Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 768 947
  • 34 071

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se, että wolfram|alpha osaa laskea. Oi jospa tämä olisi ollut käytössä lukioaikoina... http://www94.wolframalpha.com/input/?i=pi integrate 3-(y-1)^(1/3) from y=0 to 9

e: näköjään en saa tuota linkkiä toimimaan suoraan... osoiteriville kopioimalla sen kuitenkin saa toimimaan...
 
Viimeksi muokattu:

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pink noise

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel...uroviisut+on+suurin+homoparaati/1135246026342

Minulle avautui että Waldo`s People -yhtyeen oikea nimi taitaakin olla
Dildo`s People!

Nimestä tiedä, mutta avautui viimeistään eilen, ettei poika pahasti liioittele. Helsinkiläinen ravintola, jossa viisuja seurattiin, oli todella vahvasti ladattu ns. normikävijöistä poikkeavalla jengillä - oltiin osa alta tusinan kokoista heteropopulaatiota. Eipä tuo haitannut ja hyvä oli tanssimeininki:-), pisti vaan silmään.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ei hyvää päivää, tänään aamulla minulle avautui, mistä lyhenne WC tulee. Water closet. Aivan hiljattain minulle on lisäksi avautunut, että pc tulee sanoista personal computer. Jumaliste on jännää tää elämä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei hyvää päivää, tänään aamulla minulle avautui, mistä lyhenne WC tulee. Water closet. Aivan hiljattain minulle on lisäksi avautunut, että pc tulee sanoista personal computer. Jumaliste on jännää tää elämä.
Itselleni on avautunut jo kauan sitten että lyhenne PA tulee sanoista perse auki, tai persaukinen.

Myöhemmin minulle selvisi että PA on lyhenne myös sanoista public address. Sitä käytetään esim bändien ns keikkakamoista, PA-laitteista.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Hyväksikäytin irc-gallerian poliisin (siis oikea poliisiviranomainen, rekisteröitynyt galleriaan "jalkautuakseen" nuorten maailmaan) tietoja, ja esitin kysymyksenä hänelle seuraavaa:

Olen syntynyt vuonna -85, joka tarkoittaa sitä, että olen ensimmäistä ikäluokkaa jonka piti hankkia mopokortti. Koskaan en sitä hankkinut. Nykyään omistan normaalin ajokortin, saanko sillä ajaa mopoa laillisesti?

Vastaus kuului:

"Mopokortti on pakollinen vuonna 1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille. Eli et saa"

Aika oho.

Ei pidä paikkaansa. Saat ajaa mopoa jos sinulla on normaali B-kortti.

Täällä löytyy ajokorttiluokat, joista löytyy seuraavaa:

AKE - Ajokortit:

B-luokka:
ne henkilöautot, pakettiautot ja muut ajoneuvot, joiden kokonaismassa on enintään 3500 kg ja joissa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle, sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg tai koko yhdistelmän kokonaismassa enintään 3500 kg eikä hinattavan ajoneuvon kokonaismassa ylitä vetoauton omamassaa.

A- tai B-luokan ajoneuvon ajo-oikeuden haltija saa kuljettaa myös M- (M-luokka:
mopot lukuunottamatta pienitehoisia mopoja sekä kevyet nelipyörät.
) ja T-luokan ajoneuvoa.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
...hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg tai koko yhdistelmän kokonaismassa enintään 3500 kg eikä hinattavan ajoneuvon kokonaismassa ylitä vetoauton omamassaa...

Eikös tähän pitäisi lisätä että perävaunun kok. massa saa olla enintään 750kg JARRUITTA, eli matkailuvaunua tms. jarrullista perävaunua saa vetää em. ehtojen mukaisesti.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Eikös tähän pitäisi lisätä että perävaunun kok. massa saa olla enintään 750kg JARRUITTA, eli matkailuvaunua tms. jarrullista perävaunua saa vetää em. ehtojen mukaisesti.

Näin se muistaakseni on. Tuo ylläoleva on suora lainaus AKE:n sivuilta, linkki löytyy myös aiemmasta viestistäni. Eiköhän sieltä löydy koko sepustus, en ihan kaikkea viitsinyt viestiin sisällyttää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kässäsin äskettäin, että 'badge bunny' on suomeksi 'skoudesussu'. Ainakin juuri päättyneen Life -sarjan suomentajan mukaan. Ja toista pääosaa esittävä Sarah Shahi on käsittämättömän kaunis otus.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Klamydian kappale Kosketus kertoo pedofiliasta ja insestistä. Prkl kun en ole ennen näitä sanoja niin tarkkaan kuunnellu, mutta avautui nyt sit tämä asia mulle.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Orange County Choppersin Orange County sijaitseekin USAn itärannikolla eikä Kaliforniassa.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Ehditkö pitkäänkin ihmetellä sarjan usein aika lumisia maisemia? ;)

Heh, katson tuota niin satunnaisesti, mutta muistan kyllä joskus nähneeni vähän luntakin pajan edustalla, mutta sekään ei vielä riittänyt asian avautumiseen kun yleensä näyttävät vain sisätiloja ja kavereita patsastelemassa aurinkolasit päässä. Viime jaksossa kuitenkin mainitsivat yhden työntekijän kulkevan Pennsylvaniasta joka aamu töihin ja vasta tuo sai epäilemään sijaintia, sillä työmatkana halki mantereen ajaminen tuntui äkkiseltään melko pitkältä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Avautui, että veska onkin maali eikä maalivahti, niinkuin pikkukundista saakka on sanottu. Onhan se näin jälkeenpäin ajateltuna täysin loogista vrt kassi-kassari, reppu-reppuri, veska-veskari jne.

Veska on silti aina meidän peleissä ollut maalivahti. Samoin, kun kerättiin lätkäkorteista veskoja, oli ne tietenkin veskareita.

Tuli vaan mieleen, kun appiukko huudahti "veska" Chelskin tehtyä byyrin Chelski-Pool -matsissa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Avautui, että veska onkin maali eikä maalivahti, niinkuin pikkukundista saakka on sanottu. Onhan se näin jälkeenpäin ajateltuna täysin loogista vrt kassi-kassari, reppu-reppuri, veska-veskari jne.

Veska on silti aina meidän peleissä ollut maalivahti. Samoin, kun kerättiin lätkäkorteista veskoja, oli ne tietenkin veskareita.

Que? Miten teillä sitten kysytään kuka menee veskaan?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Que? Miten teillä sitten kysytään kuka menee veskaan?

Joo, kyllä kysyttiin silti jostain syystä juuri näin.

Kysyin parilta kaverilta, joiden kanssa pelailtiin paljon pikkuskloddeina ja molempien vastaus oli, että veska on maalivahti.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Veska on Kauppakeskus Pirkkalassa ja niiden logossa on kyllä d2uce:n mainitsema laukku/kassi. Juontaako sitten tosta kassista maaliin tämä?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että Arto Paasilinna on suomalaisen miehen prototyyppi; helvetin ruma, aina kännissä, lihava ja kova uhoamaan itseään heikkommille.
 
Avautui, että Arto Paasilinna on suomalaisen miehen prototyyppi; helvetin ruma, aina kännissä, lihava ja kova uhoamaan itseään heikkommille.

Hiukan säälittää, kun tämän jutun nostanut 17-vuotias kloppi mainitsi lähes ensimmäisessä MTV3:n uutisessa lainatussa lauseessaan, ettei hän ole pitkävihainen ja pienellä korvauksella ja anteeksipyynnöllä selvitään. Jotenkin tuli sellainen amerikkalainen fiilis tuosta.

Noh, Arto törttöilee minkä törttöilee, mutta Jäniksen vuosi ja Ulvova mylläri ovat edelleen ehtaa laatutavaraa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös