Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 768 947
  • 34 071

M10

Jäsen
Avautui, että joillekin on todella tärkeää aivan erilaiset asiat tällä palstalla kuin se mihin käyttöön tämä on aikoinaan kaiketi perustettu.

Niinpä. En muista kuka sen kirjoitti, mutta eilen tuolla mode-ketjussa esiin nostettu "pasiviherahomaisuus" oli loistava termi näille kirjoittajille.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Niinpä. En muista kuka sen kirjoitti, mutta eilen tuolla mode-ketjussa esiin nostettu "pasiviherahomaisuus" oli loistava termi näille kirjoittajille.

Tuossa joku sanoi hyvin että kaikkein eniten tätä vaativat ovat pasiviherahomaisia career-kitisijöitä jotka valittavat valittamisen ilosta.

Ei tähän muuta voi heittää kuin perinteisen "etteks te tiedä kuka mä oon"-kommentin..

Tuohon nähden suuri osa tästäkin keissistä on kohtuutonta nillittämistä ja yleensäkin kertonee enemmän pasiviherahomaisesta mielenlaadusta, kuin palstan mädännäisyydestä.

Vaikka jäävi olenkin, niin kyllä tuo termi minusta hyvin kuvaa muutamien nimimerkkien suhdetta tähänkin palstaan. Tai no varmaan osalla elämään yleensäkin... Kukin tavallaan ja kai tuostakin jonkinlaista henkistä tyydytystä voi saada. Ei siinä, ei pidä ymmärtää väärin. Hienoa matskua Pasi tuuttaa eetteriin ja viimeeksi viikonloppuna tuli tutustuttua miehen Youtube-materiaaliin ja samalla Hollolan Lidl:n epäkelpoon toimintaan. Kyllähän Paste sen tammenterhokampaushörhön pesee milloin vaan, jos tuon alan suomalaisia self-made mänejä aletaan vertailemaan.

Lisäksi minulle avautui, että jo edesmenneen nimimerkki tutzban kohdalla käytetään virheellisesti "Mr. Jatkoaika"-termiä, vaikka kaikki tietävät todellisen tittelivyön haltijan:

Mr Scarface kirjoitti:
Pelkäävätkö moderaattorit ja jatkoajan ylläpito minua ja valtaani? Minä olen jatkoaika.

Kyllä tuo komeampi lähtö oli, sanokaa mitä sanotte.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tämä episodi (siis se) avasi minulle sen miksi erään henkilön kanssa vääntäminen johti kesällä niin helposti pelikieltoihin. Tämä ei ollut spekulointia vaan toteamus.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla taitaa olla vielä mestaruuskrapula, jos kannattajalla voi sellainen olla. En jaksa ennustella tulevaa kautta eikä liigapörssit kiinnosta. Ylihuomennako se sitten alkaa? Urhon sarjakortti löytyy, joten kai tuo paikallispeli tulee väijyttyä. Tai sitten ei. Tällainen avautui.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mulla taitaa olla vielä mestaruuskrapula, jos kannattajalla voi sellainen olla. En jaksa ennustella tulevaa kautta eikä liigapörssit kiinnosta. Ylihuomennako se sitten alkaa? Urhon sarjakortti löytyy, joten kai tuo paikallispeli tulee väijyttyä. Tai sitten ei. Tällainen avautui.

Saattaa olla mahdollista, minullakin on moinen. Minulla meni koko viime kausi sivuun, kun ei kiinnostanut ja vieläkään ei tuleva s/m kausi kiinnosta, koska vuosi sitten itselleni tärkeä Veto voitti mestaruuden ja nytkin on yhden voiton päästä mestaruudesta, kuten on myös SoJykin, mutta tosiaan näin on päässyt käymään, vaikka enemmän muuten olen lätkäfani.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jatkoajan Salkkari-keskustelussa on jo 421 sivua. Vetää sanattomaksi, täällä palstalla suurin osa kirjoittajista on kuitenki miehiä, ja kokemukseni mukaan suurin osa miehistä kieltää seuraavansa kyseistä sarjaa (ainakin meille naisille niin väittävät).
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Jatkoajan Salkkari-keskustelussa on jo 421 sivua. Vetää sanattomaksi, täällä palstalla suurin osa kirjoittajista on kuitenki miehiä, ja kokemukseni mukaan suurin osa miehistä kieltää seuraavansa kyseistä sarjaa (ainakin meille naisille niin väittävät).

Juuri ko. ketjuun kirjoittaneena pitänee tunnustaa, että olen sarjaa seurannut ihan siitä asti kuin se alunperin alkoi. Huikea sarja se vaan on! IMO.

Itselleni avautui valo tunnelin päässä. Lisäksi avautui myös, että elämme Pohjois-Koreassa arvon kanssakirjoittelijat.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Salkkari- ja BB-ketjuissa vallitsevasta meiningistä pitäisi kyllä joku sosiologinen tutkimus pykätä. Molemmissa murehditaan suurin piirtein päivittäin sarjan tason laskua ja haikaillaan vanhoja hyviä aikoja. Tämä korostuu erityisesti BB-ketjussa, koska siinä on aina kausien välissä melkein vuoden tauko. Sen tauon aikana edelliskauden tehtävät ynnämuut hippaleikit ovat muuttuneet kultaiseksi tv-viihteeksi. Sanomattakin lienee selvää, että silloin kun kyseinen kausi on ollut käynnissä, se on todettu tv-sarjojen SaiPaksi ja haikailtu sitä edeltäneen kauden superviihdyttäviä käänteitä. Salkkari-ketjussa nähdään tasaisin väliajoin suoranaisia epätoivonpurskahduksia ja "miksi mä seuraan tätä paskaa" -tyylisiä voivotteluja.

Tuntuu siltä, että nämä sarjat tuottavat reaaliajassa katsojilleen pelkkää kärsimystä, mutta joku tekijä saa samat ihmiset niitä silti päivä toisensa jälkeen katsomaan. Sen mitä salkkari-ketjua olen seuraillut, niin ainoan kerran siellä on jotain positiivista meininkiä ollut silloin, kun se baari räjähti cliffhangerissa tai jotain siihen suuntaan. En nyt hae tällä varsinaisesti mitään syyllistämistä, saati yritä kohottaa itseäni muiden yläpuolelle, mutta onpahan vain pistänyt silmään tuollainenkin käsittämättömän tuntuinen ilmiö.

PS: Täytyy tosin tunnustaa, etten tämän kauden BB-ketjua ole kertaakaan avannut, joten en tiedä mikä nykyään on meininki. Menneinä vuosina, kun flintstone oli kunnon iskussa, niitä tuli seurailtua.

EDITtinä muuten ihan oikea avautuminenkin. Nimittäin toissapäivänä bongasin Anttilan alelaarista Gone with the Windin, joka lähti toki matkaan. Takakantta vilkuillessani huomasin, että se leffa on jumalauta melkein neljä tuntia pitkä! Saapa nähdä koska on sellainen rako, että tuollaisen järkäleen ylipäätään kerkiäisi katsella, ja kuinka hyvin se pystyy pitämään itsensä kasassa. Maineestaan päätellen tietysti ihan hyvin vissiin, mutta kauhunsekaisella mielenkiinnolla odotan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Salkkari- ja BB-ketjuissa vallitsevasta meiningistä pitäisi kyllä joku sosiologinen tutkimus pykätä. Molemmissa murehditaan suurin piirtein päivittäin sarjan tason laskua ja haikaillaan vanhoja hyviä aikoja. Tämä korostuu erityisesti BB-ketjussa, koska siinä on aina kausien välissä melkein vuoden tauko. Sen tauon aikana edelliskauden tehtävät ynnämuut hippaleikit ovat muuttuneet kultaiseksi tv-viihteeksi. Sanomattakin lienee selvää, että silloin kun kyseinen kausi on ollut käynnissä, se on todettu tv-sarjojen SaiPaksi ja haikailtu sitä edeltäneen kauden superviihdyttäviä käänteitä. Salkkari-ketjussa nähdään tasaisin väliajoin suoranaisia epätoivonpurskahduksia ja "miksi mä seuraan tätä paskaa" -tyylisiä voivotteluja.

PS: Täytyy tosin tunnustaa, etten tämän kauden BB-ketjua ole kertaakaan avannut, joten en tiedä mikä nykyään on meininki. Menneinä vuosina, kun flintstone oli kunnon iskussa, niitä tuli seurailtua.
Huomaa, ettet ole seurannut BB-ketjua sen ansaitsemalla vakavuudella. Tämän vuoden bb:a on kehuttu varsin yleisesti parhaaksi kaudeksi pitkiin aikoihin. Johtuu siitä, että tuotantotiimi on edellisvuosista poiketen panostanut taas vaihteeksi hommaan. Muutamat edelliskaudet mentiin juuri sieltä mistä aita on matalin.

Salkkareissa ei ole vastaavaa tasonnousua tapahtunut, joten kritisointi jatkuu varmaan edelleenkin. Kutsuttakoon sitä vaikka sitten itkuksi.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
EDITtinä muuten ihan oikea avautuminenkin. Nimittäin toissapäivänä bongasin Anttilan alelaarista Gone with the Windin, joka lähti toki matkaan. Takakantta vilkuillessani huomasin, että se leffa on jumalauta melkein neljä tuntia pitkä! Saapa nähdä koska on sellainen rako, että tuollaisen järkäleen ylipäätään kerkiäisi katsella, ja kuinka hyvin se pystyy pitämään itsensä kasassa. Maineestaan päätellen tietysti ihan hyvin vissiin, mutta kauhunsekaisella mielenkiinnolla odotan.

Vanhojen leffaspektaakkelien tapaan myös tuo Tuulen viemää on jaettu kahteen osaan, eli keskelle leffaa on aikanansa mahdutettu teatterin tapaan väliaika, jolloin leidit ja gentlemannit ovat päässeet röökille, kuselle ja paskalle, ettei tarvinnut koko nelituntista kärvistellä. Eli tuon voi aivan hyvällä omatunnolla jakaa kahteen päivään tuon katsomisen.

Jokaisen neljän tunnin arvoinen tuo leffa kyllä on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Scholl is back.
Alkuun ajattelin, että ehkäpä mersukuikelon paluu tuo hieman väriä syksyiselle foorumille, mutta jokunen päivä tässä on nyt vierähtänyt ja kyllähän Herr Lilliputti on jo nyt osoittanut olevansa vitun rasittava jätkä. Onneksi SM-liiga alkaa, jolloin vapaan keskustelun puoli jää automaattisesti vähemmälle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ulkolaisten uutissyötteiden tilaaminen on ajanhukkaa. Siis muiden kuin urheiluun liittyvien. Oon pudottanut jo pois Afrikan ja Aasian, koska herkkä lapsenmieleni ei jaksa joka päivä silmäillä uutisia nälänhädästä, itsemurhaiskuista, teloituksista. Hetken aikaa ne jaksaa viihdyttää, mutta sitten niihin turtuu.

Eurooppa vielä menettelisi, mutta eikös sielläkin joka toisessa keskieurooppalaisessa perheessä isä tarjoa tyttärelleen rakkautta ja huolenpitoa - kellarissa. Oon laittanut kaiken toivoni pohjoisamerikkalaisten sielunveljieni harteille, mutta joudun pettymään lukiessani uutista Californiasta, jossa asemies kostoiskua suorittaessaan osuu 3-vuotiasta tyttöä päähän ja haavoittaa toista samanikäistä vakavasti. Ei jatkoon.

Iltapäivälehdet olen jo karsinut pois. Saatan menettääkin jotain mielenkiintosta, mutta tuntuu että jokanen klikkaus sivuille vaan tyhmentää entisestään.

Kaikki tämä yksinpuhelu luettuani Rauman tragediasta. Läheiset, tilannetta todistaneet, ehkä kuitenkin ennen kaikkea nuori uhri itse. Samanikäinen kuin kummityttöni. Kauhea tapaus.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulle avautui, että niukasti yli 150-senttisellä Anna Abreulla on ainakin 10 senttiä itseään lyhyempi taustatanssija. Tästä kuvasta näin päättelin (linkki vie Anna Abreun kotisivulle)
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Minulle avautui, että niukasti yli 150-senttisellä Anna Abreulla on ainakin 10 senttiä itseään lyhyempi taustatanssija. Tästä kuvasta näin päättelin (linkki vie Anna Abreun kotisivulle)

Huomasithan, että Annalla on kymmenkunta senttiä ylimääräistä tavaraa klopoissaan?

Ja ei, nuo EIVÄT ole korkokengät, vaan jotkut hirvitykset.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Huomasithan, että Annalla on kymmenkunta senttiä ylimääräistä tavaraa klopoissaan?

Ja ei, nuo EIVÄT ole korkokengät, vaan jotkut hirvitykset.

Huomasin kyllä, mutta on tuo taustatanssija kuitenkin varsin lyhyt.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tuossa takavuosina Sonera osteli muutamalla miljardilla saksalaista ilmaa ja muistan silloin lehtien kirjoitelleen, että hukka meidät perii sen takia, kun Sonera joutui Telian syliin. Tänä päivänä TeliaSonera on Helsingin pörssin arvostetuin brändi, ainakin mikäli uskomme Kauppalehteä ja miksi emme uskoisi.

Ettätuota sillä vaan aattelin, kun nyt Nokia kyntää pohjamudissa ja on kuulemma saanut kuolemansuudelman itseltään Microsoftilta, niin mitenhän tuossa nyt sitten lopulta käynöö...

Viisaammat kertokoot.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Mietiskelin tässä justiinsa, että oma maanpuolustusinto on kyllä pudonnut aivan pohjalukemiin. Joskus olen ollut kovinkin isänmaallinen ja valmis puolustamaan Suomea. Nyttemmin kuitenkin tuntuu siltä, että ei kiinnostaisi paskan vertaa, jos naapurista ruvettaisiin kolkuttelemaan tänne päin ja vaihtoehtona olisi muuttaa ulkomaille seuraamaan tapahtumia sivusta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mietiskelin tässä justiinsa, että oma maanpuolustusinto on kyllä pudonnut aivan pohjalukemiin. Joskus olen ollut kovinkin isänmaallinen ja valmis puolustamaan Suomea. Nyttemmin kuitenkin tuntuu siltä, että ei kiinnostaisi paskan vertaa, jos naapurista ruvettaisiin kolkuttelemaan tänne päin ja vaihtoehtona olisi muuttaa ulkomaille seuraamaan tapahtumia sivusta.

Sama homma. Intti aikoinaan varsinkin pisti oman isänmaalisuuskäyrän tiukkaan laskuun, enkä nyt puhu vain maanpuolustuksesta, vaan tästä isänmaanrakkaudesta ylipäätään. Niin ikään olin nuorempana sitä mieltä etten ikinä muuttaisi pois Suomesta, mutta tänä päivänä ei juurikaan haittaisi maisemanvaihto.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Oma isänmaallisuuteni taas on vahva, mutta voisin silti helposti elää jossain lämpimässä luultavasti loppuelämäni.
Aseisiin tarttuminen taas... noh. Hyvinkin varmasti tarttuisin.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Jatkiksen tahmailusta päätellen SM-liigakauden alku on saanut kiekkoniilot liikkeelle näin virtuaalisestikin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkiksen tahmailusta päätellen SM-liigakauden alku on saanut kiekkoniilot liikkeelle näin virtuaalisestikin.

Jaa tämä hidastelee muuallakin. Eilen ja tänään jatkis on ollut aika hidas, epäilin jo oman koneen "vikaa". Josta johtuikin mieleeni, että UrhoTV:n nettilähetys toimi tänään aika kivasti. Positiivinen yllätys. Tosin puoli peliä jäi katsomatta saunomisen ja muun oheistoiminnan vuoksi. Mestaruuskrapulaa päällänsä vieläkin.
 

-S-

Jäsen
Avautui että röökin polton lopettaminen ei onnistukkaan noin vaan. Kuvittelin olevani ns. tapapolttaja (eli silloin kun dokaa, vituttaa, ärsyttää, on huono päivä tai vaikka sataa vettä). Nyt ku ei saa vetää missään tilanteessa niin voi PERKELE ja kaikki muut kirosanat!!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mahtava trollauskilpailu käynnissä Naisasiat-ketjussa. Avautui, että ajankohta tuolle on ihan puhdas sattuma.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Avautui että tämä Ässien tshekkivahvistus onkin Radek Smolenak eikä Radek Smolanek. Ihmettelin koko pelin ajan että miksi Ramonan Ripa sanoo tuon nimen koko ajan väärin mutta sitten huomasinkin että tuo nimi on ihan oikeasti Smolenak.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös