Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 987 051
  • 34 945

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Enpä osannut arvata että yksi sana aiheuttaa näin paljon parranpärinää. :D Ehkä mä puhun sit ihan teidän boomereiden mieliksi tästä lähin täällä jatkoajassa vaa bändituotteiden ostamisesta niin kenenkää ei tarvi olla että "mikä merchpiste häh?".

PS. Se paikka on mulle siitä huolimatta merchpiste.

"Suomalaisittain" väänettynä merkki-/merkkaripiste tuttu termi, mutta koskaan en ole kuullut kenenkään puhuvan merchpisteestä. Mutta mää oonki kohta 40v, enkä kovin tiuhaan kulje keikoilla.

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avautui kiekkokierrosta kuunnellessa että Anssi Ritarilla on nykyään ärrävika. Ei sillä ennen ollut? Eikä siinä mitään. Anssi vetää edelleen kovalla sykkeellä.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Reilu puolitoista vuotta asunut nyt Tampereella ja voi kyllä sanoa, että helposti tässä kaupungissa eniten jääkiekko pinnalla kuin missään muualla missä olen asunut. Siis Ilves ja Tappara näkyy ihan kaikkialla koko ajan.

Kuinka usein joudut selittelemään, että et ole sen paremmin Ilveksen kuin Tapparankaan kannattaja?

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
@mikko600 vetää tietty Newcastlen paita päällä, niin kaikki manselaiset luulee Tepsi-faniksi, ja kiertävät kaukaa.
Eihän ne siel futiksesta tiedä mitään, luulee varmaan vieläkin Hjelmin olevan maalipörssin kärjessä.
Mulle meidän Mikko on turkulainen ja TPS-fani!!

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Poika osaa koulussa kyllä sanoa että Joelinton on maailman paras pelaaja ja kiusata yhtä ManU-fani kouluavustajaa. Et kasvatus onnistunut!
"No joo en silleen tykkää Ilveksestä tai Tapparasta, tää K-Espoo on ihan kiva. Sori siitä.... Mutta en sentään oon ManU-fani"

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun nyt merkkareista puhutaan, niin olen miettinyt että oliko niitä hedelmämerkkareita muun värisiä kuin punaisia ja keltaisia?

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Reilu puolitoista vuotta asunut nyt Tampereella ja voi kyllä sanoa, että helposti tässä kaupungissa eniten jääkiekko pinnalla kuin missään muualla missä olen asunut. Siis Ilves ja Tappara näkyy ihan kaikkialla koko ajan.
En voi sanoa, että kateellinen olisin tamperelaisille, mutta onhan se kiehtovaa huomata, miten lätkä on pysynyt kaupungissa enemmän kuin relevanttina myös 2020-luvulla. Täällä PK-seudulla tuntuu tätä nykyä siltä, että lätkäfanit ovat eräänlainen oma kuplansa ja vaikka toki ihan Helsingin keskustassakin voi bongata Jokereiden ja hifkin lippiksiä ym. ja toki yleisömäärät ja somekanavien seuraajamäärät kertovat siitä, että faneja on, ei jääkiekko silti oikein näytä kansankerroksia samalla tapaa puhuttelevan. Erityisesti nuorempien ikäryhmien keskuudessa lätkä on ajautunut paitsioon ja jos lätkää seurataan, niin se on sitten änäriä, ei kotimaista sarjakiekkoa.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tainnut olla.
Mitä nyt tuossa selvittelin asiaa nopeasti, niin ilmeisesti siinä Merkkari Mix-pussissa oli jotain oranssinsävyisiä myös, mutta muistikuva on että niissä isommissa, "oikeissa merkkareissa" ei olisi ollut sen värisiä.

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kun nyt merkkareista puhutaan, niin olen miettinyt että oliko niitä hedelmämerkkareita muun värisiä kuin punaisia ja keltaisia?
Ja kun aikalaiskarkeista puhutaan niin oliko Lauantaipussissa salmiakkimerkkareita?

Itselläni muistikuva vuonna noin 1988, kun siskon kanssa jäätiin yökylään naapuriin lauantaiksi ja meille oli lauantaipussit lyötykouraan vietäviksi kylään. Itse olin ehkä sen 5v ja muistan kun joku karkki jäi nieluun kiinni ja tähän päivään asti olen ajatellut sen merkkariksi. Joku salmiakkikarkki se oli, mutta oliko merkkareita silloin lauantaipusseissa?

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kun aikalaiskarkeista puhutaan niin oliko Lauantaipussissa salmiakkimerkkareita?

Itselläni muistikuva vuonna noin 1988, kun siskon kanssa jäätiin yökylään naapuriin lauantaiksi ja meille oli lauantaipussit lyötykouraan vietäviksi kylään. Itse olin ehkä sen 5v ja muistan kun joku karkki jäi nieluun kiinni ja tähän päivään asti olen ajatellut sen merkkariksi. Joku salmiakkikarkki se oli, mutta oliko merkkareita silloin lauantaipusseissa?
Ei ne ainakaan ole tainneet olla samalla valmistajalla koskaan? Enkä ainakaan muista, että niitä olisi Lauantaipussissa ollut. Mikä lie nykyään niiden kokoonpano, mutta ainakin Ritari Ässän autoja ja Lätkäliigoja niissä taisi olla.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue

Ei. Eri valmistaja niin voihan siellä ollut jotain wannabe -Pirate coinsseja.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Merkkareihin liittyen törmäsin juuri hetki sitten aika tuoreeseen uutiseen. Sen mukaan merkkarit tekevät paluun varsin lähiaikoina, ainakin jossain muodossa.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Pystyyköhän merkkareista tekemään salmaria?

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pystyyköhän merkkareista tekemään salmaria?
Juuh kuten kaikesta, mutta ei ikinä sula sinne kokonaan. Sisua ja tommosia liivatekarkkeja olen laittanut, loppu on sit pahanmakuista karkkia jos osuu suuhun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy