Maailma. Olen varmaan jo toista vuotta sinnitellyt todella paskan lähinäon kanssa ja viimeisen puolen vuoden aikana olen oikeasti joutunut taivuttelemaan luettevaa tekstiä suuntaan jos toiseenkin nähdäkseni jotain. Oon kyllä tiedostanut, että optikolle pitäis mennä, mutta jotenkin olen aina keksinyt jonkin ihmeellisen syyn, että juuri nyt ei muka kerkeis. Alkaa haittaamaan jo työelämääkin, sillä juuri huonon lähinäön johdosta soitin tänään väärään numeroon, kun kutonen näyttikin kasilta. Omaa saamattomuutta, tiedän.
Tänään baarissa tätä ongelmaa kertoessani kaveri kävi hakemassa tiskille joskus jääneet, kieltämättä hieman naismaiset lasit, mulle kokeiluun. Avautui uusi maailma.
Turhamaisuus vittuun! Näillä laseilla, vaikka eivät oo varmaan just mun vahvuuksille ihan passelit, maailma näyttää todella paljon paremmalta paikalta elää ja kykenee lukemaan pienempääkin tekstiä.
Se kyllä ketjun aiheesta poiketekseni ihmetyttää, että paljon pahoja tehnyt ja linnaan joutunut rosvo saa yhteiskunnalta ilmaiset silmälasit kun vaan pyytää, mutta kunnan työntekijä joutuu maksamaan kaiken omasta pussistaan, vittu!