Tämä on ikuisuusvääntö, mutta jotkutkan taivuttavat tuon muotoon Murton. Se kuulostaa väärältä.Wilma Murron faijan nimi on Matti Murto.
avs heittikin vinkin niille, joilla on probleemia äidinkielen kirjoittamisessa -> kirjoita ihan mitä tahansa ja voit lukijalle sanoo, et tää on mun tyyli kirjoittaa ja minä päätän siitä. Argumenttina vastaväittäjille, et eikö kirjoitetusta kielestä päättäminen ole sentään aika paljon ”vähäpätöisempää” kuin sukupuolesta?Tämä on ikuisuusvääntö, mutta jotkutkan taivuttavat tuon muotoon Murton. Se kuulostaa väärältä.
Mikä siis avautui, no varmaan se, että ihminen saa päättää äidinkielen asioista samalla tavalla kuin sukupuolestakin. Eli se on sitä mitä ihminen itse sanoo.
En tiedä mikä on Wilman kanta Murtoon.
Tämä on ikuisuusvääntö, mutta jotkutkan taivuttavat tuon muotoon Murton. Se kuulostaa väärältä.
Mikä siis avautui, no varmaan se, että ihminen saa päättää äidinkielen asioista samalla tavalla kuin sukupuolestakin. Eli se on sitä mitä ihminen itse sanoo.
En tiedä mikä on Wilman kanta Murtoon.
Kutakuinkin sama jos kaikki suomalaiset asuisivat pääkaupunkiseudulla.Singaporessa on täsmälleen saman verran asukkaita kuin Suomessa. Erona se, että Singapore on vain n. 25km x 45km kokoinen saari.
Veljet, elämme aika väljästi.
AIV on Einon setä. Miten olen tämän tiedon onnistunut missaamaan.
Poislähtiessään sanoi menevänsä Riittaa tapaamaan jne.Eikös Arvo Iivari Vanhanen esitellyt itsensä heti kättelyssä Einon setänä?
Näki varmaan sitten myös pikku-Leenan.Poislähtiessään sanoi menevänsä Riittaa tapaamaan jne.
Niinpä - vastahan minäkin olin katsomassa maaottelua, jossa Eemi vasta aloitteli passarinuraansa maajoukkueessa...Lentopallomaajoukkue on nuorentunut - Eemi Tervaportti on joukkueen vanhin, "vaikka juuri tuli joukkueeseen".
Niinpä...Muutama päivä sitten avautui, että Heikki Kinnunen näytteli Edvin Laineen "Täällä Pohjantähden alla"-elokuvassa Valenti Leppästä.
Ite tykkään Kauko Helovirran roolisuoritusta Edvin Laineen versiossa Kivivuoren Ottona, vaikka Esko Roinekin näyttelee roolin hyvin. Kauko Helovirran, kuten Kivivuoren Otonkin, kohtalo oli kuolla syöpään.Niinpä...
Kun tuossa taannoin seurasin taas Timo Koivusalon "Täällä Pohjantähden alla"-sarjaa, avautui, että Valentin Leppästä näytteli Kari Ketonen ja Aulis (Laten poika) Kiviojaa Aku Hirviniemi.
Ehkä parhaimmat roolisuoritukset olivat mielestäni Esko Roineen Kivivuoren Otto sekä Ritva Jalosen Alma Koskela.
Hyviä olivat molemmat ja jotenkin hyvin samanoloisia roolissaan Ottona, mikä kertonee kummankin ammattitaidosta löytää hahmonsa sisin olemus.Ite tykkään Kauko Helovirran roolisuoritusta Edvin Laineen versiossa Kivivuoren Ottona, vaikka Esko Roinekin näyttelee roolin hyvin. Kauko Helovirran, kuten Kivivuoren Otonkin, kohtalo oli kuolla syöpään.
Asiaan liittyen tunnustan, että siinä kohtaa, kun vanha Alma miettii perheensä miehistä ”Riihen taka ne aina häviää...” niin minä liikutun kyyneliin.Niinpä...
Kun tuossa taannoin seurasin taas Timo Koivusalon "Täällä Pohjantähden alla"-sarjaa, avautui, että Valentin Leppästä näytteli Kari Ketonen ja Aulis (Laten poika) Kiviojaa Aku Hirviniemi.
Ehkä parhaimmat roolisuoritukset olivat mielestäni Esko Roineen Kivivuoren Otto sekä Ritva Jalosen Alma Koskela.
Teos/trilogia on niin syvältä ja kaunistelematta suomalaisuutta sekä Suomen itsenäistymisen ja sen jälkeisen ajan kipukohtia luotaava historiikki, että suosittelen jokaiselle vähintäänkin elokuvan katsomisen, jomman kumman, ja jos mielenkiintoa vielä riittää, lukemaan teoksetkin.Asiaan liittyen tunnustan, että siinä kohtaa, kun vanha Alma miettii perheensä miehistä ”Riihen taka ne aina häviää...” niin minä liikutun kyyneliin.