Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 834
  • 33 924

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen joskus epäillyt herra @nummenkallio musiikkimakua, koska hän on hirveä Oasis fani. Mutta kun hän houkutteli lähes tuntemattoman bändin keikalle niin en epäile enää.
Tätä olen näin myöhemmin ihmetellyt. Veli @Czescku on tunnettu kuitenkin aika perinteisestä musiikkimaustaan, minä sentään löydän uuttakin diggailtavaa.

Nyt sitten kaverista tuli kova Lala Salama-fani. Mutta se on upeaa. Ilosanoma leviää!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Christopher Judge, joka toimii God of War -pelisarjassa Kratoksen ääninäyttelijänä, on näytellyt Stargate -sarjassa Teal'cia. Ilmankos hänen äänensä tuntui niin tutulta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Avautui Lidlistä ostettu purkki Aiolia (valkosipulimajoneesia).
Ei ollut juuri minkäänlaista viitettä valkosipulista. Perusmajoneesina ihan ok. Pettymys.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Avautui Lidlistä ostettu purkki Aiolia (valkosipulimajoneesia).
Ei ollut juuri minkäänlaista viitettä valkosipulista. Perusmajoneesina ihan ok. Pettymys.
Jep. Tuo on helppo tehdä itsekin, tosin teen sen mielummin Valion Kreikkalaiseen jogurttiin kuin majoneesiin. Tulee vähän raikkaampaa ja ei niin rasvaista. Vielä kun käyttää kotimaisia valkosipuleita niin ei tule edes niin pistävä valkosipulin maku vaikka laittaisi reilustikin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Family Guyt on näköjään poistunu Viaplaysta. Noh onneksi on Disney+.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto koittakaapa allekirjoitella tärkeitä papereita kädet täristen. Ei ole mun vika jos alle vuorokauden varoitusajalla ilmoitetaan ja puolentoista viikon ränni. Kynäkin karkailee ties minne. Tarha tulee mieleen. T. PeTri 5v.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Avautui, että Alien - kahdeksas matkustaja-elokuvassa näyttelijöistä on vain 3 elossa: Sigourney Weaver (Ellen Ripley), Veronica Cartwright (Lambert) ja Tom Skerritt (Dallas). Ikänsä puolesta Tom Skerritt taitaa olla seuraava hiippakuntaa vaihtava. Vähiin käyvät scifi klassikko-elokuvan näyttelijät.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sangen mahdollista, että nämä molemmat on avautuneet minulle jo aiemminkin, mutta on päässyt unohtumaan.

Waltarin Piggy in the Middle on käännös Ismo Alangon biisistä Rakas rämä elämä. Äsken Kärtsyn soolokeikalla näpäytin kuvan settilistasta ennen keikan alkua ja kun se oli tuolla alkuperäisellä nimellä listalla, ajattelin että on tulossa yllättävä cover-valinta ja miksi meninkään spoilaamaan etukäteen. Mutta Piggy in the Middlehän se, toki olen Waltarin biisin kuullut joskus aiemminkin mutta on mennyt ohi.

Pari päivää sitten mietin elossa olevien Yhdysvaltain presidenttien ikäjärjestystä ja avautui, että Trump, Bush (W) ja Clinton ovat syntyneet n. 2 kuukauden sisään kesällä 1946 tuossa järjestyksessä. Olisin varmaan veikannut ainakin Bushin olevan Clintonia nuorempi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, että suhtautuminen Cristiano Ronaldoon tällä palstalla on aika polarisoitunutta - on toki meitä objektiivisiakin....
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui, että suhtautuminen Cristiano Ronaldoon tällä palstalla on aika polarisoitunutta - on toki meitä objektiivisiakin....
Kysy multa mitä oon hänestä miältä. Mää oon tunnettu kärkkäistä ja polarisoituneista jutuista.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oota, mää kysyn...

Mitä mieltä olet pelaajasta Cristiano Ronaldo, known as CR7, too
Loistava jalkapalloilija. En tunne siviili-ihmisenä. Eli vastaan kärkkäästi digitaaliteknisesti että voihan se olls ykkönen tai nolla. Tai sitten todella vihasesti savolaisittain jotta suattaapi olla tai olla olemata.

Mää niin hain tän hiton hauskan hassuttelun tulille ihan itte, oommää veleho...
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Joo melkoiset homottelut ja neidittelyt meni siellä seurannassa. Eipä siinä mittään, (oletettavasti) pojat kasvaa ehkä tuosta uloskin, tai sitten ei.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Loistava jalkapalloilija. En tunne siviili-ihmisenä. Eli vastaan kärkkäästi digitaaliteknisesti että voihan se olls ykkönen tai nolla. Tai sitten todella vihasesti savolaisittain jotta suattaapi olla tai olla olemata.

Mää niin hain tän hiton hauskan hassuttelun tulille ihan itte, oommää veleho...

Miten mulle tuli kumma Deja-vu tästä keskustelunpätkästä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Avautui että minulle tällä hetkellä yksi läheisistä nimimerkkeistä @Surukuku on äänestänyt (paljon) ennenkuin minä olin edes syntynyt. Tämä ehkä korrrostaa sitä että olen jotenkin vanha sielu... Mutta ei se haittaa. Olen loppujen lopuksi ollut aina vähän vanhempien miehien perään. ;-)
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui että minulle tällä hetkellä yksi läheisistä nimimerkkeistä @Surukuku on äänestänyt (paljon) ennenkuin minä olin edes syntynyt. Tämä ehkä korrrostaa sitä että olen jotenkin vanha sielu... Mutta ei se haittaa. Olen loppujen lopuksi ollut aina vähän vanhempien miehien perään. ;-)
Olen otettu saamastani kunniasta enkä pilaa tätä millään hölmöillä jutuilla. Arvostan sinussa @Iisoppi rohkeuttasi ja rehellisyyttäsi - pidä ne!
Muuten - huomasin kyllä pienen virheen viestissäni, jossa kerroin vuosikymmenen, jona saavutin äänestysikäni, se olikin vasta 70-luvun alussa eikä 60-luvun lopussa. Sitä se vanhuus teettää...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK

Voi sen helpomminkin tehdä. 30x12 +12. Päässälaskuna helppo kun tajua kymmenen kertotaulun. Näin itse älykkönä voin sanoo että kaikki kertotaulut missä on max kaks numeroa on helppoja päässälaskuja.

Esim 75x31 on äärimmäisen helppo päätellä 30x75 = 2250 ja siihen +75 on 2325.

Yhtälailla jos alennus tuotteesta on 60% niin jos tuote maksaa 6€ niin kerrot vaan tuotteen hinnan kuudella eli 6×6 ja laitat pilkun väliin.

Miinuslasku sitten onkin tyhmemmälle haasteellisempaa eli 6-3,6.

Tyhmää kassaa voi höynäyttää vaihtamalla satasen pienemmiksi kun pyytää yhden viiskymppisen, pari kakskymppistä, yhden kympin ja pari vitosta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Liitteet

  • IMG_20221125_083155_HDR.jpg
    IMG_20221125_083155_HDR.jpg
    279,7 KB · kertaa luettu: 139

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Muuten - huomasin kyllä pienen virheen viestissäni, jossa kerroin vuosikymmenen, jona saavutin äänestysikäni, se olikin vasta 70-luvun alussa eikä 60-luvun lopussa. Sitä se vanhuus teettää...
No se ei sinänsä paljon muuta asiaa koska olet vieläkin ehtinyt äänestää ennenkuin minä olen edes syntynyt. Mutta nyt sentään olet aloittanut äänestämisen eri vuosikymmenellä kuin isäni... ;-)
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
No se ei sinänsä paljon muuta asiaa koska olet vieläkin ehtinyt äänestää ennenkuin minä olen edes syntynyt. Mutta nyt sentään olet aloittanut äänestämisen eri vuosikymmenellä kuin isäni... ;-)
Huh, huh - helpotti vähän... :-)
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kun tuolla KKK oli lapsista puhetta niin tajusin että lapseni tuntevat enemmän jatkislaisia kuin moni minun tuntema jatkislainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös