Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 753 692
  • 34 026

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syksy tuleekin vietettyä kotona Xboxin ohjain kädessä. Hyvästi ne viimeisetkin sosiaalisen elämän rippeet.
12.9. tulee NHL14, 17.9. GTA V, 4.10 Formula 1 2013 ja 25.10. Battlefield 4.

Kai sitä pitää töihin kuitenkin aina eksyä...
Täälläkin odotellaan, tosin vain NHL:n ja FIFAn ilmestymistä, ne riittää.

Ja tuosta tulikin mieleen miten hieno tunne viime syksynä oli eräänä perjantai-iltapäivänä syys-lokakuun taitteessa, kun matkalla töistä kotiin hain kaupasta FIFAn, menin kotiin ja aloitin samalla 6 viikon isäkuukauden.

Perheellisen miehen luksushetket aina iltaisin, vaimo ja muksu unille ja FIFA käyntiin ilman huolia turhanpäiväisistä työrasitteista. Tästä syksystä puuttuu vaan se 6 viikon loma, ja toki tuorein pelikin toistaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Parks and Recreation on ihan kelpo komediaa, ellei peräti oikeinkin hyvää settiä. Pitää vielä pari tuotantokautta tarkistaa ihan vain kaiken varalta, sillä mielipide voi vielä muuttuakin.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Mä olen kyllä kuusykkösen kanssa ihan samaa mieltä siitä, että lätkän nostaminen ykköslajiksi vaatii kyllä vähän itsetuntoakin.

Kun lapa78 tätä ihmettelee, niin omasta puolestani voin ainakin vastata näin, että kaveripiirissäni moni pitää lätkää "junttien" ja "karjalalippisten" lajina (mitä se tietysti ainakin osittain onkin). Akateemisissa piireissä on huomattavasti korrektimpaa ilmoittaa säyseästi seuraavansa Valioliigaa.

No teillä on kyllä sitten urpoja kavereita. Kyllä mun kaveripiirissä keskustellaan urheilusta yli lajirajojen, eikä todellakaan väheksytä jääkendoa, potkupalloa tai mitään muutakaan lajia. Eikä niiden seuraajia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No teillä on kyllä sitten urpoja kavereita. Kyllä mun kaveripiirissä keskustellaan urheilusta yli lajirajojen, eikä todellakaan väheksytä jääkendoa, potkupalloa tai mitään muutakaan lajia. Eikä niiden seuraajia.

Niin, mietin jo eilen, olisiko pitänyt vähän muokata tuota omaa viestiäni ja tapaa, jolla asiat ilmaisin.

Ei nimittäin ole niin, että lätkä olisi kaveripiirini keskusteluissa jonkin sortin paitsiossa, ei suinkaan. Jääkiekosta keskustellaan kyllä runsaasti, mutta moni on kuitenkin etenkin kotimaan matsien suhteen hivenen välinpitämätön. Joskus tämä ärsyttää, kun itselleni tietty lätkä on se ykköslaji joukkueurheilun puolella ja haluaisi käydä pitkiäkin keskusteluja otteluista ja pelaajista.. sitten huomaa, ettei toista ehkä niin hirveästi kiinnosta..

Tämä ei toki itseäni haittaa, pienenä oli vaikeampaa, kun Espoon ja Helsingin alakouluissa kaikki muut kannattivat Jokereita tai Hifk:ta ja itse räkänokkana Ässien college-paidassa.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
"Pro Syyrian hallitus"-sivusto kun aikomus oli mennä forums.interbasket.net/‎ -sivulta tsekkaamaan kansainvälistä koriskeskustelua. Voi tätä nykyaikaa.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Täytyy kyllä kehua uusinta elektroniikkahärpäkettä eli Netgear Push2TV-laitetta. Koje liitetään telkkarin HDMI-porttiin ja sen jälkeen voi läppäriltä ja kännykästä siirtää kuvan ja äänen langattomasti telkkariin. Voit soitella musiikkia Spotifystä ja ääni kuuluu kotiteatterista.

Erityisen kätevä tästä tulee, kun laajentaa näytöt eli toiselta ruudulta katsoo yhtä ohjelmaa ja koneella voi sillä aikaa pyöriä netissä.

Tulkoon Ruutu ja NFL season pass!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Täytyy kyllä kehua uusinta elektroniikkahärpäkettä eli Netgear Push2TV-laitetta. Koje liitetään telkkarin HDMI-porttiin ja sen jälkeen voi läppäriltä ja kännykästä siirtää kuvan ja äänen langattomasti telkkariin. Voit soitella musiikkia Spotifystä ja ääni kuuluu kotiteatterista.

Erityisen kätevä tästä tulee, kun laajentaa näytöt eli toiselta ruudulta katsoo yhtä ohjelmaa ja koneella voi sillä aikaa pyöriä netissä.

Kun en näistä kauheasti tajua, niin pitää kysyä, että miten eroaa Appletv:stä ja minkä hintanen?
 

J.Petke

Jäsen
Kun en näistä kauheasti tajua, niin pitää kysyä, että miten eroaa Appletv:stä ja minkä hintanen?

Minä en ole AppleTV:tä käyttänyt mutta käsitykseni mukaan se suurin ero on siinä, että tämä laite peilaa koko ruudun telkkariin. Eli voit katsoa sieltä mitä tahansa mikä näkyy tietokoneellasi mm. striimit, Spotify, maikkarin katsomo, tulevat liigapelit. Pelata vaikka Football Manageria. Tämä laite ei siis itsessään omista mitään ohjelmistoa vaan toimii pelkkänä peilinä.

Applen kanssa yhteensopivuudesta en tiedä mitään.

n. 80€ maksoin tästä sisältäen pikakuljetuksen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että kun katsoin tänään "HD" lähetystä läppäriltä (Liigaa ruutu+ palvelulta) ja samaan aikaan oli Maikkari päällä joka toki kanssa HD-laadulla niin netti oli jotenkin kovin hidas. Taisi nuo HD-lähetykset viedä niin paljon kaistaa, että 100M/5M (vai onko se 10M) ei vaan riitä. Pitää jostain hommata tonninen yhteys niin EHKÄ sitten toimii.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Avautui, että kun katsoin tänään "HD" lähetystä läppäriltä (Liigaa ruutu+ palvelulta) ja samaan aikaan oli Maikkari päällä joka toki kanssa HD-laadulla niin netti oli jotenkin kovin hidas. Taisi nuo HD-lähetykset viedä niin paljon kaistaa, että 100M/5M (vai onko se 10M) ei vaan riitä. Pitää jostain hommata tonninen yhteys niin EHKÄ sitten toimii.

Maikkarin HD ei ole oikea HD, vaan jotain kompressoitua paskaa, joka sitten upskaalataan "HD"ksi. Näin kertovat isot pojat.
 

Jeffrey

Jäsen
Sanovathan ne markkinamiehet 720p:täkin "HD"ksi, 1080p on niiden mielestä "Full HD".

Niin, joku vielä kehtaa väittää myös 1080i:tä HD:ksi. Jos on hyvä televisio, joka osaa (hyvin) skaalata resoluutiota ylöspäin, tuo 720p on usein jopa parempi kuin 1080i. 1080i on usein tosi "kylmää" kuvaa, lähinnä siksi että se on kuitenkin vain puolikasta kuvaa. Datamäärä 720p ja 1080i kuvissa taitaa olla melko vastaava, itse ottaisin mielummin ensimmäisen, mutta jälkimmäistä tungetaan televisiolähetyksissä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Niin, joku vielä kehtaa väittää myös 1080i:tä HD:ksi. Jos on hyvä televisio, joka osaa (hyvin) skaalata resoluutiota ylöspäin, tuo 720p on usein jopa parempi kuin 1080i. 1080i on usein tosi "kylmää" kuvaa, lähinnä siksi että se on kuitenkin vain puolikasta kuvaa. Datamäärä 720p ja 1080i kuvissa taitaa olla melko vastaava, itse ottaisin mielummin ensimmäisen, mutta jälkimmäistä tungetaan televisiolähetyksissä.

Aivan totta, että 720p on useimmiten parempilaatuinen kuin 1080i.

Tosin olen tippunut jo vähän kärryiltä nykymenosta, kai se on jonkinlainen vastareaktio aikaisempaan kotiteatteri-intoiluun, jossa sorruin ajoittain pahemman luokan kultasilmäisyyteen. Tykiksi ei tietenkään kelvannut mikään muu, kuin mopoauton kokoinen ja näköinen CRT ja jonka säätämiseen kului reippaasti enemmän aikaa, kuin itse elokuvien katseluun.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ilmalasta ne mulkuimmat ja hölmöimmät kannattajat tulevat, ei Helsingistä.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Miksi näin?

En voi sanoa mitään, koska kiihottaminen kansanryhmää kohtaan on juuri nyt kortilla ja maahanmuuttajille on saatava ehdottomasti kiintiöpaikka hallitukseen, koska hehän tietävät Suomen asioista parhaiten. Mallia asiasta antaa Liiga, jossa kaikilla on kivaa. Oliko riittävä perustelu?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Fatbardhe Hetemaj on kuvottava ja oksettava akka!

Ai. Minusta hänellä oli kyllä pointtinsa, mutta jätti parhaissa paikoissa tärkeitä asioita sanomatta. Keskustan kansanedustaja ei vakuuttanut argumenteillaan senkään vertaa, sillä pitkälti kaikki sanomansa olisivat olleet järkevillä vasta-argumenteilla ihan kumottavissa. Ko. aiheesta katsoisi mielellään useamminkin keskusteluohjelmia, joskin eri kokoonpanolla.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Hapankorppu

Ken inhoaa siivoamista, pysykööt loitolla tuosta murutehtaasta. Älkööt varsinkaan mitään päällysteitä laittako, koska tällöin hallitsemattoman lohkeamisen vaara on käsinkosketeltavissa.

Mutta.

Iloisena siivoilen (sitten joskus), koska on se vaan niin perkeleen hyvää murusineen päivineen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Fatbardhe Hetemaj on kuvottava ja oksettava akka!
Olin vähän kahden vaiheilla ennen, kun tämän ketjun keskustelun perusteella kävin katsomassa Yle Areenasta A-Studio Streamin jakson missä kyseinen vajukki on puhumassa aivan mitä sattuu.

Nyt alkoi vituttaa aivan yli paljon, ei se kuinka vajaa kyseinen sankaritar on, vaan se millä perusteella valitaan nämä vieraat kyseiseen ohjelmaan.
Kysyn vaan, MIKSI ohjelmaan valitaan Fat. Hetemaj:n kaltaisia henkilöitä joilla ei ole mitään järkevää annettavaa kyseiseen keskusteluun?!?!?

Tai vaikka olisi jotain järkevää annettavaa, niin silloin kun oma tietämys keskusteltavasta aiheesta on lähellä nollaa, niin miksi on pakko saada tällöin oma naamari televisioon?!?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös