Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 104
  • 34 071

Tuamas

Jäsen
Tää on kyllä hulvaton juttu. Maailman ensimmäinen räpäytys, jossa sovinismin lisäksi on myös kannatettava ajatus (ehkäisy siis), niin sitten pitää tarttua tähän sovinismiin juuri tässä kappaleessa.

Sitäpaitsi kun biisi käsittääkseni on vähännniinku kahden kaveruksen vuoropuhelu, niin eikö ole ihan tavallista että siinä ei ehkä sukupuoliroolien tasapuolisuus ole se kantava teema.

Niin, sanottakoon että itse olen ripittänyt näitä mielensäpahoittajia jonnin verran.

Koko "kohu" on raavittu kasaan tarkoitushakuisesti tulkitsemalla yksittäisiä lauseita kappaleen sanoituksista ja yhdistelemällä niitä omien tarkoitusperien mukaisesti.

Hieno osoitus siitä, kuinka omaa agendaa ajetaan jollain keppihevosella, kuitenkaan ymmärtämättä edes koko tekstiä.

Kaiken huippu oli hesarin fruittarikolumnistin suora plagiaatti aiheen esiin nostaneesta blogikirjoituksesta, jossa niin mieltä pahoitettiin.

Valittaisivat silloin kun on aihetta, tällaiset nollasta kehitetyt mielensäpahottamiset ovat melkolailla perseestä.

Toki nykyaikana mielensäpahoittaminen tuntuu olevan muotia, erityisesti vassarifeministien ja persujen keskuudessa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui, että Petra Kalliomaa näyttää todella paljon Toni Wirtaselta. Ainoat erot noiden kahden välillä ovat tissit ja tukka.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Muumien Pikku Myyn äänenä olevalla näyttelijällä on ikää kunnioitettavat 77 vuotta. Kyseessä siis Elina Salo. En ihan heti olisi uskonut.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Muumien Pikku Myyn äänenä olevalla näyttelijällä on ikää kunnioitettavat 77 vuotta. Kyseessä siis Elina Salo. En ihan heti olisi uskonut.
Muumilaakson tarinoita -sarja tuotettiin 90-luvun alussa, jolloin Elina Salo oli hieman päälle 50-vuotias. Vai meneekö minulta joku tässä avautumisessasi ohi?

Niiskuneidin nörttiveli Niiskun ääninäyttelijänä toimi muuten kyseisessä sarjassa Samuli Edelmann, joka oli tuotannon aikaan 23-vuotias siloposki. Mutta tämänhän kaikki jo varmaan tiesikin.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niiskuneidin nörttiveli Niiskun ääninäyttelijänä toimi muuten kyseisessä sarjassa Samuli Edelmann, joka oli tuotannon aikaan 23-vuotias siloposki. Mutta tämänhän kaikki jo varmaan tiesikin.

Tarkennetaan sen verran, että Edelmann oli Niiskun äänenä 50 ensimmäistä jaksoa, tästä eteenpäin Ilkka Merivaara (jaksot 51-76).

Koska Muumit varmasti kiinnostavat useimpia Jatkoaikaa lukevia, niin jatketaan sen verran, että Wikipedian Niiskua koskevassa artikkelista ei selviä, kuka oli Niiskun roolissa äänessä jaksoissa 77-101.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tarkennetaan sen verran, että Edelmann oli Niiskun äänenä 50 ensimmäistä jaksoa, tästä eteenpäin Ilkka Merivaara (jaksot 51-76).

Koska Muumit varmasti kiinnostavat useimpia Jatkoaikaa lukevia, niin jatketaan sen verran, että Wikipedian Niiskua koskevassa artikkelista ei selviä, kuka oli Niiskun roolissa äänessä jaksoissa 77-101.

Wiki-artikkelin lähteenä olevan sivun lopusta kuitenkin löytyi, että Merivaarahan se lopuissakin jaksoissa oli. Ja niinpä löytyy nyt wikipediastakin korjattuna.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Muumilaakson tarinoita -sarja tuotettiin 90-luvun alussa, jolloin Elina Salo oli hieman päälle 50-vuotias. Vai meneekö minulta joku tässä avautumisessasi ohi?...

No niinpäs olikin. Avautui, että olen tulossa vanhaksi. Muistelin Muumituotannon olevan ihan viimeisen kymmenen vuoden juttu. Kylläpäs aika rientää. Silti jotenkin kuvittelin pikku myyn ääneksi jotain 20 vuotiasta tytönhupakkoa.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Avatui TPS:n alueella että ketju ''KUBE - Kumeliauskas ja Bertrand TPS:ssa'' ei olekaan mikään turkulaisten indsidejuttu. Muutaman päivän ehdin ihmetellä, miten tuollainen ketju (ketjun nimi, ketjun avasin tänään ekaa kertaa) sallitaan Jatkoajassa. Kumeliauskasin olin lukenut kokoajan ''Kummeliasukas''. Luulin siis ihan tosissaan monta päivää, että tuo on joku Tepsi-faninen turha huumoriketju.
 

Ralph

Jäsen
Koska Muumit varmasti kiinnostavat useimpia Jatkoaikaa lukevia, niin jatketaan sen verran, että Wikipedian Niiskua koskevassa artikkelista ei selviä, kuka oli Niiskun roolissa äänessä jaksoissa 77-101.

Ei kukaan, Niiskua ei näissä toisissa jaksoissa näy. Ensimmäiset 76 jaksoa ovat ykköstiimin tuotantoa, loput jotain paskaa joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisten Muumien kanssa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tänään avautui, että taidan olla oikeasti jo vähän vanha tai ainakin tulossa vanhaksi, jos ei muuta. Olin paremman puoliskon kanssa jossain hänen kaverinsa valmistujaisbileissä tässä illalla. Ikäeroa minulla ja eukolla on viisi vuotta (nämä bileissä olleet tyypit oli samaa ikäluokkaa) ja vaikka tuo ei sinänsä paljoa ole, niin jotenkin tuo bileiden ilmapiiri sai minut tuntemaan itseni vanhaksi. Siellä pelattiin Aliasta ja juotiin kuohuviiniä. Sitten osa porukkaa siirtyi baariin tai jonnekin muualle.

Ei tuo mitään teiniperseilyä mielestäni ollut, mutta tuolla ollessani tajusin "jumankauta, että mä olen vanha." Ei tuota ikäeroa edes tule ajatelleeksi yleensä ja vielä vähemmän varmaan sitten, kun minä olen 30 ja nainen 25, jos siis luoja tai joku pidemmän yhteiselon suo.

PS. Tässä samalla avautui/muistui mieleen, että kohta mittariin paukahtaa 24 vuotta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään avautui, että taidan olla oikeasti jo vähän vanha tai ainakin tulossa vanhaksi, jos ei muuta.

No johan on polleana poika! 23 vuotta ikää ja pidetään itseä vanhana. Ja eukkokin vielä?! Tiedätkö sinä edes, miltä eukko näyttää?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olin paremman puoliskon kanssa jossain hänen kaverinsa valmistujaisbileissä tässä illalla...

Tuohan nimen omaan oli teiniperseilyä, jos juhlijat olivat 19-vuotiaita eli vielä teini-ikäisiä. Ehkeivät silti perseilleet pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta teineistä kuitenkin oli kyse.

Vaikkei sinullakaan niin kauheasti vielä maileja mittarissa ole, niin ymmärrän yskän. 23-vuotiaan elämänpiiri ja tavat voivat jo olla varsin erilaisia kuin nippa nappa peruskoulu/lukioputkesta päässeiden, joilla ei vielä sen laajempaa tuntumaa ns. aikuisuuteen ole.

23-24-vuotias on stereotyyppisesti "nuori aikuinen", 19-vuotias on stereotyyppisesti "ylioppilas/amisteini". 23-vuotiaalla on jo jokunen vuosi kuitenkin vierähtänyt niistä ajoista, jolloin hän saattoi käydä vielä esimerkiksi nuorisotalolla iltaa istumassa ja lätkimässä biljardia teinien ja lasten seurassa, kuten 19-vuotiaat vielä tekevät.

Yksilötasolla ikäero ei välttämättä vaikuta kauheasti, mutta kun tuonikäisiä on isompi joukko, niin "vanha" ihminen eron jo huomaa.

Kuten arvelitkin, niin esimerkiksi viiden vuoden päästä tätä ikäeroa ei enää tule niin paljon ajatelleeksi, eikä se vaikuta työ- tai koulutusympäristöissäkään niin paljon. Mutta 19-vuotiaat ovat vielä teinejä. Satun välillä näkemään tuonikäisten ja vähän nuorempien menoa (ihan ilman ns. biletystä eli selvin päin) ja jutut ovat näillä 19-vuotiailla senioreillakin kyllä sellaisia, että sitä lähinnä kaipaa äänestysikärajan nostoa takaisin 21 vuoteen.

Vanha kalkkis tietysti avoimesti olenkin, kauheintahan olisi 35 vuoden iässä teeskennellä olevansa "nuori" tai osa nuorisoa saatika yrittää väkinäisesti olla jotenkin ajan hermolla ja nuorisokulttuurin aallonharjalla. Se vielä puuttuisi, että yrittäisin nuorille selittää jotain ns. nuorten omalla kielellä Uma Aaltosen hengessä. Ei, minä olen varhaiskeski-ikäinen setämies ja ylpeä siitä!
 
Viimeksi muokattu:

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Yksilötasolla ikäero ei välttämättä vaikuta kauheasti, mutta kun tuonikäisiä on isompi joukko, niin "vanha" ihminen eron jo huomaa.

Totta. Ei tuollaista yksilötasolla tule ajatelleeksi. Mutta kun kyseessä on useamman teini-ikäisen ryhmä ja meno vähän erilaista mihin on itse parina viime vuotena tottunut, niin kyllähän se vähän havahduttaa.

Mutta 19-vuotiaat ovat vielä teinejä. Satun välillä näkemään tuonikäisten ja vähän nuorempien menoa (ihan ilman ns. biletystä eli selvin päin) ja jutut ovat näillä 19-vuotiailla senioreillakin" kyllä sellaisia, että sitä lähinnä kaipaa äänestysikärajan nostoa takaisin 21 vuoteen.

Tuokin porukka oli ihan selvinpäin alkuillasta ennen menomestan vaihtamista, mutta tosiaan silti vähän oli sellainen "kuka ei kuulu joukkoon" fiilis. Jännä sinänsä, kun eihän tuo illanvietto hirveästi loppujen lopuksi eroa minun omasta illanviettotyylistä kavereiden kanssa. Juodaan olutta tms. ja jauhetaan paskaa, pelataan yms. Liekö sitten minun ja kavereideni jutut "parempia" tai jotain. Jännä juttu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuokin porukka oli ihan selvinpäin alkuillasta ennen menomestan vaihtamista, mutta tosiaan silti vähän oli sellainen "kuka ei kuulu joukkoon" fiilis. Jännä sinänsä, kun eihän tuo illanvietto hirveästi loppujen lopuksi eroa minun omasta illanviettotyylistä kavereiden kanssa. Juodaan olutta tms. ja jauhetaan paskaa, pelataan yms. Liekö sitten minun ja kavereideni jutut "parempia" tai jotain. Jännä juttu.

No se nyt ainakin minulle noin nelikymppisenä miehenä on jo jokunen hetki sitten avautunut, että eivät ne jutut ainakaan paremmiksi iän myötä muutu.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
No se nyt ainakin minulle noin nelikymppisenä miehenä on jo jokunen hetki sitten avautunut, että eivät ne jutut ainakaan paremmiksi iän myötä muutu.

Siksi tuossa olikin lainausmerkit. Ei ne omatkaan jutut aina kovin järkeviä ole. Mutta sinänsä ihan jänniä hommia nuo ns. "ikäkuilut"
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Jos chicago voittaa losin konferenssifinaaleissa, niin nähdään ensimmäistä kertaa yli 30 vuoteen original six joukkueiden kohtaaminen stanley cup finaaleissa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Tässä nyt täysipäiväisenä yrittäjänä kun on ollut, niin moni asia on avautunut. Isoimpana oikeastaan se että kun oli itse duunarina toisella niin ei ajatellut tai kunnioittanut yhtään sitä mitä se työtä antava yritys tekee työntekijöiden eteen ja antaa mahdollisuudet elantoon. Kaikki tuli ainakin omissa duunipaikoissa kuin tarjottimella. Työtä se vaati mutta puitteet olivat kunnossa.

Toinen juttu taas on että nyt kun itsellä on muutama apuri joukossa mukana niin huomaa kuinka saatanan välinpitämättömiä ihmiset ovat ja on todella vaikea löytää hyvää porukkaa joihin voi oikeasti luottaa. Yritykseni toiminta tuntuu omalta lapselta (älkää nyt ihan kirjaimellisesti ottako) ja haluaa kaiken menevän nappiin.

Varsinkin kaikki mikä liittyy myyntitehtäviin niin prosesseissa yritetään oikoa ja ajatellaan pelkkää rahaa (MIKÄ ON TOKI TÄRKEÄÄ). Sitten kun asioita ei tehdä niinkuin ne pitää nii kaikki voi kaatua yrittäjän niskaan. Tosin ei vielä ole tälläistä käynyt eikä varmaan käykkään mutta vainoharhaiseksikin tässä tulee.

Nyt muutan hieman taktiikkaa ettei nuppi pala loppuun. Eli tähän asti olen luottanut ja uskonut ulkopuolisiin sekä vienyt kehitystä eteenpäin ulkopuolisten tekijöiden. Joo toimii varmasti, mutta ei pää kestä tätä koska tuntuu kontrolli pettävän ja näkyy tuloksessa!

Palvelujeni tarjoamista ulkoistan tiettyyn pisteeseen asti edelleen jatkossa, mutta vain ne osuudet mitkä ovat "riskittömiä" ja helppo valvoa. Nyt on alettava itse tekemään! Sillä se tulos tulee!!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No johan on polleana poika! 23 vuotta ikää ja pidetään itseä vanhana. Ja eukkokin vielä?! Tiedätkö sinä edes, miltä eukko näyttää?

Täältä huutelee 26 vuotta elettyä elämää. Ja kyllä, koen olevani saatanan vanha ja aikaani jäljessä. Naisia, muijia, eukkoja sekä akkoja en vain tajua. Miksi esim. varattu nainen häikäilemättä esittää sinkkua odottaen tilanteen eskaloitumista miehensä kukkoiluun saakka? Siinä onkin sitten "mukava" selitellä väärinkäsitystä. Tämä asia avautui ja oli avautumatta samaan aikaan.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
HardCore Hooligan on tehnyt kesäkuussa paluun palstalle lähes puolen vuoden hiljaiselon jälkeen. Lähtömaisema on taas kerrottavia tarinoita täynnä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös