Heh. Vielä joskus kymmenen vuotta sitten tuli syötyä tosi paljon noita pakastepizzoja ja silloin oli tapana keräillä niitä pahveja hyllyn päälle pinoon, laiskasti kun jaksoin viedä roskiin ja opiskelijaboksia ei sen kummemmin jaksanut sisustella.
Itse asiassa tässä viime aikoina mä olen uudestaan löytänyt noi pakastepizzat. Yllättäen se kaikkein halvin(?) oli hyvää, Xtra(?) salami kahden paketti Prismassa 2.09 euroa, eli hitusen yli euron per lätty. Mä vetäsen tohon päälle vielä kerroksen Oltermannia tai jotain uunin puolessa välissä. Ja vasta nyt vappuna kun Cittareissa oli ne Ristorantet tarjouksessa niin iso kasa tuli haettua. Parikin kierrosta piti tehdä kun muistaakseni niitä ei saanut kuin 3 per kerta. Ei saa nauraa.
Oikeastaan ei noi pakastepizzat edes ole niin huonoa ravintoa kuin mitä moni luulee. Vehnäjauho = viljaa, tomaattikastike = rehua, liha on lihaa ja juustokin on elukasta plus proteiinia ja vielä maitotuote, eli ruokaympyrän joka sektori täyttyy.
Nyt laskeskelin noita sapuskoja enimmäkseen tuolta kuivakaapista. Samalla mietiskelin kauanko pärjäisin jossain kriisitilanteessa, heh.
Erilaisia tomaattikastikkeita ja muita sellaisia on kertynyt hirveät määrät, jostain tarjouksista kun oon noita aina napsinut matkaan. Kalasäilykkeitäkin löytyy tosi monta purkkia, tonnikalaa, kilohailia ja sardiineja. Päälle riisit, makaronit, puurot yms. ja löytyy tuolta jotain muutakin. Plus pakastimessa muutama pizza, yks pulled porkki, pari jotain Frionor seitiperunasoselaatikkoa tarjouksesta ja jokunen Kitchen joy -nuudelijuttu kun eurolla noita möivät Prismassa. Ja loota Lidlin kanafileitä, mutta onkohan noi jo mennyt pilalle. Ei varmaankaan.
Plus seitsemän laatikkoa kaljaa?
Valitettavasti kaljaa ei nyt löydy, mutta jokunen Saaremaa 80 % tuolla lootassa saattaa vielä möllöttää. Hitto kriisitilanteessa mähän kuolisin janoon. Kaks litraa omenamehua vaan löytyy. Tomaattikastikkeissakin on kyllä nestettä ja noissa neljässä hernekeittopurkissa. Pienenä en voinut sietää hernekeittoa ja nytkin ostin noi että opettelen syömään. Väkisin tungen naamaan.
Tulva, maanjäristys, lumivyöry, tsunami, ihan mitä vaan. Mä olen valmis. Rambo-puukko löytyy ja kenttälapio. Teltat ja makuupussit ja muutkin retkeilykamat. Kompassikin on, mutta en mä sitä tarvitse. Viheltäkää jo pilliin saatana.
Noiden ruokien jälkeen mä söisin kissanruuat ja sitten kissan. Noin muuten mä kyllä pärjään pitkiäkin aikoja ilman ravintoa, enkä kiukuttele kuten naiset.