Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 714 204
  • 33 933

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Lisäaikahomoilu on yksi näistä piirteistä, videotarkastusten puuttuminen on toinen.
Nimenomaan. Jos jalkapallossa siiryttäisiin 2x30 min tehokkaaseen peliaikaan, niin lajista saataisiin pois suurin osa ottelun lopussa tapahtuvista "loukkaantumisista". Suurin yksittäinen syy miksi seuraan mielummin jääkiekkoa.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Golden Goaliahan kokeiltiin tosiaan ainakin 1998 MM-kisoissa (ulkomuistista vedettynä, en ole varma milloin kokeilu aloitettiin/lopetettiin), mutta se sai varsin suurta kritiikkiä siitä ettei se sopinut jalkapallon luonteeseen, jonka viimeisiin minuutteihin kuuluu ajanpeluu loukkaantumisten, lisäaikavaihtojen ynnä muiden hidastelujen avulla.

Muistaakseni saksa ratkaisi kultaisella maalilla euroopan mestaruuden tsekkejä vastaan vuonna 1996. 1994 kisoissa oli vielä vanha sääntö voimassa. Tai siis nykyinen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nimenomaan. Jos jalkapallossa siiryttäisiin 2x30 min tehokkaaseen peliaikaan, niin lajista saataisiin pois suurin osa ottelun lopussa tapahtuvista "loukkaantumisista".

Samalla tulisi sitten keksittyä uusi laji. Onnea ja menestystä sille, toivottavasti katsomot täyttyvät.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kultainen maali oli käytössä MM-kisoissa 1998 ja 2002 sekä EM-kisoissa vuosina 1996 ja 2000. Niin kutsuttu hopeinen maali (peli päättyi, jos jompi kumpi johti jatkoajan ensimmäisen 15 minuutin jälkeen) oli käytössä EM-kisoissa 2004, jolloin välierässä Kreikka kaatoi Tsekin nimenomaan hopeisella maalilla.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Se, että tämän palstan pahimpia päänaukojia ja provomestareita yhdistää yksi ja sama asia: nimimerkin alapuolella sivun vasemmassa reunassa lukee aina suosikkijoukkueena jotain mukahauskaa paskaa. Tekisi mieli pistää tähän alapuolelle parikymmentä esimerkkiä, mutta jätetään väliin.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tällä palstalla on yllättävän paljon tyhmiä kirjoittajia. Lukeudun ehkä itsekin heihin, koska todellakin luin tuon itkun- ja paskantäyteisen MM-finaali -seurantaketjun läpi, mutta uskomattoman paljon värilasit tuntuvat sokaisevan todella monella joita olen pitänyt ihan asiallisena. Muistaa taas miksi ainakin Suomen pelien aikana kannattaa pysyä todella kaukana tästä palstasta.
 

Ralph

Jäsen
Muistaa taas miksi ainakin Suomen pelien aikana kannattaa pysyä todella kaukana tästä palstasta.

Ite tiedostaen jätin niin Kanada-, Tshekki- kuin Venäjä-pelit seuraamatta palstan puolella, juuri tuosta syystä mistä kirjoitit.

Eli vahvasti samaa mieltä kanssasi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tällä palstalla on yllättävän paljon tyhmiä kirjoittajia. Lukeudun ehkä itsekin heihin, koska todellakin luin tuon itkun- ja paskantäyteisen MM-finaali -seurantaketjun läpi, mutta uskomattoman paljon värilasit tuntuvat sokaisevan todella monella joita olen pitänyt ihan asiallisena. Muistaa taas miksi ainakin Suomen pelien aikana kannattaa pysyä todella kaukana tästä palstasta.

Joku näistä jalis-Furuholmeista twiittas, kuinka sai suonenvedon ja kävi lukemassa Jatkoaika foorumia finaalin tiimoilta. Totes, että hyvä että hävisivät, juntit! Toisaalta, olis mielenkiintosta käydä seuraamassa vaikka Futisforumin retoriikkaa minkä tahansa ison ottelun tiimoilta, veikkaan että sielläkin aivotankit riehumassa. No, liveseuranta-ketjuissa voi hieman katsoa asioita sormien läpi, jahka hieman rauhoittuneena ei jauha samaa roskaa.

Avautui, että kaikkien aikojen Sm-liigajoukkueen, HIFK 1998, päällä taitaa leijua kirous. Jenkit Thomas ja Rafalski nostaneet Stanley Cupia myöhemmin. Sen sijaan, maineikkaista ja pitkistä uristaan huolimatta, Karalahti, Jarkko Ruutu, Olli Jokinen, Timonen, Tuomainen, ovat kasanneet läjäpäin finaalitappioita vailla ainoatakaan mestaruutta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui että kohta tulee aivan helvetin kylmä. Jääkaudeksi voisi jo sanoa näiden helteiden jälkeen.
Muutaman kerran olen Forecan tänään avannut ja jokainen kerta sitä miettii, että onko siellä jäänyt joku numero laittamatta.

Sääennuste lähipäiville

Huomenna vielä shortsit ja T-paita päälle ja seuraavana päivänä pitääkin kaivaa jo melkein pakkastakit niskaan. Huikea ero tapahtuu yhden yön aikana.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Avautui että kohta tulee aivan helvetin kylmä. Jääkaudeksi voisi jo sanoa näiden helteiden jälkeen.
Muutaman kerran olen Forecan tänään avannut ja jokainen kerta sitä miettii, että onko siellä jäänyt joku numero laittamatta.

Sääennuste lähipäiville

Huomenna vielä shortsit ja T-paita päälle ja seuraavana päivänä pitääkin kaivaa jo melkein pakkastakit niskaan. Huikea ero tapahtuu yhden yön aikana.

Vitun kiva kun on tiistai ja keskiviikko vapaata, onkin saanut tuosta auringosta aivan vitusti nauttia töissä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle avautui, että Game of Thrones on loppujen lopuksi melkomoista paskaa. Tämä siis omana mielipiteenäni, kattokaa ihan rauhassa ne jotka jaksavat. Mielenkiinto on tasaisesti laskenut ja tämän uuden kauden alusta katsoin varmaan kaksi jaksoa, siihen jäi, ei maistu enää, vaikka sarjasta kovasti sen alkuvaiheissa pidin. Pitää varmaan hommata niitä kirjoja, jos vaikka luettuna tarina jaksaisi kantaa ja olisi parempi, kuten se usein on.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Lätkäkausi sitten osaltani päättyi mm-finaalin jälkeen ja avautui, että olen jossain määrin helpottunut tästä asiasta.

Viime elokuun treenipeleistä lähtien on tullut stressattua niin Ässien, kuin Leijonienkin tekemistä, paljon on mahtunut hyviä hetkiä, mutta paljon myös surua ja murhetta, ennen kaikkea Ässien osalta.

Aikaavievää puuhaa tämä kiekkokannattaminen. Eräässä toisessa ketjussa jengi laskeskeli ohimennen katsomiaan ottelumääriä, minulla se oli Liigan osalta (kiitos ihan ok tasolla toimineen Ruutu-palvelun) noin 120 peliä, joista Ässien runkosarjapelejä 56/60.

Tämän lisäksi Leijonien otteita Sotshissa, U20-kisat, mm-kisat jne niin taas on tullut "tahkoa kierrettyä", näin penkkiurheilun osalta. Nyt on aika levätä pari kuukautta.

Mutta hetkinen, futiksen mm-kisat alkavat kohtsillään... no on siinä se ero, ettei niin paljoa tule tänne kirjoitettua, säästyy ainakin siltä osin aikaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viking Linen laiva lähtee Tallinnasta klo 18.00 ja Eckerö Linen 18.45, jolla mä eilen tulin. Nykyään toi Eckerö käy päiväristeilyn välissäkin mutkan Helsingistä, jonka takia siellä satamassa piti odotella että pääsisi laivaan. Viikkari tekee toisen reissun yöllä, ns. miniristeilyn.

No kello oli jotain vähän vaille kuusi kun siinä Eckerön jonossa huomasin että yhdellä miehellä ja naisella oli Viikkarin liput kädessä. Siis sellainen sininen maihinnousukortti kun Eckeröllä se on valkoinen. Kysyin sitten siitä ja kuulemma Viikkarilla olivat matkassa. Sanoin että taisivat myöhästyä, mutta kannattaa vielä yrittää. Kiireellä lähtivät juoksemaan siihen suuntaan mihin niitä opastin. Sitten hetken päästä mä vasta tarkemmin hoksasin että kello oli jo neljää vaille kuusi vai mitä se nyt olikaan ja samalla muistin että Viikkarille pääsyn loppumisestakin oli kuulutettu lähes kymmenen minuuttia aiemmin. Todennäköisesti se laivakin oli jo irti laiturista. 20 minuuttia aiemmin kun pitäisi viimeistään olla laivassa.

Mä vähän epäilen että ne ostivat liput siihen Eckeröön, tai ainakin mä olisin siinä vaiheessa ostanut kun se laiva lähtee kätevästi melkein heti perään. Ja taitaa se muutenkin olla viimeinen mikä siitä koko terminaalista lähtee. Tallinkilla kanssa pääsee, mutta ne lähtee myöhemmin ja lisäksi sen terminaali on kauempana ja ne liputkin maksavat enemmän. Ja joka tapauksessa myös ne Tallinkin laivat tulevat Helsingissä samaan terminaaliin kuin Eckerökin, eli siis eri paikkaan kuin Viikkari. Jos niillä siis olisi vaikka auto odottamassa.

Mitähän ne Eckerön reittimatkat maksavat siinä luukulla. Hatusta heitän että 2 x 25 = 50e. Tuskin laivafirmatkaan korvaavat jos kerta itse eksyy väärin, tai en tiedä.

Mutta siis jos ne siihen Eckerölle ostivat liput niin tulivat uudestaan siihen samaan jonoon, mistä mun neuvosta lähtivät pois. Eikä sen jonon jälkeen enää lippuja kysellä, eli luultavasti ilman muakin ne olisivat tulleet siihen laivaan ja olisivat päässeet ilmaiseksi tai siis sillä kertaalleen maksetulla lipulla Helsinkiin. Lukee siellä ovella vielä että Finlandia, mutta ei siitä välttämättä hoksaa ja olivathan ne menneet väärin niissä aiemmissakin opasteissa, missä valittiin se laiva eikä Viikkarin XPRS. Eli siis ne olivat menneet ristiin siellä ylhäällä sen lipuntarkastuksen jälkeen. Niin ja olisivathan ne saattaneet kääntyä siinä kävelyputkessa kun erilainen laiva näkyy, tai mitä tahansa...

Kunhan vähän vaan mietiskelin. Avautui siis että käytännössä kummalla tahansa lipulla sä pääsisit kumpaan tahansa laivaan. Väärään ei tietenkään saa mennä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kunhan vähän vaan mietiskelin. Avautui siis että käytännössä kummalla tahansa lipulla sä pääsisit kumpaan tahansa laivaan. Väärään ei tietenkään saa mennä.
No ei saa mennä ei. Vaikka ei tuo laivayhtiölle pahakaan rasti ole, jos isoon laivaan eksyy pari kansipaikalla kulkevaa kilpailijan asiakasta. Ainakaan käyttäessään laivan palveluja, kuten ravintoloita ja tax freeta, jolloin hekin ovat maksavia asiakkaita. Tietysti Estonian uppoamisen jälkeen myös matkustajaluetteloilla on ollut vähän enemmän kuin muodollista väliä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti Estonian uppoamisen jälkeen myös matkustajaluetteloilla on ollut vähän enemmän kuin muodollista väliä.

Niinpä. Mutta on noilla laivoilla kyllä vaikka millaista kikkailijaa, mitä oon kuullut, heh.

Mutta siis yleensä tulee hyvä fiilis kun auttaa. Nyt vaan jäin vähän miettimään kun ilman mua ne luultavasti olisivat vaan kävelleet siihen laivaan, mutta nyt mun neuvosta vissiinkin kiersivät lipunmyynnin kautta.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Lätkäkausi sitten osaltani päättyi mm-finaalin jälkeen ja avautui, että olen jossain määrin helpottunut tästä asiasta.

Viime elokuun treenipeleistä lähtien on tullut stressattua niin Ässien, kuin Leijonienkin tekemistä, paljon on mahtunut hyviä hetkiä, mutta paljon myös surua ja murhetta, ennen kaikkea Ässien osalta.

Aikaavievää puuhaa tämä kiekkokannattaminen. Eräässä toisessa ketjussa jengi laskeskeli ohimennen katsomiaan ottelumääriä, minulla se oli Liigan osalta (kiitos ihan ok tasolla toimineen Ruutu-palvelun) noin 120 peliä, joista Ässien runkosarjapelejä 56/60.

Tämän lisäksi Leijonien otteita Sotshissa, U20-kisat, mm-kisat jne niin taas on tullut "tahkoa kierrettyä", näin penkkiurheilun osalta. Nyt on aika levätä pari kuukautta.

Mutta hetkinen, futiksen mm-kisat alkavat kohtsillään... no on siinä se ero, ettei niin paljoa tule tänne kirjoitettua, säästyy ainakin siltä osin aikaa.

Tähän melko sama! Ei tosin Liigaa tullu katottua kuin reilu kymmenen ottelua. Olympialaiset oli jonkinlainen kliimaksi, jonka jälkeen oma lätkän seuraaminen oli liki yhtä nautinnollista kuin sokeiden laiskiaisten maratonin seuraaminen:
-HIFK:n kevät loppui jo 2011 mestaruuteen
-Lev Praha hävisi KHL-finaalit
-Jokainen oma suosikki NHL:ssä tippui ennen aikojaan. Aika hyvin, kun edellisellä kierroksella oli vielä neljä suosikkia jäljellä.
-MM-kisojen hämmentävät käänteet, finaaliin pääsy ja tuskastuttavan sekava tuomarityöskentely vitutti jopa enemmän kuin tappio

Avautui siis itsellekin miten helpottunein fiiliksin pääsee seuraamaan kuinka Hollanti mun katsomisrekordilla jää MM-kakkoseksi. Katson tämän riemastuttavan kärsimysnäytelmän kuitenkin.

Onneksi maailmassa on kuitenkin uppopallo!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Viestien perusteella olen tullut siihen tulokseen, että ainakin yhdellä nimimerkillä on jonkin verran yhteisiä tuttuja. Tuli tuossa eräästä ketjusta bongattua viesti, jonka perusteella ei missään nimessä jää epäilyksiä asiasta. Toki nyt puhutaan vain tutuista, mutta kuitenkin.

Creepy how small the world really is.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mustat lihavat naiset säilyttävät naiselliseet muotonsa vaikka lihoisivat miten paljon. Eli tissit ja peppu kasvaa siinä muun kehon mukana. Toisin kuin valkoihoiset naiset, jotka lihotessaan muuttuu sellaisiksi rinnattomiksi ja perseettömiksi pyöreiksi ihrapalloiksi. Tämän elämääkin tärkeämmän havainnon tein matkustaessani Amerikan Yhdysvalloissa ja Briteissä hiljattain.

Johtuu vissiin geeneistä.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Tummat naiset ovat muutenkin lähes poikkeuksetta kauniimpia kuin vaaleat sisarensa. Olen pistänyt merkille, että monilla suomalaisilla naisilla on rasvainen/limainen iho, jo pelkästään tämän asian takia tummaihoiset naiset vievät voiton.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui jo jokunen aika sitten, mutta piti käydä tarkistamassa: Jorma Kontio on tienannut voittorahoja noin 57 000 000 euroa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tummat naiset ovat muutenkin lähes poikkeuksetta kauniimpia kuin vaaleat sisarensa. Olen pistänyt merkille, että monilla suomalaisilla naisilla on rasvainen/limainen iho, jo pelkästään tämän asian takia tummaihoiset naiset vievät voiton.

Vaaleat naiset ja aasialaisnaiset ovat lähes poikkeuksetta puoleensavetävämpiä kuin tummat sisarensa. Olen pistänyt merkille, että monilla afrikkalaisilla on pistävä hienhaju, ns. neekerinhaju, jonka takia vaaleaihoiset naiset vievät voiton.

Kas tässä kaksi stereotyyppistä yleistystä. Se lienee selvää, kumpaan heilahtaisi kaksoisstandardin kirves, jos hyysääjäviranomais-ammattiloukkaantujat eksyisivät virka-aikanaan Jatkikseen.

En ole kyllä minä pistänyt merkille mitään limavanaa valkoisista naisista saatika rasvaa tihkuvaa ihoa, mutta mustaihoisten hajun olen kyllä haistanut monesti julkisissa kulkuvälineissä ja muuallakin. Ei valkoisenkaan hiki hyvältä haise, mutta vahva ominaistuoksu se ainakin afrikkalaisista irtoaa. Toki tähän vaikuttaa myös kulttuuri, eli länsimaiset mustat naiset osaavat peseytyä tarpeeksi.

Mitä henkilökohtaisiin naiskauneuden mieltymyksiin tulee, niin sen minkä mustat perseessä voittavat, sen he kasvonpiirteissä yleensä menettävät, ellei kyse ole sitten vaaleammista, maitokahvinvärisistä mustista tai mulateista, joissa usein yhdistyvät kahden eri päärotutyypin parhaat ominaisuudet. Serenawilliamsit saisivat ottamaan jalat alleen. Se ei tosin auttaisi, mokoma juoksisi kiinni.

Kyllä minullekin kaunis, sopusuhtainen musta nuori nainen kelpaisi, ei siinä mitään. Mutta jos puhutaan ns. taviksista ja perustallaajista, niin läskiytyvä musta ghettomamma ei kärkeen sijoittuisi.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui jo jokunen aika sitten, mutta piti käydä tarkistamassa: Jorma Kontio on tienannut voittorahoja noin 57 000 000 euroa.

Ja tuosta kun laskee vaikka keskimääräisenä ajopalkkiona vaikka 7,5%, voi todeta että kunnon raviohjastajakin pääsee ihan kunnon tienesteille. On tietenkin epämukavat työajat, paljon matkustamista ja kilometrejä tulee auton matkamittariin älyttömiä määriä vuodessa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui jo jokunen aika sitten, mutta piti käydä tarkistamassa: Jorma Kontio on tienannut voittorahoja noin 57 000 000 euroa.

Ja starttivoittojakaan ei näköjään uransa ajalta ole kuin vähän alle 10 000. On siinä heppoja juoksutettu ja kisoja sekä palkintorahoja voitettu vähän vitusti.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ja starttivoittojakaan ei näköjään uransa ajalta ole kuin vähän alle 10 000. On siinä heppoja juoksutettu ja kisoja sekä palkintorahoja voitettu vähän vitusti.

Jos työ on yhtä hevosenperseentuijotusta, niin onhan tuo ihan kohtalainen korvaus.

Että silleen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös