Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 308
  • 34 067

d2uce

Jäsen
Travian onkin joku peli.

Vapaan keskustelun etusivulla on välillä vilahdellut tuollainen otsikko ja olen kuvitellut sen käsittelevän jotain örrörrör-bändiä.

Minä luulin sen käsittelevän sitä leffaa jossa oli joku ihmisen ja leijonan risteytys ja ihmettelinkin, että kuinka joku sellainen lasten (?) elokuva voi olla niin suosittu, että sille on avattu oma ketju Jatkoaikaan.

Nyt kun tarkemmin niitä leffamainoksia muistelen, niin saattoi sen leffan nimi ollakin joku Narnia.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Mä luulin, että Travian on joku ihqemo-bändi. Ihmettelinkin miten täällä truemetallistien, claptonistien ja mäyräkoirapäisten palstalla semmoisesta jauhetaan.

Tänään avautui myös, että Valtion Rautatiet on siirtynyt vihreään yritysilmeeseen. How weird!
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tästä on jo jokunen tovi mutta California Dreamin' kappale ei ole Beach Boysien esittämä vaan The Mamas and The Papas orkesterin. Samanlaista heleää laulantaa esittää molemmat.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos haluat päästä vielä kiemuraisempiin tiloihin, kuuntele Tapani Kansan versio. Sen nimi on 'Kalajoen hiekat'. Tilaanko kyydin saman tien?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Edellisten avautujien innoittamana tutkin pikkuisen Mamas & Papasin historiaa, ja minulle avautui ettei Mama Cass Elliot tukehtunutkaan kinkkuvoileipään vaan sai proosallisesti slaagin. Nyt taas tylsä totuus korvasi hyvän legendan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entäs tämä sitten: Wilson Phillips? Sisältää kaksi osaa Beach Boys -geenejä ja yhden osan Mama's & Papa's -geenejä. Heidän hiteistään T.Kansa ei tietääkseni ole tehnyt yhtään versiota.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänä aamuna aamun lehteä lueskellessani avautui, että Waldo's Peoplen yksi jäsenistä on hyvän tuttavani tyttären poika. Kasvoi kiinnostus kyseistä bändiä ja Euroviisuja kohtaan paljon.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että nykyisin atk-laitteiden asentaminen ei olekaan yhtä helppoa kuin ennen. Tai sitten olen tulossa vanhaksi. Todennäköisesti molemmat oikein.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entäs tämä sitten: Wilson Phillips? Sisältää kaksi osaa Beach Boys -geenejä ja yhden osan Mama's & Papa's -geenejä. Heidän hiteistään T.Kansa ei tietääkseni ole tehnyt yhtään versiota.

Ja toinen niistä Wilsonin tytöistä sai geeneissä epäonnekseen myös isänsä 70-luvun ulkonäön ja ruumiinmuodon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasta tällä päivämäärällä avautui, että taksin tilaamisen yhteydessä saatava numero onkin ns. varausnumeron sijasta se sama numero, joka seisoo tilatun auton katolla olevassa keltaisessa taksitunnuksessa. Vitun taksikuskit ei oo koskaan vaivautunu kertomaan, piti kuulla se muualta. Onpa nyt fiksu olo, taas.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasta tällä päivämäärällä avautui, että taksin tilaamisen yhteydessä saatava numero onkin ns. varausnumeron sijasta se sama numero, joka seisoo tilatun auton katolla olevassa keltaisessa taksitunnuksessa. Vitun taksikuskit ei oo koskaan vaivautunu kertomaan, piti kuulla se muualta. Onpa nyt fiksu olo, taas.
Tuo nyt ei ainakaan Helsingissä pidä paikkaansa. Siinä vaiheesa kun keskukseen soittaa niin ei niillä ole mitään tietoa, mikä taksi sen kyydin ottaa toimekseen. Ellei nyt sitten ihan viime aikoina ole systeemit muuttuneet.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vasta tällä päivämäärällä avautui, että taksin tilaamisen yhteydessä saatava numero onkin ns. varausnumeron sijasta se sama numero, joka seisoo tilatun auton katolla olevassa keltaisessa taksitunnuksessa.
Joo, ei taida olla. Jos kuski ei ole poistanut tilausta, niin datassa näkyy joku about 10-numeroinen tunnus tilaukselle ja tilausnro on siitä 3 viimeistä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Travian onkin joku peli.

Vapaan keskustelun etusivulla on välillä vilahdellut tuollainen otsikko ja olen kuvitellut sen käsittelevän jotain örrörrör-bändiä.

(Kierrätyskeskuksessa se näemmä olikin.)

Minulle avautui samalla, että näemmä aikuiset pelaavat sitä....
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo nyt ei ainakaan Helsingissä pidä paikkaansa. Siinä vaiheesa kun keskukseen soittaa niin ei niillä ole mitään tietoa, mikä taksi sen kyydin ottaa toimekseen. Ellei nyt sitten ihan viime aikoina ole systeemit muuttuneet.

Minulle avautui jo vuosia sitten, että taksin tilaaminen soittamalla on typerää, koska tekstiviestillä asia hoituu nopeammin ja kuittaukset tulee tekstarina, niin tilausnumero on käynnykässä muistissa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Minulle avautui jo vuosia sitten, että taksin tilaaminen soittamalla on typerää, koska tekstiviestillä asia hoituu nopeammin ja kuittaukset tulee tekstarina, niin tilausnumero on käynnykässä muistissa.

OT: Tämän systeemin kehittänyt kaveri palkittiin eilen Uudenmaan vuoden 2009 Nuorena Yrittäjänä. Kolmekymmentä vuotta juuri täyttänyt kaveri kehitti tämän systeemin jo vuonna 2001. Hän on mukana monissa yrityksissä ja kehityskuvioissa. Meikäläisenkin yhteistyökumppani ja mukava sekä harvinaisen pätevä kaveri.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Simonille, tilatessasi taksin tolpalta pk-seudulla ne antavat sulle autonsa numeron. Taas keskuksesta tilatessa ne antavat jonkun random-numeron.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä asia "avautui" minulle tuossa ihan äskettäin.

Kymmeniä vuosia ko. eläinten kanssa enemmän ja vähemmän tekemisissä olleena tajusin/huomasin vasta nyt, että kissa (ja koira) juovat kielen alapuolelle muodostaman "kupin" avulla, eikä silleen yläkautta lipittämällä, niin kuin me ihimiset niitä matkimme... käsittämätöntä.

Esimerkiksi TÄSSÄ kuvassa kissa juo ja vesi siirtyy suuhun kielen alapuolelta, kuten huomaamme (itse kuvattua kuvaa ei aiheesta ole, joten joudumme tyytymään tähän).
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä asia "avautui" minulle tuossa ihan äskettäin.

Kymmeniä vuosia ko. eläinten kanssa enemmän ja vähemmän tekemisissä olleena tajusin/huomasin vasta nyt, että kissa (ja koira) juovat kielen alapuolelle muodostaman "kupin" avulla, eikä silleen yläkautta lipittämällä, niin kuin me ihimiset niitä matkimme... käsittämätöntä.

Teoriasi ei ole aukoton. Ainakaan kaikki koirat eivät juo tuolleen alakautta lipittämällä. Itselle nimittäin sama asia avautui tuossa muutama kuukausi sitten ja sen jälkeen on tutkittu asiaa ja kyllä suurin osa koirista juo juurikin väärinpäin lipittiän. Osa kuitenkin niin kuin ihmisellekkin se olisi luonnollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös