Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 765 529
  • 34 067
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
NHL-puolta lukemalla avautui, että tällä hetkellä NHL-sopimuksen allekirjoittaneita suomalaisia on 16 kenttäpelaajaa ja 14 maalivahtia. Se ei vielä avautunut, että pitäisikö tässä olla tyytyväinen suomalaisten maalivahtien tasoon, vai pettynyt suomalaisten kenttäpelaajien tasoon.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuonne HIFK:n Granlund-ketjuunhan tuosta parivaljakosta kävin viime lauantaina hienovaraisesti mainitsemassa. Mickelle avautuivat sen illan päälle vieläpä Saran saranat. Tarkoitan tällä siis Saran kotioven saranoita, en mitään vertauskuvallista.

Minun pitkäaikaisin naisystäväni (ollut exä jo kauan) avautui minulle jo ensitreffeillä. And there was much rejoicing.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tex mex-salaattissa ei ollutkaan lihaa. Papuja ja oliiveja sitäkin enemmän.

Mikäs salaatti kyseessä? Jos joku kaupan valmispaska, niin ei yhtään ihme ettei ollut mitään lihaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minun pitkäaikaisin naisystäväni (ollut exä jo kauan) avautui minulle jo ensitreffeillä. And there was much rejoicing.
Niin, en tarkoittanutkaan, etteikö Micke olisi mahdollisesti mennyt päätyyn asti, vaan tarkoitin sitä, että Saran kämppään sisään on menty, mutta siihen kohtaan loppuvat omat varmat tietoni enkä halua mitään arvauksia eli mielipiteitä kertoa vaan ihan vain varmoja faktoja.

No mutta hyvä on pelaamaan sitä jääkiekkoa, se Granlund, muulle jokseenkin se ja sama. Kunhan tässä kesäkuukausien lomaan lässytän.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Niin, en tarkoittanutkaan, etteikö Micke olisi mahdollisesti mennyt päätyyn asti, vaan tarkoitin sitä, että Saran kämppään sisään on menty, mutta siihen kohtaan loppuvat omat varmat tietoni enkä halua mitään arvauksia eli mielipiteitä kertoa vaan ihan vain varmoja faktoja.

No mutta hyvä on pelaamaan sitä jääkiekkoa, se Granlund, muulle jokseenkin se ja sama. Kunhan tässä kesäkuukausien lomaan lässytän.

Minä en ajatellut Mikkeä itse asiassa ollenkaan, muistelin vain omia mukavia muistojani omista vanhoista treffeistäni.

Hieno kiekkoilija on Granlund, ja missinsä ansainnut, jos nyt on ylipäätään missin luona käynyt kolkuttelemassa, Seiskaan en lähteenä luota enkä oletusarvoisesti usko mihinkään mitä lehdessä lukee, ellei asiaa ole muualla varmistettu.

Sinänsä toivottaisin kaikki Seiskat sun muut aviisit alimpaan helvettiin ja antaisin ilahtuneet aplodit jos joku mahti maailmassa saisi Seiskan konkurssiin, tai painokoneet palamaan (en toki rikokseen ketään yllytä, pois se minusta). Minä en oikeastaan edes halua tietää kenenkään jääkiekkoilijan tai muun urheilusuuruuden yksityiselämästä mitään tarkempia, henkilökohtaisia detaljeja. Jos jostain syystä joutuisin itse julkisuuden valokeilaan laajemmassa mittakaavassa (kauhea ajatuskin), niin pitäisin huolen, etten antaisi koskaan yhtään lausuntoa Seiskalle, Hymylle tai edes kummallekaan iltapäivälehdelle enkä ikinä kertoisi millekään aviisille yhtään mitään muuta kuin työhön tai vastaavaan liittyvää. Ei kodin esittelyä, ei poliittisia mielipiteitä, ei lausuntoja päivän säästä, ei yhtään sukulaista tai ystävää esille.

Jossain vaiheessa minulle on avautunut se, että olen mielipiteitteni kanssa nykyisin jonkin sortin poikkeus, sillä ainakin nuoremmista polvista iso osa tuntuu ehdoin tahdoin hinkuvan julkkikseksi ja haluaa esitellä itseään telkkarissa edestä ja takaa. Vanhan koulukunnan ihmisenä hyväksyn ihmiset, jotka ovat julkisuudessa ansioittensa ja tekojensa perusteella (esim. Granlund), mutta en ymmärrä ollenkaan ihmisiä, jotka haluavat olla julkkiksia siksi että he olisivat julkkiksia, vailla muuta sisältöä tai ansioita.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Tex mex-salaattissa ei ollutkaan lihaa. Papuja ja oliiveja sitäkin enemmän.

Ehkä tyhmä kysymys mutta miksi tex mex-salaatissa pitäisi olla lihaa? Eikö tuo tex mex- nimi ole yleisnimi ameriikan tyylillä valmistetulle mexikolaiselle ruualle? Se siis voi olla mitä vaan lihaa, kalaa, kasviksia... ehkä tuo oliivi tuossa kuulostaa oudoimalta..
 

trap

Jäsen
Onko räppi joskus ollut jotain muuta kuin huumoria? (useimmiten vielä saatanan huonoa huumoria)

Vähän vanha viesti jo, mutta itse tykkään kovasti räpistä, ja kyllä jos esim. suomalaisista jotain Asaa, Heikki Kuulaa tai Pyhimystä on kuunnellut niin ei kaikki biisit ole mitään huumoribiisejä. Ja esim. Teflon Brothersilta (Pyhimys, Heikki Kuula & Voli) löytyy hyviä läppäbiisejä, mitkä ei ole tätä NRJ-jumputusta. Mainstream-radion Petrit, Cheekit, Jare&VilleGallet sun muut sitten erikseen.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

No jos salaattia myydään tex mex -nimellä eikä ole erityisesti mainittu sen olevan kasvisversio, niin kyllä pitää mielestäni voida olettaa että siellä joukossa jotain lihaa olisi.

Pavuthan kuuluvat erottamattomana osana tex mexiin, vaikka täytyy myöntää että en pidä niistä ja kokkaan tex mexini ilman, mutta oliiveja tosiaan ei missään nimessä pitäisi olla tex mex -ruuassa.
 
Viimeksi muokattu:

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ikuinen pilkunnussija kun olen, olen ajatellut huomauttaa jotain käyttäjää, joka on kirjoittanut Isles-pelaaja Michael Haleyn nimen väärin. Nyt avautui, että kyseessä tosiaan on Micheal Haley.
 
Vähän vanha viesti jo, mutta itse tykkään kovasti räpistä, ja kyllä jos esim. suomalaisista jotain Asaa, Heikki Kuulaa tai Pyhimystä on kuunnellut niin ei kaikki biisit ole mitään huumoribiisejä. Ja esim. Teflon Brothersilta (Pyhimys, Heikki Kuula & Voli) löytyy hyviä läppäbiisejä, mitkä ei ole tätä NRJ-jumputusta. Mainstream-radion Petrit, Cheekit, Jare&VilleGallet sun muut sitten erikseen.

Tästä puheen ollen. Muuttuuko musiikki ja sitä esittävä arvisti sen myötä paskaksi kun se saa radiosoittoa?
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Today I 'ave been mostly eatin'...

Tämän päivän ruokalista sisälsi broileria höyrytetyillä kasviksilla ja pekonia & munakokkelia ja nyt havahduin siihen, että olen syönyt viimeksi noin klo viiden aikaan, eli noin seitsemän tuntia sitten. Nyt taisi sitten avautua kuin vahingossa koko karppauksen idea. Normaalisti kun puputan leipää sun muita turhia välipaloja tämän tästä. Mutta eipä sillä, että miksikään karppaajaksi ryhtyisin, mutta pistinpä vaan merkille, kun ei ole nälkä koko ajan ja vatsakin tuntuisi toimivan poikkeuksellisen hyvin. Noh, huomenna sitten pizzaa ja kaljaa naamariin, niin eiköhän unohdu nämä hömpötykset.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners

Liha kuuluu olennaisena osana Tex-Mex ruokaan mutta ei se siinä mikään pakollinen osa ole, nimi on siis juurikin yleisnimi ameriikkalaiselle, mexiko-vaikutteiselle ruualle.

Suomessakin myydään esim. kastikepohjia, sipsejä ja vaikkapa mausteseoksia Tex-Mex nimellä ja ei nuokaan mitään lihaa isessään sisällä.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Avautui vasta nyt, miksi Mikko Jokelaa sanotaan Leksaksi. Tai siis jos se viittaa näyttelijä-Jokelaan. Jos ei, ei avautunut vieläkään.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Liha kuuluu olennaisena osana Tex-Mex ruokaan mutta ei se siinä mikään pakollinen osa ole, nimi on siis juurikin yleisnimi ameriikkalaiselle, mexiko-vaikutteiselle ruualle.

Suomessakin myydään esim. kastikepohjia, sipsejä ja vaikkapa mausteseoksia Tex-Mex nimellä ja ei nuokaan mitään lihaa isessään sisällä.

Kyllä kyllä, mutta salaatti on pääruoka ja jos sitä myydään tex-mex -nimellä niin voisi olettaa että siinä on myös lihaa. Jos myyntinimi on "meksikolainen" niin silloin lihaa ei pidä vaatia.

J. Petkelle tiedoksi että useat salaatit sisältävät lihaa, esim. caesar ja nizza ja tex-mexiinkin laitan aina 400g jauhelihaa kun sitä kotona teen.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Kyllä kyllä, mutta salaatti on pääruoka ja jos sitä myydään tex-mex -nimellä niin voisi olettaa että siinä on myös lihaa. Jos myyntinimi on "meksikolainen" niin silloin lihaa ei pidä vaatia.

Salaatissa lihaa?

Tänään on avautunut se, että on olemassa tietty ihmisryhmä jolle sana "ilmainen" tarkoittaa sitä, että sitä k.o tavaraa pitää hamstrata niin paljon kuin taskut vetävät.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Salaatissa lihaa?

Tänään on avautunut se, että on olemassa tietty ihmisryhmä jolle sana "ilmainen" tarkoittaa sitä, että sitä k.o tavaraa pitää hamstrata niin paljon kuin taskut vetävät.

Tästähän on hyvä esimerkki, kun joskus on näitä "Ensimmäiselle sadalle asiakkaalle ilmainen muoviämpäri", niin siellähän on jumalauta mummoa,pappaa ja minä telttojen kanssa pihalla murisemassa jo edellisenä iltana.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tänään on avautunut se, että on olemassa tietty ihmisryhmä jolle sana "ilmainen" tarkoittaa sitä, että sitä k.o tavaraa pitää hamstrata niin paljon kuin taskut vetävät.

Mä kuulun siihen ihmisryhmään, joka hamstraa ilmaista enemmän kuin pää vetää. Olen kyllä törmännyt moneen muuhunkin.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui sellainen itsestäänselvyys, että tällaisen toimistotyötä tekevän nahjuksen ei pitäisi edes yrittää tehdä oikeita töitä. Selkähän siinä menee rikki, ja kotiinkaan ei ole matkaa kuin 150 kilometriä. No onneksi olen helvetin hyvä katsomaan, kun muut ahertavat, ja sitä ajattelinkin mennä tästä tekemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös