Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 802
  • 33 987

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Suomessa on varsin paljon valaisinpylväitä maanteillä verrattuna vaikkapa Ruotsiin tai Tanskaan, vaikka kaikissa kolmessa maassa on neljä vuodenaikaa ja talvet ovat pimeitä myös Tanskassa. Tämä asia avautui minulle, sillä muuttaessani tähän kämppään tammikuussa aloitin Google Mapsissa pienehkön projektin, jossa suuntasin Street viewtä käyttäen kotipihaltani ensin Jyväskylän kautta Haaparantaan ja sieltä Trollhättanin kautta Tanskan salmien yli Jyllannin niemimaalle.

En edes tiedä, kuinka monta tuntia tähän on tuhraantunut, mutta klikkaillessani itseäni eteenpäin tietokoneen ruudulla olen huomannut monia erikoisia asioita sekä Ruotsissa että Tanskassa, Suomea unohtamatta.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Kun selaa mobiiliversiona Jatkoajan foorumia, foorumin pääosioiden vieressä on pieni sininen kolmio alaspäin, mistä pääsee suoraan alafoorumiin. Ei siis tartte enää painaa sitä "Liiga" tekstiä, jos vaikka haluan mennä TPS:n foorumille, vaan voin suoraan siitä kolmiosta valita TPS:n. Kaikkea sitä löytyy kun vahingossa painelee.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Aurinkoihottuma. Olin veljen lasten (niiden jotka ei ollut hoidossa tai kaverilla) kanssa eilen iltapäivällä heidän rannassa. Johon illalla oli dekoltee kutiseva ja täynnä pieniä punaisia pilkkuja. Ja tämä oli jo kolmas kerta tänä kesänä. Kun ei opi suojaamaan itseään...
Mä oon tässä kironnut, että mitkä ihmeen ötökät mua muka syö, mutta taitaa ollakin aurinkoihottuma kyseessä. Ei oo itellä kyllä dekolteessa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eilen ollessani Lielahden Citymarketissa ruokaostoksilla opin, että maitorahka ei ole rahkaa. Siis ainakaan kyseisessä kaupassa. Rahkoihin kuuluu satakunta eri tavalla maustettua rahkaa, tai kaurarahkaa, tai rahkajogurttia, tai soijarahkaa, tai jogurttirahkaa, mutta ei maitorahkaa. Maitorahka on tuosta hyllystä huomattavan kaukana, raejuustohyllyssä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen ollessani Lielahden Citymarketissa ruokaostoksilla opin, että maitorahka ei ole rahkaa. Siis ainakaan kyseisessä kaupassa. Rahkoihin kuuluu satakunta eri tavalla maustettua rahkaa, tai kaurarahkaa, tai rahkajogurttia, tai soijarahkaa, tai jogurttirahkaa, mutta ei maitorahkaa. Maitorahka on tuosta hyllystä huomattavan kaukana, raejuustohyllyssä.

Mutta oliko raejuustot muiden juustojen luona vai jossain omassa hyllyssä? Jos omassa niin eikö raejuusto ole juustoa? Paljon hämmentäviä asioita ihmisen elämässä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Nelli Matulan kengästä on vuori revennyt. Huh... onneksi Iltalehti kertoi tämän järisyttävän uutisen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Nelli Matulan kengästä on vuori revennyt. Huh... onneksi Iltalehti kertoi tämän järisyttävän uutisen.
Jokohan Pasi Nurmisen kengästä on pohja liimattu kiinni. Toimittajat herätkää.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olin melkein unohtanut, miten möreä ääni Amanda Harkimolla on, kunnes äsken katsoin jonkun klipin, jossa hän kertoi koirafobiastaan. Aijai. Pienikokoinen nainen ja noin möreä ääni.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuka on Nelli Matula? Onko sukua sille Kahden keikka -sarjan Matulalle?
Käsittääkseni eivät ole sukua. Hän on nuori naislaulaja, joka laulelee jonkinlaista suomenkielistä poppia. Yhtään biisiä en tiedä nimeltä ja lavashowtkaan ei auta niiden selvittämisessä. Hämmentävän samanlaiset lavarutiinit näillä nuorilla naispoppareilla (Evelina, Anna Abreu, Nelli Matula, Erika Vikman): pukeudutaan vähiin vaatteisiin (mikä ei minua häiritse ainakaan kolmen ensin mainitun tapauksessa), pompitaan kuin jossain aerobic-kisassa (vaikka biisinä olisi minkälainen hempeä balladi tahansa) sekä suoritetaan täsmälleen samanlaiset tanssiliikkeet.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kuka on Nelli Matula? Onko sukua sille Kahden keikka -sarjan Matulalle?
Jäikö kultajuhlat 2019 katsomatta? Matula oli osallisena tunnelman latistuksen oppitunnissa. Taustalla soi Sandstorm kun leijonien bussi saapuu paikalle ja screeniltä näkyy kun pelaajat purkautuvat bussista ja odottavat lavan takana lavalle nousemista. Tunnelma aivan katossa kun juontajakaksikko astuu esiin... ja kuuluttaa lavalle Nelli Matulan. Tunnelma lässähtää hetkessä. Ei tuolla kaksikolla turhaan ole Youtube-kanava Fiilikset Nollissa.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös