Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 834
  • 33 924

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Euroopasta Aasiaan lentävät lentokoneet lentävät niin, että ne näkyvät aina olkkarin sohvalta. Tänään niitä meni taas perä perää ja piti oikein Flightradarista katsoa, mitä ne oikein olivat. Kiinalaisia koneitahan siellä meni urakalla, ihan selvästi kiinalaiset käyttävät nyt innokkaasti hyväkseen nykyistä lentokieltotilannetta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä on vielä kellarissa kolmen litran ämpäri "livukkeita" eli säilöttyjä viipaloituja kurkkuja. Luulin että ne oli kaikki jo syöty. Kysyin mieheltäkin että tiesikö hän kurkuista. Sanoi ettei hän pysy kärryillä mun ämpäreistä ja säilykkeistä... Perhana, yhteisiähän ne on.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Suomessa on ainakin kaksi naista, joiden etunimi on Kirsi ja ensimmäinen sukunimi on Alm. Se tunnetumpi on maikkarilainen (mikä ei ole kummoinen meriitti) Kirsi Alm-Siira, kun taas jälkimmäinen on Kirsi Alm-Lytz, joka työskentelee Säteilyturvakeskuksen ydinvoimalaitosten valvonnan johtajana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruokitteks te lemmikkejä? Jotain kissoja tai koiria. Jotkuthan jopa talvisin lintuja. Kyllä mäkin oon eläinrakas. Ruokin frendien luteita kun rötköttelen juoppokämpissä. Pitäisköhän sitä tilata joku eläinlehti.
 

Rutinoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet.
Koko elämäni olen kutsunut laitahyökkääjiä laitureiksi. Vasta tänään.... minulle valkeni että laitureita on rannat pullollaan. Aake Kalliallakin oli sellainen, se tosin syötiin jo vuosia sitten.

Tuli ihan sellainen valaistumisen hetki. Laituri... laituri.. laituri..
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Koko elämäni olen kutsunut laitahyökkääjiä laitureiksi. Vasta tänään.... minulle valkeni että laitureita on rannat pullollaan. Aake Kalliallakin oli sellainen, se tosin syötiin jo vuosia sitten.

Tuli ihan sellainen valaistumisen hetki. Laituri... laituri.. laituri..

Tähän liittyen vanhempi Fingerpori:
 

Liitteet

  • fingerpori001.jpg
    fingerpori001.jpg
    218,4 KB · kertaa luettu: 235

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen nyt hoitojaksolla täällä psykiatrisella osastolla sairaalassa. Maanantaina teimme kotikäynnin asunnolleni parin hoitajan kanssa. Kävimme nopeasti tsekkaamassa asuntoni tilan, nappasin postin mukana tulleet laskut mukaani ja otin mukaani myös omia vaatteita sairaalaan.

Samalla reissulla avautui iloisesti että ei asuntoni nyt niin hirveän huonossa kunnossa olekaan. Omahoitajani oli etukäteisvaroituksieni perusteella odottanut pahempaa ja oli ollut iloisesti yllättynyt asuntoni todellisesta kunnosta.

No hyvä tietenkin näin. Itse olen ehkä niin kovasti huolehtiva ja stressaava tyyppi että se oli vaikuttanut omiin näkemyksiini asuntoni tilasta. Mutta kyllä tuon vielä saa kuntoon helpostikin kun vain siivoaa. Ja toivon nyt että armon annetaan käydä oikeudesta ja saan jatkaa asumistani tuossa asunnossa. Lauantaina pidän ensimmäisen päivävierailun ja aloitan asuntoni siivoamisen. Ensin lähtevät pois yhä esillä olevat joukukoristeet ja muovikuusi.

On tässä avautunut vuosien varrella että kun minulla on ollut vaikeita jaksoja elämässä niin on sen voinut huomata helposti asuntoni tilasta. Normaalisti nykyään siivoan kaksikin kertaa viikossa mutta kun on vaikeaa niin jää siivoaminen helposti. Silloin vuonna 2015 kun minulla oli ongelmia elämässä myös niin asunto oli kyllä silloin. Jo oikeasti karmeassa kunnossa ja sain häädönkin.

Toivottavasti nyt ei tule kuitenkaan häätöä. Vaan selviän vain sillä että siivoan asuntoni kuntoon ja jatkan elämistä taas niin fiksusti ja toiset huomioiden kuten ennen tätä karikkoon juuttumista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäis sellainen levysoitin hommata. Frendit kun saa niitä kohtauksia ja sätkii maassa niin pistäis käden alle. DJ spuge skrätsäilee. Lanssia odotellessa vois syntyä vaikka mikä hittibiisi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Avautui, että uutistenlukijat eivät enää aloita lähetystä toivottamalla "Hyvää huomenta", vaan sanovat ainoastaan "Huomenta".
Sitä se sota teettää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avautui, että uutistenlukijat eivät enää aloita lähetystä toivottamalla "Hyvää huomenta", vaan sanovat ainoastaan "Huomenta".
Sitä se sota teettää.
Eipä tässä elämässä hyviä asioita oikein olekaan.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lukko - JYP -ottelusta avautui kaksi asiaa:

Lukon maalivahti ei ole kanadalainen/usalainen Jackie Doolin vaan venäläinen Zagidulin.
Tietämykseni liigajoukkueiden kokoonpanoista/pelaajista on ala-arvoista (pl. JYP).
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jotkut ovat kehittäneet vaaleanpunaisen ananaksen. Näyttää epäilyttävän paljon kinkulta.

 

Glove

Jäsen
Eilen avautui, että on ollut äänestys, jossa on valittu henkilö, joka tulee tervehtimään ensimmäisenä mahdollisia ulkoavaruudesta tulevia vieraitamme. Äänestyksen oli voittanut herra Ozzy Osbourne.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eilen avautui, että on ollut äänestys, jossa on valittu henkilö, joka tulee tervehtimään ensimmäisenä mahdollisia ulkoavaruudesta tulevia vieraitamme. Äänestyksen oli voittanut herra Ozzy Osbourne.

Loistava valinta, kunhan Ozzy ei ala puhetta pitämään. Siitä ei ota kukaan kosmoksessa tolkkua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eilen avautui, että on ollut äänestys, jossa on valittu henkilö, joka tulee tervehtimään ensimmäisenä mahdollisia ulkoavaruudesta tulevia vieraitamme. Äänestyksen oli voittanut herra Ozzy Osbourne.

Ja menin sitten googlaamaan Ozzy Osbourne aliens. Se oli karkea virhe.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eilen avautui, että on ollut äänestys, jossa on valittu henkilö, joka tulee tervehtimään ensimmäisenä mahdollisia ulkoavaruudesta tulevia vieraitamme. Äänestyksen oli voittanut herra Ozzy Osbourne.
Ozzyn hahmo tekee minkä näköisen tahansa avaruuden olion olon kodikkaaksi eikä mikään, varsinkaan ajatus, Ozzyssa liiku liian nopeasti millekään elämänmuodolle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Alkoholia saa tuoda verottomasti ihan helkkaristi EU-maasta, kunhan kantaa itse.

vero.fi:
Kuinka paljon alkoholia voi tuoda verottomasti matkalta EU-maasta?
Yleispäteviä rajoja maahantuotavan alkoholin määrästä ei voida antaa.

Kun tuot alkoholia ulkomailta, huomioi ohjeelliset tuontimäärät eli ohjetasot. Jos tuot ohjetasoja enemmän, sinun pitää pystyä uskottavasti perustelemaan, että alkoholi on tarkoitettu omaan käyttöösi.

Ohjetasot ovat:

110 litraa olutta (yli 0,5 %)
10 litraa muita alkoholijuomia (yli 1,2 %, etyylialkoholi, esim. väkevät juomat, etyylialkoholista valmistetut long drinkit)
20 litraa välituotteita (enintään 22 %, kuten aperitiivit, mm. vermutit, katkerot, sherry)
90 litraa viiniä, josta kuohuviiniä saa olla 60 litraa (sisältää käymisteitse valmistetut long drinkit ja siiderit, joihin ei ole lisätty etyylialkoholia)

Ei oo enää mitään "max. kaks litraa bisseä ja litra väkeviä". Muistaako jonnet?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös