Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 943
  • 33 987

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mulle avautui, että nykymusiikki on keskimäärin paskaa. Siis se, mitä radioista tulee.

Kuuntelen niin vähän radiota, että niin sanotut tämän hetken kuumimmat artistit ovat täysin outoja tuttavuuksia minulle. Radiota soitan ainoastaan autoillessa ja silloinkin suosin sellaisia kanavia, joissa soitetaan musiikkia 1930-1990-luvuilta. Vaikka skaala onkin noin suuri, ei sen selittäminen kovinkaan hankalaa ole. Riittää, kun löytää joko Radio Suomen tai Metro FM:n virittimen taajuuksilta.

Joskus tulee eksyttyä kaupallisille kanaville ja ensimmäinen ajatus jonkun "supersuositun uutuushitin" räjähtäessä soimaan on: "vittu, mitä paskaa". Yritin kesällä kuunnella 10 minuuttia YleX:ää, mutta lopetin kokeiluni välittömästi, kun joku Lord Est rupesi selittämään jotain samalla kun epävireinen ja runsaasti bassoa sisältävä aerobic-musiikki rupesi soimaan taustalla. Olen samaa mieltä nykymusiikin laadusta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tätä viestiä kirjottaessa myös avautui se, että olen tullut vanhaksi. Kalkkikseksi. Päivällä myös vitutti mopoteinit jotka ajaa letkassa ja hajottaa mun tärykalvot... olen kalkkis... apua! En edes tiennyt yhtään niistä artisteista mitä radiossa soitettiin - pikkusisko sanoi että ne on "kuuminta hottia" just nyt ja että olen elänyt tynnyrissä viimesen vuoden ku en tiiä...

Tervetuloa Yle Puheen kuuntelijaksi. Täyttä asiaa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tervetuloa Yle Puheen kuuntelijaksi. Täyttä asiaa.

Hei!! Juuri parhaillaan Radio Rockissa soi Blackfootin Teenage Idol. Tulee ihan nuoruusajat mieleen ja juuri ilta- ja yöaikaan Rockilla soivat ne parhaat biisiit.
Ei vaan, olenkin itsekin jo vahvasti keski-ikäistymässä ja välillä itsekin käännän kanavan Puheelle. Ei vaan jaksa kuunnella näitä narsistitsia aamujuontajia. Luulen, että, siirryn itsekin jollekin aikuiskanavalle, esim. RadioPuheelle. Onko se hyvä?
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Väärässä? Niin, no unohtui tietysti kirjoittaa "mielestäni", joka takaa sen, että en ole sen paremmin väärässä, kuin oikeassakaan. Ja eilen kyllä vitutti tuota kirjoittaessa muutenkin. Mielipidettä en silti aamun valossakaan vaihda. Pää kolmantena jalkana painetaan ja okei kyllähän nuo hyökkäyskuviot ovat jees. Puolustamisesta tässä lajissa en perusta, kyllä yhtään. Totta kai ymmärrän, ettei mitään rajua saa olla ottaen huomioon varusteet, mutta komoon hei. Levitetään porukalla itsemme siihen korin läheisyyteen "älä tuu, älä tuu, mä nappaan sun heiton/syötön" Ja tuntuu, että pienimmistäkin tönäisyistä tai oikeastaan hipaisuista se virhe jo tulee.

Mutta jep, tyydytään toteamaan, että koripalloa en tule jatkossakaan seuraamaan. Juurikin kori highlighteina varmasti mukavaa katsottavaa, kun asiansa osaavat jannut pääsevät hurvittelemaan hyökkäyksissä.

"Mitään rajua ei saa olla". Jep jep. Olet kyllä muutenkin tässä koriskeskustelussa osoittanut asiantuntemuksesi, mutta tähän yksittäiseen aivopieruun voin ottaa kiinni. Kyllä siellä osumia ottavat yksi ja toinenkin pelaaja ja esim. korin alla vääntäminen on kyllä aika rajua touhua. Voit vaikka mennä itse koittamaan. Siinä ei olisi varusteet pahitteeksi.

Mutta joo, ennen kuin arvostelee jotain asiaa, niin olisi ihan yleisestikin hyvä, että tietäisi edes alkeelliset tiedot asiasta. Itsekään en lähde arvostelemaan balettia, kun en siitä mitään tiedä. Ehkä sunkaan ei kannattaisi arvioida virheiden tulemista, koska näytät olevan kohtalaisen pihalla koko lajista.

Mutta hienoa, että katsot lajia ja näin ollen voit joku päivä oppia jotakin!
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Suomen kieli kun ei kyseiseltä ohjelmalta taivu lähellekään sellaiseksi mitä sen asiatekstissä pitäisi olla eivätkä laiskat englanninkielisiä malleja käyttävät rosvot viitsi nähdä vaivaa kunnon tekstien laatimisessa.

Eikös tästä ollut jossain lehdessä muutama kuukausi takaperin ihan juttukin, että nuo tekevät sähköpostinsa tarkoituksella huonolla englannin tai suomen kielellä, jolloin ne vähänkin aivojaan käyttävät ihmiset jättävät asian jo heti ensi näkemältä. Maaliksi sitten jäävät ne arjen sankarit, jotka oikeasti voivat noihin typeriin huijausviesteihin langetakin.

Asian oikeellisuudesta en tiedä, mutta mielestäni näin jostain luin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ei vaan, olenkin itsekin jo vahvasti keski-ikäistymässä ja välillä itsekin käännän kanavan Puheelle. Ei vaan jaksa kuunnella näitä narsistitsia aamujuontajia. Luulen, että, siirryn itsekin jollekin aikuiskanavalle, esim. RadioPuheelle. Onko se hyvä?
Puhe on hyvä. Tutustu myös Yle Puhe-ketjuun joka löytyy Vapaan keskustelun puolelta. Pro Yle Puhe!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mulle avautui, että nykymusiikki on keskimäärin paskaa. Siis se, mitä radioista tulee.
Mulle avautui, että radiossa soitettava musiikki on keskimäärin paskaa. Nykymusiikki on typerää länkytystä, lordestiä ja petrinygårdia, ysärimusa on sitä saatanan kolmen dancebiisin jatkuvaa renkutusta, novat ja muut "aikuisten radiot" soittaa edelleen sitä vitun Toton Africaa ja radio rockin valikoima se vasta paskaa onkin.

Kuitenkin olen koko elämäni ajan kuunnellut runsaasti musiikkia ja löydän jatkuvasti uusia artisteja koko musiikin kirjosta. Miksi radiossa siis soitetaan vain paskaa musaa?

Kuuntelen Yle Puhetta.
 

RDivis

Jäsen
Missäänhän en ole väittänyt olevani mikään asiantuntija. Päinvastoin, herranjestas tämän ketjun nimi on "Asia joka "avautui minulle" näkisin, että tänne kirjoittaessa ei tarvitsekaan omata mitään rautaista lajituntemusta. Kirjoitin siis siitä, minkälaisena koripallo tuossa Puola-Suomi ottelussa minulle näyttäytyi. En ole tulossa koripallo-ketjuihin sotkemaan asiakeskusteluanne, siitä voit olla satavarma. Enkä minä panisi pahakseni jos olisit käynyt katsomassa balettia ja tulisit kertomaan mistä et siinä pitänyt tai ennemminkin miten se baletti sulle näyttäytyi lajina/viihteenä. En minä voi sille mitään, etten kovinkaan ilmeisesti pidä koripallon lainalaisuuksista. Jos haluat tarkennusta, esimerkiksi minusta Puolalta vietiin tuossa pelissä käsittämättömissä tilanteissa pallo pois tuomarien toimesta. Pitänee selvittää mistä tuo johtui. Ei ollut tuo hyökkäysaika (joka sekin kyllä tuntuu adhd:tä varten duunatulta säännöltä). Kai pitäisi olla tyytyväinen, kun Suomi lopulta osittain näiden outojen tuomioiden takia pelin vei. Tässä, kun lueskelee näitä pelin sääntöjä kyseessä on tainut olla tuo askelsääntö.

Mutta kiitos Myyrä, jo tuolta futispuolelta tutun positiivisen asenteesi, sekä tietenkin isällisen opastuksesi johdosta kävin nyt noita sääntöjä tarkemmin lukemassa. ;) Näin selvisi useampikin tilanne joka minua jäi tuosta pelistä kismittämään, voi jehna!

Totean valaistumiseni jälkeenkin, että laji saa nyt toistaiseksi jäädä urheilutarjottimeltani.

e: selvennettäköön, että en katsonut matsia alusta, mutta sepä tuskin olisi muuttanut mitään.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nykymusiikki on typerää länkytystä, lordestiä ja petrinygårdia, ysärimusa on sitä saatanan kolmen dancebiisin jatkuvaa renkutusta, novat ja muut "aikuisten radiot" soittaa edelleen sitä vitun Toton Africaa ja radio rockin valikoima se vasta paskaa onkin.

Kyllähän 90-luvulla kuunneltiin ja ennen kaikkea tehtiin muutakin musiikkia kuin dancea. Ainakin minulle tuo kyseinen ajanjakso on jäänyt mieleen muun muassa Garbagen, Cranberriesin, Manic Street Preachersin, Cardigansin, R.E.M.:n, Red Hot Chili Peppersien ynnä muiden vastaavien bändien voittokulkuna.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainakin minulle tuo kyseinen ajanjakso on jäänyt mieleen muun muassa Garbagen, Cranberriesin, Cardigansin....

Nuo kolme bändiä menee aina sekaisin, keskimmäisellä oli Zombie hitti, muista ei hajuakaan. Zombien kohdalla pitää miettiä mikä piru se noista oli...

Lainatun kirjoittajan tekstin lyhennys oma.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ai se on ruumisarkku! Mä olin katsovinani koko ajan jotain karttaa/lakanaa, jonka takaa se asiakas höpöttää. Kiitos asian avaamisesta.

Minä taas huomasin heti että kyseessä oli ruumisauto, mutta odotin että tuohon olisi piilotettu joku oikeasti hauska juttu, mutta eipä ollutkaan. Jouduin pettymään.

Ihmettelen että mitä helvettiä teen hereillä tähän aikaan. Minä vain heräsin enkä millään saanut enää unta eikä väsytäkkään yhtään. No täytyy katsoa jos tuossa auringonnousun aikaan kävisi vaikka vähän ulkoiluttamassa kameraa pitkästä aikaa, niin olisi edes jotain hyötyä tästä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tulipa ekaa kertaa törmättyä siihen että jenkeissäkin on Vancouver niminen kaupunkin Washingtonin osavaltiossa ja molemmat kaupungit on nimetty brittiläisen tutkimusmatkailija George Vancouverin mukaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Avautui lukiessa Nuori Suomi-ketjua että ylimielisyys, asioden näkemimen mustavalkoisena, vääristynyt minäkuva sekä lievä tyhmyys on periytyvää
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös