Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 883 808
  • 34 594

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuossa Barkovin viimeisten pelien tehoja ihmetellessäni huomasin, että seuraava kausi on jo kymmenes NHL ssä. Sehän on ihan lapsi vielä, mihin tämä aika kuluu?
Kaukalot ovat muutenkin täynnä ihan just äsken pelanneiden poikia. Kohta niidenkin pojat seuraavat Kasperin jalanjälkiä. Todellisen ”oonko näin vanha?” -hetken koin Starsin matsin pelikatkolla, kun studioporukka kertoi nuorisolle, että kaaauan sitten mailat olivat puuta!

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa Barkovin viimeisten pelien tehoja ihmetellessäni huomasin, että seuraava kausi on jo kymmenes NHL ssä. Sehän on ihan lapsi vielä, mihin tämä aika kuluu?
itse tajusin tuossa viikko sitten olevani vanhempi kuin yksikään suomalainen NHL-pelaaja. Siihen ei nykyään hirveästi vaadita.

itse tajusin tuossa viikko sitten olevani vanhempi kuin yksikään suomalainen NHL-pelaaja. Siihen ei nykyään hirveästi vaadita.
Jaiks. Ja itse asiassa vanhin suomalaiskenttäpelaaja (Haula) on 5 vuotta itteä nuorempi.

Ja btw, Mikael Granlund on toiseksi vanhin suomalaiskenttäpelaaja ja eniten pelejä pelannut! Eikös se ilmaveivi ollut joskus pari vuotta sitten?

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aikanaan NHL-pelaajat oli raavaita miehiä. Nykyään ne näyttää olevan poikia, jotka on keräämässä rahaa luokkaretkeä varten.
Saman olen huomannut minäkin. Kun katsoo vanhoja pelaajakortteja netissä esimerkiksi tuosta 1990-luvun lopulta ja vielä 2000-luvun alusta, niin moni pelaaja, joka oli syntynyt vaikkapa 1960-luvulla, näytti olevan 30-vuotiaana paljon vanhemman näköisiä kuin nykypelaajat. Phil Housley näytti uransa lopulla lähes 50-vuotiaalta, vaikka oli 35, Matthew Barnaby näytti ainakin kymmenen vuotta ikäistään vanhemmalta ja mieleeni tulee vielä monia, monia muita vastaavia tapauksia.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Saman olen huomannut minäkin. Kun katsoo vanhoja pelaajakortteja netissä esimerkiksi tuosta 1990-luvun lopulta ja vielä 2000-luvun alusta, niin moni pelaaja, joka oli syntynyt vaikkapa 1960-luvulla, näytti olevan 30-vuotiaana paljon vanhemman näköisiä kuin nykypelaajat. Phil Housley näytti uransa lopulla lähes 50-vuotiaalta, vaikka oli 35, Matthew Barnaby näytti ainakin kymmenen vuotta ikäistään vanhemmalta ja mieleeni tulee vielä monia, monia muita vastaavia tapauksia.
Joe Thornton näyttää nykypäivänä uransa lopulla 70-vuotiaalta.

Glove

Jäsen
Ja btw, Mikael Granlund on toiseksi vanhin suomalaiskenttäpelaaja ja eniten pelejä pelannut! Eikös se ilmaveivi ollut joskus pari vuotta sitten?
Vastahan se teki ilmaveivimaalin pelissä, jota olin tuomaroimassa. Veikkaanpa siis, että olen nähnyt Granlundin ilmaveivin pelissä lähempää kuin kukaan muu täällä. Mikael taisi olla jotain 10-12 vuotias kun tämä tapahtui.

K

Kiekkokatsoja

Viime syksystä, on bensan hinta noussut n 50 senttiä/litra, ja diesel n 70 senttiä/litra. Oletettavissa on, että nousu jatkuu.
Mihin kaikkeen tämä tuleekaan vaikuttamaan, niin sitä ei ehkäpä moni ole miettinyt. Ja osan ei tarvi miettiä.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No, saman huomaa esimerkiksi opettajista. Kuva liittynee.

Liitteet

• hölmö1.jpg
    hölmö1.jpg
    63,8 KB · kertaa luettu: 265

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johanna Tukiaisen äiti näyttää nuoremmalta ja luonnollisesti myös normaalimmalta kuin Tuksu. Tämä avautui eksyessäni Seiskan sivuille.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Euroopasta Aasiaan lentävät lentokoneet lentävät niin, että ne näkyvät aina olkkarin sohvalta. Tänään niitä meni taas perä perää ja piti oikein Flightradarista katsoa, mitä ne oikein olivat. Kiinalaisia koneitahan siellä meni urakalla, ihan selvästi kiinalaiset käyttävät nyt innokkaasti hyväkseen nykyistä lentokieltotilannetta.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä on vielä kellarissa kolmen litran ämpäri "livukkeita" eli säilöttyjä viipaloituja kurkkuja. Luulin että ne oli kaikki jo syöty. Kysyin mieheltäkin että tiesikö hän kurkuista. Sanoi ettei hän pysy kärryillä mun ämpäreistä ja säilykkeistä... Perhana, yhteisiähän ne on.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomessa on ainakin kaksi naista, joiden etunimi on Kirsi ja ensimmäinen sukunimi on Alm. Se tunnetumpi on maikkarilainen (mikä ei ole kummoinen meriitti) Kirsi Alm-Siira, kun taas jälkimmäinen on Kirsi Alm-Lytz, joka työskentelee Säteilyturvakeskuksen ydinvoimalaitosten valvonnan johtajana.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruokitteks te lemmikkejä? Jotain kissoja tai koiria. Jotkuthan jopa talvisin lintuja. Kyllä mäkin oon eläinrakas. Ruokin frendien luteita kun rötköttelen juoppokämpissä. Pitäisköhän sitä tilata joku eläinlehti.

Rutinoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet.
Koko elämäni olen kutsunut laitahyökkääjiä laitureiksi. Vasta tänään.... minulle valkeni että laitureita on rannat pullollaan. Aake Kalliallakin oli sellainen, se tosin syötiin jo vuosia sitten.

Tuli ihan sellainen valaistumisen hetki. Laituri... laituri.. laituri..

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Koko elämäni olen kutsunut laitahyökkääjiä laitureiksi. Vasta tänään.... minulle valkeni että laitureita on rannat pullollaan. Aake Kalliallakin oli sellainen, se tosin syötiin jo vuosia sitten.

Tuli ihan sellainen valaistumisen hetki. Laituri... laituri.. laituri..

Tähän liittyen vanhempi Fingerpori:

Liitteet

• fingerpori001.jpg
    fingerpori001.jpg
    218,4 KB · kertaa luettu: 250
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy