Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 759 594
  • 34 054

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen päässyt Mr.Foxin ihon alle.


Tuosta saa sellaisen käsityksen, että se olisi jotenkin hyvä juttu. Itselle ei vaan miehen ruumiista tule mieleen kuin yksi kohta missä jotain voi laittaa ihon alle rikkomatta sitä.

Joten pakko kysyä, että rikoitko ihoa ja missä kohtaa olet?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuosta saa sellaisen käsityksen, että se olisi jotenkin hyvä juttu. Itselle ei vaan miehen ruumiista tule mieleen kuin yksi kohta missä jotain voi laittaa ihon alle rikkomatta sitä.
Yritin olla vain muodikas sanontojeni kanssa. Pitää varmaan yrittää vielä kovemmin.

Joten pakko kysyä, että rikoitko ihoa ja missä kohtaa olet?
Kai sitä joku kirvelee, kun stalkkailee mun viestejä vuosien takaa. Jos olisin ilkeä ja muodikas samalla kertaa, sanoisin, että sillä on hiekkaa pimpissä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
7 päivää-lehti ja jääkiekkoilija Mikael Granlund ovat molemmat syntyneet 26.2.1992, sikäli kun lehteä voi kuvailla syntyneeksi.

Match made in heaven.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jalkapallo on yllättävän suosittu laji Suomessa. En koskaan ole ajatellut, että se on noin suosittua. Yleisöt tänään. Parhaat lajit ketjussa myös yllättävän moni nostaa futiksen kärkeen. Itse en siitä maissa parkumisesta niinkään tykkää vaikka jonkun verran katsonkin. Onhan se kuitenkin yksi suosituimmista lajeista maailmassa.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Jalkapallo on yllättävän suosittu laji Suomessa. En koskaan ole ajatellut, että se on noin suosittua. Yleisöt tänään. Parhaat lajit ketjussa myös yllättävän moni nostaa futiksen kärkeen. Itse en siitä maissa parkumisesta niinkään tykkää vaikka jonkun verran katsonkin. Onhan se kuitenkin yksi suosituimmista lajeista maailmassa.

Jääkiekko on Suomessa sellaisessa kulttiasemassa, että jalkapallon nostaminen ykköslajiksi on paljon seksikkäämpää kuin jääkiekon. Luonnollinen vastareaktio siis. Itseasiassa puhtaana lätkäfanina julkisesti oleminen vaatii huomattavan korkeaa itsetuntoa.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Jääkiekko on Suomessa sellaisessa kulttiasemassa, että jalkapallon nostaminen ykköslajiksi on paljon seksikkäämpää kuin jääkiekon. Luonnollinen vastareaktio siis. Itseasiassa puhtaana lätkäfanina julkisesti oleminen vaatii huomattavan korkeaa itsetuntoa.

No nyt on sellaista paskaa, että pakko ihmetellä! Millä tavalla jonkun toisen lajin seuraaminen on seksikkäämpää kuin jonkun toisen?

Koskeeko tämä koko maata vai ainoastaan asumaasi paikkakuntaa? En tosiaan ole huomannut mitään mikä viittaa tuollaiseen johtopäätökseen.

Millä tavalla itsetunto liittyy siihen mitä ihminen seuraa?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Jalkapallo on yllättävän suosittu laji Suomessa. En koskaan ole ajatellut, että se on noin suosittua. Yleisöt tänään. Parhaat lajit ketjussa myös yllättävän moni nostaa futiksen kärkeen. Itse en siitä maissa parkumisesta niinkään tykkää vaikka jonkun verran katsonkin. Onhan se kuitenkin yksi suosituimmista lajeista maailmassa.

On toki, mutta suuremmalti osin meidän mieshuorien ansiosta. Olen ylpeä mieshuora ja tulen olemaan sitä, kunnes sydämeni viimeisen kerran lyö.
Sama koskee myös muita mieshuoria. Suomi-futis on aivan paskaa, sitä seuraavat "ihmiset", jotka kiinnittävät enemmän huomiota peliin pukeutumiseen, kuin kannattamiseen.
Ihmiset, jotka ovat käyneet vuosikymmeniä peleissä, siis niitä OIKEITA kannattajia, ovat ivallisesti "tuulareita.", termi, jonka "ihmiset" a.k.a. "Lutuurit" ovat keksineet.

Odotan ainakin nimimerkkejä "XXXXX" ja "XXXXXXXX" ja "XXXXXXXX" kertomaan, miten asia "oikeasti" on.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Oli miten oli, niin silti tuo Jalkapallon tilanne Suomessa yllätti allekirjoittaneen. Siihen en ota kantaa haluaako joku nostaa futiksen vain sen takia kärkeen kun valtaosa ei niin tee, mutta samapa tuo lopulta.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Oli miten oli, niin silti tuo Jalkapallon tilanne Suomessa yllätti allekirjoittaneen. Siihen en ota kantaa haluaako joku nostaa futiksen vain sen takia kärkeen kun valtaosa ei niin tee, mutta samapa tuo lopulta.

Jees, ja jos ihan totta puhutaan, niin rekisteröityjä jalkapallon pelaajia on huomattavasti enemmän, kuin jääkiekon vastaavia.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jännittävin osio Suomi-Espanja-palloilutapahtumassa lienee se, parantaako Roman Eremenko isoveljensä ennätystä siitä kumpi on nopeammin baarissa. Vuonna 2006 Portugalia vastaan broidi Aleksei laittoi tiskiin sellaiset pohjat, että niitä lienee hankala alittaa. Ukko oli kuitenkin Onnelassa valehtelematta puoli tuntia matsin loputtua, joka siinä ruuhkassa Töölöstä Kamppiin on jo suoritus sinällään.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
No nyt on sellaista paskaa, että pakko ihmetellä! Millä tavalla jonkun toisen lajin seuraaminen on seksikkäämpää kuin jonkun toisen?

Koskeeko tämä koko maata vai ainoastaan asumaasi paikkakuntaa? En tosiaan ole huomannut mitään mikä viittaa tuollaiseen johtopäätökseen.

Millä tavalla itsetunto liittyy siihen mitä ihminen seuraa?

Jääkiekkoa tuputetaan Suomessa mediassa selkeästi eniten ja se mielletään "kansaa yhdistäväksi" lajiksi. Tämä on johtanut lajin saamalle junttileimalle. On paljon hienompaa sanoa seuraavansa maailmassa suurta, mutta Suomessa niin tuntematonta jalkapalloa.

Sama ilmiö kuin jääkiekon MM-kisojen haukkuminen HC-lätkäfanien keskuudessa. Ei haluta alentua sille yleiselle junttitasolle vaan nostetaan itsensä muiden yläpuolelle kertomalla kuinka turhaa höntsää nuo mömmökisat onkaan. NHL-pleijarit on käynnissä samaan aikaan hei!!

Jees, ja jos ihan totta puhutaan, niin rekisteröityjä jalkapallon pelaajia on huomattavasti enemmän, kuin jääkiekon vastaavia.

Joo ja salibandyllakin taitaa olla enemmän. Jääkiekkoa ei ole ihan niin helppo ja halpa harrastaa. Paljonko muuten F1 harrastajia on maailmalla? Siltikin ihan suurehko laji.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
parantaako Roman Eremenko isoveljensä ennätystä siitä kumpi on nopeammin baarissa. Vuonna 2006 Portugalia vastaan broidi Aleksei laittoi tiskiin sellaiset pohjat, että niitä lienee hankala alittaa. Ukko oli kuitenkin Onnelassa valehtelematta puoli tuntia matsin loputtua, joka siinä ruuhkassa Töölöstä Kamppiin on jo suoritus sinällään.
Jos ei tuu hiki niin ei tarvi käydä suihkussa..
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jääkiekkoa tuputetaan Suomessa mediassa selkeästi eniten ja se mielletään "kansaa yhdistäväksi" lajiksi. Tämä on johtanut lajin saamalle junttileimalle. On paljon hienompaa sanoa seuraavansa maailmassa suurta, mutta Suomessa niin tuntematonta jalkapalloa.

Kannattaako siitä pitää kovaa meteliä ettei tajunnan virtaan mene että jotakuta vain saattaa kiinnostaa jalkapallo enemmän ilman että pitää lätkää junttina?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännittävin osio Suomi-Espanja-palloilutapahtumassa lienee se, parantaako Roman Eremenko isoveljensä ennätystä siitä kumpi on nopeammin baarissa. Vuonna 2006 Portugalia vastaan broidi Aleksei laittoi tiskiin sellaiset pohjat, että niitä lienee hankala alittaa. Ukko oli kuitenkin Onnelassa valehtelematta puoli tuntia matsin loputtua, joka siinä ruuhkassa Töölöstä Kamppiin on jo suoritus sinällään.
Aika hakoteillä olet jos tuota jännität.

Kuten Alexein posket, kondis ja uran yleinen kehitys verrattuna Romanin vastaaviin kertovat, pikkuveli on vähän ammattimaisempi eikä varmaan eksy sinne Onnelaan tai muihin yökerhoihin ollenkaan matsin jälkeen. Ei edes hitaammalla aikataululla.

Ja sitten eri aiheeseen. Vai että futiksen nostaminen kärkeen on seksikästä jääkiekon valta-aseman vuoksi? Ja että suomalaisille tuntemattomampi laji tuo futis verrattuna jääkiekkoon, nyt on jo aika paksua juttua. Eiköhän nuo kentät ja harrastajamäärät pitkin Suomea kerro, että futiksella junnuharrastajia ja harrastajia ylipäätänsä riittää aika perkeleesti, eikä siinä tarvita mitään seksikkyysnäkökulmia että "yllättävän moni" nostaa futiksen ykköseksi.

Mulla ei pää kestä enää yhtään ala-astetason täysin tyhjänpäiväistä väittelyä futiksen ja lätkän, La Ligan ja Valioliigan tai Saku Koivun ja Olli Jokisen keskinäisestä paremmuudesta, minä tykkään ihan törkeästi molemmista lajeista ja nostan ne yhtä korkealle ykkösjalustalle. Kesät potkitaan futista ja talvet neppaillaan lättyä jäällä.

Itsetunnosta kertoo varmaan parhaiten se, kun katsoo kenellä on heti tarve käydä sen pahan ja ilkeän vihollislajin kimppuun. Oli se sitten futis tai jääkiekko, en ymmärrä miten joku lajin fanina tai harrastajana tuntee itsensä niin pieneksi, että joutuu vakuuttelemaan valintaansa toisen lajin lyttäämisellä. Mutta jos on heikko itsetunto omiin valintoihinsa liittyen, noin siinä näköjään käy. Kaikki ei valitse omaa suosikkiaan muiden mukaan, vaan ihan omilla valinnoillaan. Se on monelle näköjään vaikea ymmärtää, kun kehittelee noita teorioitaan.
 
Viimeksi muokattu:

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mulla ei pää kestä enää yhtään ala-astetason täysin tyhkänpäiväistä väittelyä futiksen ja lätkän, La Ligan ja Valioliigan tai Saku Koivun ja Olli Jokisen keskinäisestä paremmuudesta, minä tykkään ihan törkeästi molemmista ja nostan ne yhtä korkealle ykkösjalustalle. Kesät potkitaan futista ja talvet neppaillaan lättyä jäällä.

Itselläni ei ainakaan ollut tarkoitus jalkapalloa mitenkään mollata tai vastaavaa. Yllätyin vain, että kuinka isossa suosiossa se onkaan Suomessa. Itse en ihan osaa Jalkapalloa ymmärtää hienona lajina, mutta ei ole tarkoitus sitä mitenkään erityisemmin lytätä. Itselleni se on sama vaikka kiekko ei olisi yhtään suosittua Suomessa. Seuraan sitä kuitenkin ja se on mulle ykkönen.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Jos ei tuu hiki niin ei tarvi käydä suihkussa..

Hah! Ja jos pallo on menossa yli niin kannattaa myös ottaa se käsillä kiinni, ettei pallopoika joudu turhia juoksemaan. On muuten ainoa kerta, kun olen todistanut punaisen saaneen pelaajan juoksevan piiloon. Kyllä varmasti hävetti.

Tarina ei kerro juoksiko suoraan Onnelaan sieltäkin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni ei ainakaan ollut tarkoitus jalkapalloa mitenkään mollata tai vastaavaa. Yllätyin vain, että kuinka isossa suosiossa se onkaan Suomessa. Itse en ihan osaa Jalkapalloa ymmärtää hienona lajina, mutta ei ole tarkoitus sitä mitenkään erityisemmin lytätä. Itselleni se on sama vaikka kiekko ei olisi yhtään suosittua Suomessa. Seuraan sitä kuitenkin ja se on mulle ykkönen.

Juu, enpä sinun kirjoitukseen viitannutkaan, kun et perustellut asiaa millään itsetuntokysymyksillä ja muulla kieroutuneella ajattelutavalla.

Kuten Tifosikin tuossa sanoi, miksi jonkun lajin suosio täytyy yrittää perustella toisen lajin mahdollisella junttileimalla tai valta-asemalla. Varsinkin kun se kyseinen laji jonka suosiota selitellään, sattuu olemaan niinkin ennennäkemätön harvinaisuus ja erikoisuus kuin jalkapallo. Eihän siitä nyt Suomen kaltaisessa takapajulassa kukaan oikeasti tiedä tai pidä, ihan tuore kendovihaajien esiinnostama muotilaji kyseessä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tämä lajien vastaanasettelu on oikeastaan aika kumma juttu. Varsinkin kun kiekossa ollaan enemmän ja enemmän menossa futiksen suuntaan siinä, että kotimaisen sarjan taso huononee koko ajan suhteessa huippusarjoihin ja pelin taso laskee.

Varsinkin kun nyt tuon liigan ja mestiksen välinen kuvio aiheuttanee muutaman vuoden aikana liigan joukkueiden määrän lisääntymisen tilanteessa, jossa joukkuemäärää pitäisi mieluumminkin pienentää. Nykyiselläänkään ei liigatasoisia pelaajia riitä 14 joukkueeseen ja NHL/KHL/Sveitsi/Ruätsi rahastuspaikkojen jälkeen tänne jääneiden parhaiden pelaajien hinta nousee niin kohtuuttomaksi, että ulkkarihankinnoissa joudutaan tyytymään siihen, että etsitään pelaajia, jotka ehkä breikkaavat, valmiisiin ei ole varaa. Ja kenttäpelaajien määrän rajoittaminen pelissä 20->18 estää junnujen pääsemistä puremaan tuppia penkin päähän ja vetämään sitä muutamaa vaihtoa pelissä. Nyt kun kokoonpanossa on max se kolmastoista hyökkääjä, joka ei pelaa koko ajan normi ketjukierrossa.

Veikkausliiga on taas pienen Litin ja taloudellisen nousukauden aiheuttaman harhan jälkeen taas pudonnut kiekon mestiksen tasolla olevaksi puoliammattilaissarjaksi. Meillä, kuten täällä joskus osuvasti todettiin, on kansainvälisellä tasolla vain pelipallo. Pelaajien, valmentajien, tuomarien, kenttien, katsomo-olosuhteiden, juniorityön, varsin erityisesti junnujen harjoitusolosuhteiden ja harjoituksien tason sekiä lahjakkuuksien etsimisen osalta olemme edelleenkin sen FIFA-rakngingin sijoituksen mukainen futismaa.

Meidän tasostamme kertoo enemmän se seurajoukkueiden europelien katastrofi kui maajoukkueen Dijonin ihme. Vaan kyllähän se, että europeleissä hävitään PUBin tikkajoukkueen puulaakijengille on jopa suomifutiksessa melkoinen pohjanoteeraus. Haka taisi joskus pystyä vastaavaan esitykseen tosin.

Futiksessa näkyy lisäksi se, että meillä on pitkät perinteet brittifutiksen seuraamisesta ja tänä päivänä huippufutista näkee töllöstä jostain päin maailmaa millä tahansa kanavapaketilla. Klubi on saanut Finskillä katsojamäärät välttäviksi, siellä on katsojien kannalta olosuhteet saatu jonnekkin siedettävän ja kohtalaisen välille, eli homma skulaa 2,5k ihmismäärän kanssa vaan ei enää jos katsomot ovat selvästi täydempiä. Sielläkin Klubi mokaa osittain suomalaisittain ihan itse, kojuja pitää toki pienemmän yleisömäärän matseissa pitää kiinni sen verran, että jonotusaika avoimille on vähintään 10min, jos haluat katsoa sen ekan puoliajan loppuun asti. Voisikohan ne ajatella, että pitämällä kaikki myyntikojut auki ja palvelujen saaminen jonottamatta voisi ehkä houkuttaa katsojia tulemaan uudestaankin. Slummi-Suomessa kun uusien katsojien saaminen on vaikeaa, katsomokokemuksesta pitäisi tehdä sellainen, että ilmaista viinaa juomaan tullut busineslippulainen saataisiin houkuteltua tulemaan uudestaan myös omilla rahoillaan, lajista riippumatta.

Futiksessa huono peli on paskaa katsottavaa kiekossa taas virheet ja yliyritys luovat varsin viihdyttäviä tilanteita noin katsojan kannalta, vaikkapa veikkausliigan kävelyfutis betonijalkaisilla pelaajilla perunapellolla verrattuna kiekon mestismatsiin.

t. hanu
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Kannattaako siitä pitää kovaa meteliä ettei tajunnan virtaan mene että jotakuta vain saattaa kiinnostaa jalkapallo enemmän ilman että pitää lätkää junttina?

Uskomaton viesti. Vaikka prosentit ovat vääristyneet, en väitä etteikö täältä myös aitoja futisihmisiä löytyisi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Alan kai vanheta, kun nykyinen kaveripiiri on lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä. 25+:lla on jotenkin mukavan letkeä asenne elämään. Juuri aikuistuneet ovat hirveitä tosikkoja, tiedä sitten mistä se johtuu. Itsestäkin huomaa, ettei enää jaksa olla rautakanki perseessä muuta kuin silloin, kun on pakko. Aiemmin kaikki oli hirveän tärkeää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Syksy tuleekin vietettyä kotona Xboxin ohjain kädessä. Hyvästi ne viimeisetkin sosiaalisen elämän rippeet.
12.9. tulee NHL14, 17.9. GTA V, 4.10 Formula 1 2013 ja 25.10. Battlefield 4.

Kai sitä pitää töihin kuitenkin aina eksyä...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että arvon palstaveli Uleåborgir on minua 367 päivää nuorempi. Toisin sanoen hänen syntymäpäivänsä on pari päivää minun jälkeeni, mutta vuotta myöhemmin. Olin jostain syystä kuvitellut Uleåborgirin olevan minua hitusen vanhempi, mutta asia onkin toisin päin.

Uleåborgir on rekisteröitynyt Jatkikseen 4.9.2003, minä 18.9.2003, joten kutakuinkin yhtä kauan kumpikin meistä on näillä palstoilla heilunut. Viestimäärän saralla olen toki pahainen aloittelija ja nöösipoika, koska lähestyn vasta kuutta tonnia samaan aikaan kuin Uleåborgirin saldo heiluu pian yhdeksässä tonnissa.

Avautui samalla, että vielä ei ole mitään hätää, koska jääkiekkoa pelaa ammattilaisina ihmisiä, jotka ovat minua vanhempia. Sitten on hätä, kun aktiivipelaajissa ei ole enää yhtään vanhempaa tai edes samanikäistä, ja kaikki vanhat kaukaloiden kehäraakitkin ovat silkkoja pojankloppeja, jotka eivät muista edes Kekkosta. Joskus 2020 olen siis viimeistään kusessa tämän asian suhteen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Itseasiassa puhtaana lätkäfanina julkisesti oleminen vaatii huomattavan korkeaa itsetuntoa.

No nyt on sellaista paskaa, että pakko ihmetellä! Millä tavalla jonkun toisen lajin seuraaminen on seksikkäämpää kuin jonkun toisen?

Koskeeko tämä koko maata vai ainoastaan asumaasi paikkakuntaa? En tosiaan ole huomannut mitään mikä viittaa tuollaiseen johtopäätökseen.

Millä tavalla itsetunto liittyy siihen mitä ihminen seuraa?

Mä olen kyllä kuusykkösen kanssa ihan samaa mieltä siitä, että lätkän nostaminen ykköslajiksi vaatii kyllä vähän itsetuntoakin.

Kun lapa78 tätä ihmettelee, niin omasta puolestani voin ainakin vastata näin, että kaveripiirissäni moni pitää lätkää "junttien" ja "karjalalippisten" lajina (mitä se tietysti ainakin osittain onkin). Akateemisissa piireissä on huomattavasti korrektimpaa ilmoittaa säyseästi seuraavansa Valioliigaa.

Itse en tosin ole koskaan pitänyt kynttilää vakan alla, pidän mölyä Ässä-faniudestani ja Englannin futismaajoukkuetta pilkkaan aina kun on mahdollisuus...ja tämähän on mahdollista erittäinkin helposti, futiksen arvokisoja kun on säännöllisesti kahden vuoden välein :))

Itse en tosin perusta lajien vastakkainasettelusta vakavasti ottaen laisinkaan, tykkään seurata kaikkia palloilulajeja ja suomalaisia perinnelajeja talviurheilun ja yleisurheilun osalta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Olen kirjoittanut julkkis-BB-ketjuun tähän mennessä 3. eniten viestejä ja olen Flintstonea vain kuusi viestiä jäljessä. KUUSI. Minä, joka olen uhrannut elämästäni Suomen aiemmille BB-tuotannoille yhteensä noin kahdeksan minuuttia (jos ei suihkuvideoiden katselua YouTubesta lasketa mukaan).

Häpeän itseäni. Syytän Andya ja Reetua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös