Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 876 021
  • 34 579

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidlin Saskia -kivennäisveden ja Tallinnasta ostetun Vytautas pullon kyljestä vertailin noita mineraalipitoisuuksia.

Na+
12,8 - 1727
Mg2+
3 - 240
Ca2+
25 - 552
Cl-
30,8 - 3480
SO42-
45,9 - 989

Aika isot erot, satakertaiset jopa. Molemmissa pulloissa lukee että mg/l.

Lidlin Saskia -kivennäisveden ja Tallinnasta ostetun Vytautas pullon kyljestä vertailin noita mineraalipitoisuuksia.

Na+
12,8 - 1727
Mg2+
3 - 240
Ca2+
25 - 552
Cl-
30,8 - 3480
SO42-
45,9 - 989

Aika isot erot, satakertaiset jopa. Molemmissa pulloissa lukee että mg/l.
Joskus täällä ollut puhettakin tuosta babushkan hiestä. Koska tuota merivettä ei kukaan voi janoonsa juoda, epäilen, että se on suunniteltu Ladan kromiosien kiillotukseen.

Jeffrey

Jäsen
Avautui, että pitäisikö itkeä vai nauraa. Avautui, että Jokereiden kannattaminen tarkoittaa nykyään sitä, että antaa hyväksyntänsä Venäjän toimille Ukrainassa, ja jopa sitä, että olisi valmis liittämään Suomen Venäjään.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin sinulta @BlackWolf, että tarkoittaako myös sähkön käyttäminen Suomessa sitä, että kannattaa Putinia ja hänen toimiaan, ja miten sitten on öljy tuotteiden laita? Paljon paljon suurempaan nuo rahat menevät Putinille, kuin minun popparirahat.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Avautui, että pitäisikö itkeä vai nauraa. Avautui, että Jokereiden kannattaminen tarkoittaa nykyään sitä, että antaa hyväksyntänsä Venäjän toimille Ukrainassa, ja jopa sitä, että olisi valmis liittämään Suomen Venäjään.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin sinulta @BlackWolf, että tarkoittaako myös sähkön käyttäminen Suomessa sitä, että kannattaa Putinia ja hänen toimiaan, ja miten sitten on öljy tuotteiden laita? Paljon paljon suurempaan nuo rahat menevät Putinille, kuin minun popparirahat.
Ihan saa jokainen toimia niinkuin itse haluaa. En minä ole tietääkseni kieltänyt jokaista toimimasta tasan kuten haluaa. Jokainen voi tehdä senkin valinnan että onko Putinin tukeminen parempi kuin istua pimeässä. Minä mieluummin ainakin istun valoisassa ja vastustan pakotteitakin, koska niistä ei ole mitään apua, ne päin vastoin haittaa enempi Suomea kuin tehoaa mihinkään. Ei se muuta sitä että kyseessä on moraalinen valinta, kyllä mulle kelpaa se Venäläinen kaasukin sinne grilliin ihan hyvin. Ehkä mulla on sitten heikko moraalinen selkäranka tai jotain, mutta ei mulle tee tiukkaa sitä myöntää. Minulle ainakin Ukraina on aika kaukainen asia ja vaikka Jokerien peliin meneminen on paljon merkityksellisempää, mutta kyllä minä silti tiedostaisin tekiessäni niin, että samalla tuen niitä Putinin lähipiirin touhuja.

Sen sijaan en pidä siitä että vedät minut samaan viestiisi missä viittaat minun väittäneen jotakin Suomen liittämisestä Venäjään, näin en ole koskaan sanonut.

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ammattikoulusta valmistuneille on ihan oikeasti olemassa oma lakkimallistonsa. Linkissä katalogiesimerkki. En ole aikaisemmin hoksannut, että "amiksetkin" ovat lähteneet tähän käytäntöön mukaan. Se heille toki suotakoon.

Asia, joka taasen ei avaudu minulle on se, että miksi hattumalli on kopioitu suoraan yo-lakista ja osa kehtaa törpätä tuohon vielä teekkarimallisen tupsunkin. Mitä helvettiä? Eikö näiden ammattilakkien tarkoitus ole juuri erottaa kantajansa ylioppilaista, mutta sitten kuitenkin kopioidaan valtavirran traditioita härskisti?

Sitä en tiedä, ovatko nämä ammattilakit nykyään kovin suosittuja valmistuvien keskuudessa. Facebookissa näin yhden tuttavani tupsulakkia esittelevän, mutta aika uusi ilmiö tuo lienee joka tapauksessa?

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Sitä en tiedä, ovatko nämä ammattilakit nykyään kovin suosittuja valmistuvien keskuudessa.
Eivät nuo hirveän suosittuja 90-luvun alussa olleet, kun niitä ensimmäisen kerran näin. En ole niitä kyllä sen jälkeen nähnytkään, mutta kuullut kylläkin. Väittäisin, etteivät ole kovinkaan suosittuja tänäänkään.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Usealla jääkiekkotoimittajalla on nörttimäinen ääni, jota on suorastaan kiusallista kuunnella. Luulin aluksi tämäniltaisen Urheiluruudun Kimmo Timosesta tehtyä juttua sketsiksi, mutta ei se ääni ollutkaan tarkoitettu hauskaksi. Juha Hiitelän, Ilkka Palomäen ja Tommi Seppälän pitäisi perustaa nörttiäänisten toimittajien klaani.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kiekkotoimittajien nörttiasteen takia kuuntelen itsekkin pelkästään Vesa Rantasta. Kyllä siinä on jotain, kun mansen katkuinen ''et sää voi noin, pidä pää ylhäällä hei! Hihihihi'' kajahtaa ilmoille.

Asia, joka taasen ei avaudu minulle on se, että miksi hattumalli on kopioitu suoraan yo-lakista

Minulle ei avaudu, miksi vielä vuonna 2015 teineille ylipäätään ostetaan ylioppilaslakkeja. Joskus viime vuosisadan alkupuolella sillä ylioppilaslakilla oli sentään joku funktio, koska siitä näki, että sen kantaja on vähän parempaa väkeä, koska hänellä on ollut varaa lukea ylioppilaaksi. Mutta nykyään kun lukioihin otetaan sisään vaikka minkälaista hampuusia, ei tuolla yo-lakillakaan ole mitään virkaa.

Siksi on minusta vappunakin vähän erikoista, jos joku alle 50-vuotias pistää ylioppilaslakin päähänsä. 90-vuotiaalla sen vielä ymmärtää, koska hänen ikäisensä kohdalla siitä lakista näkee, että ei ole synnytty mihinkään roskasakkiin.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avautui että Kirjoittelija on aina väärässä huonoine mielipiteineen, aivan sama mihin ketjuun kirjoittaa. Ylläkin silkkaa shittiä, ja ylioppilaskulttuurin surkeaa, häpeällistä ymmärtämättömyyttä.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Avautui että Kirjoittelija on aina väärässä huonoine mielipiteineen, aivan sama mihin ketjuun kirjoittaa. Ylläkin silkkaa shittiä, ja ylioppilaskulttuurin surkeaa, häpeällistä ymmärtämättömyyttä.

Minä olen asunut elämästäni liian pitkän pätkän P-Lontoon council-alueella. Ikinä en siellä törmännyt yhtä katkeraan tyyppiin, vaikka kaikilla siellä meni kaikki päin helvettiä aina lopulta. Posh ja keskiluokka olivat toki jotain haaveiltua ja halveksittua, mutta eipä niistä ideologiosita tarvinnut mitään suurempaa agendaa tehdä. Täällä noiden luokkien olemassaolo on jo itsessään kyseenalaista, joten niille nyrkinpuinti on lähinnä verrattavissa deliriumin tilassa olevan ihmisen näkymättömille viholliselle tapahtuviin puolustustoimiin.

Minä olen asunut elämästäni liian pitkän pätkän P-Lontoon council-alueella. Ikinä en siellä törmännyt yhtä katkeraan tyyppiin, vaikka kaikilla siellä meni kaikki päin helvettiä aina lopulta.

Mikä sinulla meni päin helvettiä?

Suomessa ylioppilaaksi pääsee, jos osaa kirjoittaa oman nimensä. On siinä tosiaan "kulttuuria" kerrakseen, ja on se kyky kirjoittaa 18-vuotiaana oma nimensä ehdottomasti sellainen saavutus, jota kannattaa mainostaa pitämällä jotain valkoista lakkia päässä.

Viimeksi muokattu:

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Suomessa ylioppilaaksi pääsee, jos osaa kirjoittaa oman nimensä. On siinä tosiaan "kulttuuria" kerrakseen, ja on se kyky kirjoittaa 18-vuotiaana oma nimensä ehdottomasti sellainen saavutus, jota kannattaa mainostaa pitämällä jotain valkoista lakkia päässä.

Näinhän se karkeasti on. En pidä ylioppilaslakkia minään statussymbolina. Isoäitini sellaisena lakkia toki pitää. Mutta se, että ihminen on ylioppilas tai automekaanikko, niin kunnioitan itse enemmän automekaanikkoja.
Toki kumpikaan ei määrittele ihmistä mihinkään suuntaan vielä, mutta jos saisin valita kumpi noista yllä olevista vaihtoehdoista olisin, niin olisin automekaanikko. (nyt olen ylioppilas, enkä automekaanikko. toki ylioppilaaksi pääsyn jälkeen olen joitain kouluja käynyt).

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä sinulla meni päin helvettiä?

Tein itse koko yliopistotutkinnon Lontoossa ihan kohtuullisen arvostetussa paikassa. Ei voi kuin ihmetellä millainen lastentarha se oli varsinkin ensimmäisenä vuonna. Ulkomaalainen on kuitenkin sen muutaman vuoden vanhempi kuin paikalliset eikä niin ole tarvetta heitellä maikkaa kumeilla ja lähetellä lappusia luokkatoveria kiusatakseen.

Olen kuulema jonkunlainen akateemikko ja insinööri, mutta kunpa tietäisitte millaista siellä oli ja miten sai paperit ulos. Yliarvostettua paskaa, vaikka oli siellä nyt tietenkin hyviäkin juttuja ja ihan kaikki ei mennyt päin helvettiä.

Ylioppilaaksi pääseminen ei vaadi yhtään mitään erikoista ja jokainen halukas saa lakin.

En pidä ylioppilaslakkia minään statussymbolina.

Kukapa sitä nykyään pitäisi? Ja koska se ei toimita statussymbolin virkaa, mitä virkaa se oikein toimittaa? Loogiseksi tuo ylioppilaslakin pitäminen muuttuisi nuorisonkin keskuudessa mielestäni siinä vaiheessa, jos ylioppilaaksi päästettäisiin edelleen kaikki halukkaat, mutta yo-lakki maksaisikin 10 000 euroa.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Höllätkää vähän. Se on lakki, kiva perinne lukion suorittaneille. Ei sen muuta tarvitse olla. Avautui, että elämä otetaan ihan liian vakavasti. Myös minun perheessäni, kun joku jaksoi herätessään tulla valittamaan, että olen lauantain ja sunnuntain välisenä yönä puoli kahden aikaan hereillä katsomassa leffaa.

Jos käyttäisin typeriä sanoja, sanoisin, että chillatkaa.

Silmät puolestaan eivät avaudu, ne menevät kiinni - siispä öitä kaikille.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy