Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 880 168
  • 34 587

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä mopoauto on tuossa turhakkeiden listalla? Entä piikkimatto? Makukondomit? Kahvakuula? Robotti-imuri?

Kaikki nämä ovat turhempia kuin lehtipuhallin.
Niinpä. Tai no tosta kahvakuulasta en osaa sanoa kun en tiedä onko se täällä Suomen puolella yleistynyt, mutta varsinkin toi mopoauto kummastuttaa. En tiedä missä kaupungeissa noita näkee, mutta ei kait täällä Helsingissä noita kovinkaan usein näe? Tai en tiedä, Pohjois-Helsingissäkin kun kuulemma jotkut lähtevät "viivoille", mikä tarkoittaa että katsotaan kumman auto kiihtyy nopeammin vaikkapa liikennevaloista. Mä oon miettinyt, että jos mulle joku joskus ehdottaisi sitä, niin jättäytyisin jälkeen ja nauraisin kunnon röhönaurut sille amisjuntille.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tervetuloa sinä sterotypioihin kirjoituksesi perustava mistään tästä aiheesta tietävä netti-ihminen. Usko vain se kaikki, mitä netistä luet ja jaa se täällä mukahauskoina pikkuisina setteinä. Ellei sitten kirjoituksesi ole silkkaa kateutta.

Kirjoitit, ettet ole moottoripyörien ystävä. Ja sen kyllä huomaa. Teinitkin ajelevat äänekkäillä moottoripyörillä kerrostalolähiöiden pihoilla. Juuri näin. Tästä ei tainnut löytyä wikistä mitään sen kummempaa...?

Ei tarvita wikipedia-artikkelia oman kerrostalolähiön pihojen empiirisiin havaintoihin pärisyttelijöistä. Tai ylipäätään kokemuksiin ensin mopoikäisten ja vähän isompana moottoripyörä/amis-Corolla -ihmistyypin mielenlaadusta. Corollassa sentään on ovet ja katto. Näitä keski-ikäisinä nahkaisten ajoasujen ja isojen Harrikoiden ystäviksi päätyneitä mahakkaita setämiehiäkin on nähty omiksi tarpeiksi, eivät ne siitä vähemmän naurettaviksi muutu, vaikka tällä hurjalla joukolla soisi "Born To Be Wild" matkalla b2b-palaverista myyntikonsultteja tapaamaan.

Sinullahan taisi ollakin melkoisesti moottoripyörä- ja liivijengiläisystäviä, samoin kuin jonkin sortin asenneongelmia kun paha fasistinen poliisisetä rohkenee silloin tällöin vähän kysellä papereita ja syynätä ajoneuvoja. Pahoittelen, jos tulin loukanneeksi suurta moottoripyöräilijöiden veljeskuntaa tai jos kirjoitus keski-iän kriisin vaikutuksesta Harrikan ostamisiin liippasi liian läheltä tuttavapiiriä.

EDIT: Poistettu turhaa omaa lätinää.

Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sinullahan taisi ollakin melkoisesti moottoripyörä- ja liivijengiläisystäviä, samoin kuin jonkin sortin asenneongelmia kun paha fasistinen poliisisetä rohkenee silloin tällöin vähän kysellä papereita ja syynätä ajoneuvoja.

Juurikin tällaisia sterotypioita, tietämättömiä ihmisiä tämä maa on täynnä. Kirjoitetaan tietämättä juurikaan mitään. Perehtyisit kyseiseen genreen samalla innolla kuin Tolkienin smurffeihin tai vaikkapa jonkin nimimerkin mulkun mittoihin niin voisit saavuttaa tuon prätkäkammosi suhteen jotain balanssia.

Lähde sieltä neljän seinän sisältä maailmalle ja tutustu ihmisiin sekä ilmiöihin. Mitä enemmän luen juttujasi, sitä enemmän vaikutat juntilta. Tämä on sääli sillä olet selkeästi ns järki-ihminen.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui tässä hetki sitten, että joillekin palstalaisille tulee täytenä yllätyksenä, että heidänkin kirjoittamia viestejä luetaan.
Herää pakostakin kysymys, mitä varten sitten kirjoittaa - sisäinen ääni käskee?

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Avautui tässä hetki sitten, että joillekin palstalaisille tulee täytenä yllätyksenä, että heidänkin kirjoittamia viestejä luetaan.

Eikös tämä liene juurikin se koko homman idea? Tosin pirun outoa jos se jollekin uutisena tulee.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Lue nyt tarkemmin se alkuperäinen viesti, ei lueta vaan seurataan. Ymmärrän, että viestejä luetaan, mutta se että yhden kirjoittajan viestejä seurataan onkin jo eri asia. Itse seuraan keskustelua, en yksittäisen kirjoittajan viestejä.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.

Henkivallat saatanalliset niin käskevät, rubiininpunaisen verhon takaa.

Eijaa! Egap! Ja niin on armorikas Sebaot väkevästi komentanut, että Belsebupin, Gothian ja Nalle Wahlroosin ääni on kuuluva korvissa syntisenä houkutuksena, eikä sitä estä edes pyhällä linimentillä voideltu parsakaali korvakäytäviin voimallisesti työnnettynä, eikä ole ihmisen tarkoitettu estävän henkivaltojen ääniä edes foliohattu pään päällä, sillä maan päällä on niin kuin pään päällä ja maan päällä on kuin helvetin syövereissä, jossa ikuinen hammasten kiristys kuuluu iankaikkisesti kuin aarpora kiirastulen päättymättömästä tietyömaasta, amen.

Oliko jollain joku muukin syy kirjoitella palstalle kuin käskyjä antava aaveen pää?

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kaarina Suonperä on ainakin 71 vuotta vanha. Ja mikäli yhtään hänen vierustovereidensa ilmeistä voi päätellä, ei hän ole kovinkaan haluttu vierustoveri.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alkaa avautumaan, että sampio ja jokin sammio lienevät tehneet tuttavuutta tässä alkuillasta.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Alkaa avautumaan, että sampio ja jokin sammio lienevät tehneet tuttavuutta tässä alkuillasta.
Nyt kun jo toinenkin epäilee minun alkoholisoituneen, niin korjaan, että olen edelleenkin hyvin totinen persoona enkä ole juonut tänään itseäni huppeliin elikkäs päihtyneeksi. Varsinkin kun viestin välillä on noin kahdeksan tuntia aikaa.

Omaa kivaa.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt kun jo toinenkin epäilee minun alkoholisoituneen, niin korjaan, että olen edelleenkin hyvin totinen persoona enkä ole juonut tänään itseäni huppeliin elikkäs päihtyneeksi. Varsinkin kun viestin välillä on noin kahdeksan tuntia aikaa.

Omaa kivaa.

Juu - varovasti ja vähän minäkin yleensä otan, sammun vasta viimeisten joukossa...

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Green Day esiintyy Hietaniemessä, se ei juuri liikuta, mutta noiden tienvarsimainosten perusteella avautui, että se julisteessa vasemmalla oleva kaveri näyttää ihan joltain meikatulta pinokkiolta.

Ralph

Jäsen
Kylläpäs onkin paljon porukkaa kaupoissa, en olisi odottanut että puoli Suomea mahtuu yhteen Citymarketiin.

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Kylläpäs onkin paljon porukkaa kaupoissa, en olisi odottanut että puoli Suomea mahtuu yhteen Citymarketiin.

Hyvinkään Cittariin mahtui myös puoli Venäjää.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Joku on oikeasti niin sekaisin, että menee Citymarkettiin tällaisena päivänä.

Kassalle pääsi kyllä suoraan. Ja Savuhovin tulisia tuotteita ei oikean muualta saa. Mutta kyllä oli naapuria liikenteessä. Ja avautui myös että venäläiset miehet käyttävät käsilaukkuja.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Joku on oikeasti niin sekaisin, että menee Citymarkettiin tällaisena päivänä.

Miksi ihmeessä pitää sekaisin olla, jos Cittariin menee? Työajat yms. nämä määrittelee ja lähi Siwasta ei välttämättä saa ihan kaikkea mitä siellä mökillä tarvitsee(Savuhovin Isovihaa tuskin ainakaan saa). Asennekysymys se on. Pitää olla vaan asennoitunut hiukan jonottamaan.
Ihan sama, jos on liikenteessä ruuhka-aikana niin ei se välttämättä sekopäisyyttä ole, vaan siihenkin pitää osata asennoitua.
Juhannus on kaikille samaan aikaan, vaikkei niin väliäkään olisi.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Hyvinkään Cittariin mahtui myös puoli Venäjää.

Muahhahaa...
Nauran kaikille, jotka joutuvat tänään ja huomenna kypsymään kassajonoissa duuniensa päällä. Itse toki kävin suoritumassa jatkoaikalaisen tyylikkäästi ostoksistani ilman harha-askelia tänään aamulla. Paikalla oli vain mummoja ja pappoja, jotka kuitenkin tajusivat väistää minua, kun ylväästi kävelin kohti haluamaani. Kalatiskillä argumentoin tyylikkäästi monipuolisen tarjonnan puolesta ja selvästikin keräsin ihailevia katseita tuoretiskin tytöiltä. En tehnyt kompromissia yhdenkään myyjän kanssa vaan uhkasin lyödä, jos vielä mulle vikistään. Kassalla näytin isoa vehjettäni ja sain ostokset ilmaiseksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy