Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 903 492
  • 34 595

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Piti sellaisenkin seikan avautua, että autojen polttoainemittareissa on nuoli, joka osoittaa oikealle tai vasemmalle ja näyttää näin kummalla puolella autossa on reikä, jonka läpi polttoaine tankataan autoon.
Niinku oikeesti? Niinku oikeesti? Niinku oikeesti? Ovvai? En ole ikinä tuommoistakaan huomannut. Oi onneksi pääsen ihan justiinsa taas suhaamaan volkkarilla ni voin tarkistaa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Piti sellaisenkin seikan avautua, että autojen polttoainemittareissa on nuoli, joka osoittaa oikealle tai vasemmalle ja näyttää näin kummalla puolella autossa on reikä, jonka läpi polttoaine tankataan autoon.
Mistä sitten tietää kummalla puolella reikä on esim. Opel Movanossa? Tai vaikka vanhassa Volvo V40:ssa? Häh?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Minä taasen pidin Prinsessasta, . . .
- - -

Minäkin pidin Prinsessasta. Itse asiassa olen pitänyt Arto Halosen tuotannosta enemmänkin. Ne ovat sellaisia, miten sen sanoisi mutta ihmisläheisiä ja rauhoittavia. Esimerkiksi ns. dokumentti Kuuban Valloittajat on aivan loistava.

Eniveis, pidin Prinsessan tarinasta, sen hyvistä näyttelijöistä ja Halosen tavasta antaa näyttelijöille tilaa. Toki nykyinen rahoitussysteemi johtaa siihen, että hieman on annettava periksi rahan voimalla. Mutta mielestäni Halonen on sen asian kanssa osannut elää melko hyvin omista periaatteistaan pahemmin lipsumatta.

Toinen asia, mikä minua viehätti on tietysti se, että asuin lapsuuteni siinä vajaan kymmenen kilometrin päässä. Maisemat olivat autenttisia ja tuttuja, siis ulkopuolelta katsottuna. Olin silloin kevari-ikäinen ja välillä meillä oli tapana kavereiden kanssa ajella kevareilla Kellokoskella katselemaan hulluja. Muutamia ns. hauskoja juttujakin on jäänyt mieleen. Sinänsä irvokasta, mutta helpotti silloisen teini-ikäisen angstia, kun huomasi että joillain on asiat oikeasti erilailla eivätkä he siitä todennäköisesti koskaan parane.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Piti sellaisenkin seikan avautua, että autojen polttoainemittareissa on nuoli, joka osoittaa oikealle tai vasemmalle ja näyttää näin kummalla puolella autossa on reikä, jonka läpi polttoaine tankataan autoon.
Mä olen aina kuvitellut että nyrkkisääntö on se että aasialaisissa merkeissä tankin hole on aina kuskin puolella ja eurooppa-jenkki-osastolla pelkääjän puolella. Ei ole ainakaan vielä kertaakaan mennyt hutiin, mutta kai joku rasvanäppi tämänkin luulon tulee pilaamaan kuvalla laosilaisesta Ching-Ching Caraceesta josta bensa ruutatataan sisään takakontista.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummassakin näyttää olevan apukuskin puolella tankki. Tankinkuvassa letku on sillä puolella ja minun Rellussa oli samaten.

Melkoisella varmuudella väittäisin noissa vanhemmissa Volvo v40-malleissa tankin olevan kuskin puolella, eli aina ei taida ihan aukottomasti tuo mittariston merkkivalon letkun sijainti sitäkään osoittaa.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Mä olen aina kuvitellut että nyrkkisääntö on se että aasialaisissa merkeissä tankin hole on aina kuskin puolella ja eurooppa-jenkki-osastolla pelkääjän puolella.

Ainakin Volvo 940:ssa tankin täyttöön takoitettu reikä on kuskin puolella. Tämä on mielestäni hyvä asia. Reiän sijainti kuskin puolella vähentää huomattavasti tankatessa askelmittariin kertyviä lukemia, kun ei tarvitse kiertää auton toiselle puolelle. Ja näin talvella vähentää myös ulkona värjöteltävää aikaa. Kyllä ruotsalaiset on vaan fiksuja. Javisst!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mä olen aina kuvitellut että nyrkkisääntö on se että aasialaisissa merkeissä tankin hole on aina kuskin puolella ja eurooppa-jenkki-osastolla pelkääjän puolella. Ei ole ainakaan vielä kertaakaan mennyt hutiin, mutta kai joku rasvanäppi tämänkin luulon tulee pilaamaan kuvalla laosilaisesta Ching-Ching Caraceesta josta bensa ruutatataan sisään takakontista.

Minä ajan japanilaisella autolla, joka on valmistettu pohjois-amerikkalaisille markkinoille. Siinä tankki on pelkääjän puolella. Pilasinko luulon kokonaan vain pelkästään puoliksi?

Siinä muuten ei ole kompassia, vaikka kuulemma kaikissa tänne tehdyissä autoissa on. Mikähän ihme yksilö on tullut ostettua?
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mä olen aina kuvitellut että nyrkkisääntö on se että aasialaisissa merkeissä tankin hole on aina kuskin puolella ja eurooppa-jenkki-osastolla pelkääjän puolella. Ei ole ainakaan vielä kertaakaan mennyt hutiin, mutta kai joku rasvanäppi tämänkin luulon tulee pilaamaan kuvalla laosilaisesta Ching-Ching Caraceesta josta bensa ruutatataan sisään takakontista.

Ainakin meidän C3:ssa "tankin hole" on kuskin puolella. Että se siitä teoriasta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että Tapparan tanssitytöt ovat liigan huippua. Olikos nuo mimmit juuri näitä Sparkling Stars-tyttöjä? Aivan saakelin huimaa. Jossain muuallakin osataan kuin turussa...siis koreografiat ja se naiskauneus...
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Avautui, että Tapparan tanssitytöt ovat liigan huippua. Olikos nuo mimmit juuri näitä Sparkling Stars-tyttöjä? Aivan saakelin huimaa. Jossain muuallakin osataan kuin turussa...siis koreografiat ja se naiskauneus...

Älä unohda meidän tsirkkuja
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
No niin. Tankinsijaintisääntö oli ilmeisesti vain pikkunyrkkisääntö. Kiitokset asianosaisille oikaisuista.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin Volvo 940:ssa tankin täyttöön takoitettu reikä on kuskin puolella. Tämä on mielestäni hyvä asia. Reiän sijainti kuskin puolella vähentää huomattavasti tankatessa askelmittariin kertyviä lukemia, kun ei tarvitse kiertää auton toiselle puolelle. Ja näin talvella vähentää myös ulkona värjöteltävää aikaa. Kyllä ruotsalaiset on vaan fiksuja. Javisst!
Vielä kun joillekin kuskeille siellä tankkauspaikalla avautuisi se, että jos ajaa sen auton ns. väärin päin siihen mittarille (ei siis tiedetä sen "tankin holen" paikkaa), niin sitä autoa ei tarvitse lähteä kääntämään vaan se bensaletku kyllä ylettyy sinne auton toiselle puolelle. Eli siis avautuu välillä, että osa autoilijoista on vähän yksinkertaisia. Muutaman kerran nähnyt sellaisia "Heureka!" -ilmeitä bensamittarilla.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Sarjakärjen ja -kakkosen valmentajien potkuketjuihin on kirjoitettu yhteensä yli 150 viestiä.

Avautuiko sinulle myös se, että sarjakärjen päävalmentajan potkuketjun viesteistä 70/87 on kirjoitettu ennen kauden alkua ja kauden aikana kirjoitetuissa ei taideta yhdessäkään puhua niistä potkuista.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Avautuiko sinulle myös se, että sarjakärjen päävalmentajan potkuketjun viesteistä 70/87 on kirjoitettu ennen kauden alkua ja kauden aikana kirjoitetuissa ei taideta yhdessäkään puhua niistä potkuista.

Kyllä, mutta silti melkoista toimintaa olla vaatimassa valmentajalle potkuja ennen kun kausi on edes alkanut, KalPa kun taisi harjoituspeleissäkin hävitä peräti kahdesti varsinaisella peliajalla. :D
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vielä kun joillekin kuskeille siellä tankkauspaikalla avautuisi se, että jos ajaa sen auton ns. väärin päin siihen mittarille (ei siis tiedetä sen "tankin holen" paikkaa), niin sitä autoa ei tarvitse lähteä kääntämään vaan se bensaletku kyllä ylettyy sinne auton toiselle puolelle. Eli siis avautuu välillä, että osa autoilijoista on vähän yksinkertaisia. Muutaman kerran nähnyt sellaisia "Heureka!" -ilmeitä bensamittarilla.

Joo, mutta ei ne ihan aina ylety, mutta melkein toki. Vastaavia heureka-hetkiä olen todistanut, kun tapanani on tunkea se tankin korkki pistoolin liipaisimen väliin, ja puuhailla tankkaamisen aikana jotain muuta, yleensä kun jupittaa, niin kökötän autossa sen minuutin-pari mitä 70 litran tankkaus kestää. Ensin ihmiset kyttää, että miten tuo saa bensaa tulemaan vaikkei paina liipaisinta, ja sitten ne innostuu, kunnes tajuavat että heidän korkkinsa on autossa kiinni.

Korkin kätisyydestä on sanottava, että Saab 96:ssa ja 99:ssä korkki oli vielä vasemmalla, mutta 900:sta eteenpäin oikealla. Liekö jotain tekemistä sillä, että 96:ssa ja 99:ssä oli englantilaista tekniikkaa, ysisysi tosin esiteltiin vasta kun Ruotsissakin oli siirrytty oikeanpuoliseen liikenteeseen, jos sillä nyt asiaan merkitystä on.

Edit: Trollhättanista soittivat vastapuhelun ja halusivat huomauttaa, että 9-7x:ssä tankki on taas vasemmalla. Eihän se vittu ole edes mikään Saab.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös