Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 888 455
  • 34 590
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oota, mää kysyn...

Mitä mieltä olet pelaajasta Cristiano Ronaldo, known as CR7, too
Loistava jalkapalloilija. En tunne siviili-ihmisenä. Eli vastaan kärkkäästi digitaaliteknisesti että voihan se olls ykkönen tai nolla. Tai sitten todella vihasesti savolaisittain jotta suattaapi olla tai olla olemata.

Mää niin hain tän hiton hauskan hassuttelun tulille ihan itte, oommää veleho...

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Joo melkoiset homottelut ja neidittelyt meni siellä seurannassa. Eipä siinä mittään, (oletettavasti) pojat kasvaa ehkä tuosta uloskin, tai sitten ei.

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Loistava jalkapalloilija. En tunne siviili-ihmisenä. Eli vastaan kärkkäästi digitaaliteknisesti että voihan se olls ykkönen tai nolla. Tai sitten todella vihasesti savolaisittain jotta suattaapi olla tai olla olemata.

Mää niin hain tän hiton hauskan hassuttelun tulille ihan itte, oommää veleho...

Miten mulle tuli kumma Deja-vu tästä keskustelunpätkästä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Avautui että minulle tällä hetkellä yksi läheisistä nimimerkkeistä @Surukuku on äänestänyt (paljon) ennenkuin minä olin edes syntynyt. Tämä ehkä korrrostaa sitä että olen jotenkin vanha sielu... Mutta ei se haittaa. Olen loppujen lopuksi ollut aina vähän vanhempien miehien perään. ;-)

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui että minulle tällä hetkellä yksi läheisistä nimimerkkeistä @Surukuku on äänestänyt (paljon) ennenkuin minä olin edes syntynyt. Tämä ehkä korrrostaa sitä että olen jotenkin vanha sielu... Mutta ei se haittaa. Olen loppujen lopuksi ollut aina vähän vanhempien miehien perään. ;-)
Olen otettu saamastani kunniasta enkä pilaa tätä millään hölmöillä jutuilla. Arvostan sinussa @Iisoppi rohkeuttasi ja rehellisyyttäsi - pidä ne!
Muuten - huomasin kyllä pienen virheen viestissäni, jossa kerroin vuosikymmenen, jona saavutin äänestysikäni, se olikin vasta 70-luvun alussa eikä 60-luvun lopussa. Sitä se vanhuus teettää...

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK

Voi sen helpomminkin tehdä. 30x12 +12. Päässälaskuna helppo kun tajua kymmenen kertotaulun. Näin itse älykkönä voin sanoo että kaikki kertotaulut missä on max kaks numeroa on helppoja päässälaskuja.

Esim 75x31 on äärimmäisen helppo päätellä 30x75 = 2250 ja siihen +75 on 2325.

Yhtälailla jos alennus tuotteesta on 60% niin jos tuote maksaa 6€ niin kerrot vaan tuotteen hinnan kuudella eli 6×6 ja laitat pilkun väliin.

Miinuslasku sitten onkin tyhmemmälle haasteellisempaa eli 6-3,6.

Tyhmää kassaa voi höynäyttää vaihtamalla satasen pienemmiksi kun pyytää yhden viiskymppisen, pari kakskymppistä, yhden kympin ja pari vitosta.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue

Liitteet

• IMG_20221125_083155_HDR.jpg
    IMG_20221125_083155_HDR.jpg
    279,7 KB · kertaa luettu: 153

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muuten - huomasin kyllä pienen virheen viestissäni, jossa kerroin vuosikymmenen, jona saavutin äänestysikäni, se olikin vasta 70-luvun alussa eikä 60-luvun lopussa. Sitä se vanhuus teettää...
No se ei sinänsä paljon muuta asiaa koska olet vieläkin ehtinyt äänestää ennenkuin minä olen edes syntynyt. Mutta nyt sentään olet aloittanut äänestämisen eri vuosikymmenellä kuin isäni... ;-)

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
No se ei sinänsä paljon muuta asiaa koska olet vieläkin ehtinyt äänestää ennenkuin minä olen edes syntynyt. Mutta nyt sentään olet aloittanut äänestämisen eri vuosikymmenellä kuin isäni... ;-)
Huh, huh - helpotti vähän... :-)

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kun tuolla KKK oli lapsista puhetta niin tajusin että lapseni tuntevat enemmän jatkislaisia kuin moni minun tuntema jatkislainen.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Avautui juuri, että Taru Sormusten Herrasta-elokuvatrilogian Bilbon roolia näytellyt Ian Holm on ollut kuolleena yli 2 vuotta. Samalla avautui, että hän oli myös Alien - kahdeksas matkustajan Androidi Ashin näyttelijä. RIP.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Avautui, että tulisten sipsien sietokykyni on aika matala.
Raja kulkee Poppamiehen Cheesy jalapenossa.
Oikein kiva ja maukas sipsi, mutta saman valmistajan Habanero jää kokonaan syömättä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avautui, että tulisten sipsien sietokykyni on aika matala.
Raja kulkee Poppamiehen Cheesy jalapenossa.
Oikein kiva ja maukas sipsi, mutta saman valmistajan Habanero jää kokonaan syömättä.
Mä en ole tuota habaneroa viitsinyt edes kokeilla. Nuo cheesy jalapenot ovat kyllä makoisia.

Sipsit-ketjuun kirjoittelinkin, että Doritoksen flaming hot nachot ovat myös tulisia. Ehkä hieman tulisempia kuin nuo poppamiehen cheesy jalapenot.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Diego Simeonen kaikki pojat pelaa futista. Giovanni Napolissa, Gianluca Xerez Deportivossa (Espanjan nelosdivari) ja Giuliano Zaragozassa (Espanjan ykkösdivari).

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avautui vasta nyt, että Natalie Imbruglian "Torn" onkin siis coveri.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui vasta nyt, että Natalie Imbruglian "Torn" onkin siis coveri.
Imbruglialta on tullut vuosien saatossa kuusi albumia ulos, mutta ainoa biisi, jota hänen tuotannostaan soitetaan eri radiokanavilla, on tuo coveri. En tiedä, mitä hän tuumii asiasta, mutta minua ainakin harmittaisi tuollainen.

Avautui juuri, että Taru Sormusten Herrasta-elokuvatrilogian Bilbon roolia näytellyt Ian Holm on ollut kuolleena yli 2 vuotta. Samalla avautui, että hän oli myös Alien - kahdeksas matkustajan Androidi Ashin näyttelijä. RIP.
Enpä tiennyt tuota myöskään, enkä ajattelut miestä noin iäkkääksi. (kuoli siis 88-vuotiaana).

Avautui samalla, että noista LoTR-leffoistakin on kulunut jo 20 vuotta. Suurin osa niistä vanhuksista ovat jo kuolleet, (paitsi Sir Ian, piti tarkistaa), ja ne näyttelijäkaartin nuorukaisetkit (hobitit, Legolakset yms.) käyvät jo kovaa vauhtia viittäkymppiä kohti ja ne "aikuiset" siellä käyvät jo kohti 70-vuoden ikää, kuten Viggo ja Sean Bean muun muassa.

Peter Jackson sen sijaan on edelleen 61-vuotias, eli hän ei ole vanhentunut päivääkään kuvauksista.

EDIT: Avautui muuten, että Peter Jackson oli vain 38-vuotias, kun näiden leffojen kuvaukset alkoivat!

Viimeksi muokattu:

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Enpä tiennyt tuota myöskään, enkä ajattelut miestä noin iäkkääksi. (kuoli siis 88-vuotiaana).

Avautui samalla, että noista LoTR-leffoistakin on kulunut jo 20 vuotta. Suurin osa niistä vanhuksista ovat jo kuolleet, (paitsi Sir Ian, piti tarkistaa), ja ne näyttelijäkaartin nuorukaisetkit (hobitit, Legolakset yms.) käyvät jo kovaa vauhtia viittäkymppiä kohti ja ne "aikuiset" siellä käyvät jo kohti 70-vuoden ikää, kuten Viggo ja Sean Bean muun muassa.

Peter Jackson sen sijaan on edelleen 61-vuotias, eli hän ei ole vanhentunut päivääkään kuvauksista.

EDIT: Avautui muuten, että Peter Jackson oli vain 38-vuotias, kun näiden leffojen kuvaukset alkoivat!
Gimlinkin näyttelijä John-Rhys Davieskin lähestyy 80 vuoden ikää.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avautui, että Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko täyttää 40 vuotta vasta ensi vuonna. Luulin, että hän olisi yli 40-vuotias.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy