Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 980
  • 33 987

Glove

Jäsen
MInulla on liian pieni näyttö tässä tietokoneessa. Ei mahdu kahta lätkäpeliä ja jatkoaikaa yhtäaikaa auki kovin hyvin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin ihmettelemässä HIFK:n osiota ja siellä minulle avautui, että Peliesitykset kaudella 2021-2022 -ketju onkin otteluseurantaketju. Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Luulin että banaaninviljelijä on meritoitunut, kypsässä iässä oleva kaveri. Mutta tästä viestistä saankin käsityksen että nuori opiskelijakaveri? No,tämä ei täysin avautunut mutta jäinpä vaan miettimään. Positiivista että uhkapeleihin ei lankea, koska se tie ei kyllä vie pitkälle.
Selkeesti ainakin joskus jotain jonnekkin sijoitellut. Tiiä sitten oliko riskisijoittamista, mutta ymmärtääkseni ihan tyytyväinen "Saamisiinsa" ja kaiketi täten voiton puolella.

Edit. Ai niin se vtn Nissani. No pojat on poikia.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itse olen sen verran arka, etten uskaltaisi fillaroida talvella.

Erityisesti nyt, kun on jäässä kaikki pinnat, niin eri ikäiset hienosti näyttävät pysyvän pystyssä. Omasta talvipyöräilystä on aikaa likemmäs 30 vuotta, kun yläasteelle tuli mentyä talvisin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Itse olen sen verran arka, etten uskaltaisi fillaroida talvella.

Erityisesti nyt, kun on jäässä kaikki pinnat, niin eri ikäiset hienosti näyttävät pysyvän pystyssä. Omasta talvipyöräilystä on aikaa likemmäs 30 vuotta, kun yläasteelle tuli mentyä talvisin.
Sama juttu. Pyöräilykauteni ajoittuu suunnilleen huhtikuun ja marraskuun välille, jolloin tiet ovat sulia. Tasapainoni ei myöskään ole mikään maailman parhain, joten odotan mieluummin kunnon kevätsäitä.

Edellisen kerran, kun pyöräilin talvella, oli muistaakseni joskus 1990-luvun lopulla ja tuolloin ajoin Hyrylästä Keravalle, mikä maantieteellisesti ei ole kummoinenkaan matka, mutta kuitenkin tuohon viiden kilometrin matkaan tärvääntyi lähes kolme tuntia, koska pyöräni (Fjällrävenin maastopyörä) ketjut temppuilivat aina puolisen kilometriä ajettuani. Pakkasta ei ollut kuin kymmenen astetta ja ketjut olin öljynnyt edellisenä iltana, mutta ei se paljoa auttanut.
 
K

Kiekkokatsoja

Avautui, että täällä tehdään tulevaisuuden puuttineita. Pennut räjäyttelee uudenvuoden pommeja.
-Pennuille jaffaa huusi eräs nainen. No, kauan sitten. Odottiko sitten sananmuunnosta, en tiedä? (Saihan toi.)
 
K

Kiekkokatsoja

Suomessa on alkuvuodesta siirtynyt reservistä siviilipalvelukseen tuhat henkilöä. Näin kertoi radiouutiset.
Paniikkinappula päälle?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Suomessa on alkuvuodesta siirtynyt reservistä siviilipalvelukseen tuhat henkilöä. Näin kertoi radiouutiset.
Paniikkinappula päälle?

Ettet nyt olisi hieman väärin kuullut:

"Alkuvuonna 176 reserviläistä kertoi haluavansa siirtyä siviilipalvelukseen."

"Parhaillaan siviilipalvelusta suorittaa noin tuhat miestä."


Että silleen...
 
K

Kiekkokatsoja

Ettet nyt olisi hieman väärin kuullut:

"Alkuvuonna 176 reserviläistä kertoi haluavansa siirtyä siviilipalvelukseen."

"Parhaillaan siviilipalvelusta suorittaa noin tuhat miestä."


Että silleen...
Linkkiä liitteenä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu

No, omasta uutisestasi:

"Runsas tuhannen hakemuksen luku ei vielä ole varma, koska henkilön tulee vielä tulostaa hakemuksensa, allekirjoittaa ne ja toimittaa Puolustusvoimien aluetoimistoon hyväksyttäväksi. Niistä lähes 400 hakemuksen osalta päätös on aluetoimistossa jo tehty, loput runsaat 600 on joko lähettämättä tai käsittelyssä aluetoimistossa."

Että silleen...
 
K

Kiekkokatsoja

No, omasta uutisestasi:

"Runsas tuhannen hakemuksen luku ei vielä ole varma, koska henkilön tulee vielä tulostaa hakemuksensa, allekirjoittaa ne ja toimittaa Puolustusvoimien aluetoimistoon hyväksyttäväksi. Niistä lähes 400 hakemuksen osalta päätös on aluetoimistossa jo tehty, loput runsaat 600 on joko lähettämättä tai käsittelyssä aluetoimistossa."

Että silleen...
Kerroin vain, kuinka radiossa uutisoivat. Ja näköjään nettisivulla otsikoivat.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui taas kerran, miten surkeat kaupalliset radiokanavat ja varsinkin ohjelmat Suomessa on.
Vuoden radio-ohjelman tittelistä kisaavat tänä vuonna peräti kolme Radio Novan ohjelmaa (somebody shoot me), vtn Aamulypsy, Radio Rockin Korporaatio, joku ihmeen Pooki, Veronica Verhon oma ohjelma sekä Retroradio HitMixiltä.
Jätän väliin äänestämisen tänäkin vuonna, vaikka Suvi Hartlin on todellinen rotunainen.
 
Avautui taas kerran, miten surkeat kaupalliset radiokanavat ja varsinkin ohjelmat Suomessa on.
Vuoden radio-ohjelman tittelistä kisaavat tänä vuonna peräti kolme Radio Novan ohjelmaa (somebody shoot me), vtn Aamulypsy, Radio Rockin Korporaatio, joku ihmeen Pooki, Veronica Verhon oma ohjelma sekä Retroradio HitMixiltä.
Jätän väliin äänestämisen tänäkin vuonna, vaikka Suvi Hartlin on todellinen rotunainen.
Kyllä se varmaan mieltä lämmittää olla ehdolla joka vuosi.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jatkoajan keskustelupalsta se jatkaa sukeltamista. Ei voi enää olla edes eri mieltä vallitsevaa näkökantaa vastaan vaikka kuinka yrittää kertoa omaa näkökantaa. Taidan pysyä lukija puolella kun vapaata aluetta selaan. Vittu mitä paskaa :D
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jatkoajan keskustelupalsta se jatkaa sukeltamista. Ei voi enää olla edes eri mieltä vallitsevaa näkökantaa vastaan vaikka kuinka yrittää kertoa omaa näkökantaa. Taidan pysyä lukija puolella kun vapaata aluetta selaan. Vittu mitä paskaa :D
Ehkä jotain tekemistä on silläkin, että miten mielipiteensä esittää ja kuinka hyvin sen pystyy perustelemaan. Erityisesti silloin kun on eri mieltä valtaosan asiantuntijoista kanssa, niin olisi toivottavaa, että mielipiteen takana olisi jotain kättä pidempää.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ehkä jotain tekemistä on silläkin, että miten mielipiteensä esittää ja kuinka hyvin sen pystyy perustelemaan. Erityisesti silloin kun on eri mieltä valtaosan asiantuntijoista kanssa, niin olisi toivottavaa, että mielipiteen takana olisi jotain kättä pidempää.
Jos sitä perustelee aivan samalla tavalla kuin moni asiantuntija. Tuo väite, valtaosa asiantuntijoiden kanssa. Oliko tälle jotain lähdettä? Jos niitä minunkin viestejä luettaisiin hieman tarkemmin nii varmaan ymmärtäisi paremmin. Toki varmasti minun viestejä ei edes haluta lukea vaan vastaani hyökätään monelta rintamalta. Jokaiselle kun vastaan erikseen niin jankkaan. Siksi parempi pysyä poissa näistä keskusteluista. Siksi osa ketjuista menee todella lukukelvottomaksi, kun muutamassa ketjussa et voi tai saa olla eri mieltä, koska valtaosa ketjun kirjoittajista on aivan saatanan peloissaan olevaa fanaattista porukkaa. Tullut selväksi korona- ja Nato ketjuista. Mutta joo, jatkakaa toki. Itse pysyn nyt poissa ko ketjuista, koska kantani on varmasti tullut ehkä jopa hieman liiankin selväksi.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Täytyy olla tästä lähtien varovainen termin "spedeily" kanssa, koska näiden parin viime päivän uutisten valossa sen saattaa ymmärtää monella tavalla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuolla Venäjä hyökkää Ukrainaan ketjussa oli keskustelua siitä, että Mongolialla olisi merivoimat/laivasto. Aloin muistelemaan että Sveitsilläkin saattoi olla laivasto. Menin sitten heittämään Googleen haun "Swiss Navy" ja ensimmäinen hakutulos olikin sivulle swissnavy.com. En kuitenkaan avannut sitä sillä siellä ei kerrota mitään laivaston toiminnasta vaan liukuvoiteista. Niin sellaisista joita käytetään apuna seksissä. Toki ympäri maailman varmaan laivastossa paranisi yleinen tunnelma jos liukuvoiteet kuuluisivat matruusien vakiovarustukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös