraa siitä kun suihkun jälkeen siirtyy takaisin asuintilaan.
Onneksi sitä kylmyyttä kestää vain pienen hetken mutta on kyllä vittumainen olo silloin. Ehkäpä kylpytakki muuten sitten auttaisi?
Suomessa yleensä ongelmana taitaa olla enemmänkin sisäilman kuivuus kuin kosteus. Tämänhän toki saisi selville panostamalla 10 euroa kosteusmittariin. Ilmankosteuden pitäisi olla 30-50 prosenttia, mutta talvella se on helposti Suomessa sisällä jopa alle 10 prosenttia. Jotta kosteus ylittäisi tuon 50 prosenttia, niin asunnon pitää olla kyllä aikamoinen viidakko. Liian matalasta ilmankosteudesta kärsii ihmisen lisäksi myös asunto ja erityisesti parkettilattiat. @vilperiSe lämmin kosteus mikä sieltä suihkusta leviää asuntoon, ei välttämättä pidemmän päälle tee hyvää sille asunnolle.