Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 903 023
  • 34 594
Suosikkijoukkue
Hammer of the Gods. NHLssä suomalaiset.
Tuli viime yönä jo kokeiltua. Hain tuon postista shelliltä firman virkistyspäivän jälkeen kännissä vähän ennen puolta yötä ja pitihän sitä heti testata. Ei ole vielä tullut valituksia.

Seinänaapurit kuuntelee tänään Motörheadia.
Ne vaan eivät sitä vielä tiedä.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Silloin on volume kohdillaan, kun naapuri saa sanoista selvää
Ja jos hän hakkaa seiniä tai ovea, se vain tarkoittaa sitä, että hän omaa samanlaisen musiikkimaun ja haluaa kiittää sinua hienosta valinnasta. Kaikilla ei tietenkään ole synnynnäistä rytmitajua, joten on hyvin mahdollista, että lyöntien tahdit eroavat merkittävästi kuuntelemasi biisin kompista, mutta siitä ei kannata kantaa huolta. Ihminen ei ole koskaan liian vanha oppimaan jotain uutta.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prisma ei ole koskaan ollut mikään musiikkidiggarin ykkösvalinta ja nykyään tuo asia on aivan päivänselvä. Muistaakseni joskus 15 vuotta sitten heillä oli sentään kohtalainen valikoima erilaisia levyjä myynnissä (toki ei lähelläkään sitä määrää, mitä Anttila pystyi parhaimmillaan tarjoamaan), mutta nykyään tilanne on ihan toista ääripäätä. Vain muutama hassu levy myynnissä ja nekin on jotain Abba, Suvi Teräsniskaa sekä jumalaton määrä Vain elämää -levyjä eri kausilta.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Prisma ei ole koskaan ollut mikään musiikkidiggarin ykkösvalinta ja nykyään tuo asia on aivan päivänselvä. Muistaakseni joskus 15 vuotta sitten heillä oli sentään kohtalainen valikoima erilaisia levyjä myynnissä (toki ei lähelläkään sitä määrää, mitä Anttila pystyi parhaimmillaan tarjoamaan), mutta nykyään tilanne on ihan toista ääripäätä. Vain muutama hassu levy myynnissä ja nekin on jotain Abba, Suvi Teräsniskaa sekä jumalaton määrä Vain elämää -levyjä eri kausilta.
Ostaako joku vielä levyjä? Ja siis niitä semmosia CD-levyjä nimenomaan? Oon ymmärtänyt että LP-levyjä keräillään yhä, ja aina välillä kuulee että joku bändi tai artisti on saanut päähänsä julkaista uusimpia biisejään tämmösillä LP-levy-systeemeilläkin, mutta tehdäänkö enää edes mitään fyysisiä CD-levyjä? Spotifystähän noita kuunnellaan nykyään me kosmopoliitit tekniikan ihmelapset, sinne pelmahtaa uudet biisit aina sitä mukaa kun joku niitä valmiiksi saa. Jotkut taitaa sinne julkaista sitten toisinaan joku 10 biisiä kerrallaankin, ja kutsua sitä levyksi tai albumikokonaisuudeksi tai joksikin, mutta ei kai niistäkään enää mitään pyöreitä, kiiltäviä muovinpalasia missään sorvata?

Minä muistan vielä lapsena, kun jossain elektroniikkakaupassa oli ripusteltu CD-levyjä roikkumaan kaupan ikkunaan narusta, ja hehkutettiin että nyt täältä saa niitä uusia mahtavia CD-levyjä, tulkaa kaikki katsomaan! Silloinkin varmaan jotkut sitten parin vuoden päästä ihmettelivät että miksei T-kaupasta saa enää hyviä C-kasettaja, on vain jotain Tauno Paloa tai Preussin sinfoniaorkesteria, missä on nykyaikaiset, modernit bändit kuten vaikkapa se yksi porilainen rokkiporukka, mikä se olikaan, Dinko tai jotain.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä muistan vielä lapsena, kun jossain elektroniikkakaupassa oli ripusteltu CD-levyjä roikkumaan kaupan ikkunaan narusta, ja hehkutettiin että nyt täältä saa niitä uusia mahtavia CD-levyjä, tulkaa kaikki katsomaan! Silloinkin varmaan jotkut sitten parin vuoden päästä ihmettelivät että miksei T-kaupasta saa enää hyviä C-kasettaja, on vain jotain Tauno Paloa tai Preussin sinfoniaorkesteria, missä on nykyaikaiset, modernit bändit kuten vaikkapa se yksi porilainen rokkiporukka, mikä se olikaan, Dinko tai jotain.
Maailma oli silloin vielä mallillaan, kun perheen autossa oli kasettisoitin ja sinne sai tyrkätä matkan ajaksi Taxi by Night-kokoelmakasetin ja lapset saivat kosketuksen iskelmäkulttuuriin ja elämän tosiasioihin.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ostaako joku vielä levyjä? Ja siis niitä semmosia CD-levyjä nimenomaan? Oon ymmärtänyt että LP-levyjä keräillään yhä, ja aina välillä kuulee että joku bändi tai artisti on saanut päähänsä julkaista uusimpia biisejään tämmösillä LP-levy-systeemeilläkin, mutta tehdäänkö enää edes mitään fyysisiä CD-levyjä?
Minä ainakin ostan ja päätellen siitä määrästä asiakkaita, mitä yleensä esim. Hakaniemen Levykauppa Äxässä on ollut siellä käydessäni, en ole yksin. LP-levyt eivät vaan iske, koska ensinnäkin minulta uupuu levysoitin ja toiseksi noiden levyjen kestävyys ei ole samaa luokkaa kuin cd-levyillä.
Fyysinen levy on aina parempi kuin joku pelkkänä datana olemassa oleva "albumi". Sama koskee kirjoja. Fyysisen kirjan lukeminen itse on ainoa vaihtoehto minulle, ei mikään e-kirja tai äänikirja.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ostaako joku vielä levyjä? Ja siis niitä semmosia CD-levyjä nimenomaan? Oon ymmärtänyt että LP-levyjä keräillään yhä, ja aina välillä kuulee että joku bändi tai artisti on saanut päähänsä julkaista uusimpia biisejään tämmösillä LP-levy-systeemeilläkin, mutta tehdäänkö enää edes mitään fyysisiä CD-levyjä? Spotifystähän noita kuunnellaan nykyään me kosmopoliitit tekniikan ihmelapset, sinne pelmahtaa uudet biisit aina sitä mukaa kun joku niitä valmiiksi saa. Jotkut taitaa sinne julkaista sitten toisinaan joku 10 biisiä kerrallaankin, ja kutsua sitä levyksi tai albumikokonaisuudeksi tai joksikin, mutta ei kai niistäkään enää mitään pyöreitä, kiiltäviä muovinpalasia missään sorvata?

Sinulle ja muille kosmopoliiteille tiedoksi: vinyylien myynnit ovat ainakin Yhdysvalloissa oikein kovassakin nousussa (myös CD-levyjen myynnit ovat kevyessä kasvussa). Kai trendi on sama täällä härmässäkin, ainakin jollain asteella.
Monet bändit muuten julkaisevat uutta musiikkiaan edelleen jopa C-kaseteilla.

Siis ihan näin vakavasti puhuen.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei ole CD-levyn voittanutta. Se kansilehtisen tuoksu ja nippelitiedon määrä.

Myös vinyyli on huikeus ja C-kasetti rokkaa.

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ole CD-levyn voittanutta. Se kansilehtisen tuoksu ja nippelitiedon määrä.

Myös vinyyli on huikeus ja C-kasetti rokkaa.
Tuleeko nykypäivänä vielä jotain tietoa noissa kansilehdyköissä? Aiemminhan kerrottiin mitä plektroja Dave Murray käyttää ja muuta hyödyllistä tietoa laulujen sanojen lisäksi.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Sinulle ja muille kosmopoliiteille tiedoksi: vinyylien myynnit ovat ainakin Yhdysvalloissa oikein kovassakin nousussa (myös CD-levyjen myynnit ovat kevyessä kasvussa). Kai trendi on sama täällä härmässäkin, ainakin jollain asteella.
Monet bändit muuten julkaisevat uutta musiikkiaan edelleen jopa C-kaseteilla.

Siis ihan näin vakavasti puhuen.
Ei ole oikea ug-pändi, jos ei julkaise kasetille. Mielellään neliraiturilla äänitettynä kaupungintalon kellarissa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei ole oikea ug-pändi, jos ei julkaise kasetille. Mielellään neliraiturilla äänitettynä kaupungintalon kellarissa.
Erään grindcore yhtyeen kitaristi sanoi mulle että mun pitää ostaa niiden tuleva kasetti. Sanoin että eihän mulla edes ole kasetti soitinta. Ei kuulemma haitannut kun bandcampista saa paremmalla laadulla sen levyn ja sieltä mä sitä kuitenkin kuuntelisin.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Erään grindcore yhtyeen kitaristi sanoi mulle että mun pitää ostaa niiden tuleva kasetti. Sanoin että eihän mulla edes ole kasetti soitinta. Ei kuulemma haitannut kun bandcampista saa paremmalla laadulla sen levyn ja sieltä mä sitä kuitenkin kuuntelisin.

Tuohan on ihan totta. Kasetit ja levyt voi nähdä ennen kaikkea esineinä.

godspeed

Jäsen
Olen menettänyt melko täydellisesti kiinnostukseni jääkiekkoon. Tämä on aivan poikkeuksellinen tilanne ja saa pohtimaan, että mitäpäs sitä täällä mitään enää tekee...

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pyydä häntä Kokeilee jonkun tunnetun Raumalaisen bändin kasettia voi toimia eiku...
Jotkut kyytiläiseni ovat ehdottaneet käyttämään jääraappana autossani sijaitsevan Teuvo Lomanin Helsinki City boyn cd singlen kansia. En ymmärrä miksi? Avautunut, että olevat hölmöjä. Eihän se cd soittimessa oleva jatkuvalla luupilla soiva levy tuolla tavalla tuhoudu. Pelkään jatkuvasti, että milloin joku tuosta soitosta tramatisoitunut yksilö tekee terorismiteon autoni soitinta kohtaan.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
CD-levyt ostan mielellään keikalta bändin omalta merch-myyjältä. Menee rahat ainakin suoraan oikeaan osoitteeseen vaikka muuten suoratoistonkautta pääosin kuuntelisinkin... Se musiikki mitä itse kuuntelen ei taida spotifyn kuunnelluimpien listalla olla kovinkaan korkealla joten mielelläni kannatan toimintaa levyjä ostamalla...

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Levykokoelma on naisen kanssa eläessä ainoa sisustuselementti mihin miehellä on mitään sananvaltaa. "Tuohon seinälle ei valitettavasti mahdu se live, love, laugh-taulu kun siinä on minun levyhylly."
"Mikä tää on tää Metallica, ku tää on ihan saman näköinen ku nää kaks muuta? Oot sä ostanut vahingossa saman levyn? Ku tähän mahtuis just se mitä äidiltä saatiin se taulu."

"Hngghhhhh... se on Japan picture disc test press, missä on myös Batterysta ja Whiplashista akustinen demo."

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Reunasen homokohusta tuli mieleeni, kun 2009 Haminassa pomputin toista taistelijaa pikkuisen polvellani televisiotilassa ja sissien kouluttaja näki sen toimistoonsa. Hän huusi kahdesti "nyt loppuu se homostelu!"

Tuostahan olisi voinut yrittää lypsää vaikka mitä jo silloin.

4

444

AUTS!!

Mulle "avautui" että on jo perjantai.
Mulle se avautui jo aamulla varhain. Tajusin, että viikonlopusta tulee erittäin pitkä. Sen kunniaksi repäisin vauvan kanssa 26 kilometriä jalkaisin (no se pieni laiskamato vain olla möllötti kärryssä) ja palkitsin itseni kahdella (2!) oluella. Kieltäydyin lähtemästä puolison jonkun tutun levyjulkkarikeikalle paikalliseen, joten joutui menemään yksin. Eli säästin tässä selviä konkreettisia euroja, kun hain juhlajuomat paikallisesta koomarketista. Oli kivat puolitoista tuntia ihan bai maiself. Ai ettien että. Seuraava viikko pitääkin mennä ihan vesilinjalla, ettei läiky yli tämä työttömän loisen elämä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Piti eilen poistaa käsistäni kynsilakka. Perhana, ei ollutkaan enää kynsilakanpoistoainetta. Siinä sadatellessa tuli mieleen, että kokeilen käsidesiä.

Aika monta vanutyynyä, joihin olin ruiskaissut käsidesiä ja suhteellisen kovaa kynsien hinkkaamista vaati, mutta sain kynnet puhtaaksi. Ei asetonillisen eikä asetonittoman kynsilakanpoistoaineen tehokkuutta, mutta onnistui noinkin. Kynsilakanpoistoaine kannattaa kuitenkin seuraavalla ostosreissulla ostaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy