Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 735 299
  • 33 994

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Hetken mietin, että kuka tällainen Pekka Jormakalle on, joka ilmeisesti on Jukureissa pelaamassa. Kummia nuo nykynimet. Sitten luin otsikon uudelleen ja se avautui erilaisena.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hector on jälleen palannut keikkalavoille. Ensi vuonna neljäs jäähyväiskiertue?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui todella yllättäen, että Helsingissä onkin Narinkkatori eikä Narikkatori. Asia selvisi siinä yhteydessä, kun sain Onnibussin varausvahvistuksen, jossa määränpää oli Kamppi Narinkka 2. Luulin ensin, että se oli kirjoitusvirhe, mutta tarkistuslaskenta muutti tuloksen...

En tiedä ko. sanalle mitään selitystä eli lienee vain erisnimi, mutta narikka-sanahan yleisesti merkitsee vaatesäilytystiloja esim. ravintolassa ja se on johdannainen suoraan venäjän kielisestä termistä на ры́нке, suomeksi "torilla", joissa edelleenkin myydään vaatteita.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
se on johdannainen suoraan venäjän kielisestä termistä на ры́нке, suomeksi "torilla", joissa edelleenkin myydään vaatteita.
Tätäpä olen hymähdellyt joissain viesteissäni;
narinkkatorilla eli torilla-torilla.
Sen etymologia, miksi samaa alkuperää (?) oleva sana tarkoittaa ulkovaatteiden säilytyspaikkaa, olisi hauska tietää.
Edit: on tietysti olemassa rekki ja räkki, joihin ripustetaan vaatteita.
 
Viimeksi muokattu:

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Tätäpä olen hymähdellyt joissain viesteissäni;
narinkkatorilla eli torilla-torilla.
Sen etymologia, miksi samaa alkuperää (?) oleva sana tarkoittaa ulkovaatteiden säilytyspaikkaa, olisi hauska tietää.
Edit: on tietysti olemassa rekki ja räkki, joihin ripustetaan vaatteita.
Samaan kategoriaan menee myös Turun tori (Torin tori).
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Nokitan joukkueella FC HJK Helsinki eli Jalkapalloklubi Helsingin Jalkapalloklubi Helsinki
Matchaan FC TPS Turku -joukkueella.

Edit: toki tuossa HJK:ssa on vielä enemmän kirjaimellista toistoa.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen ollut noin 20-vuotta työn puolesta tekemisissä noiden slobomaiden kansalaisten kanssa ja jopa ollut sellaisen kanssa naimisissa. Täytyy kyllä sanoa, että harvoin jos koskaan olen ollut tekemisissä slobon kanssa, joka tunnustaa tehneensä virheen ja pahoittelee. Lähes poikkeuksetta se vika löydetään aina jostain muualta. Siinä mielessä minua ei yhtään ihmetytä, että ukrainalaiset ei tunnusta "vahinkoa". En toki Zelenskyä tästä epäile, mutta jossain komentoketjussa on se upseeri, kenen joukoista on tuo ohjus mahdollisesti ammuttu ja jossain on se aliupseeri, kenen miehet tuon on laukaissu. Nämä sankarillisuuden ja ylennyksen toivossa varmasti pitää loppuun saakka siitä kiinni, että tuollaista ei heidän porukoissaan ole tapahtunut ja toivovat että aika tai jokin muu tapahtuma "häivyttää" tapahtuneen. Zelenskyllä ja ylätason komentoketjussa ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa ja uskoa omiin tässä tilanteessa, niin kauan kuin aukottomasti tämän joku muuta todistaa.

Siinä mielessä uskon, että ne mahdolliset valehtelijat kyllä löytyy todennäköisimmin Ukrainan päässä, kuin länsimaissa.
Tämä avasi minulle miksi olen saanut isot kiitokset kun olen mokannut ja laittanut tiimille viestiä, että voitteko jeesaa, että saadaan hommat taas kasaan. Tiimissä ihmisiä ympäri maailman. Ajattelin, että se oli joku erikoinen lohdutusyritys, mutta tämä selittäisi paremmin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Liitteet

  • E03AE291-132C-4B8A-97CF-F5BB2E83C9CD.jpeg
    E03AE291-132C-4B8A-97CF-F5BB2E83C9CD.jpeg
    10 KB · kertaa luettu: 52

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Liitteet

  • EJuRvbiWsAIuXMk.jpeg
    EJuRvbiWsAIuXMk.jpeg
    265,9 KB · kertaa luettu: 276

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Koffin hevoset on mamuja.
Toisaalta, olihan herra Koff itsekin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olen joskus epäillyt herra @nummenkallio musiikkimakua, koska hän on hirveä Oasis fani. Mutta kun hän houkutteli lähes tuntemattoman bändin keikalle niin en epäile enää.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui taas kerran, että talvi yllätti HSL:n. Bussit ja ratikat olivat ja ovat edelleen myöhässä aikatauluistaan, vaikka tuolla ulkona ei ole mitenkään katastrofaalinen lumitilanne. Lisäksi useammalla henkilöautolla ja pakulla näyttää olevan vieläkin kesärenkaat allaan, mutta silti he hanakasti porhaltavat lumisohjossa pääsemättä kunnolla liikkeelle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kouvola ei olekaan hirveän kaukana. Joo eilen tuli käytyä megamatkalla.

Muistan kyllä vielä senkin ihmetyksen kun kartassa Jyväskylää oli siirretty 200 km etelämmäs.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvola ei olekaan hirveän kaukana. Joo eilen tuli käytyä megamatkalla.

Muistan kyllä vielä senkin ihmetyksen kun kartassa Jyväskylää oli siirretty 200 km etelämmäs.
Eihän Kouvola Helsingistä ole kaukana, noin 130 kilometriä. Se on lähempänä kuin Turku tai Tampere. Kouvola on Etelä-Suomen itäisin piste, ei Itä-Suomen eteläisin piste.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös