Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 736 048
  • 33 995

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sveitsilläkin saattoi olla armeija.
Tässä ilmeisesti hait laivastoa etkä armeijaa, mutta me vähemmän ymmärtävät emme moisesta pikkuseikasta välitä. Joskus taannoin avautui, että Sveitsissä oli sotilashenkilö, jonka arvo oli amiraali ja samalla avautui, että Sveitsillä todellalin on "laivasto".

"Despite being landlocked, Switzerland has been maintaining a small navy force of 11 Acquarius-class patrol boats used to patrol lakes Konstanz and Geneva, which form the country’s international boundaries."
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä ilmeisesti hait laivastoa etkä armeijaa, mutta me vähemmän ymmärtävät emme moisesta pikkuseikasta välitä. Joskus taannoin avautui, että Sveitsissä oli sotilashenkilö, jonka arvo oli amiraali ja samalla avautui, että Sveitsillä todellalin on "laivasto".

"Despite being landlocked, Switzerland has been maintaining a small navy force of 11 Acquarius-class patrol boats used to patrol lakes Konstanz and Geneva, which form the country’s international boundaries."
Kaikenlaisia ajatusvirheitä sitä päätyykin teksteihin. Laivastoa siinä toki haettiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seksi tai raha/valta - siinä selityksenne. Entäpä rakkaus?

Olemme kaikki oman elämiemme spedejä.
Spedehän on nyt osoittautumassa limaiseksi ahdistelijaksi. En samaistu.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Spedehän on nyt osoittautumassa limaiseksi ahdistelijaksi. En samaistu.
Ottamatta kantaa Spedeen ja väitettyihin tekoihinsa, spedeily saattaa saada uuden merkityksen.

Arvostan nostoasi, mutta olen käyttänyt termiä silloisen tietoni ja käsitykseni mukaisesti enkä pyydä sitä anteeksi keneltäkään.

Spedellä ei ole mahdollisuutta pyytää anteeksi sikäli kun haluaisi tai tarvitsisi pyytää anteeksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaikenlaisia ajatusvirheitä sitä päätyykin teksteihin. Laivastoa siinä toki haettiin.

Virallista laivastoa Sveitsillä ei taida olla, mutta jonkinlainen oma aselajinsa kuitenkin (maritime branch of the Swiss Army). Suomalainen Marine Alutech muuten toimitti vasta jokunen vuosi sitten Sveitsin armeijalle uusia partioveneitä.

Sveitsissähän on parikin rajajärveä, sekä Ranskan että Saksan kanssa. Toisen maailmansodan aikaan nämä partioveneet olivat aseistettuja panssarintorjunta-asein, sodan jälkeen tykein ja konekiväärein. Nykyään venetoiminta lienee painottunut tullin, rajavartion ja pelastustehtävien hoitoon.

Jännä muuten, että se on aina Sveitsin laivasto, mille nauretaan. Miksei esimerkiksi Itävallan? Niilläkin on muuten joitain aseistettuja venehiä, joilla partioivat Tonavalla.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jännä muuten, että se on aina Sveitsin laivasto, mille nauretaan. Miksei esimerkiksi Itävallan? Niilläkin on muuten joitain aseistettuja venehiä, joilla partioivat Tonavalla.
Itävallalla oli sentään vielä viime vuosisadalla ihan oikea laivasto. Sen olemassaolo muuten selittää, miten Unkaria vuosina 1920-44 johtanut heppu oli nimenomaan amiraali Horthy (Unkarihan ei sekään ole ollut tunnettu merivoimistaan).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuossa Barkovin viimeisten pelien tehoja ihmetellessäni huomasin, että seuraava kausi on jo kymmenes NHL ssä. Sehän on ihan lapsi vielä, mihin tämä aika kuluu?
Kaukalot ovat muutenkin täynnä ihan just äsken pelanneiden poikia. Kohta niidenkin pojat seuraavat Kasperin jalanjälkiä. Todellisen ”oonko näin vanha?” -hetken koin Starsin matsin pelikatkolla, kun studioporukka kertoi nuorisolle, että kaaauan sitten mailat olivat puuta!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa Barkovin viimeisten pelien tehoja ihmetellessäni huomasin, että seuraava kausi on jo kymmenes NHL ssä. Sehän on ihan lapsi vielä, mihin tämä aika kuluu?
itse tajusin tuossa viikko sitten olevani vanhempi kuin yksikään suomalainen NHL-pelaaja. Siihen ei nykyään hirveästi vaadita.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
itse tajusin tuossa viikko sitten olevani vanhempi kuin yksikään suomalainen NHL-pelaaja. Siihen ei nykyään hirveästi vaadita.
Jaiks. Ja itse asiassa vanhin suomalaiskenttäpelaaja (Haula) on 5 vuotta itteä nuorempi.

Ja btw, Mikael Granlund on toiseksi vanhin suomalaiskenttäpelaaja ja eniten pelejä pelannut! Eikös se ilmaveivi ollut joskus pari vuotta sitten?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aikanaan NHL-pelaajat oli raavaita miehiä. Nykyään ne näyttää olevan poikia, jotka on keräämässä rahaa luokkaretkeä varten.
Saman olen huomannut minäkin. Kun katsoo vanhoja pelaajakortteja netissä esimerkiksi tuosta 1990-luvun lopulta ja vielä 2000-luvun alusta, niin moni pelaaja, joka oli syntynyt vaikkapa 1960-luvulla, näytti olevan 30-vuotiaana paljon vanhemman näköisiä kuin nykypelaajat. Phil Housley näytti uransa lopulla lähes 50-vuotiaalta, vaikka oli 35, Matthew Barnaby näytti ainakin kymmenen vuotta ikäistään vanhemmalta ja mieleeni tulee vielä monia, monia muita vastaavia tapauksia.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Saman olen huomannut minäkin. Kun katsoo vanhoja pelaajakortteja netissä esimerkiksi tuosta 1990-luvun lopulta ja vielä 2000-luvun alusta, niin moni pelaaja, joka oli syntynyt vaikkapa 1960-luvulla, näytti olevan 30-vuotiaana paljon vanhemman näköisiä kuin nykypelaajat. Phil Housley näytti uransa lopulla lähes 50-vuotiaalta, vaikka oli 35, Matthew Barnaby näytti ainakin kymmenen vuotta ikäistään vanhemmalta ja mieleeni tulee vielä monia, monia muita vastaavia tapauksia.
Joe Thornton näyttää nykypäivänä uransa lopulla 70-vuotiaalta.
 

Glove

Jäsen
Ja btw, Mikael Granlund on toiseksi vanhin suomalaiskenttäpelaaja ja eniten pelejä pelannut! Eikös se ilmaveivi ollut joskus pari vuotta sitten?
Vastahan se teki ilmaveivimaalin pelissä, jota olin tuomaroimassa. Veikkaanpa siis, että olen nähnyt Granlundin ilmaveivin pelissä lähempää kuin kukaan muu täällä. Mikael taisi olla jotain 10-12 vuotias kun tämä tapahtui.
 
K

Kiekkokatsoja

Viime syksystä, on bensan hinta noussut n 50 senttiä/litra, ja diesel n 70 senttiä/litra. Oletettavissa on, että nousu jatkuu.
Mihin kaikkeen tämä tuleekaan vaikuttamaan, niin sitä ei ehkäpä moni ole miettinyt. Ja osan ei tarvi miettiä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Saman olen huomannut minäkin. Kun katsoo vanhoja pelaajakortteja netissä esimerkiksi tuosta 1990-luvun lopulta ja vielä 2000-luvun alusta, niin moni pelaaja, joka oli syntynyt vaikkapa 1960-luvulla, näytti olevan 30-vuotiaana paljon vanhemman näköisiä kuin nykypelaajat. Phil Housley näytti uransa lopulla lähes 50-vuotiaalta, vaikka oli 35, Matthew Barnaby näytti ainakin kymmenen vuotta ikäistään vanhemmalta ja mieleeni tulee vielä monia, monia muita vastaavia tapauksia.
No, saman huomaa esimerkiksi opettajista. Kuva liittynee.
 

Liitteet

  • hölmö1.jpg
    hölmö1.jpg
    63,8 KB · kertaa luettu: 252

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Johanna Tukiaisen äiti näyttää nuoremmalta ja luonnollisesti myös normaalimmalta kuin Tuksu. Tämä avautui eksyessäni Seiskan sivuille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös