Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vaikka Ville Nieminen kuulostaa ja näyttääkin livenä vähän "hitaalta", on hän helvetin hyvä ja analyyttinen kommentaattori.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Bushi - ammattisotilas
Bu - sotilasluokka
Do - tie
Ju - pehmeä
Jutsu - tekniikka
Ken - miekka

Mielenkiintoista.

Lisäksi minulle avautui, että spagaatti kirjoitetaan kahdella t-kirjaimella, ja pitkittäis-, poikittais- ja ylispagaatti ovat parhaimmat termit kuvaamaan sen eri muotoja.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Bushi - ammattisotilas
Bu - sotilasluokka
Do - tie
Ju - pehmeä
Jutsu - tekniikka
Ken - miekka
Lisätäänpä listaasi vielä:

Kara - tyhjä
Oke - lava
Te - käsi

...tai näin ainakin muistelisin niiden menevän...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Avautui se kuinka hulppealta nykyiset konsolipelit näyttää, Pleikka 3:lla testasin Formula 1 -07 peliä, näytti paremmalta kuin oikea kisailu telkkarista. Syrjäsilmällä yritin samaan aikaan vilkuilla kun joku toinen nappula pelasi XBox 360:lla jotain tasohyppelyä. Rikas mies jos oisin, ostaisin taulutelkkarin ja XBox 360:n ja siihen Forza Motorsport 2 ettei tulisi aika pitkäksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En itse aikanani älynnyt (heh) päälliköltä kysyä tuon P1-testin tulosta kohdaltani ja se on hieman jäänyt kaivelemaan.
Harmi kun et oletettavasti ollut minun kanssani samassa varuskunnassa. Minä nimittäin otin varmuuden vuoksi kopiokoneella kopsut koko komppanian tuloksista kun ne joskus toimiston pöydältä sattumalta bongasin eikä ketään muita ollut läsnä. Asteikot olivat 1-9 ja 1-6.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Harmi kun et oletettavasti ollut minun kanssani samassa varuskunnassa. Minä nimittäin otin varmuuden vuoksi kopiokoneella kopsut koko komppanian tuloksista kun ne joskus toimiston pöydältä sattumalta bongasin eikä ketään muita ollut läsnä. Asteikot olivat 1-9 ja 1-6.

Kirjurin hommissa pääsi myös näkemään oman komppanian varusmiesten kantakortit, joihin tuo "palikkatestin" tulos oli merkitty. Porukan selkeästi tyhmin kaveri oli todellakin napannut testistä ykkösen.

Omana tietonani tosin pidin nuo numerot eikä niitä kukaan koskaan keksinyt kysyäkään.

Ai itselläni... no 9 tietysti!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjurin hommissa pääsi myös näkemään oman komppanian varusmiesten kantakortit, joihin tuo "palikkatestin" tulos oli merkitty. Porukan selkeästi tyhmin kaveri oli todellakin napannut testistä ykkösen...


Itse myös kirjurina kyttäilin noita ja yllätyin kuinka hyvin ne pystyi arvioimaan etukäteen. Jos joku jannu vaikutti urpolta, niin palikka-arvo todellakin oli siellä 2 tai 3. Luottamukseni psykologisiin testeihin kasvoi, kuten myös luottamakuseni kykyyni arvioida ihmisten älykkyyttä.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse myös kirjurina kyttäilin noita ja yllätyin kuinka hyvin ne pystyi arvioimaan etukäteen. Jos joku jannu vaikutti urpolta, niin palikka-arvo todellakin oli siellä 2 tai 3. Luottamukseni psykologisiin testeihin kasvoi, kuten myös luottamakuseni kykyyni arvioida ihmisten älykkyyttä.
Siis kummasta testistä tässä nyt taas puhutaan? Siinä niistä kahesta siinä, minkä mä ymmärrän psykologisena testinä (kukkakauppakysymykset tms.), oli ties kuinka paljon kysymyksiä, joista pystyi aivan yksi yhteen päättelemään mitä niihin "pitäisi" vastata saadakseen hyvät pisteet. Tyyliin "oletko kaveriporukassasi johtaja, muiden mukana menijä vai hiljainen nyhverö" tai "miten toimit vastuullisen tehtävän saatuasi" tms.

Loppussa vielä oli nämä kaikki kysymykset ihan suoraan, että haluatko johtajakoulutukseen. Nämä pahimmat "urpot" tuskin varsinkaan noihin ovat vastanneet "oikein" ihan siksikin, etteivät halua. Tosin hieman epäilen, etteivät nuo viimeiset kysymykset loppujen lopuksi vaikuta ehkä kuitenkaan tulokseen merkittävästi (tai ne oli jotenkin eriytetty), sillä kyllä pätevät kaverit hommiin värvätään ainakin puoliväkisin ja en usko alussa väärin täytetyn rivin vievän myöhemmin osaltaan RUK-mahiksia.

Siitä toisesta testistä kyllä voinee vetää aika yksi yhteen päätelmiä ihmisen älykkyydestä (toki tietyin varauksin), jos testin on kukakin tehnyt kunnolla. Ei kai sitä kuitenkaan psykologisena testinä pidä pitää?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisi mielenkiintoista tehdä samat testit vaikka kymmenen vuoden jälkeen uudestaan suurin piirtein yhtä suurella otannalla, ja katsoa, kuinka tulokset olisivat mahdollisesti kehittyneet. Tämä tietenkin vaatisi pisteytyksen muokkaamista siten, että intissä täydet pisteet saaneiden kehitystä kyettäsiin arvioimaan myös.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kummasta testistä tässä nyt taas puhutaan? Siinä niistä kahesta siinä, minkä mä ymmärrän psykologisena testinä (kukkakauppakysymykset tms.), oli ties kuinka paljon kysymyksiä, joista pystyi aivan yksi yhteen päättelemään mitä niihin "pitäisi" vastata saadakseen hyvät pisteet.

Toki siinä myös tutkitaan jonkin asteista älykkyyttä ja muutenkin tolkuissaan oloa kun en sin kysyään pidätkö vanhemmistasi ja myöhemmin vihaatko äitiäsi tjsp. Kai sillä karsitaan vai latvalahot ja ne joita ei nappaa pois.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Valkoviinin rypäleet

Valkoviiniä voi tehdä minkä värisistä rypäleistä tahansa. Aiemmin luulin että valkoviini tehdään vain vihreistä rypäleistä ja punaviini luonnollisesti punaisista.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Valkoviiniä voi tehdä minkä värisistä rypäleistä tahansa. Aiemmin luulin että valkoviini tehdään vain vihreistä rypäleistä ja punaviini luonnollisesti punaisista.
Voi toki tehdä, tosin kaikkein tummimmat rypäleet, joita käytetään yleensä punaviinin tekoon eivät maistu valkoviiniksi valmistettuna kovinkaan hyvältä. Punaviinihän saa värinsä siis rypäleen kuorista, jotka ovat osan aikaa mukana käymisprosessissa, valkoviiniin puristetaan vain mehu rypäleestä. Suurimmaksi osaksi muuten viinirypäleet eivät todellakaan ole vaaleanvihreitä joita kaupassa näkyy, vaan erilaisia kurttuisia kovia rypäleitä, joiden värit vaihtelevat mustasta oliivinvihreään, yleisimmän valkoviinissä käytettävät rypäleet ovat ruskean värisiä. Mehu kuitenkin kaikissa on (yleensä) vaaleaa.
 

Särki

Jäsen
Thin Lizzyn alkuperäinen laulaja oli tummaihoinen! Mielikuva bändistä kertoi jotain aivan muuta, mutta eilen näkemäni musiikkivideo avasi asian minulle.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Thin Lizzyn alkuperäinen laulaja oli tummaihoinen! Mielikuva bändistä kertoi jotain aivan muuta, mutta eilen näkemäni musiikkivideo avasi asian minulle.

Juu kyseessä oli Phil Lynott joka valitettavasti lähti soittamaan (ja laulamaan) isoimille lavoille 1986
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kiitos Maikkarin uutisen tiedän nyt senkin, että huuhkajan kansankielinen nimi on ollut hyypiä. Tämä oli minulle aivan bubouutta.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Selailin piruuttani parin kolmen tonnin prätkiä netistä...

Honda GL1800 Gold Wing... kuusi sylinteriä, 1832cm3, 87kW, 363kg, stereot, navigaattori, selkänojat kuskille ja matkustajalle sekä tietenkin airbag tankissa. Ei vittu!
 

scholl

Jäsen
Mexitalista ei saa enää safkaa, vaan maahanmuuttaja tiskin takaa huutaa, että menkää naapuriin Viiden Pennin Krouviin. Ei sitten auttanut muu, vaikka hazardinnäköinen mesta ulospäin. Siellä sitten paikan spesiaalit listasta nopeasti Urheilijan jättileike tilaukseen ja se oli kyllä niin suuri Kesoilin baarin annos, että uni ei heti kyllä todellakaan tullut silmään.

Aika uskomatonta tosiaan, että miten voi olla niin, että Mexital, joka on safkamesta, ei myy enää tänä päivänä safkaa. Melkoista kusetusta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mexitalista ei saa enää safkaa, vaan maahanmuuttaja tiskin takaa huutaa, että menkää naapuriin Viiden Pennin Krouviin. Ei sitten auttanut muu, vaikka hazardinnäköinen mesta ulospäin. Siellä sitten paikan spesiaalit listasta nopeasti Urheilijan jättileike tilaukseen ja se oli kyllä niin suuri Kesoilin baarin annos, että uni ei heti kyllä todellakaan tullut silmään.

Aika uskomatonta tosiaan, että miten voi olla niin, että Mexital, joka on safkamesta, ei myy enää tänä päivänä safkaa. Melkoista kusetusta.

Haha, onks ne joskus muka myyny ruokaa siellä? Mä ymmärsin, että se oli aina sellanen bissemesta jossa paikallisdeekut juo ja ifk:n matsien alun lähettyvillä siellä olis fanejakin juomassa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Aika uskomatonta tosiaan, että miten voi olla niin, että Mexital, joka on safkamesta, ei myy enää tänä päivänä safkaa. Melkoista kusetusta.

Mexitalin omistaja osti 5-pennisen ja ruokahommat siirrettiin sinne, ei kai kannata tehdä safkoja vierekkäisissä rafloissa ja 5-pennisessä kai on kunnollinen keittiö verrattuna Mexin koloon. Mexiin tehtiin pientä remppaa ja se oli välillä vähän aikaa eri nimellä, joku Kaarle-Kustaa tai jotain, ja nykyään sitten taas Mexital.
 

scholl

Jäsen
Haha, onks ne joskus muka myyny ruokaa siellä?

90luvun alussa tuli usein syötyä keskustassa Mexitalissa esim. nachot alle ja juotua muutama Moosehead (siellä ei saanut itseasiassa istua edes pöydissä siellä siistimmässä osassa, jos ei tilannut ruokaa) tai vastaava ennenkuin lähdettiin esim. Kappeliin viihteelle ja vetämään keittoa. Kun asui himassa eikä voinut pohjia ottaa niin oli pakko aloittaa keitotus suoraan ravintolassa eli safkaamisella yleensä. Töölön Mexitalissa yksi frendi kävi yhteen aikaan lähes päivittäin syömässä, kun asui siinä lähellä Ferrari-liikettä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
90luvun alussa tuli usein syötyä keskustassa Mexitalissa esim. nachot alle ja juotua muutama Moosehead (siellä ei saanut itseasiassa istua edes pöydissä siellä siistimmässä osassa, jos ei tilannut ruokaa) tai vastaava ennenkuin lähdettiin esim. Kappeliin viihteelle ja vetämään keittoa. Kun asui himassa eikä voinut pohjia ottaa niin oli pakko aloittaa keitotus suoraan ravintolassa eli safkaamisella yleensä. Töölön Mexitalissa yksi frendi kävi yhteen aikaan lähes päivittäin syömässä, kun asui siinä lähellä Ferrari-liikettä.

Ok, kiitos selventämisestä. Itse olin 90luvun alussa ala-asteella, joten jäi kovin vähiin kyseisen ravintolan seuraaminen. Kuulostaa vähän nykypäivän Iguanalta, jotka on muuten ihan jees ravintoloita, koska sieltä saa ruokaa aamukahteen asti ja hinnatkin on suht. edullisia.
 

scholl

Jäsen
Kuulostaa vähän nykypäivän Iguanalta

Niin Mikadon tienoilla oleva Mexital ja Kuusisen 2. kerroksen Mexital muuttivat molemmat nimensä jossain vaiheessa Iguanaksi. Sama idea mestassa, muttei ihan mielestäni samaa luokkaa. Ja juomavalikoima on heikentynyt juuri esim. oluiden osalta ala-arvoiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös