Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 882 817
  • 34 593

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mutta oliko raejuustot muiden juustojen luona vai jossain omassa hyllyssä? Jos omassa niin eikö raejuusto ole juustoa? Paljon hämmentäviä asioita ihmisen elämässä.
Omassa hyllyssään. Ei siellä, missä juustot. Eikä siellä, missä tuorejuustot. Juustot ja tuorejuustotkin on eri paikoissa.

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Ennen kuin istut pytylle - varsinkin julkisessa käymälässä - tarkista, että eriöstä löytyy vessapaperia.

Nimim. kolme varttia Oodin vessassa kärvistellyt.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Taustalla soi Sandstorm kun leijonien bussi saapuu paikalle ja screeniltä näkyy kun pelaajat purkautuvat bussista ja odottavat lavan takana lavalle nousemista. Tunnelma aivan katossa kun juontajakaksikko astuu esiin... ja kuuluttaa lavalle Nelli Matulan. Tunnelma lässähtää hetkessä.

Yksi YouTube-helmi lisää!

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Naisten jalkapalloilussa näköjään filmataan aivan miesten malliin.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Se tunne kun et pysty sanomaan isällesi että rakastat häntä vaan mongerrat sekavan puheenvuoron niin että nolottaa.

Ja loppusuoraa elävä vanha Merikarhu katsoo hetken silmiin vakavana ja toteaa "minä tiedän".

Ei ihan putkeen mennyt, mutta meni sitten kuitenkin. Hyvin huomaa minkä aikakauden lapsi sitä on ollut.

Muistakaa siis sanoa läheisillenne että rakastatte heitä. Ja sopivin väliajoin. Ei mene tällaiseksi mitä itselläni. Asioiden näyttäminen teoilla on erittäin hyvä, mutta sanoissakin voi olla isoa voimaa.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Se tunne kun et pysty sanomaan isällesi että rakastat häntä vaan mongerrat sekavan puheenvuoron niin että nolottaa.

Ja loppusuoraa elävä vanha Merikarhu katsoo hetken silmiin vakavana ja toteaa "minä tiedän".

Ei ihan putkeen mennyt, mutta meni sitten kuitenkin. Hyvin huomaa minkä aikakauden lapsi sitä on ollut.
Sama täällä. Sanomatta jäi silloin aikoinaan. Se jäi kaivelemaan. Jollain tavalla se kaivelee edelleen.

Sinä sait sentään jotain edes sinnepäin sanottua. Ole onnellinen siitä.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinä sait sentään jotain edes sinnepäin sanottua. Ole onnellinen siitä.

Olen halunnut antaa hänelle ihmisarvoisen elämän loppusuoran ja panostaa kaiken nk. omaishoitajana oloon.

Haluan etten eräänä päivänä muistele itkuisena mitä hyvää oli ja maalaa mielikuvia. Haluan että hänen eläessä olen näyttänyt, sanonut ja myös itse saanut nuo asiat koettua.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulle on tässä vuosien saatossa avautunut, että minusta ei ole mielenterveysongelmista kärsivän omaishoitajaksi. Hermoni ovat aivan riekaleina, vitutus on päätähuimaavalla tasolla ja lisäksi koko oma elämä tuntuu menevän täysin sekaisin, kun yksi sekoaa. Vielä muutaman kuukauden kestän kärsiä, sitten se on finito. Joku muu ottakoon vetovastuun. Luojan kiitos, että minulla on oma koti, jossa toipua.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On tässä avautunut vähitellen mitä voisi olla hyödyllistä ottaa festareille mukaan reppuun. Siitäkin huolimatta vaikka festarit olisivat noin puolen tunnin kävelymatkan päässä asunnolta eikä tarvitse majoittua omaa asuntoaan ihmeellisemmässä paikassa.

Nyt viikonloppuna olin yksillä festareilla enkä oikein lähes ensikertalaisena osannut tai tajunnut varustautua millään tavalla festareille. Siinä kuitenkin sitä menoa ja touhua siellä seuratessa ja omista kokemuksistanikin viisastuneena avautui mitä voisi olla ihan hyödyllistä olla matkassa mukana.

Eli kyllähän tällaiselle jalkavaivaiselle varmaan ihan kova sana voisi olla jonkinnäköinen viltti. Sen voi levittää nurmelle ja sen päällä voi istuskella vaikka välillä. Tai ihan vain seistäkin ja pitää kenkiä pois jaloista jonkun keikan aikana. Viltin päällä voisi tosiaan olla ilman kenkiä ja viltillä voisi olla sellaisella keikallakin jolla ei ole niin tärkeää olla siellä ihan lavan edessä seisoskellessa. Tämä auttaisi varmasti jalkakipuihin, kun kipuja on aiheuttanut se että joutuu seisomaan pitkiä aikoja ja pitää kenkiä jaloissa myös pitkiä aikoja.

Sitten kova sana festareilla mukana voisi olla muutama istuinalusta. Jos sade yllättää ja festarialueella oleva istuin on märkä niin istuinalusia vaikka pari kappaletta ensin penkille ja sen päälle istumaan niin ei takapuoli kastu. Ja kyllähän seuraaville festareille olisi syytä hommata myös se hupullinen sadetakki.

Nämä edellä luetellut asiat ovat varmaan tavaroita joita jo kokeneempi festarikävijä osaa ottaa mukaan ilman sanomistakin mutta minun kaltaiselle lähes tulokkaalle voi olla vieraampia juttuja. Ja näemmä olikin kun en oikein tajunnut näitä viikonloppuna mukaani ottaa.

Ja festareille kannattaa ottaa reppuun myös hyvin lämmintä vaatetta mukaan. Minulla oli lauantaina kyllä pusakka päällä mutta silti meinasi sateisella kelillä olla kylmä. Joku takki on hyvä ottaa varuiksi mukaan myös hupparin lisäksi.

Hyvä että nämä asiat avautuvat tässä vähitellen. Seuraavat festarit ovat kuitenkin noin kuukauden päästä ja siellä olisi iso tavoite kärsiä vähemmän jalkakivuistakin ja mahdollisesta vesisateesta.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Avautunut jo ehkäpä aiemminkin, mutta kyllähän veli @ZayWest tekee aivan helvetin tärkeetä ja arvostettavaa työtä.
Tuohon ei moni tosin pysty saati kykene.
Iso arvostus ja lippalakki päästä.
Hienoa että on laisiasi.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avautunut jo ehkäpä aiemminkin, mutta kyllähän veli @ZayWest tekee aivan helvetin tärkeetä ja arvostettavaa työtä.
Tuohon ei moni tosin pysty saati kykene.
Iso arvostus ja lippalakki päästä.
Hienoa että on laisiasi.

Kiitän nöyrästi sanoistasi, mutta en halunnut hakea mitään kiitoksia toiminnastani vakavasti sairaan ikäihmisen täyspäiväisessä hoidossa. Etkä nyt varmasti mitään pahaa tarkoittanut, mutta tuli vähän kiusaantunut olo.

Meillä on tästä kulmasta katsottuna oikeat sankarit terveydenhuollon suunnalla hoitajien sekä siellä ylipäätään olevien ihmisten keskuudessa. Heille haluan ohjata respectit ja platformin jos tätä kulmaa katsellaan.

Oma pointti oli enemmänkin siinä että toivon ihmisten muistavan läheisiään. Kukin tavallaan. Joku päivä he eivät ole välttämättä läsnä vaikka itse olisi.

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Kiitän nöyrästi sanoistasi, mutta en halunnut hakea mitään kiitoksia toiminnastani vakavasti sairaan ikäihmisen täyspäiväisessä hoidossa. Etkä nyt varmasti mitään pahaa tarkoittanut, mutta tuli vähän kiusaantunut olo.

Meillä on tästä kulmasta katsottuna oikeat sankarit terveydenhuollon suunnalla hoitajien sekä siellä ylipäätään olevien ihmisten keskuudessa. Heille haluan ohjata respectit ja platformin jos tätä kulmaa katsellaan.

Oma pointti oli enemmänkin siinä että toivon ihmisten muistavan läheisiään. Kukin tavallaan. Joku päivä he eivät ole välttämättä läsnä vaikka itse olisi.
Toivoisin ihmisten (lue: päättäjien) jotka yhdistelevät sairaanhoitopiirejä, sosiaalihuoltoo, laskeskelevat hoitajatarpeita sinne ja tänne, lakkauttavat eri tason palveluja esim. vanhuksille, joskus muistavan sen, että jonain päivänä he itse tarvitsevat ko. palveluja.
Tämä siis hieman aihetta sivuten.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Erikoisjoukot TV-sarjassa kovasti edukseen esiintynyt muutaman vuoden takainen missi Viivi Aaltonen onkin Viivi Altonen. Ei se ollutkaan kirjoitusvirhe.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hain kuun alussa toimeentulotukea mutta aamulla oli luettavissa vihdoin päätös ja se oli hylätty. Aloin ihmettelemään kun siinä päätöksessä ilmoitettiin välitystililläni olevan yllättävänkin paljon rahaa säästössä ja tuon perusteella en kyllä ihmettele sitten sitä että sain hylätyn päätöksen tällä kertaa.

En ollut osannut ajatella että välitystilille on kertynyt säästöön jo noinkin kiva summa rahaa eli tuon toimeentulotukipäätöksen perusteella avautui tämä asia. Tarkistin vielä asian välitystilin hoitajalta ja kyllähän se ihan totta on. Välitystilillä on tällä hetkellä hyvä tilanne. Mukava yllätys.

Tässä kuussa olen kyllä tuhlannutkin rahaa melko paljon jo mutta ei se sitten näemmä niin paljoa haittaa kun sitä rahaa nyt on. Ei tämä silti tarkoita että tuhlaisin jatkossakin rahaa ylenpalttisesti mutta onhan se kiva tietää missä mennään. Alkukuusta nautin vaan vähän kesästäkin.

Pitäisi vaikka kysellä tuota välitystilin rahatilannetta useammin. Siellä suurin osa minun rahoista kuitenkin on talletettuna ja vuokrat sekä laskut menee kaikki sen tilin kautta. Välitystilin hoitaja ei kuitenkaan kerro aina kysyttäessä jostain syystä sitä rahatilannetta. Nyt kertoi kuitenkin ja hyvä niin.

No, mukava yllätys tämä nyt minullekin avautunut rahatilanne oli. Tietenkin tässä nyt meni vähän turhaan Kelan työntekijän kallisarvoista työaikaa minun toimeentulotukihakemuksen päätöstä laskiessa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Erikoisjoukot TV-sarjassa kovasti edukseen esiintynyt muutaman vuoden takainen missi Viivi Aaltonen onkin Viivi Altonen. Ei se ollutkaan kirjoitusvirhe.
Jaahas, itse tullut luettua myös tupla-A:na.

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Kesälomareissulla avautui, että HIM:in musiikki on nykyään Radio Nova -kelpoista. Join Me:n ilmestyessä se oli kanavalle liian rajua.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kesälomareissulla avautui, että HIM:in musiikki on nykyään Radio Nova -kelpoista. Join Me:n ilmestyessä se oli kanavalle liian rajua.
Johtunee varmaan osittain siitä, että niihin aikoihin, kun biisi alkoi soida radiossa, suurin osa faneista oli nuoria ihmisiä. Nyt nuo nuoret ovat keski-ikäistyneet ja ainakin osa heistä on alkanut kuunnella Novaa (mikä on aina huolestuttava merkki), joten siksi kyseinen kanava soittaakin HIMiä.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Miljonäärit on persaukisia. Kova kohtalo.

Liitteet

• ScreenHunter_1939 Jul. 13 08.17.jpg
    ScreenHunter_1939 Jul. 13 08.17.jpg
    21,8 KB · kertaa luettu: 261

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miljonäärit on persaukisia. Kova kohtalo.

Tuohan ny riippuu ihan siitä, että missä muodossa se miljoonan omaisuus on. Jos se on helposti vaihdettavassa tai tuottavassa muodossa (raha, osakkeet yms) tai omistat miljoonan arvoisen sijoitusasunnon niin kyllä sillä voi tuottaa itselleen hyvän elannon aika helpostikin, mut jos omistat esim miljoonan arvoisen omakotitalokiinteistön (talo, tontti ja irtaimisto) niin milläs siitä tuottoa revit. Eli kyllä, voi olla persaukinen ja samalla omistaa miljoonan verran omaisuutta.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä ajattelin rikastua sillä tavalla, että alan myymään Jatkoajan keskustelupalstan viestejä, signeeraukseni saa mukaan. Viestejäni on tämän jälkeen 9999 kpl, ja esim. 100 euron kappalehinnalla olisi lopulta melkein miljoona koossa. Nehän myy sitä jotain taidettakin, joka on ihan vaan bitteinä, joten eiköhän tämänlainenkin kaupankäynti saavuta suurta suosiota. Mitä kalliimpi viesti, sitä arvokkaampi eli halutumpi se on. Tämän ideani läpimurtoviestin viestin saa minulta nimikirjoituksella varustettuna vaivaisella tonnilla!

Jo bannattujen nimimerkkien viesteistäkin voidaan käydä alustavia keskusteluja. Ryhdyn manageriksi.

T. Tuleva miljonääri

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minä ajattelin rikastua sillä tavalla, että alan myymään Jatkoajan keskustelupalstan viestejä, signeeraukseni saa mukaan. Viestejäni on tämän jälkeen 9999 kpl, ja esim. 100 euron kappalehinnalla olisi lopulta melkein miljoona koossa. Nehän myy sitä jotain taidettakin, joka on ihan vaan bitteinä, joten eiköhän tämänlainenkin kaupankäynti saavuta suurta suosiota. Mitä kalliimpi viesti, sitä arvokkaampi eli halutumpi se on. Tämän ideani läpimurtoviestin viestin saa minulta nimikirjoituksella varustettuna vaivaisella tonnilla!

Jo bannattujen nimimerkkien viesteistäkin voidaan käydä alustavia keskusteluja. Ryhdyn manageriksi.

T. Tuleva miljonääri
Ei paskempi ideana, joskin nyt on vasta tarjonta kunnossa, kysyntä vielä haeskelee itseään...

PS. Jos sitä kysyntää löytyy, tulen mielelläni äänettömäksi yhtiökumppaniksesi - en pidä melua siitäkään, kun kuittaan puolet voitoista!

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

T. Tuleva miljonääri
Ainakin niiden apinameemien tai mitä olivatkaan markkinat taisi romahtaa melko täysin, mikä ei toki sinänsä yllättävää ole. Toki buumin aikana liikevaihtoa oli varmasti aika tolkuttomasti ja joku siitäkin nettosin ihan oikeaakin rahaa, eli jos saat myytyä idean viestien oikeuksien kauppaamisesta ensimmäisenä niin olet varmaankin vahvoilla.

Toisaalta mitenkähän menee foorumiviestien kanssa, ettei olisi ainakin jossain määrin palstan omaisuutta mihin semmoisen kirjoittaa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy