Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 724 071
  • 33 945

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Yleisöä: 7 006.

Mitä helvettiä, eikö Raksila ollut täynnä tuolloin? Sitä en kerta kaikkiaan enää muista, miksi itse en tuolla matsissa itse ollut paikalla. Jotenkin sellainen muistikuva oli, etten saanut lippua, mutta jos kerran 600 vajaa oli täydestä kapasiteetista niin eipä se sekään se syy ollut.
 

redpecka

Jäsen
Joo, minulla on maagiset kolme viestiä kalsarikänni-ketjuun vaikka en ole koskaan sinne kirjoittaessa kännissä ollutkaan. Eikä ole edes välttämättä ollut kalsareitakaan jalassa.
Tutkin vähän lisää tätä asiaa omalta kohdaltani. Sellaisen havainnon tein, että se viestien määrä siinä sinisessä puhekuplassa pitää vain osittain paikkaansa, sillä ilmeisesti laskuri on nollaantunut jossain kohtaa tai jotain. Huvikseni siis tarkistin jonkun random-ketjun johon olisin laittanut yhden viestin niin niitä olikin kolme kappaletta niitä viestejä siinä. Oliko ollut kalsarit jalassa, sitäkään ei tuosta datasta saanut selville.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuo ei ole kaikissa tilanteissa hyvä asia. Joskus nuorisoräggärinä kun tuli kaljoiteltua ulkotiloissa niin viileämmillä keleillä saattoi ilta päättyä siihen että vaikka oluet olivat pullossa vielä nestemäisessä muodossa, niin korkin avauksen yhteydessä sisältö jäätyi välittömästi. Eli tässäkin asiassa kohtuus olisi hyvä olla.

Heh, tuli muisto mieleen teinivuosilta, kun järkyttävän kovassa pakkasessa kiskottiin lähes jäätynyttä kaljaa. Tai sellaista jäähilettä se oli. Pullosta tietenkin, en muista että tuohon aikaan ois tölkkejä ollut. Täristiin, kun paleli niin perkeleesti, mutta olutta oli juotava.

Voi luoja kun tuli nostalginen fiilis. Mun aikana jengiä kokoontui aina viikonloppuisin isosti tiettyihin paikkoihin. Juopoteltiin, poltettiin tupakkaa ja jauhettiin paskaa. Mitään älyttömiä sekoiluja ei yleensä ollut, ainahan toki muutama idiootti porukkaan mahtuu. Mutta oli ne hienoja aikoja.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Heh, tuli muisto mieleen teinivuosilta, kun järkyttävän kovassa pakkasessa kiskottiin lähes jäätynyttä kaljaa. Tai sellaista jäähilettä se oli. Pullosta tietenkin, en muista että tuohon aikaan ois tölkkejä ollut. Täristiin, kun paleli niin perkeleesti, mutta olutta oli juotava.

Voi luoja kun tuli nostalginen fiilis. Mun aikana jengiä kokoontui aina viikonloppuisin isosti tiettyihin paikkoihin. Juopoteltiin, poltettiin tupakkaa ja jauhettiin paskaa. Mitään älyttömiä sekoiluja ei yleensä ollut, ainahan toki muutama idiootti porukkaan mahtuu. Mutta oli ne hienoja aikoja.
Tästäpä avautui itselle muisto lapsuuteen. Löysinpä hankeen jemmatut Lahden Siniset ja muistaakseen niitä oli neljä pulloa. Joltain siis jäi juomatta ja minulta ei. Siirsin ne paikkaan seuraavaan ja otin aamulla mukaan uimahalli reissulle, jonka aikana olivat juuri sen verta sulaneet jäätyäkseen uudelleen avatuksi jouduttuaan. Tulihan ne sohjot vedettyä. Nykyään kylläkin törmään noihin sohjo kaljoihin vieläkin, kun liian pitkään pääsevät pakkasessa olemaan. Johtuneeko siis tuosta lapsuuden löydöstäni, että olen erittäin kylmän oluen ystävä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Omat ketjuun kirjoitetut viestithän saa listauksena esiin, kun
Itse käytän hakutoimintoa... Kun täppää sinne etsi tästä ketjusta niin voi katsella omia viestejä eikä tarvitse olla edes kirjautuneena. Ja kyllähän minä kävin vilkaisee ne kalsarikänniketjun viestini (jotka olin siis selvinpäin kirjaillut). Toinen liittyi Valtsuun&Dorikseen ja toinen oli joku krapulaan liittyvä postaus, siinä oli ihan tutkittua tietoa pohjalla (linkkasin siis artikkelin).
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Avautui taas ties kuinka monetta kertaa, että kun tekee jotain mitä vaimo pyytää, niin se ei ole oletusarvoisesti hyvin tehty, vaan johtaa usein keskusteluun siitä, että miksi en ollut tehnyt sitä jo pyytämättä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Avautui taas ties kuinka monetta kertaa, että kun tekee jotain mitä vaimo pyytää, niin se ei ole oletusarvoisesti hyvin tehty, vaan johtaa usein keskusteluun siitä, että miksi en ollut tehnyt sitä jo pyytämättä.
Oma kokemus on, että on tilanteita missä ei vain voi toimia oikein. Jos palautekeskustelu on päätetty pitää, löytyy syy siihen oli toimintani millaista tahansa.
 

redpecka

Jäsen
@mailanmittaaja @Aces High Onkohan maailma sitten muuttunut tässä tällä vuosituhannella vai ootteko nössöjä?

Minä auktoriteettikammoisena koulutin avotyttöystäväni aikoinaan mallipuolisoksi (ei siis että mallina olisi toiminut tai mitään, enhän pelaa lätkää). Juju meni niin, että kun minä olen syvällä sohvatuolissa kattelemassa tekstiteeveestä kun Tero Hämäläinen tekee neljä maalia ja Ari santanen tehot 2+5 silloin divariaikana ja tyttöni siinä imuroi kämppää niin se sillei melodisella äänellä tokaisee ohimennen että: Siiitten kun sä ehdit niin sä voisit tiskata...

Puoli tuntia niin tiskit oli tiskattu meikäläisen toimesta. Eli tunne puolisosi, kuten tämä nainen tunsi minut ja ovelalla psykologisilla taivuttelulla sai minut osallistumaan kotitöihin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katsottiin eilen pitkästä pitkästä aikaa elokuva Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Avautui kaksi asiaa:

1) Elokuva oli kyllä edelleen vähintäänkin ok, mutta ei missään nimessä niin päräyttävä kuin mitä se silloin joskus ilmestyessään oli. Aika olematon juoni ja ohkaiset henkilöhahmot, mutta kamalasti hahmoja ja kova rytmi. Silloin se oli käänteentekevää, mutta nyt tämä on jo oma yleinen lajityyppinsä.

2) Kaikki sanat nimessä taitavatkin viitata niihin haulikoihin... Olenkin miettinyt, että mitkä ihmeen lukko ja tukki tuohon leffaan nyt liittyvät, mutta hyvä kun asia nyt taisi viimein avautua.
 

Kit Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Vuoden 90 jalkapallon mm-finaali tulee töllöstä ja mulle avautui, että futis ei oo mennyt juurikaan eteenpäin noista ajoista. Lätkä sen sijaan on ihan eri peli.
Kumpi sitten parempi asia, on jokaisen itse päätettävä
Itse olen lätkäjätkiä enemmän.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vuoden 90 jalkapallon mm-finaali tulee töllöstä ja mulle avautui, että futis ei oo mennyt juurikaan eteenpäin noista ajoista. Lätkä sen sijaan on ihan eri peli.
Kumpi sitten parempi asia, on jokaisen itse päätettävä
Itse olen lätkäjätkiä enemmän.
Olikohan viikko sitten -86 finaalin uusinta, tuosta on ilmeisesti tähän tullessa muuttunut ettei oman pelaajan potkaisemaa palloa saanut maalivahti enää ottaa haltuun. Tätä uusintaa en muistanut, rupesin nyt katsomaan sopivasti kohdasta missä Saksa sai rankkimaalin ja argentiinalaisilta petti kasetti, eli kaikki oleellinen nähty.

Näistä kisoista alkoi sentään oikea asiantila, eli Saksan pärjääminen kisoissa myös finaalissa. Jotenkin oli mielikuva että ainahan die Nationalmannschaft olisi pärjännyt, mutta siinä -86 selostuksessa kerrottiin että olikohan Saksan seitsemäs finaalivierailu ja kuudes finaalitappio.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
@mailanmittaaja @Aces High Onkohan maailma sitten muuttunut tässä tällä vuosituhannella vai ootteko nössöjä?

Minä auktoriteettikammoisena koulutin avotyttöystäväni aikoinaan mallipuolisoksi (ei siis että mallina olisi toiminut tai mitään, enhän pelaa lätkää). Juju meni niin, että kun minä olen syvällä sohvatuolissa kattelemassa tekstiteeveestä kun Tero Hämäläinen tekee neljä maalia ja Ari santanen tehot 2+5 silloin divariaikana ja tyttöni siinä imuroi kämppää niin se sillei melodisella äänellä tokaisee ohimennen että: Siiitten kun sä ehdit niin sä voisit tiskata...

Puoli tuntia niin tiskit oli tiskattu meikäläisen toimesta. Eli tunne puolisosi, kuten tämä nainen tunsi minut ja ovelalla psykologisilla taivuttelulla sai minut osallistumaan kotitöihin.
Maailma on varmasti muuttunut tälläkin vuosituhannella, eikä pelkästään kaikilta osin parempaan suuntaan. Ja toiseenkin kohtaan myöntävä vastaus, ei kai perheellinen muutakaan ole?

En sinällään ottanut kantaa kotitöistä suoriutumiseen, sillä "palautekeskustelulle" löytyy aina syy (käytös, äänenpaino, huomioiminen jne.).

Huomiona tuohon esimerkkiisi: itse olisin "säästynyt" nykyiseltä perhe-arjelta jos entinen tyttöystäni/ nykyinen vaimoni olisi imuroinut kesken Liiga-matsin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vuoden 90 jalkapallon mm-finaali tulee töllöstä ja mulle avautui, että futis ei oo mennyt juurikaan eteenpäin noista ajoista. Lätkä sen sijaan on ihan eri peli.
Kumpi sitten parempi asia, on jokaisen itse päätettävä
Itse olen lätkäjätkiä enemmän.

No mutta hei, ei se mitään, Vesa Rantanen pohti asiaa Twitterissä täsmälleen samoin.
 

redpecka

Jäsen
Vuoden 90 jalkapallon mm-finaali tulee töllöstä ja mulle avautui, että futis ei oo mennyt juurikaan eteenpäin noista ajoista. Lätkä sen sijaan on ihan eri peli.
Kumpi sitten parempi asia, on jokaisen itse päätettävä
Itse olen lätkäjätkiä enemmän.
Kummassakin on hyvät puolensa. Toisaalta on arvostettavaa tuommoinen ettei joka vuosi ja jopa kesken kauden rukata sääntöjä uusiksi kuten lätkässä vähän tuppaa olee. Tietty jos lätkä muuttuu näin nopeasti niin toki sääntöjä pitää päivittää, mutta välillä tuntuu että vekslaillaan ihan vekslailun ilosta näitä eestaas; pitää näyttää että tässä ollaan tekevinään jotain ja kehitysristeilyseminaari ei ollut pelkkää ryyppäämistä. Futiksessakin kyllä ongelmansa ja viimeaikoina tullut varsin radikaaleja uudistuksia sinnekin, kuten vaikka partavaahto ja VAR, ja pikkunyanssina se, että aloituksessa saa syöttää alaspäin.
 

Kit Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Kummassakin on hyvät puolensa. Toisaalta on arvostettavaa tuommoinen ettei joka vuosi ja jopa kesken kauden rukata sääntöjä uusiksi kuten lätkässä vähän tuppaa olee. Tietty jos lätkä muuttuu näin nopeasti niin toki sääntöjä pitää päivittää, mutta välillä tuntuu että vekslaillaan ihan vekslailun ilosta näitä eestaas; pitää näyttää että tässä ollaan tekevinään jotain ja kehitysristeilyseminaari ei ollut pelkkää ryyppäämistä. Futiksessakin kyllä ongelmansa ja viimeaikoina tullut varsin radikaaleja uudistuksia sinnekin, kuten vaikka partavaahto ja VAR, ja pikkunyanssina se, että aloituksessa saa syöttää alaspäin.
Säännöt on vain toinen puoli asiaa mitä tarkoitin.
Toinen puoli mitä tarkoitin, että futiksessa vauhti ja pelinopeus ei ole juuri mennyt eteenpäin ja pelaajat olivat jo tuolloin fysiikassa aika samalla tasolla kun nykyään.
Lätkässä taas nopeus ja pelaajat ovat aivan eri tasolla. Ainakin mitä nyt katsellut näitä vanhoja pelejä.
 

redpecka

Jäsen
Huomiona tuohon esimerkkiisi: itse olisin "säästynyt" nykyiseltä perhe-arjelta jos entinen tyttöystäni/ nykyinen vaimoni olisi imuroinut kesken Liiga-matsin.
Juuh :)

Eipä siinä, tykkäsin kyllä itsekin tehdä yhteisiä asioita koska ne oli meidän asioita ja on kiva toimia parivaljakkona, kaikki tekee kaikkea, mutta onhan se ihan kohteliasta antaa toiselle tilaa eikä pomotella. Asiat voi tehdä hyvässäkin hengessä.

Toisaalta, saattaa olla että tässä on nyt multaantunut jo vähän puistot ja kaikki muistuu vaan romanttisena ja älykkäänä toimintana.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näistä kisoista alkoi sentään oikea asiantila, eli Saksan pärjääminen kisoissa myös finaalissa. Jotenkin oli mielikuva että ainahan die Nationalmannschaft olisi pärjännyt, mutta siinä -86 selostuksessa kerrottiin että olikohan Saksan seitsemäs finaalivierailu ja kuudes finaalitappio.

Tuon jälkeen hävinneet finaaleissa 1992 Tanskalle (EM), 2002 Brasilialle (MM) ja 2008 Espanjalle (EM). Voitot 1996 (EM) ja 2014 (MM). Eli kyllä finaaleissa häviäminen on jatkunut jossain määrin.

Itse asiassahan Saksalla on 4 kultaa ja 4 hopeaa MM-kisoissa, ja 3-3 EM-kisoissa joten ei kai tuo kuusi tappiota seitsemästä voi pitää paikkaansa vuonna 1990.

Saksasta en ole koskaan pitänyt, se varmaan alkoi noista 1990 kisoista, jossa pelasivat tylsästi ja Klinsmann & Völler filmailivat. Tosin finaalin toinen osapuoli Argentiina teki samaa ja lisäksi sikailivat. Mutta kyllä nuo seuraavat 1994 kisat oli miellyttävämpää seurattavaa ja parempi lopputulos.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Katsottiin eilen pitkästä pitkästä aikaa elokuva Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Avautui kaksi asiaa:

1) Elokuva oli kyllä edelleen vähintäänkin ok, mutta ei missään nimessä niin päräyttävä kuin mitä se silloin joskus ilmestyessään oli. Aika olematon juoni ja ohkaiset henkilöhahmot, mutta kamalasti hahmoja ja kova rytmi. Silloin se oli käänteentekevää, mutta nyt tämä on jo oma yleinen lajityyppinsä.

2) Kaikki sanat nimessä taitavatkin viitata niihin haulikoihin... Olenkin miettinyt, että mitkä ihmeen lukko ja tukki tuohon leffaan nyt liittyvät, mutta hyvä kun asia nyt taisi viimein avautua.
Ei ole pitkä aika, kun katsottiin Snatch. Aina tykännyt enemmän siitä, vaikkei tuo Lock jne. hullumpi ole sekään. Ehkä sekin kestäisi yhden katselun lisää. Onhan tätä koronakaranteenia vielä jäljellä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Ei ole pitkä aika, kun katsottiin Snatch. Aina tykännyt enemmän siitä, vaikkei tuo Lock jne. hullumpi ole sekään. Ehkä sekin kestäisi yhden katselun lisää. Onhan tätä koronakaranteenia vielä jäljellä.
Toi Puuta,heinää ja muutama vesiperä(?) pitääkin etsiä jostain suoratoistoaparaatista. Snatch taisi tulla vahdattua live-tv:stä hetki sitten. Kolmantena samaan genreen (tätä en hetkeen olekaan nähnyt) on Layer cake, missä nykyinen Bondi seikkailee...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Eli tunne puolisosi, kuten tämä nainen tunsi minut ja ovelalla psykologisilla taivuttelulla sai minut osallistumaan kotitöihin.

Ehkä tässä nykyisessä avio-onnessa on ollut sellainen kosminen apuvoima, että Kerho ei ole mainittavasti menestynyt viimeiseen kymmeneen vuoteen. Viime keväänä vaimo ymmärsi kyllä alusta lähtien, että nyt on tosi kysymyksessä, kun alkoi Kerhon pitkäksi venynyt oranssi kevät. Isäntähän reissasi Hämeenlinnaan katsomaan jokaikisen pelin ja pari vieraspeliäkin. Loput katsoi telkkarista ja häiriötekijät täytyi olla minimissä pelipäivinä, joita riitti aika paljon. Seitsemännen finaalin pelipäivänä ymmärsi kyllä ihan oma-aloitteisesti pakata jälkikasvumme mukaansa ja poistua paikalta koko illaksi.

Siitä nyt varmaan on maksettu hintaa sen jälkeen..
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tuon jälkeen hävinneet finaaleissa 1992 Tanskalle (EM), 2002 Brasilialle (MM) ja 2008 Espanjalle (EM). Voitot 1996 (EM) ja 2014 (MM). Eli kyllä finaaleissa häviäminen on jatkunut jossain määrin.

Itse asiassahan Saksalla on 4 kultaa ja 4 hopeaa MM-kisoissa, ja 3-3 EM-kisoissa joten ei kai tuo kuusi tappiota seitsemästä voi pitää paikkaansa vuonna 1990.

Saksasta en ole koskaan pitänyt, se varmaan alkoi noista 1990 kisoista, jossa pelasivat tylsästi ja Klinsmann & Völler filmailivat. Tosin finaalin toinen osapuoli Argentiina teki samaa ja lisäksi sikailivat. Mutta kyllä nuo seuraavat 1994 kisat oli miellyttävämpää seurattavaa ja parempi lopputulos.
Minä en ole koskaan tykännyt Argentiinasta, näyttävätkin semmoiselta että on stiletti pelisukassa piilossa. -90 finaalin hienointa antia Saksan voiton lisäksi oli se, kun Argentiinan Sideshow Bobin näköinen jätkä kiukutteli oikein tosissaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toi Puuta,heinää ja muutama vesiperä(?) pitääkin etsiä jostain suoratoistoaparaatista. Snatch taisi tulla vahdattua live-tv:stä hetki sitten. Kolmantena samaan genreen (tätä en hetkeen olekaan nähnyt) on Layer cake, missä nykyinen Bondi seikkailee...
Netflixissä on tuo Puuta, heinää jne. Ellei muisti petä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös