Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 755 734
  • 34 039

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen ilmeisesti todella erikoinen baarissa kävijä, koska minulla ei ole mitään spesifiä muistikuvaa yhdestäkään kappaleesta, jota baarissa olisi soitettu.

Ei siihen mitään erikoisuutta tarvita tietääkseen, ettei paikassa soi joku Euphoria. Heroes on varmasti soinut, mutta se parempi, David Bowien, Heroes.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Uudistunut Hertsikan Lidl on aiempaa tylsempi paikka, mutta ylivoimaisesti surkein uudistus ovat jatkuvalla syötöllä kuuluvat kuulutukset. Täytyy vakavasti harkita, käynkö enää siellä niin usein kuin aiemmin.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
2600 euroa nettona (eli melkein 4000 euroa bruttona) tienaava on köyhä, jos uskomme palstan vasemmalla laidalla olevaa duunaria.

Juu ja olen syntynyt kultalusikka suussa, kun faija ei ole lusimassa ja molemmat vanhemmat olivat työelämässä koko sen ajan kun asuin vielä vanhempien luona.
Tämä siis avautui jo tuossa taannoin, kiitos kuulunee samalle nimimerkille.
 

Jeffrey

Jäsen
Avautui, että ilmeisesti itsekkin olen kultaperseporukkaa. Oli se lapsuus kyllä niin auvoisaa aikaa. Faijan firma meni nurin ysärin alussa ja porukat painoi käytännössä ympäripyöreitä päiviä. Tämä siis tarkoitti käytännössä sitä, että tarhaikäisenä oli tehtävä ruoka itse, jos toivoi syövänsä lounaan ja ilta yhdeksän välissä jotain. Faijan firman mentyä nurin, myös muutimme vuokra-asuntoon ja asuinalue sekä lapsuus muuttui täysin. Niin ja olihan meillä omat siivoustehtävämme, kun eipä porukat oikein kerenneet enää siivotakkaan, kun piti raataa perheen elannon eteen. Minä onneksi olin se nuorin kultaperse, ja minun tehtäväni oli pelkästään roskien kerääminen ja vieminen ulos, broidi imuroi ja sisko hoiti eläimet.

Toista se oli niillä kurjilla, joilla mutsi makoili vaan himassa palvelemassa lapsiaan. Avautui uudestaan se, että tästä varmaan johtuu se, että nämä kurjat ajattelee edelleen että yhteiskunnan pitää palvella heitä. Sen sijaan me kultaperseporukka painetaan duunia, koska ei meitä varten kukaan ole koskaan mitään tehnyt, vaan itse on pitänyt oma osuutemme tehdä.
 

motamoro

Jäsen
Mulle ei kyllä avaudu mistä yllekirjoittaneet puhuvat. Saisiko näihin jotain linkkejä postauksiin tai jotain? Kaikki ei lue kaikkien ketjujen kaikkia viestejä niin siksi tuo olisi ihan kätevää. Vituttaa nuo "eräs nimimerkki sitä ja tätä jossain toisessa ketjussa".
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulle ei kyllä avaudu mistä yllekirjoittaneet puhuvat. Saisiko näihin jotain linkkejä postauksiin tai jotain? Kaikki ei lue kaikkien ketjujen kaikkia viestejä niin siksi tuo olisi ihan kätevää. Vituttaa nuo "eräs nimimerkki sitä ja tätä jossain toisessa ketjussa".
Ymmärrän vitutuksesi ja pahoittelen. Kirjoitin viitaten nimimerkki Kirjoittelijan viesteihin viimeisten viikkojen ajalta Jatkoajan poliittisissa ketjuissa. Ei niitä metsästämään kannata alkaa. Parempi noista ketjuista on pysyä poissa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Älkää nyt hyvät ihmiset menkää sen Kirjoittelijan teksteihin kajoamaan. Ei avautunut nyt, mutta aiemmin ja melko nopeasti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
@Cobol taitaa olla tällä hetkellä landella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidlin Saskia -kivennäisveden ja Tallinnasta ostetun Vytautas pullon kyljestä vertailin noita mineraalipitoisuuksia.

Na+
12,8 - 1727
Mg2+
3 - 240
Ca2+
25 - 552
Cl-
30,8 - 3480
SO42-
45,9 - 989

Aika isot erot, satakertaiset jopa. Molemmissa pulloissa lukee että mg/l.
 
Lidlin Saskia -kivennäisveden ja Tallinnasta ostetun Vytautas pullon kyljestä vertailin noita mineraalipitoisuuksia.

Na+
12,8 - 1727
Mg2+
3 - 240
Ca2+
25 - 552
Cl-
30,8 - 3480
SO42-
45,9 - 989

Aika isot erot, satakertaiset jopa. Molemmissa pulloissa lukee että mg/l.
Joskus täällä ollut puhettakin tuosta babushkan hiestä. Koska tuota merivettä ei kukaan voi janoonsa juoda, epäilen, että se on suunniteltu Ladan kromiosien kiillotukseen.
 

Jeffrey

Jäsen
Avautui, että pitäisikö itkeä vai nauraa. Avautui, että Jokereiden kannattaminen tarkoittaa nykyään sitä, että antaa hyväksyntänsä Venäjän toimille Ukrainassa, ja jopa sitä, että olisi valmis liittämään Suomen Venäjään.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin sinulta @BlackWolf, että tarkoittaako myös sähkön käyttäminen Suomessa sitä, että kannattaa Putinia ja hänen toimiaan, ja miten sitten on öljy tuotteiden laita? Paljon paljon suurempaan nuo rahat menevät Putinille, kuin minun popparirahat.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Avautui, että pitäisikö itkeä vai nauraa. Avautui, että Jokereiden kannattaminen tarkoittaa nykyään sitä, että antaa hyväksyntänsä Venäjän toimille Ukrainassa, ja jopa sitä, että olisi valmis liittämään Suomen Venäjään.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin sinulta @BlackWolf, että tarkoittaako myös sähkön käyttäminen Suomessa sitä, että kannattaa Putinia ja hänen toimiaan, ja miten sitten on öljy tuotteiden laita? Paljon paljon suurempaan nuo rahat menevät Putinille, kuin minun popparirahat.
Ihan saa jokainen toimia niinkuin itse haluaa. En minä ole tietääkseni kieltänyt jokaista toimimasta tasan kuten haluaa. Jokainen voi tehdä senkin valinnan että onko Putinin tukeminen parempi kuin istua pimeässä. Minä mieluummin ainakin istun valoisassa ja vastustan pakotteitakin, koska niistä ei ole mitään apua, ne päin vastoin haittaa enempi Suomea kuin tehoaa mihinkään. Ei se muuta sitä että kyseessä on moraalinen valinta, kyllä mulle kelpaa se Venäläinen kaasukin sinne grilliin ihan hyvin. Ehkä mulla on sitten heikko moraalinen selkäranka tai jotain, mutta ei mulle tee tiukkaa sitä myöntää. Minulle ainakin Ukraina on aika kaukainen asia ja vaikka Jokerien peliin meneminen on paljon merkityksellisempää, mutta kyllä minä silti tiedostaisin tekiessäni niin, että samalla tuen niitä Putinin lähipiirin touhuja.

Sen sijaan en pidä siitä että vedät minut samaan viestiisi missä viittaat minun väittäneen jotakin Suomen liittämisestä Venäjään, näin en ole koskaan sanonut.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ammattikoulusta valmistuneille on ihan oikeasti olemassa oma lakkimallistonsa. Linkissä katalogiesimerkki. En ole aikaisemmin hoksannut, että "amiksetkin" ovat lähteneet tähän käytäntöön mukaan. Se heille toki suotakoon.

Asia, joka taasen ei avaudu minulle on se, että miksi hattumalli on kopioitu suoraan yo-lakista ja osa kehtaa törpätä tuohon vielä teekkarimallisen tupsunkin. Mitä helvettiä? Eikö näiden ammattilakkien tarkoitus ole juuri erottaa kantajansa ylioppilaista, mutta sitten kuitenkin kopioidaan valtavirran traditioita härskisti?

Sitä en tiedä, ovatko nämä ammattilakit nykyään kovin suosittuja valmistuvien keskuudessa. Facebookissa näin yhden tuttavani tupsulakkia esittelevän, mutta aika uusi ilmiö tuo lienee joka tapauksessa?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Sitä en tiedä, ovatko nämä ammattilakit nykyään kovin suosittuja valmistuvien keskuudessa.
Eivät nuo hirveän suosittuja 90-luvun alussa olleet, kun niitä ensimmäisen kerran näin. En ole niitä kyllä sen jälkeen nähnytkään, mutta kuullut kylläkin. Väittäisin, etteivät ole kovinkaan suosittuja tänäänkään.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Usealla jääkiekkotoimittajalla on nörttimäinen ääni, jota on suorastaan kiusallista kuunnella. Luulin aluksi tämäniltaisen Urheiluruudun Kimmo Timosesta tehtyä juttua sketsiksi, mutta ei se ääni ollutkaan tarkoitettu hauskaksi. Juha Hiitelän, Ilkka Palomäen ja Tommi Seppälän pitäisi perustaa nörttiäänisten toimittajien klaani.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kiekkotoimittajien nörttiasteen takia kuuntelen itsekkin pelkästään Vesa Rantasta. Kyllä siinä on jotain, kun mansen katkuinen ''et sää voi noin, pidä pää ylhäällä hei! Hihihihi'' kajahtaa ilmoille.
 
Asia, joka taasen ei avaudu minulle on se, että miksi hattumalli on kopioitu suoraan yo-lakista

Minulle ei avaudu, miksi vielä vuonna 2015 teineille ylipäätään ostetaan ylioppilaslakkeja. Joskus viime vuosisadan alkupuolella sillä ylioppilaslakilla oli sentään joku funktio, koska siitä näki, että sen kantaja on vähän parempaa väkeä, koska hänellä on ollut varaa lukea ylioppilaaksi. Mutta nykyään kun lukioihin otetaan sisään vaikka minkälaista hampuusia, ei tuolla yo-lakillakaan ole mitään virkaa.

Siksi on minusta vappunakin vähän erikoista, jos joku alle 50-vuotias pistää ylioppilaslakin päähänsä. 90-vuotiaalla sen vielä ymmärtää, koska hänen ikäisensä kohdalla siitä lakista näkee, että ei ole synnytty mihinkään roskasakkiin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Avautui että Kirjoittelija on aina väärässä huonoine mielipiteineen, aivan sama mihin ketjuun kirjoittaa. Ylläkin silkkaa shittiä, ja ylioppilaskulttuurin surkeaa, häpeällistä ymmärtämättömyyttä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös