Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 022
  • 34 071

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui, että tällaista ketjua ei tarvitse tänä vuonna lainkaan avata.

Kiitos JYP ja Dufva; Jatkoajan lukijat ja tukijat kiittävät serveritilan säästymisestä.

Äläs hätäile, kyllä joku vielä avaa ketjun siitä, kuka saa toisena potkut. Nää potkut tuli katos liian pikaisesti
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Äläs hätäile, kyllä joku vielä avaa ketjun siitä, kuka saa toisena potkut. Nää potkut tuli katos liian pikaisesti

Puhumattakaan siitä että tiettyjen piirien mielestä RD ei saanut monoa vaan lähti miehekkäästi itse. Ko. ryhmittymän ilmaantumista (ja sen vääntöketjun avautumista) odotellessa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jatkoajan Otteluseurantaketju on yllättävän hyvä kanava seurata kiekkokierrosta, jos radio- tai televisioyhteyttä ei ole saatavana. Toimii varmemmin ja luotettavammin kuin SM-Liigan nettisivut.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Puhumattakaan siitä että tiettyjen piirien mielestä RD ei saanut monoa vaan lähti miehekkäästi itse. Ko. ryhmittymän ilmaantumista (ja sen vääntöketjun avautumista) odotellessa.

Sulle ei ole vissiin sitten vielä avautunut, mitä eroa on sopimuksen irtisanomisella ja sopimuksen purkamisella.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sulle ei ole vissiin sitten vielä avautunut, mitä eroa on sopimuksen irtisanomisella ja sopimuksen purkamisella.

No avataan sen verran, että sopimuksen purkaminen toki tapahtuu jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä kun taas irtisanominen on yksipuoleinen toimenpide ja vaatii aika vahvat perusteet, eli käytännössä sopimusta pitää olla rikottu.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No avataan sen verran, että sopimuksen purkaminen toki tapahtuu jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä kun taas irtisanominen on yksipuoleinen toimenpide ja vaatii aika vahvat perusteet, eli käytännössä sopimusta pitää olla rikottu.

Osittain noin, mutta ei aina. Sopimus voidaan myös purkaa yksipuolisesti, mikäli siihen on olemassa riittävän painavat syyt. Kuten esimerkiksi sellainen, että työntekijä ilmaantuu työpaikalleen myöhässä, hirvittävässä humalassa ja vetää esimiestään turpaan.

Tai vaihtoehtoisesti, että työntekijä ei ilmaannu syytä ilmoittamatta työpaikalleen seitsemään päivään. Tämä sama pätee muuten myös työnantajaan, eli jos työnantajan edustajaa ei näy työpaikalla seitsemään päivään, niin työntekijällä on oikeus katsoa työsopimus purkautuneeksi.

Purkamisen ja irtisanomisen perimmäinen erohan on siinä, että purkutapauksessa työsuhde ja samalla palkanmaksu päättyy välittömästi ilman irtisanomisaikaa, mutta tämän yksipuolisen purkuperusteen käyttö vaatii jo jonkinlaista yllä kuvatun kaltaista törkeää tuottamuksellisuutta.

Sellaista tuskin tässä RD:n tapauksessa on osoitettavissa, vaan Seppänen ja RD yksinkertaisesti sopivat keskenään, minkälaisella erorahalla sopimus saadaan yhteisymmärryksessä purettua.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Noo, kunhan nyt irvailin (ja joku vielä saivarteli päälle, kun vinoilin hieman epätarkasti). Liigakoutsin perinteisten potkujen kanssa irtisanomisella ei varmaankaan ole tekemistä, vaan palkanmaksu jatkuu.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
"Jääkiekkoviihdeteollisuus r.y:n ja Ylempien jääkiekkovalmentajien (lue: päävalmentajien) neuvottelujärjestö r.y:n" työehtosopimusta odotellessa...

Kyllä sekin päivä vielä koittaa, kun sellainen laaditaan, sanokaa mun sanoneen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
- Sitä kuulee aina näitä tarinoita Mestis-kiekon erinomaisuudesta. Yleensä sarjan liigalle kateellisten kannattajien höpinöitä. Tietty ennakkoluulottomuus, railakkuus ja yllätyksellisyys paisto läpi tän päivän kärkikamppailussa.

- Nopea yhteys, mutta selaus tökkii. Vaihdoin virustorjuntaohjelmat ja lähetin Firefoxin farmiin. Ekan kerran Chrome käytössä. Alkushokista toivuttuani ihan ok, kai tähänkin vois tottua.

- Tietyt Simpsonien klassikkojaksot ja kohtaukset jaksaa naurattaa vuodesta toiseen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mulla on tapana kerran viikossa piipahtaa kirjaston lukusalissa tsekkaamassa uusin Veikkaaja. Samalla tulee yleensä katsottua läpi aina uusin Rumba ja/tai Soundi.

Tässä jonkun viimeisen vuoden aikana olen huomannut sen että minua kiinnostaa jatkuvasti vähemmän se mitä ns. populaarikulttuurissa tapahtuu. Musiikissa siis. Ihan sama. Oikeastaan kaikki musiikki josta ei kirjoiteta Infernossa (metallialan lehti, kestotilaus) ei minua kiinnosta millään tavalla.

Niin sitä vaan että muistan niin selvästi kun joskus 80-luvun alkupuolella koin musiikillisen heräämisen ja Abba vaihtui uuden aallon kautta punkkiin, tukkaheviin, thrashiin ja sitä kautta kaikenlaiseen metalliin ja muuhunkin ihanaan niin 7 vuotta minua vanhempi isoveljeni teki erittäin selväksi sen että "kun vanhenet niin huomaat kuinka kaikki tuommoinen hevi alkaa tuntua lapselliselta." No vittu, eihän tää mun musiikkimakuni ole kehittynyt sieltä kuin tylympään ja brutaalimpaan suuntaan! Inhottaa oikein kaikki kevyt ja tanssittava viihdemusiikki. Hyi!

Musiikkimakuni ei kehittynyt.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Musiikkimakuni ei kehittynyt.

Jokseenkin sama, vaikka edustan eri genreä. Olen kohta 40 ja minun kuuluisi saamieni ohjeiden mukaan pitää dance-musiikkia lapsellisena. Näin ei ole käynyt. Mun oli helppo siirtyä Abban myötä italoon/muuhun discoon ja ysärin puolella technon/trancen ja eurodancen pariin ja näillä mennään edelleen.

Sikäli musamakuni on kyllä kehittynyt, että vaihtoehtoisista genreistä on löytynyt yhä enemmän hyviä biisejä, mutta ne ovat lähes kaikki vähintään 20 vuotta vanhoja. Uudemmista ei löydy mitään kiinnostavaa.

Lukaisin joku aika sitten Suomen top 40 levymyyntilistaa ja tunnistin sieltä yhden artistin, jollain greatest hits -kokoelmalla. Entä jos minun pitäisi luetella kaikki tietämäni 2000-luvulla tehdyt ei-dance biisit? Ei tule äkkiä mieleen kuin Popedalta jotain.
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jokseenkin sama, vaikka edustan eri genreä. Olen kohta 40...
Näin jälkiviisaana tämä oli nähtävissä jo n. 15 vuotta sitten kun molemmat omasta genrestään sen verran vakuuttavasti vaahtosi!

Hienoa että on musafriikkejä. Ja muitakin friikkejä tietysti!
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Samassa suossa Datsunin kanssa. Aina muksuna/teininä vanhemmat puhui kuinka muutaman vuoden päästä jää raskaampi musiikki taakse, ja sen takia niitä levyjäkään ei olisi tarvinnut ostaa niin paljoa, kun ei niitä kuitenkaan aikuisena kuuntele.

Juuri nyt Blood Red Thronen laulaja murisee taustalla jotain suolistamisesta/ruumiisiin sekaantumisesta ja musiikkimaku on pysynyt kutakuinkin samana. Korkeintaan tosiaan vielä rankempaan suuntaan on menty. Sanotaanko että omalla kohdalla näkyvin muutos lienee se, ettei kaikki radiossa tai yökerhoissa soiva ole enää automaattisesti paskaa (vaikka suuri prosentti sitä onkin), vaan osaan myös nauttia muusta musiikista, joskaan en läheskään siinä määrin kuin metallista.

Niin, ja niitä levyjä, joihin ei olisi kantsinut rahojaan kuluttaa, on nyt paria kappaletta alle 800 hyllyssä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
South Parkin 15. kauden toinen puolisko käynnistyy kahden viikon päästä, lokakuun 5.

Datsun, Teemu 73 keskustelusta tuli mieleen ekan puoliskon päätösjakso, "You're getting old", jossa teemana oli nimenomaan iän mukanaan tuoma kyynistyminen ja muutokset suhtautumisessa populaarikulttuuriin. Stan taisi kokea näitä tuntemuksia ja lääkärin selitys asialle oli seuraava:

You see, Stan, as you get older, things that you used to like start looking and sounding like shit. And things that seemed shitty as a child don’t seem as shitty. With you, somehow, the wires have gotten crossed, and everything looks and sounds like shit to you. It’s a condition called Being a Cynical Asshole
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Niin, ja niitä levyjä, joihin ei olisi kantsinut rahojaan kuluttaa, on nyt paria kappaletta alle 800 hyllyssä.
Ihan viime vuosina ei ole tullut laskettua, mutta eiköhän tuolla viitisensataa levyä ole. Tänä päivänä tulee ostettua erittäin vähän, sen verran kyyninen paska sitä jo on että vain ns. mestariteokset pitää hankkia.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avautui mokkulalla surffaillessani se että youtuben videoiden alussa pyörivästä pyörylästä tulee matopeli jos painaa nuolinäppäintä. Vänkää.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Iltasanoman kuvan perusteella avautui, että Leo Komarovilla on hemmetin komea pulari-parta-viiksi-kombinaatio sekä se, että sillä on kieli poskessa vähän joka tilanteessa. Sen sijaan ei avautunut, kenen politrukin kuva Leksan rintamuksessa on.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Minulle avautui, että Jatkoajan keskustelupalsta on vähän niin kuin BB-talo. Moderaattorit silittelevät vuoronperään myötä- ja vastakarvaan ja tarkkailevat sosiopsykologisen kokeen tavoin, miten ryhmäkoheesio toimii, kuka narisee päätöksistä, kuka ratsastelee paikalle toitottamaan totuuden torvea.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Saattaa olla jo vanhaa tietoa, mutta äsken puolivahingossa SVT World kanavalle kääntäessäni törmäsin Eliterien makasiiniin/parhaisiin palaisiin. Pitäs ehkä selvittää aikataulut.
 

JAgE

Jäsen
Saattaa olla jo vanhaa tietoa, mutta äsken puolivahingossa SVT World kanavalle kääntäessäni törmäsin Eliterien makasiiniin/parhaisiin palaisiin. Pitäs ehkä selvittää aikataulut.

Mikäli ohjelman nimi on Hockeykväll, niin sehän tulee myös FST5:lta ainakin torstai-iltaisin noin klo 00:30.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Helsinki on pinta-alaltaan pieni kunta. Voisi* jopa sanoa, että jos Suomi on kärpäsenpaska maapallon mittakaavassa, niin Helsinki on kärpäsenpaskan kokoinen Suomen mittakaavassa.

Asia avautui, kun luin valitusta joukkoliikenteen huonoudesta. Nuorena sitä joutui polkemaan/mopoilemaan kymmenkunta kilometriä ennenkuin pääsi edes joukkoliikenteen piiriin.

(*) Huom konditionaalin käyttö, en siis sano, että Helsinki on kärpäsenpaska, vaan teen vertailun suhteellisesta koosta. Halla-ahoon verraten tuostakin saisi kohuotsikon: Helsinki on kärpäsenpaska, sanoo jatkoajan kirjoittaja. No tuskinpa huomisen lehtien otsikoissa näin lukee. Avautui muuten toinenkin seikka eli se, että mulla on tylsää kun on aikaa kirjoittaa tämänkaltaista paskaa tänne.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nuoret ei osaa maalintekoa. SM-liigan maalipörssin kärjessä 4 pörsällä Sami Kapanen, 38, ja Ville Peltonen, 38.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kun kasvattaa tässä yli nelikymppisenä ekan kerran elämässään leukapartaa niin huomaa hipelöivänsä enemmän sitä kuin nivusiaan. Uutuuden viehätystä, luulisinsin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös