Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 888 455
  • 34 590

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen ollut noin 20-vuotta työn puolesta tekemisissä noiden slobomaiden kansalaisten kanssa ja jopa ollut sellaisen kanssa naimisissa. Täytyy kyllä sanoa, että harvoin jos koskaan olen ollut tekemisissä slobon kanssa, joka tunnustaa tehneensä virheen ja pahoittelee. Lähes poikkeuksetta se vika löydetään aina jostain muualta. Siinä mielessä minua ei yhtään ihmetytä, että ukrainalaiset ei tunnusta "vahinkoa". En toki Zelenskyä tästä epäile, mutta jossain komentoketjussa on se upseeri, kenen joukoista on tuo ohjus mahdollisesti ammuttu ja jossain on se aliupseeri, kenen miehet tuon on laukaissu. Nämä sankarillisuuden ja ylennyksen toivossa varmasti pitää loppuun saakka siitä kiinni, että tuollaista ei heidän porukoissaan ole tapahtunut ja toivovat että aika tai jokin muu tapahtuma "häivyttää" tapahtuneen. Zelenskyllä ja ylätason komentoketjussa ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa ja uskoa omiin tässä tilanteessa, niin kauan kuin aukottomasti tämän joku muuta todistaa.

Siinä mielessä uskon, että ne mahdolliset valehtelijat kyllä löytyy todennäköisimmin Ukrainan päässä, kuin länsimaissa.
Tämä avasi minulle miksi olen saanut isot kiitokset kun olen mokannut ja laittanut tiimille viestiä, että voitteko jeesaa, että saadaan hommat taas kasaan. Tiimissä ihmisiä ympäri maailman. Ajattelin, että se oli joku erikoinen lohdutusyritys, mutta tämä selittäisi paremmin.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Liitteet

• E03AE291-132C-4B8A-97CF-F5BB2E83C9CD.jpeg
    E03AE291-132C-4B8A-97CF-F5BB2E83C9CD.jpeg
    10 KB · kertaa luettu: 65

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Liitteet

• EJuRvbiWsAIuXMk.jpeg
    EJuRvbiWsAIuXMk.jpeg
    265,9 KB · kertaa luettu: 292

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Koffin hevoset on mamuja.
Toisaalta, olihan herra Koff itsekin.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olen joskus epäillyt herra @nummenkallio musiikkimakua, koska hän on hirveä Oasis fani. Mutta kun hän houkutteli lähes tuntemattoman bändin keikalle niin en epäile enää.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui taas kerran, että talvi yllätti HSL:n. Bussit ja ratikat olivat ja ovat edelleen myöhässä aikatauluistaan, vaikka tuolla ulkona ei ole mitenkään katastrofaalinen lumitilanne. Lisäksi useammalla henkilöautolla ja pakulla näyttää olevan vieläkin kesärenkaat allaan, mutta silti he hanakasti porhaltavat lumisohjossa pääsemättä kunnolla liikkeelle.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kouvola ei olekaan hirveän kaukana. Joo eilen tuli käytyä megamatkalla.

Muistan kyllä vielä senkin ihmetyksen kun kartassa Jyväskylää oli siirretty 200 km etelämmäs.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvola ei olekaan hirveän kaukana. Joo eilen tuli käytyä megamatkalla.

Muistan kyllä vielä senkin ihmetyksen kun kartassa Jyväskylää oli siirretty 200 km etelämmäs.
Eihän Kouvola Helsingistä ole kaukana, noin 130 kilometriä. Se on lähempänä kuin Turku tai Tampere. Kouvola on Etelä-Suomen itäisin piste, ei Itä-Suomen eteläisin piste.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen joskus epäillyt herra @nummenkallio musiikkimakua, koska hän on hirveä Oasis fani. Mutta kun hän houkutteli lähes tuntemattoman bändin keikalle niin en epäile enää.
Tätä olen näin myöhemmin ihmetellyt. Veli @Czescku on tunnettu kuitenkin aika perinteisestä musiikkimaustaan, minä sentään löydän uuttakin diggailtavaa.

Nyt sitten kaverista tuli kova Lala Salama-fani. Mutta se on upeaa. Ilosanoma leviää!

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Christopher Judge, joka toimii God of War -pelisarjassa Kratoksen ääninäyttelijänä, on näytellyt Stargate -sarjassa Teal'cia. Ilmankos hänen äänensä tuntui niin tutulta.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Avautui Lidlistä ostettu purkki Aiolia (valkosipulimajoneesia).
Ei ollut juuri minkäänlaista viitettä valkosipulista. Perusmajoneesina ihan ok. Pettymys.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Avautui Lidlistä ostettu purkki Aiolia (valkosipulimajoneesia).
Ei ollut juuri minkäänlaista viitettä valkosipulista. Perusmajoneesina ihan ok. Pettymys.
Jep. Tuo on helppo tehdä itsekin, tosin teen sen mielummin Valion Kreikkalaiseen jogurttiin kuin majoneesiin. Tulee vähän raikkaampaa ja ei niin rasvaista. Vielä kun käyttää kotimaisia valkosipuleita niin ei tule edes niin pistävä valkosipulin maku vaikka laittaisi reilustikin.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Family Guyt on näköjään poistunu Viaplaysta. Noh onneksi on Disney+.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto koittakaapa allekirjoitella tärkeitä papereita kädet täristen. Ei ole mun vika jos alle vuorokauden varoitusajalla ilmoitetaan ja puolentoista viikon ränni. Kynäkin karkailee ties minne. Tarha tulee mieleen. T. PeTri 5v.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Avautui, että Alien - kahdeksas matkustaja-elokuvassa näyttelijöistä on vain 3 elossa: Sigourney Weaver (Ellen Ripley), Veronica Cartwright (Lambert) ja Tom Skerritt (Dallas). Ikänsä puolesta Tom Skerritt taitaa olla seuraava hiippakuntaa vaihtava. Vähiin käyvät scifi klassikko-elokuvan näyttelijät.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sangen mahdollista, että nämä molemmat on avautuneet minulle jo aiemminkin, mutta on päässyt unohtumaan.

Waltarin Piggy in the Middle on käännös Ismo Alangon biisistä Rakas rämä elämä. Äsken Kärtsyn soolokeikalla näpäytin kuvan settilistasta ennen keikan alkua ja kun se oli tuolla alkuperäisellä nimellä listalla, ajattelin että on tulossa yllättävä cover-valinta ja miksi meninkään spoilaamaan etukäteen. Mutta Piggy in the Middlehän se, toki olen Waltarin biisin kuullut joskus aiemminkin mutta on mennyt ohi.

Pari päivää sitten mietin elossa olevien Yhdysvaltain presidenttien ikäjärjestystä ja avautui, että Trump, Bush (W) ja Clinton ovat syntyneet n. 2 kuukauden sisään kesällä 1946 tuossa järjestyksessä. Olisin varmaan veikannut ainakin Bushin olevan Clintonia nuorempi.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, että suhtautuminen Cristiano Ronaldoon tällä palstalla on aika polarisoitunutta - on toki meitä objektiivisiakin....

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui, että suhtautuminen Cristiano Ronaldoon tällä palstalla on aika polarisoitunutta - on toki meitä objektiivisiakin....
Kysy multa mitä oon hänestä miältä. Mää oon tunnettu kärkkäistä ja polarisoituneista jutuista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy