Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 728
  • 34 067

Vee_-

Jäsen
Eilen muuten minulle valkeni, että Philadelphia Flyersin logossa on P-kirjain. Enpä ole ennen niin logoa katsonut, että olisin tuon hiffannut. Pienestä pitäen katsonut logon olevan vain joku epämääräinen siipi.
Mulle avautui jokunen aika sitten, että Pohjolan logossa on P-kirjain. Olen katsonun sitä niin päin, että logon "kasvot" ovat vasemmalle päin, jolloin se vain näyttää joltain epämääräiseltä logolta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Asia, joka ei ole avautunut minulle edelleenkään, on tuo Mega-Pussi yhdistettynä italialaisiin.

Jaa. Tuli uudestaan mieleen tuo, joten vaihdoin Googlen hakukielen italiaksi ja kokeilin mitä pussilla löytyy. Ei varsinaisesti mitään täsmällistä, mutta sivun oikeaan laitaan ilmestyi joku xxxshop, movies for adults tjsp, joten römpsä lienee kyseessä. No, jotain tuollaista epäilinkin, mutta tulipahan nyt kysyttyä. Päättelinkö oikein?
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa. Tuli uudestaan mieleen tuo, joten vaihdoin Googlen hakukielen italiaksi ja kokeilin mitä pussilla löytyy. Ei varsinaisesti mitään täsmällistä, mutta sivun oikeaan laitaan ilmestyi joku xxxshop, movies for adults tjsp, joten römpsä lienee kyseessä. No, jotain tuollaista epäilinkin, mutta tulipahan nyt kysyttyä. Päättelinkö oikein?
En mä tiedä miksi tämä italialaisia naurattaisi, mutta englanninkielisiä ainakin. Kirjoita googleen megapussi, niin tulee enemmänkin sivuja, joissa hihitellään asialle.

http://www.dazbert.co.uk/sites/rudefood/index.php?page=food/megapussi.htm

"At 350g, this is obviously intended as a party bag. If you had a pussi that big you'd want to share it with your friends."
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Norsupoolossa norsun selässä on kaksi ihmistä. Toinen ohjaa ja toinen pelaa.
 

Gunko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselleni avautui se, että jääkiekkomaalivahtina oleminen on erittäin raskasta puuhaa.
 

Ender00

Jäsen
Yskänlääke on humpuukia

Sunnuntain lehteä lukiessani itselleni avautui, että yskänlääke on humpuukia.

Lapsesta pitäen sitä on yskään minulle juotettu ja koko ikäni kuvitellut ettei kai näin tehtäisi eikä yskänlääkkeitä myytäisi ellei olisi tarkasti tutkittu ja todistettu, että se myös tehoaa yskään.

Sunnuntain lehdestä saikin sitten lukea, että itse asiassa yskänlääkkeen tehoa on tutkittu todella vähän ja niissä vähissäkin tutkimuksissa todettu, ettei yskänlääke ollut sen tehokkaampi kuin lumelääkekään.

Siis yskänlääke on humpuukia.

Kovasti sitä yrittää elää elämänsä kriittisenä ja faktojen pohjalta ettei vanhat uskomukset tai humpuuki miestä kuljettaisi, mutta tuote en ollut osannut edes epäillä.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Sunnuntain lehteä lukiessani itselleni avautui, että yskänlääke on humpuukia.

Lapsesta pitäen sitä on yskään minulle juotettu ja koko ikäni kuvitellut ettei kai näin tehtäisi eikä yskänlääkkeitä myytäisi ellei olisi tarkasti tutkittu ja todistettu, että se myös tehoaa yskään.

Sunnuntain lehdestä saikin sitten lukea, että itse asiassa yskänlääkkeen tehoa on tutkittu todella vähän ja niissä vähissäkin tutkimuksissa todettu, ettei yskänlääke ollut sen tehokkaampi kuin lumelääkekään.

Siis yskänlääke on humpuukia.

Kovasti sitä yrittää elää elämänsä kriittisenä ja faktojen pohjalta ettei vanhat uskomukset tai humpuuki miestä kuljettaisi, mutta tuote en ollut osannut edes epäillä.

Tässä varmaan tarkoitetaan ns käsikauppavalmisteita. Ainakin Codesan Comp toimii vallan mainiosti avaten hengitysteitä ja on muutenkin mukava sairastaa.

Täältä löytyy infoa: http://www.nycomed.fi/NR/rdonlyres/CF6070D6-71CE-4E8A-8F1A-977CB51A608C/0/Codesancomp.pdf

CODESAN comp. -oraaliliuoksen kodeiini estää yskänärsytystä vaikuttamalla aivojen yskänkeskukseen. Efedriini laajentaa keuhkoputkia vähentämällä keuhkoputkien sileiden lihaksien supistustilaa. Efedriini myös supistaa verisuonia ja kiihdyttää sydämen lyöntitiheyttä. Difenhydramiini estää nielusta lähtevää yskänärsytystä. Se estää myös tulehdukseen liittyvää histamiinin vapautumista. Valmisteen muut aineosat vaikuttavat liman koostumukseen ja helpottavat tulehdukseen liittyvän liman irtoamista hengitysteistä.


Valmistajan mainosta/tuotetietoahan tuo on, mutta onhan tuossa toki kunnon ainekset keitossa mukana.

Niin pitää vielä mainita, että tuota ei yllättäen saa ilman reseptiä, mutta ainakin allekirjoittaneella tuo on ihan must jos kunnon yskä yllättää.
 

Ender00

Jäsen
Vielä aiheesta yskänlääke ja sen teho/tehottomuus.

Vesi tehoaa lasten yskään yhtä hyvin kuin monet yskänlääkkeet
26.07.2004
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=2213949&id=7060060

http://www.tiede.fi/vanhakeskustelu/ketju.php?id=1349127
Yskänlääkkeet hyödyttömiä

Tavallisesti käytetyillä yskänlääkkeillä ei ole tehoa flunssayskään
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dna00011

Yskänlääke
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yskänlääke

Löytyykö flunssalääke?
http://yliopistolehti.helsinki.fi/1996_7/ylart6.htm

Yskä lähtee yskimällä
http://media.keskisuomalainen.fi/sunnuntaisuomalainen/5139632.shtml
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Itselläni ainakin Codetabs toimii erinomaisesti, jos on yskää. Jos apu on lähinnä tsyykkinen, niin samapa se minulle, kunhan yskä lähtee.

Voisin muuten syödä noita ihan makunsa vuoksi. Maku on parempi kuin yhdelläkään tuntemallani karamellilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tätä kuvaa on meikäläisen suvussa naureskeltu moneen otteeseen, tää äijä nääs on ihan meikäläisen mutsin miehen näkönen. Samanlaiset Walker From Texas viikset ja just tommonen pikku äijä.

Hän on varmaan ylen otettu esikuvansa nimestä.
---

Minulle avautui, että ravintoloiden Michelin-luokitus on lähtöisin niinkin rahvaanomaisesta käytännöstä kuin renkaanvalmistaja Michelinin oppaasta rekkakuskeille.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Itselleni on avautunut viimeisen kahden päivän aikana se, että muutaman, aivan pienenkin scriptin kirjoittamiseen haluamallaan tavalla saa tuhlattu aivan julmettoman paljon aikaan. Voisi toki olla helpompaa jos osaisi...
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Tällä viikolla mieletön flashback 70-luvulta nykyisyyteen. v. 77 asuin Eirassa ja kävin Ressua. Vuotta nuorempi norssilainen kaverini pelotteli luokkatoverillaan Myllerillä, joka osaa potkia ja joka vetää turpaan kaikkia - etenkin kaupunginosan ressulaisia ja muita vastaantulijoita.
Lähes paskat housussa otin haasteen vastaan. Onnekseni kohtaaminen jäi tuijottelun asteelle Joharissa, jossa Myllerillä oli päällään Jokerien sininen satiinirotsi.En jänistänyt,vaikka mieli teki. Kunpa muistaisinkin mihin tilanne laukesi.Maaninen Myller ei ainakaan perääntynyt, tosin oma itseluottamuksenikin oli lähes perusteettomasti -pelasin Hifkissä- elämäni tähänastisessa tapissa.
80- luvulla hullu MYLLÄRI enkeleineen terrorisoi Lepakkoa.
Vasta tällä viikolla nettiä selaillessani tajusin yhteyden: Myller=Mylläri=Jari Halonen.
Haluaako joku vielä tietää Jumalan Teatterista, Lipton Cocktonista ja Suomen elokuvataiteen ja nykyteatterin tilasta?

edit: myller: lempinimi ajan taitavasta saksalaispotkijasta.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Anaheimilla on Jatkoajassa ihan helvetisti faneja.
Ne on samat kaverit joilla aikoinaan oli ala-asteella Ducks-penaali pöydällä ihQ:n logon takia..pöyristyttävää..tai sitten nykynuorisoa joka hyppää aina menestyvän seuran bandwagoniin...
 

konna_kuittaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
tai sitten nykynuorisoa joka hyppää aina menestyvän seuran bandwagoniin...
Kiitos, tuo on nimittäin täyttä paskaa.

Ja minulle avautui se, että jotkut jaksavat edes miettiä jonkun Y:llä alkavan maan osavaltioiden määrää. Ketä edes voi kiinnostaa tuollainen paskaläjä P-A:ssa. Niin ja itse olen ollut sadanmetrin päässä Yhdysvalloista, mutta en edes viitsinyt kusta sinnepäin vaan pysyttelin turvallisesti Kanadan puolella.
Mikä on Yhdysvaltojen manner?

Heh, aika kämmi tuli tehtyä, pitäisi vissiin lukea viestit läpi ennen lähettämista ;) Korjataan --> Yhdysvalloista...
 
Viimeksi muokattu:

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tajusin että eihän jalkapallon karsinaottelua tulekaan Yleltä vaan canalilta. Miksi vitussa Yle hehkuttaa että kaikki tärkeät urheilutapahtumat televisioidaan kansalle lupamaksun hinnalla, odottaako O-P tosissaan siihen asti että Suomi kahlaa kisoihin? Referenssinä mainittakoon että pelin aikana YLE:llä näytetään seuraavaa ohjelmaa:

TV1 Ryhmä Pullman, Brittiläinen hauskis
TV2 Estradilla: Anneli Saaristo

Ei vittu!
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tajusin että eihän jalkapallon karsinaottelua tulekaan Yleltä vaan canalilta. Miksi vitussa Yle hehkuttaa että kaikki tärkeät urheilutapahtumat televisioidaan kansalle lupamaksun hinnalla

Potkupallon karsintaottelu ei sitten ehkä olekaan tärkeä urheilutapahtuma. Kävikö mielessä?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Erittäin monet muutkin kuin minä kuvittelevat olevansa jotenkin älykkäämpiä ja parempia kuin muut. Olin kuvitellut että heitä on vain muutama, mutta olin ehkä väärässä. Se ei ole vielä auennut että keitä oikeastaan ovat ne 'muut' joita fiksumpia me olemme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös