Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 786
  • 34 071

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Vaikeaa on, näemmä

JA:n vapaalla puolella päivystää muutaman hengen osasto, jonka mielestä naiset keksivät Suomessa raiskaussyytteitä liukuhihnalta viattomien miespolojen pään menoksi - ja Suomen tunnetusti puolueellinen, korruptoitunut ja seksuaali- ja väkivaltarikoksissa äärimmäisen tiukkaa rangaistuslinjaa noudattava oikeuslaitos vielä menee tähän halpaan. Ilmeisesti tilanne helpottuisi, jos esim. Saudi-Arabian tyyliin tilanteeseen vaadittaisiin vähintään kahden miehen todistus, eikä akkojen muutenkaan annettaisi liikoja puhua tai liikuskella ominpäin.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
JA:n vapaalla puolella päivystää muutaman hengen osasto, jonka mielestä naiset keksivät Suomessa raiskaussyytteitä liukuhihnalta viattomien miespolojen pään menoksi - ja Suomen tunnetusti puolueellinen, korruptoitunut ja seksuaali- ja väkivaltarikoksissa äärimmäisen tiukkaa rangaistuslinjaa noudattava oikeuslaitos vielä menee tähän halpaan. Ilmeisesti tilanne helpottuisi, jos esim. Saudi-Arabian tyyliin tilanteeseen vaadittaisiin vähintään kahden miehen todistus, eikä akkojen muutenkaan annettaisi liikoja puhua tai liikuskella ominpäin.

Tälle asialle olisi tosiaan melko avartavaa saada ihan oikeita perusteluja. Ehkä saammekin, mutta se periaatteessa kuuluu sinne Suomen oikeuslaitos & närhen "ne" -ketjuun....
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
JA:n vapaalla puolella päivystää muutaman hengen osasto, jonka mielestä naiset keksivät Suomessa raiskaussyytteitä liukuhihnalta viattomien miespolojen pään menoksi - ja Suomen tunnetusti puolueellinen, korruptoitunut ja seksuaali- ja väkivaltarikoksissa äärimmäisen tiukkaa rangaistuslinjaa noudattava oikeuslaitos vielä menee tähän halpaan. Ilmeisesti tilanne helpottuisi, jos esim. Saudi-Arabian tyyliin tilanteeseen vaadittaisiin vähintään kahden miehen todistus, eikä akkojen muutenkaan annettaisi liikoja puhua tai liikuskella ominpäin.
Jaa. Minun nähdäkseni taas kyseisessä ketjussa muutaman hengen osasto edustaa näkymystä että jotain todisteita pitäisi olla ketään voitaisiin tuomita ja sitten toinen muutaman hengen osasto haluaisi tuollaista Saudi-Arabia-tyylisen käytännön, että pelkkä toisen (sen luotettavamman) osapuolen sana riittäisi erimielisyystilanteessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitokset heavylle, FreezingHellille ja macnevisille taksiasiassa. Heti helpotti ja voin puolestani mennä pätemään kaverilleni, joka tuosta varausnumerojutusta vänkäsi. Ainoa oikea tietohan löytyy aina Jatkoajasta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
JA:n vapaalla puolella päivystää muutaman hengen osasto, jonka mielestä naiset keksivät Suomessa raiskaussyytteitä liukuhihnalta viattomien miespolojen pään menoksi - ja Suomen tunnetusti puolueellinen, korruptoitunut ja seksuaali- ja väkivaltarikoksissa äärimmäisen tiukkaa rangaistuslinjaa noudattava oikeuslaitos vielä menee tähän halpaan. Ilmeisesti tilanne helpottuisi, jos esim. Saudi-Arabian tyyliin tilanteeseen vaadittaisiin vähintään kahden miehen todistus, eikä akkojen muutenkaan annettaisi liikoja puhua tai liikuskella ominpäin.

Ilmeisesti luetun ymmärtäminen ei ole choose_lifen vahvimpia puolia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kiitokset heavylle, FreezingHellille ja macnevisille taksiasiassa. Heti helpotti ja voin puolestani mennä pätemään kaverilleni, joka tuosta varausnumerojutusta vänkäsi. Ainoa oikea tietohan löytyy aina Jatkoajasta.

Tarkennetaan sen verran, että tekstarilla tulee ensin kuittaus keskuksesta, jossa on varausnumero. Kun joku taksi kuittaa tilauksen, niin tulee toinen viesti, jossa on taksin numero.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ihan miten vaan

Ilmeisesti luetun ymmärtäminen ei ole choose_lifen vahvimpia puolia.

Ei silloin, kun jauhetaan paskaa. Esim. tässä tapauksessa ollaan sitä mieltä, että riippumattoman instanssin (jonka suhtautuminen ao. kaltaisiin juttuihin noin yleisesti lienee tiedossa) hyväksymä kertomus ja fyysiset vammat eivät riitä todisteeksi tapahtuneesta. Itse luotan toistaiseksi Suomen oikeuslaitokseen - mutta hätä pois, eiköhän Itä-Suomen hovioikeus korjaa tämänkin huutavan sortovääryyden.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei silloin, kun jauhetaan paskaa. Esim. tässä tapauksessa ollaan sitä mieltä, että riippumattoman oikeusinstanssin hyväksymä kertomus ja fyysiset vammat eivät riitä todisteeksi tapahtuneesta.
Kysymys keskustelussa olikin siltä pohjalta, että vastakkain oli kahden ihmisen lausunnot ilman näitä tukevia todisteita. Mahdollinen muu naisen lausuntoa tukenut aineisto tuotiin keskusteluun mukaan vasta myöhemmässä vaiheessa.

Kannattaa muistaa, että lähtökohtana oikeudenkäynnissä on vastaajamyönteisyys. Favor defensionis periaatteen mukaisesti niin sanotussa tasatilanteessa tulee tuomita vastaajan eduksi. Vastaajaa ei voida myöskään millään muodoin velvoittaa oman syyllisyytensä toteamiseen. On siis täysin kantajapuolen asia näyttää väitteensä toteen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Esim. tässä tapauksessa ollaan sitä mieltä, että riippumattoman instanssin (jonka suhtautuminen ao. kaltaisiin juttuihin noin yleisesti lienee tiedossa) hyväksymä kertomus ja fyysiset vammat eivät riitä todisteeksi tapahtuneesta. Itse luotan toistaiseksi Suomen oikeuslaitokseen - mutta hätä pois, eiköhän Itä-Suomen hovioikeus korjaa tämänkin huutavan sortovääryyden.

En itseasiassa ole löytänyt mistään viittausta fyysisiin vammoihin saatika kenenkään sanoneen, että fyysiset vammat eivät olisi uskottavia todisteita. Pistätkö linkkiä?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Niinkuin epäilinkin. Ei mitään faktuaalista viittausta ensinnäkään väkivaltaan (sivuseikka), kun muu näyttö voi olla paljon muitakin asioita. Toisekseen kukaan ei ole edes kyseenalaistanut jutussa esiintynyttä muuta näyttöä saatika sitten kyseenalaistanut väkivallan merkkejä raiskauksen todistusaineistona.

MOT, over and out.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Ala homoksi jos haluat lakien säätäjiin vipinää.

Nyt säädetyssä laissahan homopari voi adoptoida toisen osapuolen lapsen mutta on vain ajan kysymys milloin ne saavat adoptoida lapsia mistä vaan.

Missä kulkee hyssyttelyn ja suvaitsevaisuuden raja?
 

Kahvi_Kuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #42 #26 #49, Blue Jackets #61, Leijonat
Minulle avautui tässä muutama viikko sitten että siinä Eniron mainoksessa se äijähän sanoo "Eniro Maista", eikä "Erinomaista". Joka päivä jotain oppii..
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Missä kulkee hyssyttelyn ja suvaitsevaisuuden raja?

Tuossa se menee varmaan. Tai joku muu raja. Keksi itse millä nimellä sitä kutsut.

Perheen sisäinen adoptio on vain hyvä asia. Mahdatko täysin ymmärtää mitä se tarkoittaa? Vihje: aloita tutkimaan asiaa vaikka perintöasioista.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Makuasioissa ei kannata kuunnella muiden mielipiteitä. Maailman paskin kahvi ikinä missään saa kehuja halpistuotteet-ketjussa:
- Euroshopper-kahvi; En ole huomannut eroa "merkkikahveihin".
Ei taida tahtookirjoittaja olla kahvin ystäviä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Olen pannut merkille, että jopa kahvilaatujen arvostelu saattaa aiheuttaa kahvihampaiden pakotusta.

Minulle avautui jo aikoja sitten, että ns. kahvihampaan kolotus on sama asia kuin narkkarin vieroitusoire. Kahvinjuojat valittavat lähes säännöllisesti, että hommista ei tule mitään ilman aamun ensimmäistä kuppia ja toislla alkavat kädet täristä, jos eivät saa annostaan säännöllisesti. Kahvia paljon juovat ovat siis täysin verrattavissa narkkareihin, jotka ovat riippuvaisia päivittäisestä annoksestaan. Siksi työpaikoilla pitäisi sallia myös muiden huumeiden käyttö niille jotka eivät pidä narkkarivarttiaan (lue kahvitunti).
 

d2uce

Jäsen
Minulle avautui jo aikoja sitten, että ns. kahvihampaan kolotus on sama asia kuin narkkarin vieroitusoire. Kahvinjuojat valittavat lähes säännöllisesti, että hommista ei tule mitään ilman aamun ensimmäistä kuppia ja toislla alkavat kädet täristä, jos eivät saa annostaan säännöllisesti. Kahvia paljon juovat ovat siis täysin verrattavissa narkkareihin, jotka ovat riippuvaisia päivittäisestä annoksestaan. Siksi työpaikoilla pitäisi sallia myös muiden huumeiden käyttö niille jotka eivät pidä narkkarivarttiaan (lue kahvitunti).

Lisäksi on usein näitä sekakäyttäjiä, jotka vetävät mielin määrin kahvii ja tupakkaa, koska muuten mistään ei heillä tunnu tulevan mitään. Jotkut kaverit ovat kertoneet, että 5-vuotiaasta asti on kahvia litkitty ja mistään ei tule mitään, ellei aamulla saa annosta. Tulee pää kipeäksi ja kädet tärisee.

Minä sen sijaan olen kahvin suhteen satunnaiskäyttäjä. Toki töissä tulee kahvitauoilla juotua kahvia, jos sitä tarjolla on, mutta ei se kyllä maailmaa kaada vaikka sitä mustaa litkua ei saisikaan. Piristyksenä kyllä ihan hyvä, koska energiajuomat välillä pistävät pumpun hieman tiukille.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Minulle avautui jo aikoja sitten, että ns. kahvihampaan kolotus on sama asia kuin narkkarin vieroitusoire...

Jos joku "keksisi" kahvin ja tupakan nyt, niin ne kriminalisoitaisiin välittömästi, mutta eihän niitä nyt enään voi, kun maailman talous kaatuisi...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siitä "kaksi sekunttia aikaa" ja "Venäjä on lyöty" matsista on kulunut jo kymmenen vuotta. Tuolta toisesta ketjusta kun löysin youtube -linkin. En olisi uskonut että siitä nyt ihan niin kauaa olisi. Noh.

Toisena asiana mulle "avautui" se, että suurin osa puhuu halpistuotteista, eikä siis halppistuotteista kahdella peellä, kuten itse olen tottunut sanomaan. Tuosta "Kokemuksia halpistuotteista" -ketjusta tuo siis selvisi. Aluksi luulin tuota vaan jonkun kirjoitusvirheeksi.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Siitä "kaksi sekunttia aikaa" ja "Venäjä on lyöty" matsista on kulunut jo kymmenen vuotta. Tuolta toisesta ketjusta kun löysin youtube -linkin. En olisi uskonut että siitä nyt ihan niin kauaa olisi. Noh...

Mullekin aukesi se, että kymmenen vuotta on menee aikamoista haipakkaa!!! Ja ikää vasta 25...
 

d2uce

Jäsen
Kummelin sketseissäkin esiintynyt paikkakunta Kiviapaja on itseasiassa Heikki Silvennoisen syntymäpitäjä. Kaiketi jossain Savonlinnan liepeillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös