Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 374
  • 34 067

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Muuten niin huonon radiokanavan, eli Radio Novan aamushow toimii yllättävän hyvin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että kiekkokausi on nyt ohi tältä keväältä ja Jatkiksen palsta on hyvää vauhtia taantumassa perinteiseen kesämoodiinsa, jossa tapellaan lillukanvarsista ja vängätään sivukaupalla siitä, voiko neekeriä (homo negro africanus) kutsua neekeriksi, mannea (homo hai sie sapiens) manneksi tai ryssää (homo erectus putinicus) ryssäksi ja jos voi, niin missä kontekstissa ja kenen subjektiivinen loukkaantuminen tällä kertaa edellyttää poliittisen korrektiuden haamun manaamista esiin. Hyvällä lykyllä joku sentään nostaa esille asian kulinaristiset aspektit ruokaketjuissa: kertoman mukaanhan ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi, mutta eiköhän joku dieettifanaatikko nosta esille sen, että ruoanlaitossa pitäisi käyttää kasvirasvaöljyä.

Jos ja kun etnisten nimityksien oikeellisuuden ketju hiipuu, niin sitten klassiset junttiketjut tai muut nostanevat taas päätään. Oikeastaan ainoa, mikä puuttuu on koirankakkakeskustelulle omistettu ketju.

Kesämoodi päättynee tavalliseen tapaansa vasta elo-syyskuussa kunhan kansalliset sarjat taas alkavat, sitä ennen lähes ainoat valonpilkahdukset palstalla ovat satunnaiset tietovisat tai vastaavat. Tänä vuonna ei ole edes muiden lajien arvokisoja kuten jalkapallon arvokisoja kuten viime kesänä palstaa elävöittämässä.

Avautui, että perinteinen kesätauko Jatkiksesta saattaa tänä vuonna olla hyvinkin lähellä, ellei se sitten korvaudu satunnaisilla piipahduksilla jossain Yöketjussa tai Kierrätyskeskuksessa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hiljalleen on minullekin alkanut avautumaan, että jos Jatkoajasta poistettaisiin Kierrätyskeskus ja Vapaa keskustelu, kirjoittaisin Jatkikseen ehkä vain parisenkymmentä viestiä vuodessa. Molemmat osiot ovat täyden kympin arvoisia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hiljalleen on minullekin alkanut avautumaan, että jos Jatkoajasta poistettaisiin Kierrätyskeskus ja Vapaa keskustelu, kirjoittaisin Jatkikseen ehkä vain parisenkymmentä viestiä vuodessa. Molemmat osiot ovat täyden kympin arvoisia.

Jos pitäisi noista jompi kumpi valita, niin valitsisin Kierrätyskeskuksen. Vapaan keskustelun puoli on varsinkin kesäisin ja monesti muutenkin sitä samaa eli kirkko/valtio, persut, yleispolitiikka, Venäjä ja kysymykset modeille. Siirtäisin tuolta lähinnä Leffakerhon ja tv/elokuva/musiikkiketjut Kierrätyskeskukseen, sitten sillä jo pärjättäisiinkin pitkään.

Kiekkopuolen osioissakaan ei ole nykyisellään kovasti hurraamista, mikä johtuu enemmänkin kansallisten sarjojemme alennustilasta kuin palstasta. Suljettujen kabinettisarjojen väännöistä ei paljoa riemua revitä, eikä sitä ainakaan näin keväisin jaksa miettiä mikä seura nostetaan saunavelipäätöksellä ylöspäin, mikä alaspäin ja miten mustaa yritetään seurapomojen toimesta taas väittää valkoiseksi sarjakauden alkuinfoissa, joissa kerrotaan suurista tavoitteista.
 
Muuten niin huonon radiokanavan, eli Radio Novan aamushow toimii yllättävän hyvin.
YleX-legendojen Rajala ja Ylönen siirtyminen Novalle sai minutkin kääntämään kanavan klo 6-10 aikoihin pois Juuso Pekkisen saastuttamalta Yle Puheelta. Minna Kuukka täydentää aamun trioa oikein hyvin. Ympyrä tavallaan sulkeutui, sillä aikanaan siirryin Yle Puheen vakiokuuntelijaksi sen jälkeen, kun Tuomas Rajala ja Olli Junes lopettivat YleX:llä.

Kyllähän tuo toimii, ja tuntuu mukavalta kun muuten harmaissa aamuissa saa joskus nauraa ääneen. Mutta auta armias, kun kanava unohtuu päälle autoradioon, sillä aamushown ulkopuolella Radio Nova kuulostaa ihan Radio Novalta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Muuten niin huonon radiokanavan, eli Radio Novan aamushow toimii yllättävän hyvin.

Näinpä, "Suomen raskain aamu-show" + Kuukka (, joka on sekä selkeästi rentoutunut ja toisaalta jäänyt hieman taka-alalle) toimii paljon paremmin kuin se nörttipullukkanainen ja Ile YleX:llä. Toki jälkimmäisen kanavan Jälkkä on ehkä huikeinta radiota pitkään aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Näinpä, "Suomen raskain aamu-show" + Kuukka (, joka on sekä selkeästi rentoutunut ja toisaalta jäänyt hieman taka-alalle) toimii paljon paremmin kuin se nörttipullukkanainen ja Ile YleX:llä. Toki jälkimmäisen kanavan Jälkkä on ehkä huikeinta radiota pitkään aikaan.
Trio kuukanpoikaset toimii kyllä hyvin. Ei välttämättä erottaisi mainoksia ja musiikkia lukuunottamatta sitä että jätkät tekee kaupallista radiota Yleisradion sijaan.

On muuten useampaan otteeseen tullut vastaan erinäköisissä keskusteluyhteyksissä (some jne) sekin että moni siirtyi Novan aamua kuuntelemaan nimenomaan Matin ja Tuomaksen takia. Oikein ihmetyttää se miten pari radiopersoonaa saa aikaan tuollaista positiivista fiilinkiä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ulmanen ja Roiha on paras ikinä. Muut on jäljittelijöitä...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Euroviisuketjun perusteella avautui se että moni hyvä iskelmäbiisi josta tykkään, on näköjään ollut joko euroviisujen edustusbiisinä taikka sitten karsinnoissa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään minulle avautui, että tämän päivän Skodat ovat ihan eri autoja kuin 1990-luvun favoritit ja 1980-luvun 130-sarja, 100-sarjasta puhumattakaan. Ahveniston ympäristössä ajetut muutamat kilometrit riittivät minut vakuuttumaan siitä, että autot ovat kehittyneet merkittävästi viimeisten vuosikymmenien aikana.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Tänään minulle avautui, että tämän päivän Skodat ovat ihan eri autoja kuin 1990-luvun favoritit ja 1980-luvun 130-sarja, 100-sarjasta puhumattakaan. Ahveniston ympäristössä ajetut muutamat kilometrit riittivät minut vakuuttumaan siitä, että autot ovat kehittyneet merkittävästi viimeisten vuosikymmenien aikana.
Se on jännä, että minulle semmoinen "tämän päivän Skoda" on ollut toisiksi huonoin auto, jota olen lyhyen elämäni aikana ajanut. Huonoin oli vuoden -95 Skoda Felicia tjsp. Perus 2000 -vuoden Focuskin pieksi nuo kummatkin ajettavuudessa. Tosin varusteiltaan tuo 2013-vuoden Skoda oli Focusta parempi.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Mulle avautui tänään, että Sveitsissä ei ole yhtäkään isoa kaupunkia. Zurichissa on tullut vierailtuakin, mutta en tiennyt, että se on Sveitsin suurin kaupunki. Olen aina luullut, että Bern on ainakin lähelle miljoonakaupunki, mutta eihän siellä ole kuin rupuset 120 000 asukasta. Melkosta.

EDIT: Jaa, no näyttää Suur-Zurichin alueella asuvan Wikipedian mukaan kuitenkin 1,1 miljoonaa ihmistä, mutta itse kaupungissa vain 380 000. Noh, tämä Bernin asukasluku minua tässä lähinnä hämmästytti.
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mulle avautui tänään, että Sveitsissä ei ole yhtäkään isoa kaupunkia. Zurichissa on tullut vierailtuakin, mutta en tiennyt, että se on Sveitsin suurin kaupunki. Olen aina luullut, että Bern on ainakin lähelle miljoonakaupunki, mutta eihän siellä ole kuin rupuset 120 000 asukasta. Melkosta.

Tämä viesti suorastaan kiljuu nimimerkkiä @Mr.Fox paikalle. Herra Kettu on hyvä ja saapuu.

Jugurtti avautuu kohta minulle.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jaa huuteleeko se sulle "Byhyy, kukaan ei rakasta mua?"

Olen hyvä kuuntelija, kuuntelen samaan aikaan musiikkia ja jugurttia. Tunnen suurta empatiaa ja myötätuntoa myös tuota löllyvää olomuotoa kohtaan. Tohdinko nyt syödäkään tuota raasua enää?

Kaikkea sitä tähän aikaan vuorokaudesta tuleekin puhuttua.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olen hyvä kuuntelija, kuuntelen samaan aikaan musiikkia ja jugurttia. Tunnen suurta empatiaa ja myötätuntoa myös tuota löllyvää olomuotoa kohtaan. Tohdinko nyt syödäkään tuota raasua enää?

Kaikkea sitä tähän aikaan vuorokaudesta tuleekin puhuttua.
Kertooko jugurtti sinulle mistäpäin hän on kotoisin ja miten hän on eksynyt turkulaiseen jääkaappiin?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kertooko jugurtti sinulle mistäpäin hän on kotoisin ja miten hän on eksynyt turkulaiseen jääkaappiin?

Näitä jugurtteja on täällä kaksi, ovat identtisiä kaksosia. Maistuvat appelsiinilta ja molempien nimi on Arla. Veikkaan, että ovat naispuolisia. Lähi-Prismasta ovat kotoisin ja jääkaapissa on lisää näitä sankareita.

Nyt menee jo syvälliseksi, huhhuh.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Näitä jugurtteja on täällä kaksi, ovat identtisiä kaksosia. Maistuvat appelsiinilta ja molempien nimi on Arla. Veikkaan, että ovat naispuolisia. Lähi-Prismasta ovat kotoisin ja jääkaapissa on lisää näitä sankareita.
Ovat Lähi-Prismasta paenneet pahaa maailmaa.

Olen jugurttirasisti, jotenkin minä tykkään vaan Valiosta. Sama juttu maidon kanssa. Joo, nyt nukkumaan, jutut menee niin yli ja ympäri.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Käyn ilmeisesti Jatkoajan mittapuulla hyvin erikoisissa baareissa, sillä minä en ole koskaan kuullut DJ:n soittavan tämän vuosituhannen ruotsalaisia euroviisukappaleita. Lasken mukaan myös ne paikat, joissa on tanssilattia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Käyn ilmeisesti Jatkoajan mittapuulla hyvin erikoisissa baareissa, sillä minä en ole koskaan kuullut DJ:n soittavan tämän vuosituhannen ruotsalaisia euroviisukappaleita. Lasken mukaan myös ne paikat, joissa on tanssilattia.

Euphoriaa taidettiin soittaa (ja varmaan soitetaan yhä) liki jokaisella klubilla stadissa. Ja samaten opiskelijabileissä Vanhalla jne.

...tuossahan tosin juttu onkin niin, että aika harva edes tiesi euroviisubiisiksi, ennen kuin sitten tuli viisufinaalin aika. Kyseinen biisihän oli soinut tauotta koko kevään ajan. Allekirjoittanut olikin ihmeissään, että kyseessä on viisubiisi.

Tämä kevään Ruotsin biisiä olen mm. YLEn urheilulähetysten lisäksi kuullut soitettavan keskustan baareissa samaten. Otanta tosin aika pieni, kun miltei jo ukkomiehenä ei enää tule hirveästi ulkona käytyä. La-iltana kun kaveriporukan kanssa katsottiin viisuja, niin muutama henkilö totesi Ruotsin biisin alettua, että "ai tämäkö se on Ruotsin biisi, tämähän on radiossa soinut jo iät ja ajat."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käyn ilmeisesti Jatkoajan mittapuulla hyvin erikoisissa baareissa, sillä minä en ole koskaan kuullut DJ:n soittavan tämän vuosituhannen ruotsalaisia euroviisukappaleita. Lasken mukaan myös ne paikat, joissa on tanssilattia.
Olen ilmeisesti todella erikoinen baarissa kävijä, koska minulla ei ole mitään spesifiä muistikuvaa yhdestäkään kappaleesta, jota baarissa olisi soitettu. Eikä toivoakaan että pystyisin vakuuttamaan, että "kappale x ei ole soinut ikinä baarissa kun olen ollut siellä". Sinulla on aika hämmästyttävä kyky. Tai että joku kappale olisi soitettu jossain joskus. No okei, kaveri veti Osmantuvassa karaokessa muistaakseni Pelimiehen ehkä joskus, mutta sitä ei varmaan lasketa, kuten ei jukeboxia tai omia biisitoiveitakaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
2600 euroa nettona (eli melkein 4000 euroa bruttona) tienaava on köyhä, jos uskomme palstan vasemmalla laidalla olevaa duunaria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös