Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 811
  • 34 071

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Myös leffassa The Long Kiss Goodnight Sam L. Jackson tinttaa votkapaukkuja, joihin käyttää minibaarikokoisia Finlandia-pulloja.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Missä Rennyn leffassa ei olisi jonkin sortin viittauksia Suomeen tai vähintäänkin sopivasti tuotteistettua putelia yms. esillä? Uskoakseni jokaisessa Rennyn ohjauksessa on, miehen tuottamissa elokuvissa tuskin on.

Näköjään noita oli wikipediaankin asti koottu.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missä Rennyn leffassa ei olisi jonkin sortin viittauksia Suomeen tai vähintäänkin sopivasti tuotteistettua putelia yms. esillä? Uskoakseni jokaisessa Rennyn ohjauksessa on, miehen tuottamissa elokuvissa tuskin on.

Näköjään noita oli wikipediaankin asti koottu.

Muistaakseni Deep Blue Sea elokuvan eräässä kohtauksessa on ruokalan seinällä ruokalista missä on tarjolla hernekeittoa, varmaankin torstaina.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Muistaakseni Deep Blue Sea elokuvan eräässä kohtauksessa on ruokalan seinällä ruokalista missä on tarjolla hernekeittoa, varmaankin torstaina.

Tarkat ovat kyllä muistikuvasi, en noin tarkkaan elokuvaa katsonut. Hyvinkin kyllä mahdollista.

Tuota pitäisi jonkun toimittajan joskus kysäistä rap-artisti LL Cool J:ltä, joka esitti elokuvassa kokkia. "Yo LL, did you serve The Hernekeitto in Deep Blue Sea, man? Was it on Thursday, man?"
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei se laulajahomo keksinytkään Salmiakkikossua vaan kirjailija Veikko Huovinen sen keksi.

Eihän Kossu toki ole sama asia kuin pelkkä sprii vaan on tuossa tarinassa kuitenkin se pääidea. Huovisen vuoden 1969 teoksessa Mikäpä tässä, on tarina nimeltä Juopottelijan terveydenhoito. Sivuilla 20 - 21 lukee tällä tavalla:

"Sangen mukavaa on keksiä uusi likööri viinasta ja luonnonyrteistä. On kokeilemattomia marjojakin, lillukkalikööri saattaisi olla sangen hyvää. Entäpä jos salmiakkipastilleja liuotettaisiin spriihin? Tai jos nauris- ja porkkanamehua sekoitettaisiin kreikkalaiseen Ouzoon? Mahdollisuuksia on todella monia"
 

Carlos

Jäsen
Gene Simmonsin kieli, tai siis mitä sillä voi tehdä. Nyt vasta tajusin miksi hän on siitä niin ylpeä ja esittelee sitä mielellään. Ylipäätänsä Kissin biisit sieltä 80-luvulta ovat ihan simo härskejä, kyllä varmaan mutsi ja faija hekotteli itsekseen kun pikkupoika hoilaa "lik it ap...liiikit ap... aaaa aaaa aaa..."
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Rumbassa oli aikoinaan maininta KISSin sanoituksista, biiseissä puhutaan siitä miten laitetaan pökköä pesään, eikä kyseessä ole lauantai illan saunasta.
Ja ekan levyn biisi Nothing to lose kertoo... -> b-rappuun laittamisesta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Naiset osaavat sittenkin olla ihailtavan suorasanaisia.

Juhannuksena tuli jauhettua paskaa ja herkkiä erään viehättävän neidon kanssa hyvinkin pitkään. Homma ei edennyt petipuuhiin eikä muuhunkaan lähmäilyyn saakka, mutta äsken saamani viesti oli kyllä kauneinta mitä olen koskaan kuullut.

"Oot sä kyl treenannu ja hauskaa juttuseuraa eikä siinä mitään ongelmaa, mutta naamaa ei sori vain paranna mikään".

Pakko tykätä moisesta kaikkea bullshitjauhantaa matkan varrella kuultuani.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Melko hyvin pystyit suhtautumaan tuohon kun aika moni mies olisi varmasti jo elätellyt isompia toiveita jatkon suhteen ja tuollaisen vastauksen saatuaan reagoinut näin. Loppuun tietysti kolmen sekunnin rumpukomppi *bädämmmp bonggg tssssss* ja over & out.

ONTOPIC: Toivottavasti sua ei oikeesti harmita tuo naisen tarjoama suorasanaisuus etten naureskele tahattomasti kustannuksellas :D
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Melko hyvin pystyit suhtautumaan tuohon kun aika moni mies olisi varmasti jo elätellyt isompia toiveita jatkon suhteen ja tuollaisen vastauksen saatuaan reagoinut näin. Loppuun tietysti kolmen sekunnin rumpukomppi *bädämmmp bonggg tssssss* ja over & out.

ONTOPIC: Toivottavasti sua ei oikeesti harmita tuo naisen tarjoama suorasanaisuus etten naureskele tahattomasti kustannuksellas :D

Siis ei tosiaan haitannut kun ei ole pahemmin varaa ruveta moralisoimaan muiden sanoja allekirjoittanutta kohtaan. Itse en toki epäviehättäville naisille tarjoa moista suorasanaisuutta, mutta mielessäni monesti ajattelen vähän tuohon tyyliin. Siksi arvostinkin tuota palautetta kun se tuli suoraan ilman muuta seliselipaskaa.
 

Rocco

Jäsen
Naiset osaavat sittenkin olla ihailtavan suorasanaisia.

Juhannuksena tuli jauhettua paskaa ja herkkiä erään viehättävän neidon kanssa hyvinkin pitkään. Homma ei edennyt petipuuhiin eikä muuhunkaan lähmäilyyn saakka, mutta äsken saamani viesti oli kyllä kauneinta mitä olen koskaan kuullut.

"Oot sä kyl treenannu ja hauskaa juttuseuraa eikä siinä mitään ongelmaa, mutta naamaa ei sori vain paranna mikään".

Olisit pyytänyt istumaan naamallesi, niin kaksi ongelmaa olisi ratkaistu samalla kerralla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Toinen ongelman ratkaisu olisi ollut tarpeeksi iso varallisuus (mikä se naisen mielestä nyt olisikaan), silloin voi näyttää vaikka Freddy Kruegerilta ja nainen kokee sen ihailtavan seksikkäänä.

Harvinaisen suorasanaista tekstiä kyllä. Hyvä, että kiinnostuksen puute tuli selväksi, mutta jos mies sanoisi naiselle suoraan, että "perse on kyllä hyvä, mutta naama on kuin petolinnun perse, sori ei kiinnosta", niin reaktio olisi varmasti melkoinen. Kenties tulisi jopa litsaria, naisistahan moni katsoo oikeudekseen lyödä miehiä ja purkaa tunnereaktionsa väkivaltaan ilman seurauksia.

Mutta turhaan nainen tässäkin asiassa viivytteli, eihän se naama siitä ensitapaamisen ensihetkien jälkeen miksikään muutu. Joten miksi sitten vaivautua jaarittelemaan niitä näitä tuntikausien ajan? Turhaa ajan haaskaamista kummaltakin osapuolelta, ja mahdollisesti orastavan toivon herättämistä miehessä.

Luultavasti naisen kiinnostus kuitenkin heräsi alustavasti, koska naisen päänsisäisen excel-taulukon laskennat alkoivat. Jostain syystä laskelmien lopputuloksien saamisessa kesti, ja nainen katsoi parhaaksi pitkittää keskustelua kunnes tulokset valmistuvat. Kenties keskustelun jälkeenkin piti vielä hankkia lisädataa muista lähteistä tai sitten eteen tuli jälleen uusi uros, jonka lähtökohtaiset pisteet tuottivat korkeamman tuloksen.

Kylmää ja laskelmoivaahan tämä naisten osalta on, ja tietysti pinnallista. Mutta sellaisia ovat kävelevät excel-taulukoijat. Muunlaisiakin nykynaisia varmasti on olemassa, väitetäänhän sitä Loch Nessin hirviön ja lumimiehenkin olevan olemassa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mutta turhaan nainen tässäkin asiassa viivytteli, eihän se naama siitä ensitapaamisen ensihetkien jälkeen miksikään muutu. Joten miksi sitten vaivautua jaarittelemaan niitä näitä tuntikausien ajan? Turhaa ajan haaskaamista kummaltakin osapuolelta, ja mahdollisesti orastavan toivon herättämistä miehessä.

Luultavasti naisen kiinnostus kuitenkin heräsi alustavasti, koska naisen päänsisäisen excel-taulukon laskennat alkoivat.

No itse huonolla pelisilmälläni tulkitsin vähän ajankohtaa ja ympäristöä tässä asiassa. Eli ko. hetkellä tarjonnassa ei muuta ns. potentiaalista ollut. Helppohan se snadissa pöhnässä on jauhaa ja jaaritella jos löytyy vähänkään samalla aaltopituudella juttua veivaava tapaus. Itse en kyllä tässä tilanteessa ainakaan mielestäni hakenut panopuuhia saati avioliittoa, mutta ilmeisesti hain kun tällaisen palautteen sain. Nämä kuitenkin osattava omaan arvoonsa jättää.

Naisten laskelmoinnilla en jaksa ylettömästi päätäni vaivata vaikka monesti siihen aihetta olisi ollutkin.
 

Carlos

Jäsen
Itse en kyllä tässä tilanteessa ainakaan mielestäni hakenut panopuuhia saati avioliittoa, mutta ilmeisesti hain kun tällaisen palautteen sain. Nämä kuitenkin osattava omaan arvoonsa jättää.

Näihin voi todeta vaan kylmänviileästi, että "mulla olisi ollut kyllä tarjota pari isoa ja paksua asiaa kompensoimaan tota naamaa, mutta ei väkisin..."

Jää tyttö miettimään.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Toinen ongelman ratkaisu olisi ollut tarpeeksi iso varallisuus (mikä se naisen mielestä nyt olisikaan), silloin voi näyttää vaikka Freddy Kruegerilta ja nainen kokee sen ihailtavan seksikkäänä...

Arvon Musta Nuoli,

Ei ne pelisäännöt siitä muuksi muutu, joten hops hops pois rutinat ja mutinat ja keskity mielummin parantamaan omaa markkina-arvoasi. Pärstänhän saa kai tätä nykyä tohtorin tekemänä paljonkin siedettävämmäksi kuin mitä julma luonto on syntyjään suonut, mutta ehkä helpommalla kuitenkin pääsee, kun vaan tekee sitä rahaa, millä mällätä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mä aina hoksaan nää jutut vähän myöhässä, mutta mulla kun on kännykässä Soneran liittymä, niin näköjään puhelut, tekstarit ja netin käyttö Balttian maissa sisältyy tuohon mun pakettiin. Ennen en pahemmin Virossa viitsinyt kännykällä netissä surffailla muuten kuin wi-fin kautta hotellissa tai jossakin. Ja ennen älypuhelinaikaa tuli usein käytyä esim. siellä Viru keskuksen alla olevan bussiterminaalin nettikahvilassa, kun siis piti varata vaikka laivamatka tai majapaikka tai etsiä treffiseuraa. On tää nyt kyllä kätevää kun vaikka jossain Lasnamäellä näet heti kartasta missä oot ja mihin suuntaan pitää mennä.
 

DaHolla

Jäsen
Joo mä aina hoksaan nää jutut vähän myöhässä, mutta mulla kun on kännykässä Soneran liittymä, niin näköjään puhelut, tekstarit ja netin käyttö Balttian maissa sisältyy tuohon mun pakettiin. Ennen en pahemmin Virossa viitsinyt kännykällä netissä surffailla muuten kuin wi-fin kautta hotellissa tai jossakin. Ja ennen älypuhelinaikaa tuli usein käytyä esim. siellä Viru keskuksen alla olevan bussiterminaalin nettikahvilassa, kun siis piti varata vaikka laivamatka tai majapaikka tai etsiä treffiseuraa. On tää nyt kyllä kätevää kun vaikka jossain Lasnamäellä näet heti kartasta missä oot ja mihin suuntaan pitää mennä.

Todella hyvä liittymä. Lyhyen ajan sisään olen ollut Tallinnassa ja Kööpenhaminassa lomailemassa, jossa netti oli kovassa käytössä. Olisi hienoa jos laajentuisi vielä uusiin maihin.
 

Rocco

Jäsen
Todella hyvä liittymä. Lyhyen ajan sisään olen ollut Tallinnassa ja Kööpenhaminassa lomailemassa, jossa netti oli kovassa käytössä. Olisi hienoa jos laajentuisi vielä uusiin maihin.
Ei laajennu, sillä TeliaSonera tarjoaa tätä ominaisuutta vain omistamiinsa verkkoihin, joita on muutamassa lähimaassamme.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Katsottuani Lost-sarjan alusta loppuun minulle avautui, että viisi ensimmäistä kautta kyseisestä sarjasta olivat todella hyviä, kun taas viimeinen kausi oli yhtä tuskaa. Valtaosa näyttelijöistä oli yhtä hyviä (tai huonoja) kuin Kauniissa ja rohkeissa, mutta porukassa oli myös muutama oikeasti hyvä näyttelijä. Valitettavan junnaava juoni ja tiettyjen henkilöiden henkilötarinoiden toistuvuus rasitti, mutta siitäkin huolimatta pidin suurimmaksi osaksi näkemästäni.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Avautui, että jotain samaa on näyttelijä Niko Saarelassa ja Ossi Väänäsessä. Eivät ihan "kuin kaksi marjaa" ketjun aineistoa, mutta lähellä sitä. Jotenkin herrojen äänensävykin tuo mieleen toisensa. Saattaa muuten olla, että olen (tai joku muu) ko. ketjuun joskus heidän pärsästänsä linkittänyt.

Hartwallin Sininen 3,5% avautui myös äskettäin. Neljän viikon pituinen kesäloma edessä. Tänään hieman korttipelejä ja muutama olut kaveriporukalla näin loman alkamisen kunniaksi! On muuten ihan hyvää tavaraa tämä Sininen. 24-päckin joskus pari kuukautta sitten ostin ja olen tykännyt. Mikään oluen suurkuluttaja en ole, mutta silloin tällöin on ihan mukavaa ottaa muutama olut ja tätä tulee ostettua toistekkin, kun hintakin on kohdillaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kaksi pääkaupungin seuraa, omasta mielestään tärkeimpiä seuroja liigassa. Toinen lähtee uudisraivaajaksi KHL:een, toinen lanseeraa sähköpostiuutiskirjeen kesällä.

Noh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös