Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 714 756
  • 33 934

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Sinulle ja muille kosmopoliiteille tiedoksi: vinyylien myynnit ovat ainakin Yhdysvalloissa oikein kovassakin nousussa (myös CD-levyjen myynnit ovat kevyessä kasvussa). Kai trendi on sama täällä härmässäkin, ainakin jollain asteella.
Monet bändit muuten julkaisevat uutta musiikkiaan edelleen jopa C-kaseteilla.

Siis ihan näin vakavasti puhuen.
Ei ole oikea ug-pändi, jos ei julkaise kasetille. Mielellään neliraiturilla äänitettynä kaupungintalon kellarissa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei ole oikea ug-pändi, jos ei julkaise kasetille. Mielellään neliraiturilla äänitettynä kaupungintalon kellarissa.
Erään grindcore yhtyeen kitaristi sanoi mulle että mun pitää ostaa niiden tuleva kasetti. Sanoin että eihän mulla edes ole kasetti soitinta. Ei kuulemma haitannut kun bandcampista saa paremmalla laadulla sen levyn ja sieltä mä sitä kuitenkin kuuntelisin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Erään grindcore yhtyeen kitaristi sanoi mulle että mun pitää ostaa niiden tuleva kasetti. Sanoin että eihän mulla edes ole kasetti soitinta. Ei kuulemma haitannut kun bandcampista saa paremmalla laadulla sen levyn ja sieltä mä sitä kuitenkin kuuntelisin.

Tuohan on ihan totta. Kasetit ja levyt voi nähdä ennen kaikkea esineinä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olen menettänyt melko täydellisesti kiinnostukseni jääkiekkoon. Tämä on aivan poikkeuksellinen tilanne ja saa pohtimaan, että mitäpäs sitä täällä mitään enää tekee...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pyydä häntä Kokeilee jonkun tunnetun Raumalaisen bändin kasettia voi toimia eiku...
Jotkut kyytiläiseni ovat ehdottaneet käyttämään jääraappana autossani sijaitsevan Teuvo Lomanin Helsinki City boyn cd singlen kansia. En ymmärrä miksi? Avautunut, että olevat hölmöjä. Eihän se cd soittimessa oleva jatkuvalla luupilla soiva levy tuolla tavalla tuhoudu. Pelkään jatkuvasti, että milloin joku tuosta soitosta tramatisoitunut yksilö tekee terorismiteon autoni soitinta kohtaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
CD-levyt ostan mielellään keikalta bändin omalta merch-myyjältä. Menee rahat ainakin suoraan oikeaan osoitteeseen vaikka muuten suoratoistonkautta pääosin kuuntelisinkin... Se musiikki mitä itse kuuntelen ei taida spotifyn kuunnelluimpien listalla olla kovinkaan korkealla joten mielelläni kannatan toimintaa levyjä ostamalla...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Levykokoelma on naisen kanssa eläessä ainoa sisustuselementti mihin miehellä on mitään sananvaltaa. "Tuohon seinälle ei valitettavasti mahdu se live, love, laugh-taulu kun siinä on minun levyhylly."
"Mikä tää on tää Metallica, ku tää on ihan saman näköinen ku nää kaks muuta? Oot sä ostanut vahingossa saman levyn? Ku tähän mahtuis just se mitä äidiltä saatiin se taulu."

"Hngghhhhh... se on Japan picture disc test press, missä on myös Batterysta ja Whiplashista akustinen demo."
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Reunasen homokohusta tuli mieleeni, kun 2009 Haminassa pomputin toista taistelijaa pikkuisen polvellani televisiotilassa ja sissien kouluttaja näki sen toimistoonsa. Hän huusi kahdesti "nyt loppuu se homostelu!"

Tuostahan olisi voinut yrittää lypsää vaikka mitä jo silloin.
 

444

Jäsen
AUTS!!

Mulle "avautui" että on jo perjantai.
Mulle se avautui jo aamulla varhain. Tajusin, että viikonlopusta tulee erittäin pitkä. Sen kunniaksi repäisin vauvan kanssa 26 kilometriä jalkaisin (no se pieni laiskamato vain olla möllötti kärryssä) ja palkitsin itseni kahdella (2!) oluella. Kieltäydyin lähtemästä puolison jonkun tutun levyjulkkarikeikalle paikalliseen, joten joutui menemään yksin. Eli säästin tässä selviä konkreettisia euroja, kun hain juhlajuomat paikallisesta koomarketista. Oli kivat puolitoista tuntia ihan bai maiself. Ai ettien että. Seuraava viikko pitääkin mennä ihan vesilinjalla, ettei läiky yli tämä työttömän loisen elämä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Piti eilen poistaa käsistäni kynsilakka. Perhana, ei ollutkaan enää kynsilakanpoistoainetta. Siinä sadatellessa tuli mieleen, että kokeilen käsidesiä.

Aika monta vanutyynyä, joihin olin ruiskaissut käsidesiä ja suhteellisen kovaa kynsien hinkkaamista vaati, mutta sain kynnet puhtaaksi. Ei asetonillisen eikä asetonittoman kynsilakanpoistoaineen tehokkuutta, mutta onnistui noinkin. Kynsilakanpoistoaine kannattaa kuitenkin seuraavalla ostosreissulla ostaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulle se avautui jo aamulla varhain. Tajusin, että viikonlopusta tulee erittäin pitkä. Sen kunniaksi repäisin vauvan kanssa 26 kilometriä jalkaisin (no se pieni laiskamato vain olla möllötti kärryssä) ja palkitsin itseni kahdella (2!) oluella. Kieltäydyin lähtemästä puolison jonkun tutun levyjulkkarikeikalle paikalliseen, joten joutui menemään yksin. Eli säästin tässä selviä konkreettisia euroja, kun hain juhlajuomat paikallisesta koomarketista. Oli kivat puolitoista tuntia ihan bai maiself. Ai ettien että. Seuraava viikko pitääkin mennä ihan vesilinjalla, ettei läiky yli tämä työttömän loisen elämä.

Mä vedin vain 15,7 kilsaa eikä ollut edes kärryä mukana. Tunnen itseni. Laiskaksi. Illalla "avautui", että jalka on taas aika paskana, mutta sehän vain kuuluu asiaa, siihen, että mikään ei onnistu. Se ei siis avautunut, vaan "avautui".
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Reunasen homokohusta tuli mieleeni, kun 2009 Haminassa pomputin toista taistelijaa pikkuisen polvellani televisiotilassa ja sissien kouluttaja näki sen toimistoonsa. Hän huusi kahdesti "nyt loppuu se homostelu!"

Tuostahan olisi voinut yrittää lypsää vaikka mitä jo silloin.
Tuossa kontekstissa lihavoimani lause ei ehkä ole ihan loppuun asti harkittu - ainakin se voi luoda lukijoissa mielikuvia, jotka tuskin olivat tarkoituksena.
Toisaalta, mistäpä minä mitään tiedän...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mulle se avautui jo aamulla varhain. Tajusin, että viikonlopusta tulee erittäin pitkä. Sen kunniaksi repäisin vauvan kanssa 26 kilometriä jalkaisin
Aikamoinen lenkki. Minulle pitkä lenkki on jo 7 kilometriä. Edes intissä en kävellyt kuin kerran jotain 15 km. Sen jälkeen, kun aloin käyttää askelmittaria, on paras päivälukema ollut 18000 askelta.
 

444

Jäsen
Mä vedin vain 15,7 kilsaa eikä ollut edes kärryä mukana. Tunnen itseni. Laiskaksi. Illalla "avautui", että jalka on taas aika paskana, mutta sehän vain kuuluu asiaa, siihen, että mikään ei onnistu. Se ei siis avautunut, vaan "avautui".
Kyllä mä sinuna edes vähän häpeäisin. Jos ei nyt tuosta syystä, niin ainakin jostain. Myötähäpeäkin käy.
Tänään mulla avautui silmät. Klo 5.12. Se mukana kulkenut ihmisen taimi totesi, että faijan ei tarvitse nukkua pidempään. Olihan siinä jo neljä tuntia. Itse jatkoi unia varttia myöhemmin, mä taas en koskaan nukahda yöllä uudestaan, jos herätys tulee. Vituttaa, ettei tuolle voi edes olla vihainen, kun eihän se sille mitään mahda. Menin sitten lähikaupan ovelle odottamaan ovien aukeamista. Enkä ollut edes ainoa.
 

444

Jäsen
Aikamoinen lenkki. Minulle pitkä lenkki on jo 7 kilometriä. Edes intissä en kävellyt kuin kerran jotain 15 km. Sen jälkeen, kun aloin käyttää askelmittaria, on paras päivälukema ollut 18000 askelta.
Pisin rupeama tämän kanssa on 39,3 km yhteen päivään. Seuraavana päivänä meni enää 28,9 km. Tuon viikonlopun jälkeen olikin sitten molemmat polvet siinä kunnossa, ettei tarvinnut portaita kulkea etuperin alaspäin eikä ylipäänsä kävellä juuri 2km/h lujempaa. Paljasjalkakengät ja asfaltti eivät olleet kylmiltään paras kombinaatio.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä mä sinuna edes vähän häpeäisin. Jos ei nyt tuosta syystä, niin ainakin jostain. Myötähäpeäkin käy.

Voin vakuuttaa, että häpesin tuosta ja muistakin syistä. Elämäni on häpeällinen ja häpeää.

Myötähäpeää tunsin pari päivää sitten, kun tapasin kulttuurihenkilön ja kuuntelin hänen noloja juttujaan. Häpesin siinä myös itseäni, että jos ihmiset kuulevat ja ajattelevat että minäkin olen samalla lailla nolo jätkä.
 

axe

Jäsen
Tässä ollu vähän nilkkavammaa eikä ole voinut harrastaa suosikkiliikuntaa juoksua ja nyt rupes kyrsimään liikkumattomuus kovin. Aattelin sitten että kai sitä pitää jostain nurkasta kaivaa vanha kunnon kuntopyörä esiin ja ottaa sillä hiet. Sitten tuli toinen ajatus, että mitä jos ottaisi oikean pyörän ja menisi ulos ajamaan!

Mun mielestä hieno idea! Tästä vois saada vaikka TikTok-trendin, sellasen jutun että ihmiset istuis pyörän päällä polkemassa niinku ennenkin kuntosaleilla.... mutta ulkona, vaikka metsätiellä! Vois haistaa ja kuulla luonnon ja kaikkee sellasta. TikTok, täältä tullaan!
 
Tässä ollu vähän nilkkavammaa eikä ole voinut harrastaa suosikkiliikuntaa juoksua ja nyt rupes kyrsimään liikkumattomuus kovin. Aattelin sitten että kai sitä pitää jostain nurkasta kaivaa vanha kunnon kuntopyörä esiin ja ottaa sillä hiet. Sitten tuli toinen ajatus, että mitä jos ottaisi oikean pyörän ja menisi ulos ajamaan!

Mun mielestä hieno idea! Tästä vois saada vaikka TikTok-trendin, sellasen jutun että ihmiset istuis pyörän päällä polkemassa niinku ennenkin kuntosaleilla.... mutta ulkona, vaikka metsätiellä! Vois haistaa ja kuulla luonnon ja kaikkee sellasta. TikTok, täältä tullaan!

Erittäinen loistava idea! Olen itse miettinyt lukuharrastuksen aloittamista, mutta uudet kirjat näyttää olevan tosi kalliita. Mitä jos olis paikka, johon vois viedä kirjan kun on lukenut sen ja sitten sais ottaa uuden tilalle? Ei tarvis aina ostaa kun tulee joku mielenkiintoinen kirja. Olisko tässä ideaa vai onko kuolleena syntynyt ajatus?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Erittäinen loistava idea! Olen itse miettinyt lukuharrastuksen aloittamista, mutta uudet kirjat näyttää olevan tosi kalliita. Mitä jos olis paikka, johon vois viedä kirjan kun on lukenut sen ja sitten sais ottaa uuden tilalle? Ei tarvis aina ostaa kun tulee joku mielenkiintoinen kirja. Olisko tässä ideaa vai onko kuolleena syntynyt ajatus?
Ainakin kirjastoissa on sellaisia vaihtokärryjä/-hyllyjä, joihin voi viedä lukemansa kirjan ja saa myös ottaa siellä olevia kirjoja vapaasti. Tiedä sitten, kuinka uusia kirjoja siellä yleensä on.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsoin tänään (YLE Areena) Iron Sky The Coming Race.
Minulle avautui mm. että
  • kyse on jatko-osasta alkuperäisestä Iron Sky -leffasta
  • alkuperäisen Iron Sky -leffan julkaisusta on jo 11 vuotta
Todettakoon, että en ole nähnyt sitä alkuperäistä enkä ole suuri "avaruusseikkailujen" ystävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös