Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 754 714
  • 34 036

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Jaa, olen varmaan omituinen ja yksin mielipiteeni kanssa...

Et ole. Kyllä minäkin ainakin paikan päällä seuraan mieluummin kotimaista jalkapalloa kuin juuri tuollaista UCL-finaalia tv:stä. Harmittavaa vain, kun niin moni suomalainen on tuota mieltä, mitä on, mutta enpä jaksa silti enää vastaankaan väittää. Ja sitä paitsi - kyllähän se taso on huonohko, mutta kyllä niitä hyviäkin pelejä näkyy myös runsaasti.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Et ole. Kyllä minäkin ainakin paikan päällä seuraan mieluummin kotimaista jalkapalloa kuin juuri tuollaista UCL-finaalia tv:stä. Harmittavaa vain, kun niin moni suomalainen on tuota mieltä, mitä on, mutta enpä jaksa silti enää vastaankaan väittää. Ja sitä paitsi - kyllähän se taso on huonohko, mutta kyllä niitä hyviäkin pelejä näkyy myös runsaasti.

Juu, jollain tavalla pelin tason kritisoimisen ymmärtää, mutta silti suomalainen leppoisa kesäilta ja jalkapallo on yhdistelmänä sellainen, että toivoisi jokaisen ainakin kerran kesässä sitä kokeilevan.

Nyt kun avautumisketjussa ollaan, niin minulle avautui pari päivää sitten, että JJK:n ensimmäinen ja samalla viimeinen perjantaina/lauantaina pelattava kotipeli on vasta 6.8, muuten pelipäivinä "loistava" maanantai ja hieman parempi torstai. Kuka näitä ohjelmia oikein suunnittelee? Oli kavereiden kanssa tarkoitus yhdistää joku viikonloppu baari ja jalkapallo, mutta aika hiljaiselta nyt näyttää. Harmi, sillä näitä tyyppejä ei oikein arkipäivinä saa matsiin houkuteltua. No, tärkeintä että mökkikansa saa sitten arkipäivinä istua hiirenhiljaa Harjun urheilupyhätössä, jossa tunnelma hartaudessaan (suurista yleisömääristä huolimatta) on kyllä verrattavissa sunnuntaiaamun kirkkokäyntiin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hanna Sumari on huomattavasti miellyttävämpi ihminen kuin systerinsä Sikke. Tämä asia avautui tänään minulle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Juu, jollain tavalla pelin tason kritisoimisen ymmärtää, mutta silti suomalainen leppoisa kesäilta ja jalkapallo on yhdistelmänä sellainen, että toivoisi jokaisen ainakin kerran kesässä sitä kokeilevan

Meikäläinen on kerran ollut katsomassa pääsarjafutista ja se oli kauden 1993 päätösottelu FC Jazz-MyPa.

Ulkoilmatapahtumat urheilun parissa on aina ihan jees, eipä tosin oo tullu aikoihin käytyä pesismatsissa tai raveissa.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaa, olen varmaan omituinen ja yksin mielipiteeni kanssa, mutta pidin paljon enemmän eilisestä HJK-JJK matsista kuin lauantaisesta mestarien liigan finaalista.
Et varmaankaan ole yksin mielipiteesi kanssa, ja saahan sitä olla mitä mieltä haluaa. Varmasti joku tykkää enemmän käydä itse potkimassa puulaakipalloa kuin katsella vaikka Veikkausliigaa. Tai jos Usain Bolt on liian ylivoimainen 100m juoksussa kansainvälisissä kisoissa, niin joku tykkää enemmän katsella oman kylän kisoja kun siellä on niitä omia tuttujakin.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle avautui, ettei HK:n Amerikan pekoni tulekaan Amerikasta, vaan Puolasta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
No piru. Onneksi ranskalaiset perunat kuitenkin tulevat ranskasta?

Saatat jo tietääkin, mutta ranskalaiset perunat ovat alkujaan belgialainen keksintö.

Pekonista vielä sen verran, että mikäli joku sitä haluaa ostaa tavallisesta kaupasta, niin suosittelen Portin savupekonia. Lihapitoisuus kaikista kaupan merkeistä suurin (99%) ja sitä myötä myös koostumus ja maku ovat erinomaisia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Saatat jo tietääkin, mutta ranskalaiset perunat ovat alkujaan belgialainen keksintö.
Ja oliko vielä niin että tuo on vain käännösvirhe? Niin että se french viittasi jotenkin siihen perunan muotoon, ei Ranskaan.

No viki_bedia kertoo lisää, kas näin:

Ranskalaisten perunoiden alkuperämaa ei ole täysin selvillä. Belgialaisen tarinan mukaan väärä nimitys "ranskanperunat" juontaa juurensa ensimmäisen maailmansodan ajalle, jolloin amerikkalaisille sotilaille tarjoiltiin ranskanperunoita.[1] Sotilaat olettivat olevansa Ranskassa, ja loivat termin "french fries" kuvaamaan syömiänsä perunoita. Sodan jälkeen termi olisi siis levinnyt englanninkielisessä maailmassa ja näin ollen synnyttänyt epätietoisuuden ruuan alkuperämaan suhteen. Termiä "French fried potatoes" on kuitenkin käytetty Amerikassa jo ennen ensimmäistä maailmansotaa. Öljyssä keittäminen on kuitenkin ollut pitkään tapana Espanjassa. Ranskalaiset myöntävät perunoiden olevan belgialaista alkuperää ja Belgiassa ranskanperunoita syödään paljon.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pekonista vielä sen verran, että mikäli joku sitä haluaa ostaa tavallisesta kaupasta, niin suosittelen Portin savupekonia. Lihapitoisuus kaikista kaupan merkeistä suurin (99%) ja sitä myötä myös koostumus ja maku ovat erinomaisia.

Mielestäni pekonissa pitää olla silavaa tarpeeksi eli tuo ei ainakaan meikäläiselle iske. Täyslihatuotteet ovat eri asia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomessa käytettävästä sähköstä tuotetaan Suomen ydinvoimaloissa n.25%.
Itse olisin veikannut 75%.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pölynimurikauppiaita on vielä. Tänään päästin yhden sellaisen murjuuni esittelemään tuotteitaan.

Piti puolen tunnin esityksen. Tämän jälkeen ilmoitin, että olen itsekin opiskellut sen verran markkinointia, että tiedän ettet lähtisi täältä ennemmin kuin olen kaupat tehnyt. Itsesi vuoksi sinun on kuitenkin turha täällä olla. Päätäni, kun et saa käännettyä kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Piti puolen tunnin esityksen. Tämän jälkeen ilmoitin, että olen itsekin opiskellut sen verran markkinointia, että tiedän ettet lähtisi täältä ennemmin kuin olen kaupat tehnyt. Itsesi vuoksi sinun on kuitenkin turha täällä olla.

Tyypit, jotka kauppaavat imuroita..ja vieläpä hyvällä menestyksellä ovat kauppamiehistä tänäpäivänä niitä kovimpia. Jos ette usko niin kokeilkaa...jos on kanttia. Tuossa kun ei ole itse opiskelulla tai markkinoinnilla mitään tekemistä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tyypit, jotka kauppaavat imuroita..ja vieläpä hyvällä menestyksellä ovat kauppamiehistä tänäpäivänä niitä kovimpia. Jos ette usko niin kokeilkaa...jos on kanttia. Tuossa kun ei ole itse opiskelulla tai markkinoinnilla mitään tekemistä.

Kommentoin hänelle myös katselleeni hänen esitystään riittävän kauan, että tiedän hänen valinneen itselleen oikean työn.

Miehen työskentely oli mainiota. Itselläni ei vain yksinkertaisesti olisi ollut varaa moisiin vehkeisiin. Sen jo aluksi kerroinkin. Hän vain silti sinnikkäästi jatkoi myymistään.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Saatat jo tietääkin, mutta ranskalaiset perunat ovat alkujaan belgialainen keksintö.

Pekonista vielä sen verran, että mikäli joku sitä haluaa ostaa tavallisesta kaupasta, niin suosittelen Portin savupekonia. Lihapitoisuus kaikista kaupan merkeistä suurin (99%) ja sitä myötä myös koostumus ja maku ovat erinomaisia.

Ja peruna on oikeasti "keksitty" Andien alueella jossa sitä on viljelty tuhansia vuosia.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tyypit, jotka kauppaavat imuroita..ja vieläpä hyvällä menestyksellä ovat kauppamiehistä tänäpäivänä niitä kovimpia. Jos ette usko niin kokeilkaa...jos on kanttia. Tuossa kun ei ole itse opiskelulla tai markkinoinnilla mitään tekemistä.

Kokeiltu on nuorempana ja voin vahvistaa, että pelkästään kamojen roudaaminen oli raskasta hommaa itse myyntityöstä puhumattakaan. Olihan siinä lyhyt koulutusjakso ennen kentälle lähtöä, mutta muuten joutui säveltämään paljon omasta päästään tilanteen mukaan.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Miehen työskentely oli mainiota. Itselläni ei vain yksinkertaisesti olisi ollut varaa moisiin vehkeisiin. Sen jo aluksi kerroinkin. Hän vain silti sinnikkäästi jatkoi myymistään.

Mitäs imuria kaupitteli? Lux-imuria vai HYLA-vesisuodatinimuria? Vai jotain muuta? Ainakin nuo Lux kauppiaat jopa saavat noita 900€ imureita kaupan. Varmasti on raskasta, mutta kovia jätkiä tosiaan on jos tuolla itsensä elättää. Sitten vielä jälkimarkkinointi pelaa. Lähettelevät jälkeenpäin HEPA-suodattimia ja pusseja. Uskon, että kauhean moni ei noita palauta vaan maksaa kiltisti. HEPA-suodatin maksaa siinä lafkassa n. 70 €. Alkuperäisen Lux-suodattimen saa myös lähimmästä huoltomestasta 19 € kappale hintaan. Eli katteet on kovat ja rahaa tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Varmasti on raskasta, mutta kovia jätkiä tosiaan on jos tuolla itsensä elättää.

Tunnen erään pääkaupunkiseutulaisen, joka kiskoo imurikaupalla joka kuu yli 5000 euron tilejä. Kaveri on noin 20v. Jos homman osaa, niin taatusti elättää itsensä paremmin kuin perusduunarit. Ja onnistuessa siitä hommasta nauttii ja paljon. Itse samaa vehjettä myydessä tykkäsin kovasti hommasta, mutta pomo joi ja pelasi palkat. Kaikkien työntekijöiden. Sitten ihmetteli, kun meitä ei kiinnostanut ajella sadan kilometrin päähän yhden asiakkaan luokse.
 

tutzba

Jäsen
Tuli noin viikko pyörittyä töiden puolesta aika tiiviisti teini-ikäisten kanssa ja muutama asia avautui.

1) Tyttöjen ikää on aivan mahdotonta arvioida. Pukeutumisen ja muun ulkonäön puolesta varmaan jokainen menisi täysi-ikäisestä, mutta onneksi juttujen tasosta huomaa, että kyseessä on vähän nuorempi.
2) Pojat... voi niitä raukkoja. Ottaisivat nyt itseään niskasta kiinni ja pukeutuisivat niin kuin ihmiset. Aivan uskomattomia lökäpöksy-huppari-viritelmiä. Yrittäisivät edes, kun vastakkainen sukupuolikin laittaa parastaan.
3) Menee oikeastaan kakkoskohtaan, mutta ei ihmekään jos teinitytöt hyppäävät jokaisen amis-Maken takapenkille kairattavaksi, kun pojat ovat totaalisen kujalla.
4) Olihan siellä onneksi tavallisiakin tyttöjä ja poikia, joilla tulevaisuus on kirkas ja lupaava.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitäs imuria kaupitteli? Lux-imuria vai HYLA-vesisuodatinimuria? Vai jotain muuta? Ainakin nuo Lux kauppiaat jopa saavat noita 900€ imureita kaupan. Varmasti on raskasta, mutta kovia jätkiä tosiaan on jos tuolla itsensä elättää. Sitten vielä jälkimarkkinointi pelaa. Lähettelevät jälkeenpäin HEPA-suodattimia ja pusseja. Uskon, että kauhean moni ei noita palauta vaan maksaa kiltisti. HEPA-suodatin maksaa siinä lafkassa n. 70 €. Alkuperäisen Lux-suodattimen saa myös lähimmästä huoltomestasta 19 € kappale hintaan. Eli katteet on kovat ja rahaa tulee.

Lux-imuria kaupitteli. Hintaa olisi kaikkine lisäosineen ollut 2400 euroa. Kuulemma olisi lähtenyt kevennettynä versiona 1700 eurolla.

Tuumasin, että todennäköisesti saan halvemmallakin vehkeellä pidettyä kälyisen poikamiesboksini siistinä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Onko tuo imurikauppa kusetusta? Eli kuinka monta imuria myyjä saa päivässä kaupaksi ja millainen on kate? Itselläni tulee vähän sellainen fiilis, että kate on aivan liian kova, eli 1-2 höynäytettävää / viikko riittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös